Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 14:20

Suf hè... maar ik ga er maar even vanuit dat zo iemand even in een soort tijd-crisis zit ofzo :=
Alleen doe het dan verdorie geen 2 keer achter elkaar....

Ik zag trouwens net bij een verkoper uit Spanje dat er nu wel Mondial als optie bij staat *\o/*
Wel iets duurder, iets van 3,50 euro. Maar stukken beter dan 6+ euro in ieder geval :)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 14:26

Ik zag gisteren er ook Portugal bij staan. Is dat nieuw?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 15:32

caro29 schreef:
Ik zag gisteren er ook Portugal bij staan. Is dat nieuw?

Yes!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 15:36

Ah tof! Ik vroeg me al af of dat er ook eens bij zou komen :)

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 15:42

Jaa top hè! :)

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 16:49

Ik heb een bundel aangevraagd, de verkoper heeft het gezien zonder het te accepteren. Ik vroeg dus voor de zekerheid of ze akkoord gaat, en toen zei ze ja.

Inmiddels wacht ik nog steeds tot ze het pakketformaat aanvinkt en ik de bundel daadwerkelijk kan bestellen :') Hopelijk gaat ze dit doen voor iemand anders het koopt, want ik wil de kleren toch wel graag hebben O:)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 01:30

Even vragen of ze het pakketformaat kan selecteren en tot die tijd wil reserveren voor je. Ik moet soms ook dingen wegen bij een bundelaanvraag en ben vaak hele dagen weg. Dan reserveer ik het tot ik het kan selecteren maar probeer wel eerst een prijs af te spreken. Al had ik laatst met iemand een prijs afgesproken en toen probeerde ze later doodleuk opnieuw te onderhandelen, die koop is uiteindelijk niet doorgegaan omdat ze bleef onderbieden

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 10:53

Ik heb gevraagd of ze het pakketformaat wil aanklikken, dat heeft ze ook gezien gister maar niet op gereageerd. Dus maar even afwachten en geduld hebben :Y)

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 18:12

Mag ik jullie advies vragen? Ik heb via Vinted 2 mokken gekocht. 1 mok is goed aangekomen de 2e mok is het oor afgebroken. Ik heb dit aangeven bij de verkoper inclusief foto. Als reactie gekregen dat ze het vervelend vindt. Nu heb ik de laatste tijd meer servies gekocht via marktplaats en vinted en dit is de eerste keer dat er wat kapot is gegaan.
Wat vinden jullie moet ik aangeven bij vinted dat niet alles oké is?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 18:16

Ja gewoon aangeven, kapot is kapot, ook als het geen opzet is van de kant van de verkoper.
Dit is wsl gewoon verantwoordelijkheid van de vervoerder, laat Vinted dit maar "oplossen"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 18:30

Gho, ik zou zien hoe het ingepakt is. Met een papiertje in een zak zou ik het de verkoper aanrekenen. Zat het in de bubbelfolie in een doos met voldoende vulling dan zou ik het zien als risico van zo iets te laten verzenden en mijn verlies nemen.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 18:33

Het zat in een laagje dun bubbelfolie en opvulling aan de zijkant in de doos, niet rondom. De verkoper had wel haar best gedaan het goed in te pakken. Vandaar mijn twijfel.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 18:38

Ik zit al een hele tijd op Vinted maar krijg nu steeds meer en meer de vraag om de foto's door te mailen naar hun e-mailadres.
Jullie daar ervaring mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 18:41

annelieke92 schreef:
Het zat in een laagje dun bubbelfolie en opvulling aan de zijkant in de doos, niet rondom. De verkoper had wel haar best gedaan het goed in te pakken. Vandaar mijn twijfel.

Dan zou ik dat echt zien als risico van het verzenden :) Ik zou mijn geld niet terug vragen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 18:52

Kirrr schreef:
Ik zit al een hele tijd op Vinted maar krijg nu steeds meer en meer de vraag om de foto's door te mailen naar hun e-mailadres.
Jullie daar ervaring mee?

Nee nog nooit gehad. Snap ook het nut er niet van.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 19:03

De profielen die me dat gevraagd hebben zijn ondertussen geblokkeerd. Toch een soort van fraude vermoed ik.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 20:32

Moestuin schreef:
annelieke92 schreef:

Dan zou ik dat echt zien als risico van het verzenden :) Ik zou mijn geld niet terug vragen.

Maar als je het meld aan vinted gaat het helemaal niet daarom..
Vinted kan weer contact opnemen met het vervoersbedrijf, en het daarmee afhandelen..
Afhankelijk van welk bedrijf je verzonden hebt kan je een gedeelte of het gehele bedrag vergoed krijgen..
Staat ook vermeld bij de verzendbedrijven welke bedragen ze hanteren, sommige 0, meeste iets van 20 euro, maar sommigen ook weer heel wat hoger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 08:45

Daar gaan we weer… Hoop artikelen uitgezocht. Bundelkorting staat op 50%. Toch een aardig bedrag bij elkaar gebundeld. Oh oeps, stond dat aan? Nou, je mag het wel kopen met 10% korting ipv 50%

Verkoper zit al even op vinted, zet er regelmatig wat nieuw op en aan de recensies te zien verkoopt ze ook genoeg. Wat is het doel? Op die manier mensen lokken en hopen dat ze het toch aan hogere prijs kopen?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 08:58

Dat ze dan haar kleren steekt waar de zon niet schijnt….. als je al een tijdje op vinted zit, weet je toch heus dat dit aan staat…. Vind het altijd jammer dat je daarvoor geen review kan geven…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 09:07

Ja ik koop ook niet meer daar. Ik snap dat niet. Inderdaad spijtig dat je voor zo zaken niet kunt beoordelen :(

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 09:09

Moestuin, ik heb het ook gehad als verkopende partij. Ook even niet op vinted geweest, boel kleding erop gezet en ik dacht ik doe bundelkorting aan. Ik zag bij iemand anders tot 15 procent korting. Dus ik dacht dat dat bij mij automatisch ook zo was. Totdat iemand inderdaad 5 dingen wilde kopen en het 50 procent bleek. Dat was me te gortig dus ik heb ook excuses aangeboden en gezegd dat ik het helaas niet voor die prijs ging verkopen. Ik wist niet dat je dus het percentage korting zelf kon invullen en het automatisch bij 5 artikelen op 50 kwam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 09:13

Nou, zij is wel erg actief op vinted en verkoopt echt wel veel aan de reviews te zien dus het zou mij echt sterk verbazen moest ze het niet weten of dat dit opeens zo maar gebeurd :) Ben er eerlijk gezegd nogal klaar mee. Denk dat dit verkoop 5 of 6 is die afspringt op die bundelkorting.

Overigens is er ook een pakket zoek met homer. Binnen 4 dagen zou ik mijn geld kunnen terug vragen. Hoop dat het voor die tijd nog op duikt want er zit een erg mooi kleedje bij!

_Hinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 09:32

Moestuin, in verband met dat pakket van homerr, je zou voor de zekerheid kunnen navragen of het toch zeker niet bij je postpunt is afgeleverd. Ik had het een tijd geleden ook, het pakket was zoek maar bleek al meer dan een week op mijn postpunt te liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 09:33

Nee helaas. Vrijdag nog geweest en ze hebben nog niets ontvangen :)

_Hinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 09:44

Oh, jammer