[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 23:06

Het is vandaag verbazend stil sinds 22u05. Had gisteren een keiharde Brul verkocht omdat de kat wat wou jatten uit de keuken en blijkbaar hebben ze tegelijk ook de boodschap begrepen.
Het zou straks alleen wel raak kunnen zijn, er hangt een gigantisch onweer in de lucht maar dat kan je die kinderen niet kwalijk nemen

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 23:47

Kop op de site van NOS: “Kinderen tot zes jaar met snotneus mogen weer naar opvang en school.”
Erg eh... specifiek. :') Nu zie ik ze liever helemaal niet in het openbaar met een snotneus, maar dat terzijde.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 23:51

Anders zijn de scholen alsnog leeg want volgens mij heeft elk kind altijd een snotneus. >;)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 23:52

Jildau schreef:
Anders zijn de scholen alsnog leeg want volgens mij heeft is elk kind altijd een snotneus. >;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 23:53

Haha, fijn dat er nu tenminste eenduidig beleid ligt.

Nu was het langs de ene kant kleuterleidsters en basisschooleraren die bang waren om ziek te worden
En de andere kant had ouders die hun kinderen niet thuis wilden houden :D
Dus ja, óf accepteren dat het nu eenmaal zo is, óf scholen e.d. dicht laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 00:01

Magrathea schreef:
Haha, fijn dat er nu tenminste eenduidig beleid ligt.

Nu was het langs de ene kant kleuterleidsters en basisschooleraren die bang waren om ziek te worden
En de andere kant had ouders die hun kinderen niet thuis wilden houden :D
Dus ja, óf accepteren dat het nu eenmaal zo is, óf scholen e.d. dicht laten.
Of net als wij verstandig zijn en je niet voortplanten, dan heb je dat gedoe niet. :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 00:25

O ja dat sowieso haha :=
Maar je stopt ze zo lastig terug als ze er eenmaal zijn hè

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 00:29

Daar zijn dan wel weer opties voor. Levert daarnaast nog enige jaren gratis onderdak, voedsel, zorg en dagbesteding op.

win-win-win zou ik zeggen... O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 01:05

Femke_Tweety schreef:
Daar zijn dan wel weer opties voor. Levert daarnaast nog enige jaren gratis onderdak, voedsel, zorg en dagbesteding op.

win-win-win zou ik zeggen... O:)

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 08:01

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:32

Afbeelding

Jongens, dit zou toch ideaal zijn voor in de supermarkt... Of eigenlijk overal waar vervelende mensen kinderen lopen :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:51

Ja,zou het ook bestaan voor vervelende pubers? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:30

Nou... In België is er dus verlenging van je bevallingsverlof omwille van Corona en met terugwerkende kracht. Als ik het goed begreep mogen de dames die bevielen tijdens Corona hun verlof opnemen als alles weer herstart werd. Maw, wie half maart beviel zat thuis tot einde mei door Corona en nu krijgen ze dan hun bevallingsverlof eraan geplakt.

Is er IEMAND die me kan uitleggen waarom dat nodig is?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:31

Varekaj schreef:
Nou... In België is er dus verlenging van je bevallingsverlof omwille van Corona en met terugwerkende kracht. Als ik het goed begreep mogen de dames die bevielen tijdens Corona hun verlof opnemen als alles weer herstart werd. Maw, wie half maart beviel zat thuis tot einde mei door Corona en nu krijgen ze dan hun bevallingsverlof eraan geplakt.

Is er IEMAND die me kan uitleggen waarom dat nodig is?

Goede vraag :'). Werkgever op kosten jagen is het iig wel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:34

Joh, hoor je eind juni terug te komen naar werk, ga je even lekker 13 weken extra vrij eraan kleven. Heel leuk voor je collega's die dan met een man minder verder moeten of misschien zelfs problemen voor de werkgever ivm geen personeel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:35

Huh die snap ik niet..

Als je door corona niet kon werken, heb je veel meer tijd voor de parasiet gehad. Elk nadeel heeft z'n uh .... voordeel? :? Als je door corona kon thuiswerken, heb je gewoon je verlof gehad voor je ging thuiswerken. En ben je op dit moment amper productief met thuiswerken.

Dus waarom moet er dan nog meer verlof komen??

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:36

Om al hun misgelopen tijd met familie en vrienden en babybezoek in te halen?
Anderszijds, zouden er mensen zijn die tijdens corona werkloosheid hun vakantiedagen (deels) opgepakt hebben? Die krijgen ze nu nadien er ook nog aangeplakt (ook al hadden ze bv in mei 2 weken vakantie gepland).
Beetje bizarre regeling, maar ik denk dat zwanger zijn en bevallen in corona niet echt ideaal was, dus mij kan het eigenlijk bitter weinig schelen dat ze dat verlof er nog bovenop krijgen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:36

Huh, dat vind ik ook raar

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:40

Ik snap wel dat het niet ideaal was in die tijd.
Maar het héle bevallingsverlof lijkt me wel wat overdreven. Ik mag aannemen dat je ook gewoon van thuiswerken af hebt gezien als je dichtgenaaid en leeggebloed op bed ligt na de bevalling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:41

Wie bij ons verlof had wat al goedgekeurd was heeft die dagen moeten opnemen zoals voorzien. En er zijn er die tussendoor ook verlof hebben genomen om eens op adem te komen. Maar dan spreek ik wel over de zorg, geen idee hoe het zat bij mensen in tijdelijke werkloosheid. Volgens mij gaan die die dagen ook opgenomen hebben als ze al stonden.
Eerst omdat je daar volledig loon voor krijgt en twee omdat je onmogelijk alles voor iedereen kan doorschuiven om later dit jaar op te nemen. Het is nu al "discussie" voor de schoolvakanties in het najaar, als ze extra vrij krijgen gaan ze ze helemaal willen opnemen "want ik heb dagen over".

En 2 weken verlof is nog wat anders dan 13 weken eh.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:49

Heel vreemd idd, niet echt terecht :n

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 15:20

Vind ik niet terecht. Ik heb vakantie gehad in Corona tijd en krijg ook mn iet de de corona tijd mn vakantie terug. Bevallingsverlof is niet lang leve de lol maar om te herstellen nou dan ga je toch niet hele dag op pad dus wat maakt t uit dat alles dicht was.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 17:54

Onlogisch inderdaad

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 18:01

Duhelo schreef:
Om al hun misgelopen tijd met familie en vrienden en babybezoek in te halen?
Anderszijds, zouden er mensen zijn die tijdens corona werkloosheid hun vakantiedagen (deels) opgepakt hebben? Die krijgen ze nu nadien er ook nog aangeplakt (ook al hadden ze bv in mei 2 weken vakantie gepland).
Beetje bizarre regeling, maar ik denk dat zwanger zijn en bevallen in corona niet echt ideaal was, dus mij kan het eigenlijk bitter weinig schelen dat ze dat verlof er nog bovenop krijgen.

Ik zou er als werkgever erg niet blij mee zijn :=. Vrouwen die met zwangerschapsverlof gaan zijn al enorm duur, dan zit je met corona waardoor inkomsten genereren onzeker was en dan mag je ook nog eens extra weken zwangerschapsverlof gaan betalen, naast de werknemer die op de plaats van de zwangere kwam.

Daarnaast vind ik het gewoon echt onzin. Iedereen heeft last van misgelopen tijd met familie en vrienden, krijgen we ook niet terug. Babybezoek kan prima in de weekenden en later op de middag/begin avond, de meeste mensen werken toch doordeweeks overdag.

In het kort; alles was in coronatijd niet ideaal. Waarom moet een zwangere daarin wel gecompenseerd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 18:21

Wie weet krijgt de werkgever wel subsidie ervoor in de plaats maar alsnog is het praktisch niet handig.

Edit: dit vond ik dus terug op de website van oa SD Worx, sociale zekerheid die loonbetaling enz. Doet

Zo zou de werkneemster die zich in tijdelijke werkloosheid bevindt gedurende de prenatale rust, de postnatale rust kunnen verlengen met die periode van tijdelijke werkloosheid.

Dus... In België heb je 13 weken blijkbaar, 4 ervoor en 9 erna. Iedereen die door Corona tijdelijk werkloos was tijdens die 4 weken voor bevalling, mag die bij ophef tijdelijke werkloosheid aan die 9 weken postnataal plakken. En dus in totaal 13 weken thuis blijven.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-06-20 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt