Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:41

Toen ik jaaren geleden op kamers ging, hadden mijn buren (buren van mn ouders) mij een aanbod gedaan dat ze nog wel 2 mooie sta lampen voor mij hadden.
Ze woonden er toen nog niet heel erg lang, maar het contact was goed.
Ze waren immers samen gaan wonen en hadden dit over uit de inboedel. "Doen we toch niks mee, staan in de weg in de schuur, anders doen we ze weg".
Ik mocht wel ff komen kijken.

Inderdaad 2 mooie zilverkleurige lampen, maar niets echt speciaals.
Ik kon ze echter wel goed gebruiken. Ja, mag ik ze alle 2? Oh heel fijn, super bedankt.

Als bedankje wilde ik dan later wel een bosje bloemen of fles wijn oid komen brengen.

Maar toen ik ze geaccepteerd had en al in handen had uit de schuur, bleek dat ze er 20 euro per stuk voor wilde hebben.... -O-

Dat had ik dus echt niet verwacht; kwam echt over als neem maar mee joh.

Ik voelde me te opgelaten om dan te zeggen; "oh nee laat maar, dan hoef ik ze niet".
Had ik nu serieus wel gedaan.

Thuis gekomen vond mn moeder het ook erg belachelijk, en vooral sneu voor mij.
Dus heeft zij uiteindelijk de lampen voor mij betaald.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:22

JoyCiej007 schreef:
Toen ik jaaren geleden op kamers ging, hadden mijn buren (buren van mn ouders) mij een aanbod gedaan dat ze nog wel 2 mooie sta lampen voor mij hadden.
Ze woonden er toen nog niet heel erg lang, maar het contact was goed.
Ze waren immers samen gaan wonen en hadden dit over uit de inboedel. "Doen we toch niks mee, staan in de weg in de schuur, anders doen we ze weg".
Ik mocht wel ff komen kijken.

Inderdaad 2 mooie zilverkleurige lampen, maar niets echt speciaals.
Ik kon ze echter wel goed gebruiken. Ja, mag ik ze alle 2? Oh heel fijn, super bedankt.

Als bedankje wilde ik dan later wel een bosje bloemen of fles wijn oid komen brengen.

Maar toen ik ze geaccepteerd had en al in handen had uit de schuur, bleek dat ze er 20 euro per stuk voor wilde hebben.... -O-

Dat had ik dus echt niet verwacht; kwam echt over als neem maar mee joh.

Ik voelde me te opgelaten om dan te zeggen; "oh nee laat maar, dan hoef ik ze niet".
Had ik nu serieus wel gedaan.

Thuis gekomen vond mn moeder het ook erg belachelijk, en vooral sneu voor mij.
Dus heeft zij uiteindelijk de lampen voor mij betaald.

Ik zou dan toch nog een keer expliciet vragen of ze er niks voor willen hebben. Overigens is het wel l.ullig om er 20 euro per stuk voor te vragen achteraf.

snuffie123

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:34

Wat betreft het all you can eat, heb ik me pas wel wat "vervelend/gierig" gevoeld.

Wij hadden allemaal stokbrood met kruideboter besteld vooraf. In de veronderstelling dat dit gewoon een mandje met een aantal stukjes stokbrood zou zijn. Maar we kregen dus per persoon een heel (en groot!) stokbrood. Tja, als ik dat allemaal opeet, dan kan ik verder amper nog wat eten, daar betaal ik geen 20 euro voor... Dus toen heb ik de helft van dat stokbrood wel in mijn tas gestoken. Ik ga dan echt geen 4 euro betalen... maar wie verwacht dan ook een heel stokbrood :=

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:35

Omdat je stokbrood over het algemeen voor de hele tafel besteld i.p.v. per persoon.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:38

Schuur_ schreef:
Omdat je stokbrood over het algemeen voor de hele tafel besteld i.p.v. per persoon.

Mwah, dat heb ik nog nooit meegemaakt als ik heel eerlijk ben. Ik ken het alleen als een mandje met brood en kruidenboter. Soms zit er nog andere dip bij, maar een heel brood heb ik nog nooit meegemaakt. De bediening had op zich ook wel kunnen aangeven dat het om een heel stokbrood ging, want normaal gesproken bestel je geen heel stokbrood voor 1 persoon.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:39

HorseTopShop schreef:
Een vriendin van mij had 2 gratis kaartjes voor iets en heeft mij toen meegevraagd.
Zij verwachtte hierin wel dat ik alles zou betalen aan benzine, eten, etc, want zij had de kaartjes al geregeld :+

Ik weet niet hoe duur de kaartjes waren en hoever het rijden was, maar ze neemt je mee, je hoefde geen kaartjes meer te kopen. Ik zou dan afspreken om benzine en parkeergeld en of drankjes of iets dergelijks te betalen uit dankbaarheid dat ze je meeneemt. Dat zij aan de gratis kaartjes gekomen is, maakt niet zoveel uit voor mij.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 14:01

Destination schreef:
Schuur_ schreef:

Mwah, dat heb ik nog nooit meegemaakt als ik heel eerlijk ben. Ik ken het alleen als een mandje met brood en kruidenboter. Soms zit er nog andere dip bij, maar een heel brood heb ik nog nooit meegemaakt. De bediening had op zich ook wel kunnen aangeven dat het om een heel stokbrood ging, want normaal gesproken bestel je geen heel stokbrood voor 1 persoon.

Ja dit inderdaad. Ik ken het ook alleen als een klein mandje of zo'n plan met een half stokbrood. En normaal bestellen wij er dan dus ook 2 van, omdat het anders erg weinig is. Dit was echt zo'n nog dik stokbrood.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 14:23

Nicje87 schreef:
HorseTopShop schreef:
Een vriendin van mij had 2 gratis kaartjes voor iets en heeft mij toen meegevraagd.
Zij verwachtte hierin wel dat ik alles zou betalen aan benzine, eten, etc, want zij had de kaartjes al geregeld :+

Ik weet niet hoe duur de kaartjes waren en hoever het rijden was, maar ze neemt je mee, je hoefde geen kaartjes meer te kopen. Ik zou dan afspreken om benzine en parkeergeld en of drankjes of iets dergelijks te betalen uit dankbaarheid dat ze je meeneemt. Dat zij aan de gratis kaartjes gekomen is, maakt niet zoveel uit voor mij.

Maar het is toch leuker als het dan voor beide een goedkoop dagje wordt? Als je vervolgens alle benzine, eten, drinken, parkeren enzovoorts moet betalen had je waarschijnlijk beter een kaartje kunnen kopen.

Als ik kaartjes win en iemand meevraag dan hoop ik dat we de overige kosten delen. Het is niet de bedoeling dat ik een ander meevraag zodat die de rest van het uitje bekostigen kan.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 14:26

Nicje87 schreef:
HorseTopShop schreef:

mwaah ik had vriendelijk bedankt dan ga je zelf maar rijden.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 14:30

Christiene schreef:
Nicje87 schreef:

mwaah ik had vriendelijk bedankt dan ga je zelf maar rijden.

Ik was in totaal meer kwijt dan beide kaartjes bij elkaar zouden kosten.
Ze had me mee gevraagd, omdat haar vriend niet mee wilde en ze dacht dat ik het wel leuk zou vinden. Het was ook heel leuk hoor. Maar een volgende keer koop ik zelf wel een kaartje :)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 15:16

Nee vind dat ook niet fair.
Bovendien word je meegevraagd, als daar dan tegenover staat dat jij de rest van het feestje bekostigd vind ik dat niet echt netjes van je vriendin. Drankjes/eten/benzine/parkeren/wc kost veel meer dan die kaartjes. En ze waren nogwel gratis.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 18:23

Ik heb wel een keer bij een wokresaturant gezien dat een tafel verder een grote shopper stond. En die zat dus vol tupperwaredozen. Aan het eind van de avond zat die dus vol met gevulde bakjes....dat vind ik pas gierig.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:12

Isabonny schreef:
Ik heb wel een keer bij een wokresaturant gezien dat een tafel verder een grote shopper stond. En die zat dus vol tupperwaredozen. Aan het eind van de avond zat die dus vol met gevulde bakjes....dat vind ik pas gierig.

No way! :wow: En dat lieten ze gebeuren bij die wok?

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:17

Yup, dat van die bakjes meenemen naar de wok heb ik ook eens gezien..

Over de doggybag; ik vraag altijd netjes of ik het mee naar huis mag nemen :j .

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:19

Isabonny schreef:

Noooooo maar echt wat denk je dan, ik ga gezellig uit eten en neem een shopper Tupperware bakjes mee :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:22

Ik heb t ook weleens gedaan. Wij gingen vroeger met de boot van Hull naar Rotterdam, en dan aan boort hadden we een buffet. Daar hadden ze een chocolade caramel taart waar mijn broertje en ik gek op waren. Op een keer is mijn broer niet mee op vakantie gegaan, en toen heb ik op de terugweg een stuk taart voor hem gegapt, met een bakje in mijn tas :D :=

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:26

Over die lampen: ik zou het eigenlijk wel zo netjes gevonden hebben om zelf te vragen wat ze ervoor wilden hebben.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:13

Isabonny schreef:

Maar hoe neem je dat dan mee naar buiten zo’n shopper?! Valt toch op :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:16

Je komt toch met een shopper binnen? Dan loop je ook met die shopper weg. Als de lege bakjes niet boven de rand uittorenen, zie je ook niet dat ze gevuld afgevoerd worden.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:23

Jezus dat is wel heel ernstig :+ Dat dat restaurant dat ook laat gebeuren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:24

Echt schandalig :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:36

Shaggy09 schreef:
Jezus dat is wel heel ernstig :+ Dat dat restaurant dat ook laat gebeuren..

In van die vreetschuren staat nu ook niet direct het personeel wat goed beloond wordt door hun kennis en kunde mbt serveren... :Y)
Ik zou, als tiener, als ik daar een bijbaantje heb, zoiets denken van ' heel veel succes'!
Spoiler:
( misschien had ik ze voor de grap nog een rol wc-papier meegegeven, want 'warm' in een plastic bakje... :r )

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:37

Ik heb ook weleens iets soortgelijks meegemaakt. Ik was al begeleidster met een aantal meiden van ponykamp in Drouwenerzand, een soort veredelde speeltuin. Hartstikke leuk om je er een dag te vermaken en...je mag je daar onbeperkt tegoed doen aan het frituur buffet, bestaande uit patat, kroketten, frikandellen en hamburgers inclusief ruime keuze aan garnering. Oh én eindeloos veel softijsjes.

Enfin, de andere begeleidster en ik zaten op het terras naast een familie die een bolderkar mee had met diverse koelboxen. Dan denk je natuurlijk dat daar zo nu en dan iets te drinken uit komt of iets dergelijks. Maar wat bleek? Zo nu en dan kwamen ze met een paar dienbladen vól met gefrituurde snacks en die verdwenen allemaal in de koelboxen. Dit ging gepaard met een boel gegniffel en vluchtige blikken. Toen ze door hadden dat er wat van gezegd ging worden bij het parkbeheer wisten ze niet hoe snel ze weg moesten wezen.
En wat ik me na al die jaren nog steeds afvraag (naast het feit wat je bezielt om zoiets te doen): wat moet je in hemelsnaam met zoveel reeds gefrituurde spullen? Dat is toch nooit meer lekker?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:56

Ieuw bah nee...
Dat kun je toch ook niet opnieuw warm maken :=

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:02

Zelfs ranzig eten smaakt lekker als het het etiketje “gratis” heeft?