Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xyzutu2 schreef:Die natgeregende ponyfoto...![]()
Omdat ik de afgelopen week nu al twee keer een geweldig mooie regen/onweerslucht over me heen heb gekregen en twee keer geen foto's kon maken ben ik eens gaan kijken naar wat ik nou precies gezien had. Dat is natuurlijk niet heel betrouwbaar, maar het 'driedubbele Engelse dropje' met drie lagen wolken boven elkaar dat ik in het vorige topic beschreef dat met een enorm heftige (maar ook erg korte) regen- en onweersbui over de stal trok was exact dit: https://images0.persgroep.net/rcs/vvgsF ... uality=0.9
Met als enige verschil dat die niet midden over ons heen trok zoals op de foto, maar wij echt het uiterste puntje (zoals op de foto uiterst links) over ons heen kregen. Heel erg gaaf om te zien, en doordat we alleen door het puntje geschampt werden gelukkig ook maar heel erg kort. Toch fijn als je net bezig bent met pony's binnenhalen.![]()
Gisteren weer een erg aparte lucht: ineens bestond de lucht boven me uit 3 gigantisch lange ondersteboven hangende dakgoten die direct naast elkaar lagen. Ze liepen van zuidwest naar noordoost en ik keek als het ware tegen de binnenkant tegen die dakgoten omhoog, heel apart. Vanuit het noorden lag er een wolkendek tegenaan, in het zuiden was de lucht strakblauw, de dakgoten/zelf waren heel grof blauw-wit gemarmerd. Die buizen bleven een kwartiertje boven mijn hoofd hangen waarbij de zuidelijk rand die tegen het blauw aan lag over de hele lengte steeds dikker werd tot het een soort eindeloos lange worst was die losbrak van de buizen en zo als worst van ons afdreef naar het zuiden. Heel erg bijzonder om te zien. En daarop volgde natuurlijk weer zo'n gigantische hoosbui dat ik na 3 minuten doorweekt was tot op mijn onderbroek. Het zou toch leuk zijn als leuke wolken ook gepaard gingen met leuk weer.
xyzutu2 schreef:O wauw, de laatste is precies wat ik had, ook zo'n hele strakke omgekeerde dakgoot! Geweldig dat je dat uit mijn warrige verhaal heb weten te halen.![]()
Ik had drie van die omgekeerde dakgotennaast elkaar, wel allemaal smaller dan de jouwe, maar inderdaad ook met die hele grove marmering erin.
Geinspireerd door jou ben ik nog eens verder gaan zoeken maar dan met de juiste zoekterm en wat jij omschrijft lijkt er inderdaad verdacht veel op. Bij mij lagen drie van die buizen naast elkaar tegen de blauwe lucht aan, en tegen de blauwe lucht aan werd de rand van de laatste dakgoot steeds dikker tot het een soort worst werd, eigenlijk precies zoals op dit plaatje, ook met die marmering in de buis zelf, alleen waren de dakgoten hier ondieper en hing die worst dus ook niet zo extreem omlaag: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/73 ... eather.jpg Uiteindelijk brak die worst los en dreef weg van ons naar het zuiden/zuidoosten. En toen werd ik dus volledig platgeregend door de resterende dakgoten die nog boven mijn hoofd waren blijven hangen.
xyzutu2 schreef:Dat klinkt wel als wat er hier is gebeurd, alleen dan gelukkig hier de light versie ervan.
Toen die mooie dakgootstructuren boven mijn hoofd hingen was het inderdaad gewoon droog, pas toen de worst was losgebroken en weggedreven en de dakgoten voorbij waren volgden de horizontale regen en de harde wind. Dat duurde ook maar een paar minuten en daarna was het gewoon saaie verticale regen zonder wind. Dat hield ook veel langer aan, gelukkig zonder hagel, want dan was ik er wat minder vrolijk onder geweest.