Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muze

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 08:27

Dat is dus niet waar want die stappen heb ik ondernemen en heb gewoon een slechte beoordeling gekregen.
( en terug gegeven uiteraard).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 08:35

Maar weet je zeker dat je opgelicht bent? Want dan kan je aangifte doen. Heb ik paar jaar geleden ook gedaan. Is helaas niks uit gekomen maar als niemand het doet wordt het nooit beter natuurlijk.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 08:52

altijd aangifte doen! Dat kan online. Het rek nr komt dan op de zwarte lijst en anderen kunnen zien dat er met het nr is opgelicht. Bij 3 aangiftes wordt de bankrek van de persoon opgeheven.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 11:06

IHN schreef:
Bij 3 aangiftes wordt de bankrek van de persoon opgeheven.

Waar heb je dat weg?
Kan helemaal niet.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 11:07

SweetVanille schreef:
IHN schreef:

Waar heb je dat weg?
Kan helemaal niet.

Kan ik me ook niet voorstellen.
Als je dan iemand een oor aan wilt naaien doe je met 3 man een aangifte en is de bankrekening geblokkeerd.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 11:12

Suzanne F. schreef:
Maar weet je zeker dat je opgelicht bent? Want dan kan je aangifte doen. Heb ik paar jaar geleden ook gedaan. Is helaas niks uit gekomen maar als niemand het doet wordt het nooit beter natuurlijk.

Ja opgelicht. Dat is nu zeker. Ik ga ook aangifte doen. Heb helaas alleen niet veel gegevens. Maar heb wel vaker aangifte gedaan, toen is daar ook niks mee gebeurd.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 11:40

Een bankrekening kan echt niet zomaar worden opgeheven. Misschien bedoel je dat het word geblokkeerd om te gebruiken via MP?

Dalena wat vervelend zeg -O-
Om wat ging het als ik vragen mag?

Heb je behalve naam en rekeningnummer meer gegevens of niet?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 16:15

Hoe meld je iemand aan als oplichter / onbetrouwbaar op marktplaats?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 18:13

Oh jeetje nou ik heb er ook 1 hoor :roll:
Ik zet een hoek wicker lounge set op mp van 3m x 3m en diepte 1m voor een schijt prijs dus nog geen uur later heb ik een deal en komt iemand hem halen.
Ruim 20 min te laat(naja dat kan en was geen probleem)komt er een klein autootje aan en ik grap nog naar mijn man ohh kijk daar zijn ze.
Was diegene het nog serieus ook :')
En gewoon blijven proberen of het niet ging passen maar er paste niet eens 1 deel in het ging gewoon niet door de deuren en achterbak!

Ze wilde hem wel erg graag hebben dus ging naar huis om een grotere auto halen en boedelbak te huren,ze heeft netjes betaald en komt hem later vanavond ophalen.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 18:35

SweetVanille schreef:
IHN schreef:

Waar heb je dat weg?
Kan helemaal niet.

client van me had het... ik heb brief opheffing gekregen, gebeld met politie en bank en dit was de procedure. Dus uit eigen ervaring zeg maar. (t is goedgekomen. Ik heb achterhaald wie opgelicht was, geld teruggestort, aangifte is ingetrokken dus rek is er nog).

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 18:37

Ineke2 schreef:
Een bankrekening kan echt niet zomaar worden opgeheven. Misschien bedoel je dat het word geblokkeerd om te gebruiken via MP?

Dalena wat vervelend zeg -O-
Om wat ging het als ik vragen mag?

Heb je behalve naam en rekeningnummer meer gegevens of niet?

nee. Opgeheven. Zodra er 3 aangiftes zijn gaat er automatisch een melding naar de bank. Die blokkeert de rekening en stuurt naar de klant een brief dat ze de rek willen opheffen. Dat duurt maanden, maar het blokkeren is in een vloek en een zucht gebeurd. kun je er niks meer mee

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 18:40

_Penotti schreef:
SweetVanille schreef:
Kan ik me ook niet voorstellen.
Als je dan iemand een oor aan wilt naaien doe je met 3 man een aangifte en is de bankrekening geblokkeerd.

dat zei ik ook tegen de bank en hij gaf toe dat het systeem niet waterdicht was en dat dit dus in theorie zou kunnen gebeuren. Maar goed, dan is dat makkelijk aan te tonen dus ook zo weer ongedaan gemaakt

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 18:43

Wat is de rol van banken bij internetoplichting?
De politie werkt samen met banken in de strijd tegen internetoplichting. Zo kan de politie besluiten om de bank op de hoogte te brengen dat er een sterk vermoeden is dat een bankrekeningnummer meermalen betrokken is bij oplichting via internet. De bank kan hierna diverse maatregelen nemen: de cliënt aanspreken, zijn/haar rekening blokkeren of zelfs de bankrelatie beëindigen.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 18:45

en voor aangifte naar www.politie.nl of ff google internetoplichting.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 18:53

Voor de gewone burger die voor een bedrag tot ongeveer 100 euro is opgelicht word zeer weinig gedaan. Zelf meegemaakt , enkele keren heb ik door onorthodoxe maatregelen mijn gekochte of geld terug gehad maar de keer dat het niet lukte aangifte gedaan. Overduidelijk bewijs aangeleverd maar helaas. Ze seponeren gewoon na een half jaar omdat er tegen die persoon, ondanks het bewijs, maar één aangifte kwam.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 19:05

bigone schreef:
Voor de gewone burger die voor een bedrag tot ongeveer 100 euro is opgelicht word zeer weinig gedaan. Zelf meegemaakt , enkele keren heb ik door onorthodoxe maatregelen mijn gekochte of geld terug gehad maar de keer dat het niet lukte aangifte gedaan. Overduidelijk bewijs aangeleverd maar helaas. Ze seponeren gewoon na een half jaar omdat er tegen die persoon, ondanks het bewijs, maar één aangifte kwam.

Yep, had ik hier ook.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 19:29

en daarom moet iedereen dus aangifte doen.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 20:50

Vjestagirl schreef:
Hoe meld je iemand aan als oplichter / onbetrouwbaar op marktplaats?

Misschien ook hier melden ?
Dan kunnen bokkers die actief zijn op marktplaats er ook op letten. Gewaarschuwd mens telt voor 2.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:36

Net weer wat stom. Ik heb een bod geaccepteerd. Hierna vraagt de persoon naar een mankement die duidelijk in de advertentie staat. Koper geeft zelf toe dat een een klein mankement is en probeert wat van de prijs af te halen vanwege het mankement. Ben ik nu raar dat ik dat niet correct vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:38

Nee vind ik ook niet correct. Ze heeft al geboden.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:39

geerte schreef:
Net weer wat stom. Ik heb een bod geaccepteerd. Hierna vraagt de persoon naar een mankement die duidelijk in de advertentie staat. Koper geeft zelf toe dat een een klein mankement is en probeert wat van de prijs af te halen vanwege het mankement. Ben ik nu raar dat ik dat niet correct vind.

Is idd niet netjes, zou dus ook gewoon zeggen dat het al te lezen was in de tekst en daar de prijs al op aangepast is.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:41

Ze wil niet meer terug naar haar originele bod, dus heb de deal laten gaan. Staat voor mij niet in de weg.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 22:01

Vind het zo moeilijk om aardig te blijven als iemand naar de minimale prijs vraagt als de prijs in de advertentie staat en het bieden uit :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 00:27

Oproepje geplaatst op Facebook voor spullen, gaan mensen van alles aanbieden wat niet goed aan de beschrijving voldoet. Vond ook iemand zijn badje te duur! Die bleef maar doorzeuren waarom dit het geld waard was. Had al een beter merk voor goedkoper gezien.

Maar ook superleuke man die speciaal i.v.m de reistijd en de corona heel lang een schaalmodelautoo bewaard heeft, deze na de Lockdown bij kennisen dichterbij mij in de buurt gebracht zodat deze niet verzonden hoefde te worden.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 07:06

Alja schreef:
Vind het zo moeilijk om aardig te blijven als iemand naar de minimale prijs vraagt als de prijs in de advertentie staat en het bieden uit :+

Waarom?
Dat is toch een hele gewone vraag.

De meeste mensen hebben niet hun minimale prijs als prijs bij de advertentie staan. Of het moet er letterlijk bij staan, vaste prijs lager bieden heeft geen zin.

Ik heb niet een vaste prijs in ieder geval. Dan kan er eventueel nog wat af en iemand die meteen akkoord gaat met wel die prijs is lekker meegenomen.