Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shanna schreef:Er zijn ook schapenvachten die net zo groot zijn als een vacht met vel, maar waarvan de schapen toch echt nog lekker in de wei huppelen. Gevilte schapenvachten! Niet van geslachte vellen te onderscheiden, tenzij je dus de onderkant bekijkt!
Die kan je dus ook over je bank draperen.
Janine1990 schreef:Shanna schreef:Er zijn ook schapenvachten die net zo groot zijn als een vacht met vel, maar waarvan de schapen toch echt nog lekker in de wei huppelen. Gevilte schapenvachten! Niet van geslachte vellen te onderscheiden, tenzij je dus de onderkant bekijkt!
Dus gebruik je niet alles van het schaap dat voor vlees wordt geslacht... Dat is niet heel duurzaam...
Century schreef:Van wat ik gezien heb van gevilte vachten waren die toch heel anders dan 'gewone' vellen. Vilt ziet er heel anders uit en voelt ook anders.
Janine1990 schreef:Shanna schreef:Er zijn ook schapenvachten die net zo groot zijn als een vacht met vel, maar waarvan de schapen toch echt nog lekker in de wei huppelen. Gevilte schapenvachten! Niet van geslachte vellen te onderscheiden, tenzij je dus de onderkant bekijkt!
Dus gebruik je niet alles van het schaap dat voor vlees wordt geslacht... Dat is niet heel duurzaam...
Janine1990 schreef:meintje schreef:
Het punt hier lijkt me, dat deze schapen juist niet geslacht worden?
Nee maar andere schapen met bestemming shoarma wel en daar gebruik je dan de vacht niet van...
Janine1990 schreef:Shanna zeker weten dat dat gevilte vachten zijn? Ik heb ze ook gezien van aparte rassen met huid die dezelfde uitstraling hebben.
Steeph schreef:Één december moet ik een vast contract krijgen bij mijn bijbaan, daar kom ik ook voor in aanmerking. In februari ga ik voor school full-time stage lopen en zit de kans er dus dik in dat ik voor die tijd mijn bijbaan moet opzeggen omdat ik dan geen tijd meer heb.
Nu twijfel ik over of ik het contract zal laten aflopen of in januari zelf opzeggen. Het voordeel voor mij als mijn contract in december zou aflopen is dat ik heerlijk rustig mijn schoolwerk kan afronden en met kerst niet hoef te werken. Dat heeft voor mijn werk natuurlijk wel als nadeel dat december enorm druk is, mijn contract laten verlengen zou dus voor hun de voorkeur hebben, maar dan moet in januari de hele ontslag procedure doorlopen worden.
Wat zouden jullie als werkgever of werknemer doen?
dees_daan schreef:Steeph schreef:Één december moet ik een vast contract krijgen bij mijn bijbaan, daar kom ik ook voor in aanmerking. In februari ga ik voor school full-time stage lopen en zit de kans er dus dik in dat ik voor die tijd mijn bijbaan moet opzeggen omdat ik dan geen tijd meer heb.
Nu twijfel ik over of ik het contract zal laten aflopen of in januari zelf opzeggen. Het voordeel voor mij als mijn contract in december zou aflopen is dat ik heerlijk rustig mijn schoolwerk kan afronden en met kerst niet hoef te werken. Dat heeft voor mijn werk natuurlijk wel als nadeel dat december enorm druk is, mijn contract laten verlengen zou dus voor hun de voorkeur hebben, maar dan moet in januari de hele ontslag procedure doorlopen worden.
Wat zouden jullie als werkgever of werknemer doen?
Hele procedure valt wel mee als je het nog even door laat lopen, als het goed is moet je een formulier tekenen en sturen ze die op, dat zou voor mij dus geen reden zijn om in december te stoppen.
Als ze je goed kunnen gebruiken en je kan nog even wat extra's verdienen zonder dat je in tijdnood komt zou ik het doen en dan dus in januari opzeggen. (Wel nu al aangeven dat je dan gaat stoppen natuurlijk.) Ik weet niet hoeveel uren dat contract is maar als het een 0 uren contract is zou je ook kunnen overleggen of je in je stageperiode wat weken mag overslaan, dan heb je na je stage ook nog wat zekerheid.
Steeph schreef:dees_daan schreef:
Hele procedure valt wel mee als je het nog even door laat lopen, als het goed is moet je een formulier tekenen en sturen ze die op, dat zou voor mij dus geen reden zijn om in december te stoppen.
Als ze je goed kunnen gebruiken en je kan nog even wat extra's verdienen zonder dat je in tijdnood komt zou ik het doen en dan dus in januari opzeggen. (Wel nu al aangeven dat je dan gaat stoppen natuurlijk.) Ik weet niet hoeveel uren dat contract is maar als het een 0 uren contract is zou je ook kunnen overleggen of je in je stageperiode wat weken mag overslaan, dan heb je na je stage ook nog wat zekerheid.
Bedankt! Ik heb op dit moment een 4-12 uren contract waarbij ik vaak ongeveer 6 uur werk (dinsdag en donderdag avond). Mijn stageperiode is 40 weken, het zal dus niet "een paar weken" zijnook ben ik daarna als het goed is afgestudeerd en hoop ik in dat werkveld aan de gang te kunnen in plaats van in de detailhandel
Britta31 schreef:Hoeveel postzegels moeten er op een verjaardagskaart naar Duitsland?
Pepperrr schreef:Ik zou het even de tijd geven. Gezien ik het verhaal min of meer ken is het logisch om hier even goed over na te denken. Geen druk achter zetten om overhaaste beslissingen te voorkomen. Maar je kunt natuurlijk wel vragen of het lukt met het nemen van de beslissing en hoe lang ze denkt erover te doen en dat je het zelf heel erg ziet zitten