Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 18:08

Er staat toch ook altijd bij die ziekenhuiscijfers dat dat kan achterlopen, omdat de meldingen pas later gedaan worden.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 18:14

Marie_Anne schreef:
Er staat toch ook altijd bij die ziekenhuiscijfers dat dat kan achterlopen, omdat de meldingen pas later gedaan worden.

Waar staat dat?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 18:18

mariekeoo schreef:
Marie_Anne schreef:

Waar staat dat?

Dat staat eigenlijk altijd bij de cijfers van het rivm en ook op de nos blog.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 18:24

lenaa_tje schreef:
mariekeoo schreef:
[

Waar staat dat?

Dat staat eigenlijk altijd bij de cijfers van het rivm en ook op de nos blog.[/quote]

ahh oke. Maar alsnog, verschil is wel erg groot.

Astorga

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 18:34

RIVM baseert zich op de cijfers tot 10u 's ochtends toch? Weet niet welk tijdstip die andere organisatie aanhoudt.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:52

Lubach heeft het probleem van te weinig testen goed bij de horens gevat.

Ik vind het best ernstig eigenlijk, dus omdat er een paar kleine laboratoria hun inkomen niet kwijt willen raken..... zijn er nu dus zoveel problemen met het testen.

Vanavond geprobeerd een afspraak te maken omdat de keelpijn aanhoudt. Ik kon alleen nog maar 91km verderop...

Morgen maar bellen, want 91km is echt geen doen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 08:02

Genoeg beschermingsmiddelen op voorraad zegt de Jonge. Hoe kan het dan dat de instelling waar ik werk nu al leveringsproblemen heeft en niet aan handschoentjes kan komen? Gelukkig kunnen we wel via de apotheek bestellen. Maar het belooft niet veel goeds als de vraag straks nog meer toeneemt.

Lubach is wel briljant :')
Laatst bijgewerkt door SusanH op 22-09-20 08:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 08:08

Het viel me op dat er nu ook medische mondkapjes overal bij de winkels liggen, niet meer enkel non-medical.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 08:15

Hier in mijn buurdorp hebben ze 15 leden van de scoutsleiding opgesloten in de parochiezaal :=
Vriendin van één van hen testte positief en nu moeten ze daar blijven kamperen tot de uitslag van alle testen bekend is.
Ook een avontuur, maar dan net iets anders :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 08:50

SusanH schreef:
Genoeg beschermingsmiddelen op voorraad zegt de Jonge. Hoe kan het dan dat de instelling waar ik werk nu al leveringsproblemen heeft en niet aan handschoentjes kan komen? Gelukkig kunnen we wel via de apotheek bestellen. Maar het belooft niet veel goeds als de vraag straks nog meer toeneemt.

Lubach is wel briljant :')

Ik geloof de Jonge niet meer zo veel. Het is al vaker gebleken dat hij maar wat roept en het uiteindelijk niet waar kan maken.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 09:14

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 09:19

Ik zag ook al een filmpje voorbij komen van een of andere volkszanger, gedeeld door mijn schoonzus. Wat een onzin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 09:20

elnienjo schreef:
Leuke column in Briefje van Jan over Famke Louise (free the people) en andere wappies:
https://www.briefjevanjan.nl/
:D

“Alleen samuh krijguh wij de oferheid onder controlle. Ík… doe niet meer mee. Friedepiepel.” Echt precies zoals zij het zei :') :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 09:31

elnienjo schreef:
Leuke column in Briefje van Jan over Famke Louise (free the people) en andere wappies:

Dat filmpje van haar heeft mij wel een leuke lachbui gegeven :') ik nam haar sowieso als zangeres (zonder autotune zo het nooit wat geworden zijn) al niks maar nu verliezen al die artiesten per direct mijn respect. Ze vergooien nu hun eigen carrière.

Gisteren las ik nog dat het logisch is, hun zijn hun inkomen kwijt en kunnen niks. Maar om nu dit te gaan doen....

Hopelijk zal de jeugd niet teveel aandacht er aan schenken.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 09:50

Sizzle schreef:
Het viel me op dat er nu ook medische mondkapjes overal bij de winkels liggen, niet meer enkel non-medical.

In Zwitserland hadden ze het steeds al over 'medicinal Masken', die leken er echter net zo uit te zien als de Nederlandse niet-medische maskers?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:00

Zebrastreep schreef:
elnienjo schreef:

Dat filmpje van haar heeft mij wel een leuke lachbui gegeven :') ik nam haar sowieso als zangeres (zonder autotune zo het nooit wat geworden zijn) al niks maar nu verliezen al die artiesten per direct mijn respect. Ze vergooien nu hun eigen carrière.

Gisteren las ik nog dat het logisch is, hun zijn hun inkomen kwijt en kunnen niks. Maar om nu dit te gaan doen....

Hopelijk zal de jeugd niet teveel aandacht er aan schenken.

Thomas Berge was vanmorgen bij 538 en die krabbelde geloof ik al een beetje terug, dat de hashtag toch niet heel handig gekozen was.. Als je iets roept, zorg dan ook dat je er ook 100% achter staat. Kan dit niet echt serieus nemen :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:04

Citaat:
Thomas Berge was vanmorgen bij 538 en die krabbelde geloof ik al een beetje terug, dat de hashtag toch niet heel handig gekozen was.. Als je iets roept, zorg dan ook dat je er ook 100% achter staat. Kan dit niet echt serieus nemen :')

Ik vond niet perse dat hij terugkrabbelde.. Hij legde gewoon uit hoe hij erover dacht, waarop de DJ zei 'is de hashtag dan wellicht wat onhandig gekozen? " en daarop zei hij "ja, dat is misschien wel waar". Dus ik had niet het idee dat hij op inhoud terugkrabbelde?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:11

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:23

Ik heb even de grafieken van België erbij genomen
Misschien kan iemand het ook voor nl doen :
Besmettingen
Nieuwe Ziekenhuisopnames
Ontslagen uit ziekenhuis
Bezette bedden
In intensive care
Aan beademing
Sterfgevallen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor mezelf dan nog steeds geen reden tot paniek ,de besmettingen gingen vanaf juli de hoogte in ( maar ook meer testen ) daar heeft men in de cijfers qua ziekenhuisopnames en sterfgevallen weinig van gemerkt ..je ziet wel de opnames iets stijgen maar er volgen ook meteen veel ontslagen ..denk dat mensen ook sneller naar het ziekenhuis gaan als ze iets meer klachten hebben dan bij een verkoudheid
De meeste vakantiegangers zijn reeds enkele weken terug, scholen terug open sinds 1 september
Ik hoop dat de grafieken in deze trend blijven

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:29

Bij jullie is het beeld gelijk als bij ons , veel meer testen , veel gevallen en vaak besmettingen die in maart absoluut niet getest werden . Betere behandeling, sneller weer uit het ziekenhuis, veel jongere mensen besmet dus weinig opnames. Maar, wanneer je dus alles op zijn beloop laat vliegen die getallen de lucht in aangezien je dan ook weer heel veel kwetsbare mensen me besmettingen krijgt.
Dus paniek niet nodig , waakzaam zijn en maatregelen wel.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:31

Maar er zit toch een verschil tussen "alles op zn beloop laten" en "goed kijken waar de problemen zitten".. Er zijn ook nog mensen die nóg strengere regels willen.. maar gebaseerd waarop dan?

Zaken zoals 'de testen kunnen niet snel genoeg verwerkt worden' helpen ook niet echt mee aan geloofwaardigheid enzo... helaas..

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:36

en we tikken bijna de 100 IC patiënten weer aan....

dat was 12 Juni voor ht laatst....

bron:https://stichting-nice.nl

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:37

mariekeoo schreef:
en we tikken bijna de 100 IC patiënten weer aan....

dat was 12 Juni voor ht laatst....

bron:https://stichting-nice.nl

Ik vind dat wel zorgelijk. Want het stijgt best hard nu..

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:41

Cer schreef:
Maar er zit toch een verschil tussen "alles op zn beloop laten" en "goed kijken waar de problemen zitten".. Er zijn ook nog mensen die nóg strengere regels willen.. maar gebaseerd waarop dan?

Zaken zoals 'de testen kunnen niet snel genoeg verwerkt worden' helpen ook niet echt mee aan geloofwaardigheid enzo... helaas..

Ja dat dus ..bij ons hebben de mondkapjes die ingevoerd werden in juni niet voor een terugval in besmettingen gezorgd ..ook niet nu zelfs vanaf 12 jaar op school de mm verplicht zijn

In Antwerpen voerde men begin augustus een algehele mm plicht in met een lichte lockdown en avondklok in ..de besmettingen die heel hoog waren gingen naar beneden
In Brussel waar enkel mm verplicht werd op gehele grondgebied ( doch slecht gehandhaafd ) zijn de cijfers maar weinig gezakt

De positiviteitsratio blijft ook gewoon laag ! Het R getal ook

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:44

Wat zouden jullie doen? Kennis van mij heeft een licht kuchje. Ze probeert al twee dagen de testlijn te bellen, komt er niet doorheen. Straks bij 24 uur klachtenvrij weer gaan werken? Ze heeft zo’n kuchje overigens wel vaker.