Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 16:39

Ik kwam langs het centrum fietsen, daar was de markt bezig, een drukte van belang. De ijscowinkel had de winkel opengegooid, dus er werd lekker ijs verkocht. :roll: 8)7
Het was echt hartstikke druk.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 16:39

Hier in de straat is inmiddels de grens naar België echt gesloten.
En neem aan voor beide kanten nu.

Afbeelding

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 16:43

_Penotti schreef:
_Penotti schreef:
Verdorie. Nu lekt de thermosstaatknop van de verwarming.
Mijn man moet nu naar de Gamma om een nieuwe te halen.
Hoop maar dat het daar nu niet zo'n gekkenhuis is als dat het van de week geweest zou zijn.

Mijn man is dus net naar de Gamma geweest.
Afgeladen vol, niet normaal zei hij.
Echt zo heeft het toch geen nut die maatregelen.

Natuurlijk zijn wij ook blij dat we een nieuwe thermostaatknop konden kopen. En dus niet alles gesloten is.
Maar ik denk dat de meeste mensen bij de Gamma niet echt iets kapot hebben maar gewoon lekker klussen omdat ze thuis zijn.
Dan krijgen we vast ook wel dat alles gesloten gaat worden en is er dan wat kapot heb je een probleem.

De ellende is dat iedereen zichzelf Heel Belangrijk vindt en ook het klusje dat gedaan moet worden. Niet banketstaaf bedoeld, maar je bent daar zelf ook een voorbeeld van. Jouw klus kan geen dag wachten, maar anderen vinden dat ook (terwijl jij waarschijnlijk vindt dat het vaak niet zo belangrijk is) en zo ontstaan de rijen. Ontzettend jammer, maar in dit geval geloof ik ook niet meer zo in de zelfregulering.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 16:45

Saul schreef:

[ [url=m/PtDQwD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lekker als je in Nederland werkt.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 16:45

moonsparkle schreef:
Oscar schreef:
Mee eens. Ik vind die hele Davina Michelle he-le-maal niks. Ben ik nou een nog ergere azijnzeiker? :D

+1 :')

Geen mooie stem en haar teksten lopen voor geen meter.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 16:47

_Penotti schreef:
Granoek schreef:
Kun je bij gamma niet online bestellen?

Hier is alles gesloten en ik heb nog niet het idee gehad dat ik ergens een levensbedreigend tekort van had dus het is best te doen

Geen idee, zou best kunnen.
Maar als mensen nu eens met verstand gaan winkelen gaat er niets gesloten worden. Nu kun je daar ook op wachten.
En dan kun hoef je geen dagen te wachten met een lekkende knop en dus de verwarming maar uit.
Maar zo ver denken mensen dus niet.

Ik ben het met je eens dat men met verstand te werk moet gaan.
Maar mensen willen en moeten misschien hoognodig hun huis verbouwen of opknappen. En zij hebben daar nu tijd voor. Dan kun je niet verwachten dat die mensen bij zichzelf denken : laat ik maar thuisblijven, want als straks alles op slot gaat kunnen we zelfs geen kapotte kraan meer vervangen ?
Iedereen heeft zijn prioriteiten.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 16:47

sureido schreef:
Saul schreef:

Dan heb je een verklaring van je werkgever nodig en kun je prima over de grote wegen. Provinciale wegen zijn minder goed te controleren en dus hermetischer afgesloten.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 16:48

sureido schreef:
Saul schreef:

Dan heb je je verklaring dat je n
Nederland in mag...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 16:49

Mijn oma woont in een verpleeghuis. Ze is niet dement, maar wel een beetje in de war soms. Ze vindt het echt verschrikkelijk dat ze nu geen bezoek mag ontvangen want de dagen duren zo verschrikkelijk lang voor haar...
dus m’n oom had een idee:

Afbeelding

<3

Shadow0

mirim schreef:
Dan kun je niet verwachten dat die mensen bij zichzelf denken : laat ik maar thuisblijven, want als straks alles op slot gaat kunnen we zelfs geen kapotte kraan meer vervangen ?

Ik zou echt niet weten waarom je dat niet van mensen kunt verwachten. Zo werkt het, dit is de situatie.

PSvanLot

mirim schreef:
_Penotti schreef:
een idee, zou best kunnen.
Maar als mensen nu eens met verstand gaan winkelen gaat er niets gesloten worden. Nu kun je daar ook op wachten.
En dan kun hoef je geen dagen te wachten met een lekkende knop en dus de verwarming maar uit.
Maar zo ver denken mensen dus niet.

Maar mensen willen en moeten misschien hoognodig hun huis verbouwen of opknappen. En zij hebben daar nu tijd voor. Dan kun je niet verwachten dat die mensen bij zichzelf denken : laat ik maar thuisblijven, want als straks alles op slot gaat kunnen we zelfs geen kapotte kraan meer vervangen ?

Mensen willen ook dingen in huis hebben, zoals ik, als we echt nog meer beperkingen gaan krijgen.
Ik heb afgelopen week bij sluitingstijd ook verf, behang etc gehaald uit voorzorg.

Wat ik verwacht? Dat de bouwmarkten dicht gaan voor bezoekers en dat enkel bedrijven er nog kunnen kopen met een bedrijfspas etc.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 16:51

Volgens mij gaan veel van mijn collega's daar de grens over. :=
Overigens hebben die allemaal een verklaring van de werkgever, alleen als ik die barricade zie zullen hun veel tijd kwijt zijn om erdoor te komen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 16:51

Neonlight schreef:
Volgens mij gaan veel van mijn collega's daar de grens over. :=
Overigens hebben die allemaal een verklaring van de werkgever, alleen als ik die barricade zie zullen hun veel tijd kwijt zijn om erdoor te komen.

Over de grote weg, omrijden misschien maar dan ben je denk ik het meest legaal.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 16:52

Dat is het ook dat veel mensen nu gaan want als er een lockdown komt en je misschien echt binnen moet blijven dan kun je voor je idee met klussen de tijd goed benutten, iets waar je normaal nooit aan toe komt. Buren verderop hebben net hun huis verkocht, daar kun je niet om heen met een contract dus hun moeten nu ook wel klus spullen halen.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 21-03-20 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 16:53

_Penotti schreef:
;( |(
Echt zo verdrietig.
Ja die mensen gaan liever dood aan de ziekte als ze dan tot het einde maar gezelschap hebben gehad.
En ik kan ze nog begrijpen ook.

Ook dat is verschillend per mens. Bij mijn oma van 97 jaar kom je er echt niet in! :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 16:54

Tja, zijn voor mij 2 grensovergangen die ik neem, die en eentje een heel stuk verder. Als je vanuit echt die hoek komt is het snel een 20 km omrijden.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 16:54

Oscar schreef:
De ellende is dat iedereen zichzelf Heel Belangrijk vindt en ook het klusje dat gedaan moet worden. Niet banketstaaf bedoeld, maar je bent daar zelf ook een voorbeeld van. Jouw klus kan geen dag wachten, maar anderen vinden dat ook (terwijl jij waarschijnlijk vindt dat het vaak niet zo belangrijk is) en zo ontstaan de rijen. Ontzettend jammer, maar in dit geval geloof ik ook niet meer zo in de zelfregulering.

Ik begrijp wat je bedoeld hoor.
En het stomme was dat wij (mijn man) ons bezwaard voelen dat we naar de Gamma moeten.
Hij was daar anders dus niet geweest.
Als er dan karren met hout en aanhangers met potgrond geladen worden dan heb ik inderdaad wel bedenken bij de noodzaak ja.
En elk wel denkend mens kan toch wel bedenken wat echt moet en wat niet.
Maar inderdaad de zelfregulering lukt niet.
En dan kun je dus duur bestellen, de verzendkosten net zo duur als het product. Als dat tegen die tijd dan ook nog mag want blijft de bezorgdienst wel rijden?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 16:55

Jessix schreef:
Ook dat is verschillend per mens. Bij mijn oma van 97 jaar kom je er echt niet in! :D

Mijn vader van 82 heeft nog net de zandzakken niet voor de deur, maar het scheelt niet veel :D

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 16:55

Shadow0 schreef:
mirim schreef:
Dan kun je niet verwachten dat die mensen bij zichzelf denken : laat ik maar thuisblijven, want als straks alles op slot gaat kunnen we zelfs geen kapotte kraan meer vervangen ?

Ik zou echt niet weten waarom je dat niet van mensen kunt verwachten. Zo werkt het, dit is de situatie.

Het feit is dat het niet werkt op die manier.
Iedereen vind zijn eigen zorgen het grootst.
‘ Het nieuwe vloertje moet er echt in, dit wat er nu ligt ziet er niet uit ‘
‘ de nieuwe schutting moet staan voor het zomer wordt ‘
En ga zo maar door.
Zolang de winkels open blijven blijven mensen er heen gaan.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 16:56

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 16:58

Warboel schreef:
Mijn oma woont in een verpleeghuis. Ze is niet dement, maar wel een beetje in de war soms. Ze vindt het echt verschrikkelijk dat ze nu geen bezoek mag ontvangen want de dagen duren zo verschrikkelijk lang voor haar...
dus m’n oom had een idee:

[ [url=m/3NmjE1.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3

Dit doen wij ook bij opa inderdaad. Echt heel schattig.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 16:59

PSvanLot schreef:
mirim schreef:

Mensen willen ook dingen in huis hebben, zoals ik, als we echt nog meer beperkingen gaan krijgen.
Ik heb afgelopen week bij sluitingstijd ook verf, behang etc gehaald uit voorzorg.

Wat ik verwacht? Dat de bouwmarkten dicht gaan voor bezoekers en dat enkel bedrijven er nog kunnen kopen met een bedrijfspas etc.

Nou precies dat bedoel ik dus. Mensen zouden dat wel mogen denken, ze zijn toch geen 3 meer?

Hier mogen bepaalde dingen ook wel een lik verf hebben. En ondanks dat mijn man vandaag bij de Gamma is geweest heeft hij geen verf meegenomen.
Gewoon principekwestie van dat kan ook later, zelfs volgend jaar.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 17:00

PSvanLot schreef:

Ja, ben er ook bang voor... En dat is toch jammer. Ik heb met een oud huis en veel bijgebouwen best wel eens wat nodig, en soms ook wel noodzakelijk trouwens. Als zoiets echt lang zou duren dan hoop ik dat je kunt bestellen en dezelfde dag kan afhalen. Mensen moeten dan maar buiten wachten of in hun auto.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 17:00

Ik ben vanmiddag even naar de markt gegaan voor fruit en groente, maar het was in Assen echt heel erg rustig. Weinig verkeer, heel weinig mensen in de stad, ook in de supermarkt is het erg rustig. Op mijn werk zie ik ook tussen de 80 en 90% minder klanten.

Laat de enkeling die er voor kiest om niet helemaal aan social distancing te doen net niet meteen verpesten voor de rest die wel zijn best doet. Het is niet meteen gedoemd omdat ik noem maar wat 5 tot 10% van de bevolking wel onnodig contact heeft.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 17:02

Penotti, en leg mij is uit waarom hij wel naar de Gamma gaat maar dan geen verf mee mag nemen?
Je bent dan toch al in de winkel. Bijzondere principekwestie.

Niemand kan je verbieden om klusjes in huis te doen zeker niet als mensen hele dagen thuis moeten blijven.
Laat ze het maar in huis hebben, dan blijven ze ook thuis.