Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 23:30

elnienjo schreef:
Ik bedoelde iemand die verbonden was aan Groningen, maar ik heb z'n naam niet onthouden (wel Duits en hij sprak ook met Duits accent)

Alexander Friedrich?

rien10

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 23:39

Ik volg het allemaal niet meer op de voet. Als er iets gebeurt, dan gebeurt het toch wel, ook zonder dat ik daar bovenop zit. Ik word er helemaal tureluurs van als ik alles volg.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 23:44

Bij Jinek spreken ze weer over de schaarste van PBM’s.
De handschoenen kun je mi gewoon uitwassen.
Als personeel in de zorg zijn eigen handschoenen in wasnetje stopt, naam met etiket op dat netje zet, kunnen ze heel veel handschoenen op 60 graden wassen en hoeft niemand te zoeken naar de juiste maat.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 23:46

Destination schreef:
elnienjo schreef:
Ik bedoelde iemand die verbonden was aan Groningen, maar ik heb z'n naam niet onthouden (wel Duits en hij sprak ook met Duits accent)

Alexander Friedrich?

Ja, was hem !

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 00:48

Ik vind het zo lastig dat de ene geleerde echt zoiets anders zegt dan de ander. Het is zo onzeker allemaal nog. Wie moet je geloven?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 08:08

Destination schreef:
elnienjo schreef:

Alexander Friedrich?

Yep, die was 't!

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 08:18

rien10 schreef:
Ik volg het allemaal niet meer op de voet. Als er iets gebeurt, dan gebeurt het toch wel, ook zonder dat ik daar bovenop zit. Ik word er helemaal tureluurs van als ik alles volg.

Dat heb ik ook.
Meerdere deskundigen zeggen ook wat anders en dat vindt ik ook verwarrend.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 08:25

Dat is ook verwarrend. Ze weten het allemaal niet met zekerheid.
Wel vind ik dan dat meerdere kanten belicht mogen worden, dat de mensen daardoor zelf kunnen beslissen hoe ze er over denken. En dat staat buiten het feit dat we de regels per land moeten volgen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 08:26

Haha, welkom in de wereld van de wetenschap en het scriptieschrijven. :')
Ik blijf zelf gewoon naar iedereen luisteren en beoordeel zo zelf wat ik aannemelijk vind en waarom. Maar dat kan per dag veranderen want ik ben dus totaal geen expert op dit gebied.
Mensen kunnen niet zo goed tegen de onzekerheid nu, merk ik, terwijl er ergerlijk heel weinig echt zeker is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 08:39

sureido schreef:
Ik vind het zo lastig dat de ene geleerde echt zoiets anders zegt dan de ander. Het is zo onzeker allemaal nog. Wie moet je geloven?

Nou, de meeste mensen geloven degene die het best aansluit bij wat ze zelf vinden :+

Heb vanochtend weer mn Facebook tijdlijn opgeschoond.. echt werkelijk wat een onzin komt er voorbij van mensen van wie ik het nooit gedacht had :n

Ze spreken elkaar ook tegen..
"wij worden van onze vrijheid beroofd!!" welke vrijheid? je mag in principe nog overal heen (en dan die cartoon van die legbatterijkippen.. :n )
"Corona is een hoax!" en "het is een plan om ouderen te vermoorden en huizen vrij te maken voor asielzoekers!" - ehm maar als het een hoax is gaat er toch niemand dood aan? Dus hoe dan?
"Bill Gates wil werelddominantie dmv corona" - als ik zo eens lees wat zijn Foundation tot nu toe allemaal heeft gedaan, had hij dat allang kunnen hebben... :j

Overigens, volgens mij is Auping samen met DSM al begonnen met het maken van mondkapjes dus die productie zal snel omhoog gaan waarschijnlijk?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 08:39

Er is een ding zeker: we weten niet wat de toekomst brengt. Als je daar soepel mee om kan gaan kom je een heel eind.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 08:42

@cer Wist je dat dan nog niet? Echt hè |o

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 08:46

Ik had dat gisteren ook weer op FB, terwijl ik toch al een redelijk uitgedunde vriendenlijst had. :')
Ik snap al die complotten niet... wie zou daar dan baat bij hebben?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:00

Wat hebben sommige mensen toch een vervelend en moeilijk leven wanneer je je niet drukt maakt over allerlei ziektes maar je boosheid richt op Gates, vrijheid, vaccinaties en 5 G . Voor mij vallen ze echt onder mensen die compleet buiten de werkelijkheid staan.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:04

Ja maar echt.. in de volkskrant:"het is slecht voor de gezondheid want mensen gaan snaaien.. hoogleraar zusenzo geeft de tip 'ga niet snaaien'"

Echt..welke debielen kunnen dat zelf NIET bedenken... 8)7 moet je een hoogleraar nodig hebben die zegt "ga niet snaaien" en is het feit dat iemand zich niet kan beheersen de reden dat deze crisis slecht is voor de gezondheid en we daarom dus maar met zn allen lekker op een kluitje naar buiten moeten..? Ik ben niet gemaakt voor de imo stupiditeit van een deel van de samenleving :')

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:06

Nou in Amerika gaan paarden shows vanaf mei gewoon weer van start. Ik ben er verbaasd over, ze zijn daar nog lang niet waar wij nu zijn.
Nouja, het is een groot land en een ver van onze bed show natuurlijk maar ik denk dat het best nog een dingetje gaat worden kwa regels per land.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:18

Misschien heeft in Amerika ondertussen iedereen die nog leeft, met ontsmettingsmiddel geinjecteerd...?

Ik begreep dat Trump daar ook heeft opgeroepen tegen de 'lockdown' in te gaan, dus in het verlengde daarvan kan ik snappen dat shows weer opstarten... Of het handig is, is de vraag..
maar goed, het zorgstelsel is daar sowieso anders ...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:27

Popstra schreef:
Nou in Amerika gaan paarden shows vanaf mei gewoon weer van start. Ik ben er verbaasd over, ze zijn daar nog lang niet waar wij nu zijn.
Nouja, het is een groot land en een ver van onze bed show natuurlijk maar ik denk dat het best nog een dingetje gaat worden kwa regels per land.

Daar lopen nogal wat mensen rond die de beperking van Corona gewoon niet accepteren + een president die er een lachertje van maakt incl een Vice President die zich niet aan de regels houd. Trump wil maar één ding, de boel zo snel mogelijk weer opstarten anders komt zijn herverkiezing in gevaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:31

Cer schreef:
sureido schreef:

Nou, de meeste mensen geloven degene die het best aansluit bij wat ze zelf vinden :+

Heb vanochtend weer mn Facebook tijdlijn opgeschoond.. echt werkelijk wat een onzin komt er voorbij van mensen van wie ik het nooit gedacht had :n

Ze spreken elkaar ook tegen..
"wij worden van onze vrijheid beroofd!!" welke vrijheid? je mag in principe nog overal heen (en dan die cartoon van die legbatterijkippen.. :n )
"Corona is een hoax!" en "het is een plan om ouderen te vermoorden en huizen vrij te maken voor asielzoekers!" - ehm maar als het een hoax is gaat er toch niemand dood aan? Dus hoe dan?
"Bill Gates wil werelddominantie dmv corona" - als ik zo eens lees wat zijn Foundation tot nu toe allemaal heeft gedaan, had hij dat allang kunnen hebben... :j

Oh, wat vreselijk. Mensen zijn zo gek soms. Ik heb de meeste van dat soort al eens eerder geblokt denk ik. Voor zover ik ze ken. Tijdens de jaarlijkse aanloop naar 5 december heb ik al geregeld grote schoonmaak gehouden. :D

En ik probeer zelf maar zoveel mogelijk info uit betrouwbare bronnen te delen. En te laten zien welke keuzes ik maak en wat ik doe om deze tijd zo goed mogelijk door te komen. Hopelijk helpt dat ook een beetje.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:36

_Penotti schreef:

Mooi stukje.

Ja een hele goede vraag of de maatregelen zelf niet erger zijn dan werkelijke probleem. Als maar 1% uiteindelijk overlijd dan is dat echt niks. Ga je in getallen uitdrukken dan lijkt natuurlijk wel opeens heel extreem gezien 1% van 17 miljoen wel een groot getal is. Maar het blijft maar 1%.

Ik hoop dat gauw wat weer normaler kan worden gedaan. Eigenlijk kan zowiezo niet al te serieus nemen zolang mensen in gezinnen en relaties zicht niet aan de 1,5 meter houden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:38

Meen je dat nou serieus...?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:39

Het gaat niet enkel om het aantal doden 8)7
Oh wacht. Ik zie nu wie dst bericht schrijft. Never mind.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:40

Nou als de maatregelen erger zijn dan het probleem, dan ga je dus naar wat de complottheoristen denken, namelijk: "neem niet van die extreme maatregelen en laat de ouderen gewoon gaan, en als een IC vol is, is ie vol, dus de rest is ofwel collatoral damage ofwel overleefd en is sterk genoeg voor de volgende ronde".

Dus ik weet nog steeds niet wat welke groep nou precies wil :')

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:43

elnienjo schreef:
tienus63 schreef:
Gommers zit bij Op1.
Hij zegt net dat de r-waarde in Nederland toch weer ligt stijgt.
Het nam af, maar zit volgens hem nu toch weer net onder de de 1.
Tevens zegt hij over de rijen bij Ikea, we moeten toch een keer weer de straat op.

Hij is pessimistisch over de ontwikkeling van een veilig vaccin, hij verwacht dat het nog een jaar of drie kan duren.
Hij benadrukt dat de Nederlander bij de minste klachten thuis moet blijven.

Die duitse medicus/viroloog(?) die nederlands sprak bij fabels&feiten was positiever over het vaccin. Die verwacht dat een bruikbaar vaccin begin volgend jaar al ingezet kan gaan worden.

En dat maakt het voor de gewone burger lastig. Wie heeft er gelijk? waarschijnlijk is ''de tijd zal het leren'' het enig juiste antwoord.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:50

In New York zijn schrijnende situaties. De gezondheidszorg is wederom niet toegankelijk voor alle mensen, want de gezondheidsverzekering opgetuigd door Obama is weer onderuit gehaald door Trump |( . Dus wat je nu ziet is dat de ziekenhuizen van de rijken half leeg staan en de ziekenhuizen voor de normale mensen uitpuilen tot en met de parkeerplaats toe. Het land van melk en honing is al heel lang een rot land in mijn ogen waar het recht van de sterkste telt. De sterkste is meestal de blanke rijke man.

Penotti Blussem je hebt een behoorlijk afwijkend wereldbeeld als je dat met dat van mij vergelijkt. Het is natuurlijk onzin dat gezinnen 1,5 meter afstand moeten houden want dat kan helemaal niet. Dan moet iedereen in een apart kamertje gaan zitten en dan nog is er risico.

Waar het om gaat is dat wij beschaving hebben. En in die beschaving willen we dat als mensen komen te overlijden of zorg nodig hebben dat we dit in een ziekenhuis doen, op een goede hygiënische afdeling met alle apparatuur erbij in plaats van in een tent ergens buiten op een parkeerterrein waar bij binnenkomst aangegeven wordt die heeft een kans en die laten we dood gaan. Als je na al die beelden op TV niet snapt, waar het werkelijke probleem ligt, namelijk overbelasting van de zorg, dan kan ik je daar ook niet in veranderen want dan leef je in een totaal andere wereld als ik. Ik vind dat zorgelijk maar voilà wie ben ik!

Over Bill Gates wil ik ook nog iets zeggen. Gates is in mijn ogen, geldt ook voor zijn vrouw, een buitengewoon begaafde intelligente man, die met wat geluk een wereldfortuin heeft vergaard (zijn hun eigen woorden!). Hij is een van de mensen die vanuit zijn foundation, ongelooflijk veel projecten steunt wereldwijd en nu het totaal bedrag van de foundation in zet tegen de Corona crisis. Ik vind familie Gates goede mensen en het is jammer dat er niet meer rijken zijn hier op aarde die zijn zoals zij, want dan zag de wereld er totaal anders uit. De mensen die daar kritiek op hebben zijn meestal mensen die als het om hun karakter gaat, kleinzielige domme mensen zijn, voor wie rijken bij voorbaat het niet goed kunnen doen. Een portie jaloezie zal zeker meespelen. Zou zo maar kunnen.

Verder blijf ik erbij dat ik verwacht dat we volgend jaar al een vaccin hebben. Ik heb zelfs al verwachtingen voorbij zien komen die spreken over dit najaar. Ik hoop het maar ik verwacht zelf dat dit nog te optimistisch is.

Tja als het gaat over fake nieuws daar heb ik gelukkig weinig mee van doen. Ik check altijd de bronnen en heb geen Facebook. Dat laatste scheelt al heel erg veel.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 29-04-20 10:03, in het totaal 2 keer bewerkt