Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:26

Het zijn helaas vaak juist de personen waar je het niet van verwacht omdat ze heel normaal en aardig lijken... :=

Bij de mensen die al niet helemaal betrouwbaar over komen maak je de fout minder snel, daarom zijn de wel leuk overkomende mensen juist zo linke soep :P

Als je een beetje te aardig bent is het gewoon een kwestie van tijd voordat je een keer de sjaak bent -O-

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:28

Wou al zeggen seline anders kan ik het eventueel voor je ophalen en naar je toe sturen.
Maar Brabanders zijn goed te vertrouwen :P dus als het goed voelt gewoon doen :j

Mooie deal!
Laatst bijgewerkt door Saul op 03-04-13 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:28

ik koop eigenlijk ook liever op bokt , en dan het liefst iemand die veel post op bokt ....
maar eigenlijk vind ik meer wat ik zoek op MP

romyloverrr

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:30

oja , ik kreeg net een leuke verassing , de singel was gisteren al op de post gedaan , dus met een beetje geluk heb ik hem vandaag al binnen :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:33

pmarena schreef:
Het zijn helaas vaak juist de personen waar je het niet van verwacht omdat ze heel normaal en aardig lijken... :=

Bij de mensen die al niet helemaal betrouwbaar over komen maak je de fout minder snel, daarom zijn de wel leuk overkomende mensen juist zo linke soep :P

Als je een beetje te aardig bent is het gewoon een kwestie van tijd voordat je een keer de sjaak bent -O-

Vanaf nu allemaal niet meer normaal en aardig doen dan :7

Nee, ik snap je wel :j
Jij bent er ook nog niet uit met je probleemgeval, begrijp ik ;)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:40

Ik zeg alleen als iets te mooi lijkt om waar te zijn is het ook vaak zo en ik zou geen 80 euro overmaken want voor s
die spullen kan dat gewoon haast niet waar zijn :(

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:41

inderdaad ! ik zou het alleen doen als ik het op zou kunnen halen !

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:46

Shirley: Aardig doen is prima, dat zou iedereen juist moeten doen :j maar je kunt beter niet te veel risico nemen :)

Ik hoor het toch regelmatig dat het fout gaat als mensen denken: ach ik verstuur wel alvast, zal mijn koper matsen :j

Of: ach ik geloof de verkoper wel op zijn / haar woord dat het in nette staat is.

En vervolgens krijg je dan nooit je geld, of spullen die in treurige staat zijn en is die aardige ander ineens helemaal niet meer zo aardig -O-

Eigenlijk moet je gewoon zorgen dat je goede duidelijke foto's ziet of zelf af gaat halen.
En alles pas versturen als het geld ècht op je rekening staat, hoe betrouwbaar iemand ook lijkt en hoe hard je diegene ook gunt om het morgen al in huis te hebben.

Iemand met goed fatsoen zal er alle begrip voor hebben als je het zo doet :)

(off topic: Ja, mijn probleemgeval-bokker (ik zal de naam niet noemen want dan heb ik het weer gedaan - de omgekeerde wereld :P ) die ook heel normaal en aardig leek, negeert gewoon weer dat ze nog een rekening bij me open heeft staan...maargoed dat viel ook te verwachten gezien het al heel lang zo gaat, dat is de aard van het beestje blijkbaar :P )

Je moet het eigenlijk gewoon nooit doen, op goed vertrouwen wat afspreken. Hoe jammer het ook is want het kan zo leuk zijn :)

Nooit vast versturen voordat je een betaling binnen hebt. Zelfs iemand die vandaag geheel voornemens is om netjes te betalen en dolblij en dankbaar is dat jij vandaag al verstuurt, kan morgen ineens een kapotte auto krijgen en besluiten dat die rekening voor gaat op het betalen van jouw pakje dat al onderweg is... ik heb dat serieus meerdere keren gehad...hele aparte manier van denken is dat van mensen -O-

En als je echt pech hebt dan halen ze vervolgens allerlei excuses uit de kast om nooit meer te betalen -O-

Wanneer mensen de spullen eenmaal in huis hebben hebben ze ineens een stuk minder haast om te betalen, heel raar is dat :P
Laatst bijgewerkt door pmarena op 03-04-13 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:47

Als je het op kunt halen zou ik zeggen: super deal, meteen heen rennen en meenemen. Kan dat niet dan vooral bij die persoon wegblijven, het lijkt namelijk écht te mooi om waar te zijn :D

Mijn bitten zijn aangekomen en zien er super uit, beter dan verwacht! *\o/* En al mijn pakketjes zijn betaald en inmiddels veilig bij de kopers aanbeland, prima :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:52

pmarena schreef:
Nooit vast versturen voordat je een betaling binnen hebt. Zelfs iemand die vandaag geheel voornemens is om netjes te betalen en dolblij en dankbaar is dat jij vandaag al verstuurt, kan morgen ineens een kapotte auto krijgen en besluiten dat die rekening voor gaat op het betalen van jouw pakje dat al onderweg is... ik heb dat serieus meerdere keren gehad...hele aparte manier van denken is dat van mensen -O-

Ik vind dat helemaal niet apart, ik vind het logisch. Als mijn auto kapot gaat, gaat dat ook voor op "leuke dingen". Alleen moet de koper dan natuurlijk wel de spullen direct en ongebruikt terug sturen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:56

Als er onvoorziene kosten komen, gaan die uiteraard voor een leuke aankoop, maar uberhaubt verstuur ik nooit (oke, heb een uitzondering gemaakt voor een bokker :D ) voordat ik het geld ontvangen heb. Een winkel is daar voor verzekerd, ik niet. Heb echt in al die jaren maar 1x iemand gehad die de aankoop daardoor niet door wilde laten gaan (en dan vraag ik me weer sterk af of haar bedoelingen wel zo eerlijk waren.. :o )

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:59

Dat in de eerste plaats, maar ik verbaas me er ook werkelijk over dat men blijkbaar de laatste cent uitgeeft aan "leuke dingen" :?

Ik ben ook echt geen rijkaard, maar een buffertje voor een autoreparatie of, veel belangrijker nog: een forse dierenartsrekening ;) , heb ik toch echt wel :j

Degene die iets aan mij verkoopt in een pechperiode zal daarom echt niet op zijn of haar geld hoeven wachten :n

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:03

Wanneer je met een acuut probleem zit en daardoor een "bestelling" afzegt, dat is natuurlijk begrijpelijk :j

Met de "aparte manier van denken" bedoel ik dat mensen het blijkbaar heel normaal vinden dat hun belofte van directe betaling, dan maar even eenzijdig opgeschort wordt tot "als ik een keertje weer geld heb". Dat men dat blijkbaar heel normaal vindt om andermans geld (want dat is het eigenlijk!) aan iets anders te besteden :=

Maar ik heb het echt regelmatig gehad dat mensen met enige spoed iets nodig hadden, dan maar in goed vertrouwen afspreken dat de koper direct de betaling over zou maken, ik het direct verstuurde, en dan 2 dagen later nog geen betaling binnen hebben.

En dan het verhaal krijgen van veel sorry's, erg blij met het verstuurde (super bedankt!) en dat is al volop in gebruik, maar er ging even een andere betaling voor en zodra het salaris weer binnen is maak ik de betaling direct over. En nogmaals veel oprechte excuses.

Nou, daar sta je dan -O-

Dan ben je dus mooi de Sjaak en gaat week na week voorbij omdat je nog steeds gelooft in de goede bedoelingen van je koper :P

Ik ben daar als winkel ook niet voor verzekerd hoor, de meesten van mijn concullega's niet volgens mij :=
En het is net die ene bokker voor wie je een keer een uitzondering maakt, zul je net zien :P

Je moet er eigenlijk gewoon niet aan beginnen.

Maarja, je wilt ook de rotste niet zijn en wilt iemand graag helpen, en dan trap je er weer een keer in :P

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:08

Ik zou daar ook niet aan beginnen! Met telebankieren kun je het geld over maken en staat het binnen no-time op de ander zijn rekening (weekend/feestdagen uitgezonderd) Als het heel snel moet, zou je het dan eventueel die dag nog kunnen verzenden ook!
Dan is er toch eigenlijk geen reden om iets te versturen voordat het betaald is?! :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:09

In zo'n geval zou je toch even geld lenen bij familie of vrienden ?
Toch niet bij een wildvreemde en nog ongevraagd en ongewild, want daar komt het dan wel op neer :j

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:09

Shirley schreef:
Dat in de eerste plaats, maar ik verbaas me er ook werkelijk over dat men blijkbaar de laatste cent uitgeeft aan "leuke dingen" :?

Ik ben ook echt geen rijkaard, maar een buffertje voor een autoreparatie of, veel belangrijker nog: een forse dierenartsrekening ;) , heb ik toch echt wel :j

Degene die iets aan mij verkoopt in een pechperiode zal daarom echt niet op zijn of haar geld hoeven wachten :n

Dat zei ik ook altijd. Maar helaas kunnen de omstandigheden dermate tegenzitten, dat toch de laatste cent daar naartoe gaat. Ongewild. Ik weet niet hoe hoog jouw "buffertje" is, maar de mijne was op toen ik in 1 maand ruim 7500 euro uit moest geven aan onverwachte, maar noodzakelijke dingen: auto kapot en niet te repareren (dus direct een andere moeten kopen), buitenstal door de storm aan gort geblazen en een kat die midden in de nacht naar de dierenarts moest en later naar de kliniek. Helaas heb ik geen "buffertje" van 10.000 euro, dus met die 7500 euro was het gauw klaar. Ik wilde een leuk sieraden-setje van een bokster kopen voor nog geen 25 euro incl. verzenden naar het buitenland, zelfs dat heb ik even in de wacht moeten zetten. Dit is de eerste keer in 15 jaar geweest, dat ik echt even financieel bij moest komen. En ik bestel nogal veel en vaak leuke spullen, dus het had mij kunnen overkomen 2 maanden geleden. Ik zeg zoiets niet meer ;)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:12

Dat noem ik ook geen pech meer, dat is een regelrechte rampmaand :(:)

Mocht ik die bokster geweest zijn, had je het van me gekregen, als troost :*

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:12

Heb er al verschillende gehad die het meteen opgestuurd willen zien maar pas achteraf willen betalen. Echt niet dat ik daaraan meewerk :n Zoals hier gezegd wordt: wanneer het product in handen is is er meteen een stuk minder 'drive' om te betalen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:20

Ik zou ook nooit uitgaan van het idee dat mensen wel opsturen voordat ik betaald heb, vat het niet verkeerd op :D Het is heel normaal dat je betaald, en dat het opgestuurd wordt nadat het geld op hun rekening staat natuurlijk.

En Shirley, dat klopt wel, dat het een rampmaand was. Ik ben nu ook wel een beetje klaar met alle pech! Het meest erge was nog dat ik de kat uiteindelijk toch in heb moeten laten slapen. Die rekening van 500 euro had ik graag nog 6 maal betaald, als ik hem dan nog levend en gezond bij me had. Buffer op of niet.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:24

Dat is helemaal triest, GC ... sterkte met het verlies :(:)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:42

Jakkes dat is echt verschrikkelijk GC!

Jeej. Anky setje lijkt verkocht :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:47

Ik zou al niet eens 6 pads verkopen voor 80 euro laat staan de rest erbij :=

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:54

Je zult maar stoppen met de paardensport en je oude modellen kwijt willen. Weg is weg, zo snel mogelijk ;) (of ben ik nu te positief? :D )
Misschien toch maar op laten halen door een bokker, voor de zekerheid?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:35

GamblersCup schreef:
Je zult maar stoppen met de paardensport en je oude modellen kwijt willen. Weg is weg, zo snel mogelijk ;) (of ben ik nu te positief? :D )
Misschien toch maar op laten halen door een bokker, voor de zekerheid?

Dat was het inderdaad, waren oude modelletjes. :) :j

Dus het kan wel.

Als iemand anky pads oud model wil... :Y) :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:41

Waarom zou je dat niet willen? :+ Ik zou er alleen niet de hoofdprijs voor betalen.