Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 10:40

https://www.google.nl/amp/nos.nl/google ... id-htc-rev

Zo'n doodenge boos kijkende loc, ik wist dat die dingen niet te vertrouwen zijn }:)
Staat in de NS app ook echt "door een defecte trein". Defect is nogal een understatement in dit geval :')

Ik had een totaal-niet-ergernis vandaag, een Koploper in plaats van een VIRM <3 dat is echt zo'n verademing vind ik altijd, Koplopers zijn zoveel fijner! En het gebeurd eigenlijk nooit op mijn traject :D

Gianti

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 11:05

Ik word die schijt ov chipkaart zo onwijs zat! Nu al zo vaak gehad dat deurtjes niet open gingen terwijl hij mij wel inchecken... zie je dus mooi je trein weg rijden |o

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 11:28

Of een poortje in je muil krijgen, is mij al 2x gebeurd :')
Dan staat 'ie open, check je in en loop je door, bedenkt dat poortje ineens dat 'ie de ándere kant op open wil en dat doet pijn :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 11:30

Warboel schreef:
Of een poortje in je muil krijgen, is mij al 2x gebeurd :')
Dan staat 'ie open, check je in en loop je door, bedenkt dat poortje ineens dat 'ie de ándere kant op open wil en dat doet pijn :')

Of half open en weer dicht... zit je er tussen... maar vermoed dat iets mis is met mijn ov.. gebeurd echt bijna dagelijks dat deurtjes niet open gaan voor mij

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 11:58

Warboel schreef:
Ik had een totaal-niet-ergernis vandaag, een Koploper in plaats van een VIRM <3 dat is echt zo'n verademing vind ik altijd, Koplopers zijn zoveel fijner! En het gebeurd eigenlijk nooit op mijn traject :D

Ja heerlijk, hier in de avondspits gisteren hetzelfde! Maar helaas passen in 11 bakken Koploper (gisteren) veel minder mensen dan in 10 bakken VIRM (da's normaal). Resultaat was dus wel een overvolle trein en zelfs een paar mensen die niet meer mee konden.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 22:16

Maandag zag ik op een opstelterrein vlakbij cs Amersfoort de nieuwe treinen van Arriva voor Zuid-Limburg staan. Grappig dat die daar staan, toch relatief ver weg. :') Ze zagen er leuk uit!

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 22:25

Mijn trein was vandaag GOOR. Echt schandalig goor. De hele vloer plakte van drinken wat om was gegaan, alle prullenbakken vol, tafels vol rommel, zelfs op de stoelen lag allemaal afval... En dan die lucht van het toilet %)
Zelfs met de deur dicht stonk het hele balkon en de daaraan grenzende coupé.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 22:27

Bij mij kon vandaag de voordeur van de bus niet meer dicht, was een oude bus en hij reed gewoon door. Was best koud met -10 graden.

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 03:34

Ik erger me trouwens heel erg aan de nieuwe dienst regeling.
Ik doe er nu veel langer over om in A'dam te komen/mijn laatste trein naar huis is geschrapt waardoor ik na mijn werk gewoon niet meer naar huis kan.
Ik weet nog niet hoe ik dit allemaal moet hebben maar ik ben er totaal niet blij mee. Ze hebben gewoon totaal geen rekening gehouden met het noorden van het land.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 07:41

Ik ben er ook niet blij mee -O- mijn reis naar m'n stage adres wordt gewoon een half uur langer. En waar m'n bus nu perfect op de trein aansluit, moet ik straks elke dag minstens een kwartier wachten.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 08:04

Ik ga over mijn nek... heb schijnbaar een van eerste treinen vanuit adam... drank lucht hangt hier om de mensen %)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 08:26

Oja goor is dat %) toevallig niet die zo op Leiden stopt?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 08:35

Warboel schreef:
Oja goor is dat %) toevallig niet die zo op Leiden stopt?

Nee die niet haha.. ik vind altijd fijn als ik zo vroeg op moet voor werk om nog even te doezelen in de trein... Dus ik in stilte coupe, maar schijnbaar geld dat niet meer als je op leeftijd bent en half 8 's ochtends is |o heb ze aangesproken maar hebben schijt

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 08:37

Nee ik dacht al, er zit haast niemand in deze trein :')

Irritant zeg! Dat is ook fijn ja nog even doezelen in de trein <3
Ik moet zo op Schiedam nog overstappen op de metro naar Blaak vanwege de werkzaamheden aan de Willemsspoortunnel, geen zin innnn :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 08:42

Warboel schreef:
Nee ik dacht al, er zit haast niemand in deze trein :')

Irritant zeg! Dat is ook fijn ja nog even doezelen in de trein <3
Ik moet zo op Schiedam nog overstappen op de metro naar Blaak vanwege de werkzaamheden aan de Willemsspoortunnel, geen zin innnn :')

Lucky you :') had 14 stappers en een roze zwemband bij mij in trein.. paar kwamen ook stilte coupe in, had al iets van "Ooh God...", maar nog voor trein reed lagen die in coma _O-

Altijd leuk reizen in weekend... ben ook half uur te vroeg omdat mijn normale trein niet rijdt vanwege werkzaamheden -O-

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 08:44

Die roze zwemband doet 't hem op dit tijdstip :') ik ben altijd zo bang dat ze gaan kotsen dan :oo
Ja hier ook werkzaamheden idd, ik moet 8:45 op school zijn maar ben er nu om 8:20 ofzo. Normaal als ik op zaterdag op school moet zijn neem ik de trein die om 8:40 aankomt maar omdat ik het laatste stuk nu met de metro moet ben ik dan te laat -O-

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 08:49

Haha maar echt :') werk hele weekend vanaf half 8.. vergeet je dat er iets als stappen is.. ben wel heerlijk in mijn eentje in de bus <3

Dat halfuurtje voelt aan als paar ur op zaterdag ochtend -O-

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 08:57

Kijk een privé bus is dan weer fijn :D

Ja dat is idd echt zo :')
Werkse vandaag!!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 09:01

Warboel schreef:
Kijk een privé bus is dan weer fijn :D

Ja dat is idd echt zo :')
Werkse vandaag!!

Het is officieel te vroeg... sta te trekken en dien aan een schuifdeur...

Jij leerze!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 09:06

_O- moet je ook nog wachten in de kou :(:) ja bedankt, ik ga andere mensen wat leren vandaag! We hebben open dag op school en ik ben rondleidinggever :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 11:07

Irritaties van de laatste tijd, brugklassers die de hele bus terroriseren en de gloednieuwe bussen aan het slopen zijn op deze manier -O-

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 11:08

Gianti schreef:
Haha maar echt :') werk hele weekend vanaf half 8.. vergeet je dat er iets als stappen is.. ben wel heerlijk in mijn eentje in de bus <3

Dat halfuurtje voelt aan als paar ur op zaterdag ochtend -O-

Heerlijk is dat he? Had laatst ook, van Groningen tot Assen, 15 meter bus voor mezelf. 8-)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 18:00

Ik erger me er kapot aan dat ik goed geld betaal om eerste klas in een stilte coupé te kunnen zitten en vervolgens een hoop luidruchtige mensen met een tweede klas kaartje om me heen komen zitten. En als ze gesnapt worden krijgen ze niet eens een boete.
Wmb mag de ns daar veel harder in optreden, want waar betaal ik nu eigenlijk voor?!

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 18:06

Ik erger me vandaag ook kapot aan het OV := Reis van Almere naar Leeuwarden. Eerst al 10 minuten vertraging, toen ook nog een overvolle trein. Bij Zwolle werd het gelukkig lekker rustig, maar nou liet de jongen achter me zn koffie vallen. Over mijn witte schoen heen -O-

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 08:36

Het is weer zo'n ochtend :')
Afbeelding

Ik kom minimaal half uur te laat op werk.... top ns...