Post NL frustratie!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CharleyT
Berichten: 4028
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 17:38

mvdende schreef:
MyWishMax schreef:
Ik vind het wel erg snel klagen, mvdende. Het was bij de kruidvat maar 2 werkdagen ipv 1 en dat is heel normaal in deze tijd. Het ligt er ook maar aan hoe snel een winkel de bestelling verwerkt en mijn ervaring met de kruidvat is daar niet zo heel goed mee.


Als er tijdens het bestelproces staat: leverdatum "de volgende dag" dan ga ik er vanuit dat het dan ook komt die dag. Ik had het ook NU nodig. Daarom in eerste instantie ook naar een fysieke kruidvat gegaan om het daar te halen. Maar €10 duurder in de winkel dan online, dus in de winkel staande, online besteld. Geloof me, ik had het liever voor de online prijs in de winkel opgehaald.... kan het nu gaan terug brengen, want niet meer nodig......had 2 artikelen besteld, houd er dan wel 1, maar die 2e gaat mooi terug...


Ik snap niet waarom het nu zo vaak fout gaat met post nl..... geen corona, geen black friday, geen sinterklaas/ kerst en dat soort cadeautjes dagen. Gewoon een normale week en nog krijgen ze het tot 2 keer toe voor elkaar niet optijd te leveren.


Misschien moet je er gewoon van uit gaan dat je er minimaal 1 dag bij optelt, dus volgende dag=over 2 dagen. Helemaal omdat ik je met regelmaat klachten zie posten hier op bokt, dan ben je minder snel teleurgesteld.

Echwel

Berichten: 12538
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 18:31

Als je dan toch al met auto enz die kant op bent gegaan is het toch niet logisch en duurzaam om.alsnog te bestellen

mvdende

Berichten: 5770
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 19:17

Echwel schreef:
Als je dan toch al met auto enz die kant op bent gegaan is het toch niet logisch en duurzaam om.alsnog te bestellen


Daar ter plekke online bestellen scheelde mij €10 en was nog gratis verzonden ook. Was er toch al in de buurt om de hond uit te laten en overige boodschappen te doen.

Korting bleek uitsluitend online geldig te zijn €20 met 50% korting dus scheelde €10.

Niet zo milieu vriendelijk, maar mijn portemonnee gaat ff voor...

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 20:44

sandorra schreef:
Als het pakketje bij de buren is afgegeven terwijl je dit niet hebt aangegeven ( zeer slecht contact wegens overlast) mag dat? Ik sta er niet om te springen mijn pakket daar op te halen en ok geen toestemming gegeven het bij de buren af te leveren

ja dat mag, het is net wat de verkoper heeft afgesproken met PostNL. Er zijn zoveel verschillende opties die afgesproken kunnen worden met PostNL. Niet afleveren bij de buren, 1 bezorgpoging of meerdere, wel of geen handtekening. En dit kan dus allemaal gecombineerd worden. Zelf doorgeven heeft dus niet altijd zin.

capopjekop

Berichten: 30739
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 05:40

mvdende schreef:
Echwel schreef:
Als je dan toch al met auto enz die kant op bent gegaan is het toch niet logisch en duurzaam om.alsnog te bestellen


Daar ter plekke online bestellen scheelde mij €10 en was nog gratis verzonden ook. Was er toch al in de buurt om de hond uit te laten en overige boodschappen te doen.

Korting bleek uitsluitend online geldig te zijn €20 met 50% korting dus scheelde €10.

Niet zo milieu vriendelijk, maar mijn portemonnee gaat ff voor...


Maar dan neem je voor dat tientje dus wel zelf het risico dat je het later binnen hebt. Want inmiddels weet je dat het niet altijd de volgende dag geleverd wordt.

Ik ben het wel met de tips eens dat je beter je verwachtingen wat kunt temperen. Zeker als je zo slecht tegen tegenslag kan. Iets binnen 2 werkdagen geleverd krijgen is alsnog behoorlijk snel en ik snap niet dat je dan al gaat klagen. Ik hoop zelf altijd dat het er de volgende dag is en is het dan de dag erop dan is het ook prima en zeker geen reden om te gaan klagen.

Appeltje00

Berichten: 5025
Geregistreerd: 28-09-09

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 07:02

Ik val even binnen. Is er een kans dat dit pakket echt vandaag komt of is die kans nihil, omdat het vannacht niet naar het distributiecentrum is gegaan. Is nav m’n andere topic. M’n dochter is haar knuffel kwijt en er komt een nieuwe.
Afbeelding

MyWishMax

Berichten: 25605
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 07:05

Zodra er bij mij een tijdvak staat komt het ook die dag. Sterker nog, hier komen ze altijd voor 1 uur en dan staat er op dit tijdstip nog helemaal geen tijdvak.
Ik krijg het tijdvak altijd pas als datzelfde tijdvak al minimaal een half uur bezig is :+ Dus om 7 uur staat er alleen dat het vandaag komt en om half 11 staat er dat ze tussen 10 en 12 komen.

Maar of dat bij jullie ook zo is, geen idee :')

Spenk
Berichten: 21887
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 07:06

Appeltje00 schreef:
Ik val even binnen. Is er een kans dat dit pakket echt vandaag komt of is die kans nihil, omdat het vannacht niet naar het distributiecentrum is gegaan. Is nav m’n andere topic. M’n dochter is haar knuffel kwijt en er komt een nieuwe.
[ [url=m/yHE29B.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier komt die dan altijd ja.

mvdende

Berichten: 5770
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 07:25

Appeltje00 schreef:
Ik val even binnen. Is er een kans dat dit pakket echt vandaag komt of is die kans nihil, omdat het vannacht niet naar het distributiecentrum is gegaan. Is nav m’n andere topic. M’n dochter is haar knuffel kwijt en er komt een nieuwe.
[ [url=m/yHE29B.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ik had dus gisteren exact hetzelfde! Dacht dat ie niet meer zou komen, maar om 11:00 versprong het tijdvak ineens en werd het netjes binnen het tijdvak geleverd.

Quickly2003

Berichten: 297
Geregistreerd: 06-04-17

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 11:08

Oke ik heb dus een brief gekregen met de uitleg dat het pakket dus bij de douane ligt en dat ze de facturen nodig hebben. Nu komt het uit Nederland dus lijkt mij dat ik niets extra moet betalen. Of denk ik verkeerd?

Dus het pakket is wel bij Bpost beland maar heeft een andere barcode nu. Daarom dat het leek alsof het nog in Nederland was.

Niqui

Berichten: 2196
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 11:56

@Quickly2003: Klopt, binnen de EU hoef je niets extra te betalen.

Ik had PostNL enige maanden geleden via Facebook een bericht gestuurd over een pakje naar België en kreeg toen een trackingcode van de BPost. Dat was in mijn geval: https://track.bpost.cloud/btr/web/#/sea ... lCode=9940

Als je die nog niet hebt, zou je even kunnen kijken of je een dergelijke code ook kan krijgen via PostNL. Dan kan je de zending volgen.

Biebz

Berichten: 5549
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 16:51

Pff DHL is weer lekker bezig.
Gister pakket geprobeerd te leveren, maar wij waren er niet. Hadden hem ook nog niet verwacht.
Vriend vandaag bewust thuis gebleven. Krijgen wij ineens de melding:
Ontvanger gesloten. Ophalen dhl service point.
Maar het punt waar hij heen is is in Amersfoort en niet het punt bij ons in de woonplaats. Is dus 3 kwartier enkele reis..
Maar zit momenteel met een kapotte auto dus nu even puzzelen hoe ik dit ga oplossen. Is een duur pakket -O-

Exitium

Berichten: 7206
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 17:22

Als het van een webshop af komt zou ik het bij de webshop neerleggen. Moet wel een héél belangrijk pakketje zijn wil ik er anderhalf uur voor in de auto stappen :x

Biebz

Berichten: 5549
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 17:27

Exitium schreef:
Als het van een webshop af komt zou ik het bij de webshop neerleggen. Moet wel een héél belangrijk pakketje zijn wil ik er anderhalf uur voor in de auto stappen :x


Komt van een buitenlandse site waar we bekend mee zijn. Nooit problemen verder.
Dus gaan idd kijken of we daar wat mee kunnen.
Baal er wel flink van. Is eigenlijk wel pakket wat ik zsm zou willen hebben.
Maar het is te ver om zo even heen en weer te rijden.

Rennie89
Berichten: 37322
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 09:25

Ik heb 2 bestellingen uit Engeland, beide van rond 15 april. Ene heeft een waarde van 100 dus moest inklaringskosten betalen, maar het adres (straat en nummer klopt maar naam en postcode en zelfs stad staan er compleet fout op) is dus niet correct dus ik heb de inklaringskosten betaald en met post nl gebeld en gevraagd of het aangepast kan worden. Kon dus niet :+ nou lekker dan… heb ik straks inklaringskosten betaald van 30 euro voor iets wat ik niet ga ontvangen…

Andere bestelling is een envelop, hier wel belasting over betaald, krijg ik 1 mei een bericht met dat ik ze meer informatie moet geven, prima, factuur bijgevoegd. Maar het gekke is dat het zonder track en trace was en nu opeens wel met track en trace…

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37455
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 09:45

Echt soms is het zo raar. Ik hoop dat die waar je 30 euro voor betaald hebt wel aankomt. :(:)

Hier kwam ik er achter dat mijn wekelijkse donald duck een interessante route heeft gehad dankzij post.nl. 8)7 Drie keer retour herstelsticker erop, een keer buiten de woonplaats en twee van binnen de woonplaats. Exact hetzelfde adres sticker als altijd maar op drie plekken kennelijk verkeerd bezorgd dus verkeerd gesorteerd, _-:( hoe ze dat voor elkaar krijgen geen idee :roll:

Ik denk dat je wel kunt stellen dat hun sorteerproces niet zo optimaal werkt voor gewone post en pakketjes.

Biebz

Berichten: 5549
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 10:02

Biebz schreef:
Exitium schreef:
Als het van een webshop af komt zou ik het bij de webshop neerleggen. Moet wel een héél belangrijk pakketje zijn wil ik er anderhalf uur voor in de auto stappen :x


Komt van een buitenlandse site waar we bekend mee zijn. Nooit problemen verder.
Dus gaan idd kijken of we daar wat mee kunnen.
Baal er wel flink van. Is eigenlijk wel pakket wat ik zsm zou willen hebben.
Maar het is te ver om zo even heen en weer te rijden.



Vriend kwam toevallig redelijk in de buurt met zijn werk en heeft hem opgehaald.
Dhl heeft ook nu pas gereageerd op onze klacht.

Ze zien dat het pakket is opgehaald en vinden het vervelend dat het punt zover weg was. Daarmee is de klacht opgelost volgens hun....

thirteenn

Berichten: 2088
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 21:39

Is er iemand die me kan vertellen hoelaat een pakket bij een PostNL punt bezorgd word? Heb ivm Moederdag voor een punt gekozen. Neem aan dat bezorgers daar sowieso aan het einde van hun shift langs gaan? Heb geen haast hoor maar puur benieuwd wat ik kan verwachten.

Froukje
Forever young

Berichten: 10869
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 21:41

Die zou voor 15.00u afgeleverd moeten zijn.

Rennie89
Berichten: 37322
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 21:45

Ik heb een pakketje liggen sinds 20 april bij het depot uit Engeland en 2 mei mijn factuur ingestuurd, nog steeds geen bevestiging gehad of enige beweging er in… hinderlijk. Andere pakketje wat later verstuurd was ook uit Engeland inmiddels binnen.

Exitium

Berichten: 7206
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 22:14

Hier faalde DPD vandaag weer eens. Zetten het pakketje tegen de deurstijl onder de bel en gaan weg. Vond 'm omdat ik aan het eind van het verwachte bezorgblok de T&T maar eens checkte omdat ze nog niet geweest waren :')

Rennie89
Berichten: 37322
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 21:27

Ik snap er de ballen van….
Afbeelding
Maar ik zie het betreffende pakketje wat ik dacht wat het was nu tussen de foto’s van mijn aankomende post en deze van de tracking heeft een andere code en word bezorgd bij afhaalpunt? En ik verwachte niks anders gek genoeg uit Engeland naar mijn weten :+

Rennie89
Berichten: 37322
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 11:59

Ik moet nu opeens weer inklaringskosten betalen terwijl ik gewoon btw heb betaald, dit is afkomstig van eBay. Ik heb de factuur notabene nog opgestuurd naar hun en moet ik 9 euro btw betalen terwijl de waarde 12 euro was? Wat is dit voor onzin…. Ik het het al betaald, dit gaat automatisch bij internationale bestellingen bij eBay. Waarom nu weer?

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8404
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 12:00

Inklaringskosten zijn ook de kosten die postnl maakt aan tijd aan jou pakket, niet alleen de BTW.

Rennie89
Berichten: 37322
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 12:17

Ja maar als ik heel duidelijk een factuur opstuur, behoren deze helemaal niet nodig te zijn gezien ik al btw heb betaald. Ik moet nu wéér btw betalen en inklaringskosten terwijl beide helemaal niet nodig is geweest gezien de btw al betaald is.