Problemen met de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 10:42

Exitium schreef:
Omdat er hoger beroep aangetekend is en daarmee de originele uitspraak waarschijnlijk opgeschort is. Anders zouden ze na de originele uitspraak de grond moeten overdragen, en als ze het hoger beroep winnen de grond weer terug moeten krijgen van TS. Dan blijf je bezig.

Ooh, dit wist ik niet. Wat beroerd zeg. :n

Exitium

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 10:46

Is ook een aanname van mijn kant hoor. Het is niet altijd zo dat een hoger beroep de originele uitspraak opschort, maar in een situatie als deze zou dat wel logisch zijn. Anders zouden de buren een jaar terug een deel van de tuin leeggehaald moeten hebben en de schutting omgezet moeten hebben, en had TS daar kunnen gaan planten. Zouden de buren dan onverhoopt het hoger beroep winnen (de situatie lijkt klip en klaar, maar is pas officieel na de uitspraak natuurlijk), dan krijg je hetzelfde feestje maar dan omgekeerd. Daar zit niemand op te wachten.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 11:08

Hoe zit dat met kosten van een hoger beroep? Wie dient dat te betalen?

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 11:10

Moonfight schreef:
Ze hadden wel het lef nog om via de achterbuurman te vragen of ze het stuk anders alsnog mochten kopen. Ik heb aangegeven dat het alleen kon voor een miljoentje :')

Altijd lachen met die buren van jou. Hou op hoor, SERIEUS DIT? :')

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 12:07

rien10 schreef:
Hoe zit dat met kosten van een hoger beroep? Wie dient dat te betalen?

Beide partijen betalen griffiekosten, de rechter kan bij het geven van de beschikking bepalen of de verliezende partij ook op moet draaien voor de griffiekosten van de tegenpartij, tevens bepaald de rechter hoe hoog de vergoeding zal zijn voor de kosten van de advocaat. De kosten die de verliezende partij moet betalen zijn vaak niet dekkend voor de gemaakte onkosten.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 12:32

Je zou haast denken dat ze het tot aan 2024 willen rekken. Zodat ze het nog op verjaring kunnen gooien ofzo....

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 12:35

Kan niet. Iets kan niet verjaren als er een procedure loopt.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 13:45

Exitium schreef:
Kan niet. Iets kan niet verjaren als er een procedure loopt.

De gedachtegang van de buren he. Die denken dat heel veel mogelijk is volgens mij...

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 21:11

Tja, gelijk hebben en gelijk krijgen zijn helaas 2 heel verschillende dingen blijkt ook hier maar weer.

Ik leef met je mee TS, dodelijk vermoeiend en frustrerend de hele situatie!
Had overigens wel een datum meegegeven voor de buren inderdaad.
Genoeg is genoeg.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 19:27

Buren sturen aan op uitroken. Als ze maar lang genoeg traineren denken ze dan geeft de tegenpartij wel op, ofzo.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 20:15

Ze hebben de zaden voor het nieuwe moestuinseizoen weer tevoorschijn gehaald denk ik :=

koffiemok

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 20:30

Heb het hele topic terug gespit om te kijken of ik iets van een situatieschets kon vinden, maar niks gezien.
Ben echt een beelddenker, maar vind het lastig om hierbij de situatie beetje voor me te zien.
Is er wel een situatieschets (plattegrondje) geweest, weet iemand dat?

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 10:30

Ze geven dus indirect toe dat het stukje niet van hun is bij de buurman door te zeggen dat ze het dan wel willen kopen?

Ik zou een ultimatum gaan stellen hoor. Denk niet dat de buurman veel kan uithalen. Denk dat dit alleen de buren weer een stukje "ruimte" geeft om weer verder te emmeren. Zij willen geen oplossing. Zij willen gewoon dat stukje grond. Maar dat gevoel krijg ik al al een tijdje bij deze kwestie.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 10:37

Inderdaad, dat is wat ze willen.
Van de week was er ook zo'n muts bij frank visser. Zelfs toen het kadaster voor haar neus liet zien hoe de grens liep, niet in haar voordeel dus. Werd ze boos en beweerde ze dat iedereen loog.
Zo'n plaat voor de kop hebben de buren ook.

Laat de bemiddelende buurman de feiten zien van wat er al gemeten is. Zodat ze weten dat jij in je recht staat en dus niet de leugenaar bent.
En geef dan aan dat het verder voor je stopt omdat je graag op goede voet met hen wilt blijven staan. Want dat verspeel je anders misschien ook nog wel. En dan ben je bij 2 mensen in de buurt de kwaaie.
En dat roddelt lekker...

En laat de advocaat verder maar weer kijken of er actie kan komen via het gerecht.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 10:51

En al zou de buurman bemiddelen en tot een einde van deze grote soap komen, dan nog zou je alles zwart op wit met handtekeningen moeten laten vast leggen.

Ik persoonlijk was verder gegaan in gerechtelijke procedure, je bent er bijna. Na hoger beroep kunnen ze niet veel verder, bovendien kun je merken dat hun adem ook niet zo lang meer is, gezien het feit dat ze de buurman al om hulp zijn gaan vragen.
Daar moet wat achter zitten, of budget of adem raken op of er zit weer een uitstel en list achter.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 13:23

bridgetF schreef:
En al zou de buurman bemiddelen en tot een einde van deze grote soap komen, dan nog zou je alles zwart op wit met handtekeningen moeten laten vast leggen.

Ik persoonlijk was verder gegaan in gerechtelijke procedure, je bent er bijna. Na hoger beroep kunnen ze niet veel verder, bovendien kun je merken dat hun adem ook niet zo lang meer is, gezien het feit dat ze de buurman al om hulp zijn gaan vragen.
Daar moet wat achter zitten, of budget of adem raken op of er zit weer een uitstel en list achter.

Eerlijk gezegd ben ik het hier mee eens.
Een goed bedoelde actie,maar een extra partij maakt het alleen maar moeilijker.
Wanneer de boze buurman merkt dat de bemiddelaar aan jullie kant staat, is het hek waarschijnlijk nog verder van de dam.
Bij dit 'soort' mensen moet je heel consequent zijn. Geef je een vinger, nemen ze de hele arm.
Ik zou jullie eigen advocaat wat meer achter de broek zitten. Hij lijkt niet zo hard te onderhandelen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 13:49

Goh, ik denk dat TS het tot nu toe heel goed doet, dus dat ze nu de keuze maakt van het even zo aan te pakken, kan ik haar niet kwalijk nemen. Voor ons is het een amusant topic dat je eens om de zoveel tijd aanklikt. Voor TS is het dagdagelijkse realiteit met alle kopzorgen erbij. Moest het verhaal dan na zoveel jaar toch nog "zacht" kunnen afwikkelen door middel van een bemiddelaar is dat fijn. Weer tijd en geld investeren in weer een juridische bijeenkomst kan daarna ook nog.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 14:02

Gini schreef:
Goh, ik denk dat TS het tot nu toe heel goed doet, dus dat ze nu de keuze maakt van het even zo aan te pakken, kan ik haar niet kwalijk nemen. Voor ons is het een amusant topic dat je eens om de zoveel tijd aanklikt. Voor TS is het dagdagelijkse realiteit met alle kopzorgen erbij. Moest het verhaal dan na zoveel jaar toch nog "zacht" kunnen afwikkelen door middel van een bemiddelaar is dat fijn. Weer tijd en geld investeren in weer een juridische bijeenkomst kan daarna ook nog.

Helemaal mee eens

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 14:08

Gini schreef:

Vind het ook heel knap hoor, het engelengeduld en ook de manier waarop TS er mee om gaat. Mijn bericht was dan ook niet bedoeld om TS af te branden o.i.d.
Verder vind ik het topic alles behalve amusant. Ik volg oprecht vanaf het begin en lees met veel verbazing hoe deze mensen maar door kunnen blijven gaan. Ik hoop dat jullie snel je recht krijgen.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-23 14:26

De uitspraak uit de eerste rechtszaak staat inderdaad op 'pauze' zodra er hoger beroep is aangetekend.

Ik snap het wel hoor, dat sommige zeggen dat we het hoger beroep door moeten duwen. Maar omdat we zo'n beroerde ervaring hebben met de snelheid van het gerechtshof tot nu toe geven dit wel een kans. Daarnaast is de huidige advocaat van de buren bijna niet te bereiken en daardoor gaat alles zo traag. En elke keer als onze advocaat er weer achteraan moet loopt het weer meer in de papieren.

Achterbuurman en buren reizen binnenkort af naar het kadaster kantoor in Zwolle. Hopelijk helpt het. Wij hebben heel duidelijk gemaakt aan achterbuurman dat wij geen eeuwig geduld hebben. Het is geen ingewikkelde kwestie en een simpel ja of nee antwoord is het enige wat ze moeten geven. We gaan geen weken blijven hangen op misschien wel of misschien niet. Dan gaan we terug naar de rechtbank.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 14:49

Hebben ze een low-budget advocaat wellicht?

sas66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 15:06

eentje die no cure no pay doet, dus die heeft voor zichzelf de stekker al uit deze zaak getrokken..... :)

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 15:47

Moonfight schreef:
Ik snap het wel hoor, dat sommige zeggen dat we het hoger beroep door moeten duwen. Maar omdat we zo'n beroerde ervaring hebben met de snelheid van het gerechtshof tot nu toe geven dit wel een kans. Daarnaast is de huidige advocaat van de buren bijna niet te bereiken en daardoor gaat alles zo traag.

Juist daarom zou ik wel een deadline stellen. Gewoon aangeven dat jullie al lang genoeg wachten en dat als hun advocaat continu niet bereikbaar is en/of ze zelf niet reageren, het hoger beroep doorgezet wordt. Heel simpel gezegd, als ze het zo lang mogelijk rekken komt die tijd alleen maar bovenop de doorlooptijd van het hoger beroep, en dat weten zij ook. Feit dat ze aangeboden hebben om te kopen geeft ook wel aan dat ze weten dat ze fout zitten, een deadline verhoogt de druk op hen om akkoord te gaan.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 16:01

Als ze het alleen maar mondeling hebben aangegeven dat stuk grond te willen kopen kan je niets hard maken. Het enige wat telt is dat wat je aan kunt tonen. Exitum heeft wel een punt, alles wat je nu wacht komt er straks alleen maar bij in de tijd dat ze beschikking hebben over de grond. Wellicht wat bluffen om wat snelheid er in te krijgen?

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 16:21

Niet eens bluffen, als ze niet voor die datum reageren zou ik daadwerkelijk het hoger beroep doorzetten. Ik zou ze nog een paar weken (of misschien deze maand) de tijd geven en aangeven dat het nu al zo lang stil ligt, dat als er voor die datum geen uitsluitsel is het hoger beroep doorgezet wordt. Dan dwing je een keuze af: ze gaan akkoord (dan kan gesproken worden over oplevering) of niet akkoord, laten niets weten (in beide gevallen > hoger beroep) of vragen om meer tijd om een beslissing te nemen. In het laatste geval kun je ze die tijd geven ("14 dagen, maar daarna is er geen uitstel meer mogelijk" bijvoorbeeld) of niet, maar dan ligt de keus bij jou.