Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Magrathea schreef:Of net als wij verstandig zijn en je niet voortplanten, dan heb je dat gedoe niet.Haha, fijn dat er nu tenminste eenduidig beleid ligt.
Nu was het langs de ene kant kleuterleidsters en basisschooleraren die bang waren om ziek te worden
En de andere kant had ouders die hun kinderen niet thuis wilden houden![]()
Dus ja, óf accepteren dat het nu eenmaal zo is, óf scholen e.d. dicht laten.
Varekaj schreef:Nou... In België is er dus verlenging van je bevallingsverlof omwille van Corona en met terugwerkende kracht. Als ik het goed begreep mogen de dames die bevielen tijdens Corona hun verlof opnemen als alles weer herstart werd. Maw, wie half maart beviel zat thuis tot einde mei door Corona en nu krijgen ze dan hun bevallingsverlof eraan geplakt.
Is er IEMAND die me kan uitleggen waarom dat nodig is?
Duhelo schreef:Om al hun misgelopen tijd met familie en vrienden en babybezoek in te halen?
Anderszijds, zouden er mensen zijn die tijdens corona werkloosheid hun vakantiedagen (deels) opgepakt hebben? Die krijgen ze nu nadien er ook nog aangeplakt (ook al hadden ze bv in mei 2 weken vakantie gepland).
Beetje bizarre regeling, maar ik denk dat zwanger zijn en bevallen in corona niet echt ideaal was, dus mij kan het eigenlijk bitter weinig schelen dat ze dat verlof er nog bovenop krijgen.