Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zitosh

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:34

Is het ook niet zo dat je steeds je ID bij moet hebben? Zo heb ik het steeds gehoord, mijn ID is altijd bij mij :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:35

Daarom zeg ik ook 'er zal wel weer geneuzel van hogerhand achter zitten', ik lever geen commentaar op de persoon zelf. :)

Mij werd laatst bij de Lidl een flesje wijn geweigerd bij onze wekelijkse boodschappen. Ik kan me dan wel boos maken, want je hoeft je officieel maar te legitimeren tot 20, en zie ik er echt uit als 15? Ik ben de 20 al even gepasseerd. Ik kan me dan ook best op m'n teentjes getrapt voelen maar die meiden achter de kassa doen alleen wat ze opgedragen wordt.
En ja, ik had mijn identiteitsbewijs bij me moeten hebben maar dan had ik gelijk m'n hele tas mee moeten slepen. Niet bij nagedacht dat we ook wijn nodig hadden, maar die hebben we dus mooi bij de c1000 gekocht. :+

Vriend maakte trouwens een opmerking waardoor zowel de manager en de kassamiep even verschoten. :+
'Wil je mijn identiteitskaart zien? Als je even kijkt kun je best begrijpen dat ik geen pedo ben. Ik ga niet met een meisje van 15 onze wekelijkse boodschappen halen, denk je wel?'
Laatst bijgewerkt door Roosch op 14-08-13 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:36

Zitosh schreef:
Is het ook niet zo dat je steeds je ID bij moet hebben? Zo heb ik het steeds gehoord, mijn ID is altijd bij mij :)

mss is dat in nederland niet verplicht?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:39

inochiyo schreef:
Zitosh schreef:

mss is dat in nederland niet verplicht?

Echt wel :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:39

Vanaf 14 jaar wel.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:41

Roosch schreef:
Vriend maakte trouwens een opmerking waardoor zowel de manager en de kassamiep even verschoten. :+
'Wil je mijn identiteitskaart zien? Als je even kijkt kun je best begrijpen dat ik geen pedo ben. Ik ga niet met een meisje van 15 onze wekelijkse boodschappen halen, denk je wel?'

Wat ontzettend onbeschoft. De winkel volgt alleen maar de wet, en jouw vriend maakt zo'n opmerking? Bah, ontzettend asociaal.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:47

inochiyo schreef:
secricible schreef:
Varekaj, volgens mij moet je een andere baan zoeken ofzo? Zie je echt in tig topics alleen maar klagen over de klanten op e werk. Ik kom je echt constant tegen en constant over hetzelfde...

Varekaj moet gewoon een boktmeeting organiseren in de wachtkamer daar, alles klinkt gewoon zo ongelofelijk dat ik daar wel ff wil zitten om die mensen bezig te zien. om dan vervolgens met de aanwezige bokkers de mensen te wijzen op hun onaanvaardbare gedrag, ze zullen dan wel snel een toontje lager zingen.

Oh aanwezig!
Pak jij de donuts, dan ik de koffie :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:48

Allemaal als vermomde gasten haha

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:55

Roosch schreef:
Ik vind het bullshit dat je collega zich zou moeten identificeren. Zal wel weer een onlogische redenering achter zitten van de bazen/degenen die over dat legitimatiegebeuren gaan, maar als je wéét dat iemand boven de 16 is ga je toch niet vragen of ze het bij zich heeft.. :?

Harstikke logisch hoor. Baas of controleer kan dat niet weten. Het is bewezen sinds de regel van onder de 21 legitimeren dat het alcohol verkoop onder de 16 een stuk lager is. Ik vind het heel logisch, stel dat ik nou een fout maak, geef aan iemand van 15 mee. Mijn baas zegt dan natuurlijk, die is geen 21, en dan zeg ik ja maar ik ken hem! Om mezelf er snel uit te banketstaaf, en om geen gezeik met de 15jarige te krijgen.
Ik vind het zo prima, vraag het net zo goed aan collegas, even ongemakkelijk maar wat moet je dan. Wij hadden als winkel een controle van 100 procent, hebben we toch weer goed voor elkaar :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 23:00

Roosch schreef:
Ik vind het bullshit dat je collega zich zou moeten identificeren. Zal wel weer een onlogische redenering achter zitten van de bazen/degenen die over dat legitimatiegebeuren gaan, maar als je wéét dat iemand boven de 16 is ga je toch niet vragen of ze het bij zich heeft.. :?

Dat kan jij wel weten, maar een controleur of mysterieguest die er toevallig achter kan staan weet niet dat jij dat weet en ziet alleen dat jij niet controleerd... Heb je wel mooi een dikke boete aan je broek. En er wordt véél gecontroleerd.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 23:00

Optiwolk schreef:
inochiyo schreef:
Varekaj moet gewoon een boktmeeting organiseren in de wachtkamer daar, alles klinkt gewoon zo ongelofelijk dat ik daar wel ff wil zitten om die mensen bezig te zien. om dan vervolgens met de aanwezige bokkers de mensen te wijzen op hun onaanvaardbare gedrag, ze zullen dan wel snel een toontje lager zingen.

Oh aanwezig!
Pak jij de donuts, dan ik de koffie :)

akkoord :P we zouden ook gewoon stiekem daar kunnen gaan zitten zonder dat ze het weet :P
jij weet toch waar ze werkt en ik woon toch niet zo heel ver van oost-vlaanderen :+

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 23:04

Bij ons krijg je soms zelfs alcoholcontrole van je collega's dus die kun je niet eens meer vertrouwen :+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 23:05

verootjoo schreef:
Roosch schreef:

Dat kan jij wel weten, maar een controleur of mysterieguest die er toevallig achter kan staan weet niet dat jij dat weet en ziet alleen dat jij niet controleerd... Heb je wel mooi een dikke boete aan je broek. En er wordt véél gecontroleerd.

Ik snap de kassameisjes wel degelijk hoor, maar vind het een kromme gedachtengang achter dit alles.

Prima dat je je moet legitimeren tot een jaar of 20, maar ik vind het persoonlijk een beetje genant als ik om mijn legitimatiebewijs gevraagd word terwijl ik net mijn weekboodschappen heb gedaan bij die winkel (inclusief fles wijn voor het koken). Een meisje van 15 doet dat niet zo gauw. Eveneens dat ik het genant zou vinden als ik bij een collega of familielid aan de kassa zou komen en die dan om mijn id-bewijs moet vragen. En dan snap ik dat zo'n meisje achter de kassa dat moet vragen, maar de hele besluitvorming achter dit geheel..
Ik laat mijn tas nog wel eens thuis als we de weekboodschappen doen, scheelt mij een hoop gesjouw en de gezamenlijke betaalpas zit toch bij vriendje in de portemonnee. Voortaan zal ik dat hele ding maar mee moeten sjouwen, wil ik iets met meer dan 0,0% alcohol meekrijgen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 23:10

Prima dat jij het genant vindt als het je gevraagd wordt, maar dan weet een eventuele controleur nog steeds niet dat jij de cassiere kent en de winkel loopt liever niet het risico op een boete. Bovendien ben je gewoon verplicht je ten allen tijde te kunnen legitimeren dus ik snap het probleem niet. Dan koop je toch geen wijn :? En je hele tas mee voor een idpasje of paspoort of rijbewijs lijkt me wat overdreven :=
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 14-08-13 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 23:10

Roos: je kunt toch ook jouw ID in je vriend z'n portemonnee stoppen en je rijbewijs in je eigen portemonnee houden? :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 23:12

Als ik een rijbewijs had, was dat een prima oplossing geweest. :D Die komt er wel zsm aan, maar die is er nog niet. Daarnaast heb ik een paspoort dus die stop je ook helaas niet zo snel in je kontzak.

Voortaan maar gewoon de hele tas mee. En dan weer gniffelen om de blikken als ze naar het geboortejaar kijken. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 23:13

Ik ben bezig met een betaalde opleiding via mijn werkgever en wat ik aanhaal gaat over een periode van 5 jaar ;) Zaten er ook een paar nog tussen van mijn studententijd in een kledingzaak.

1 persoon heeft bij ons zo'n 70 à 100 betalingen per dag. Die mensen komen ook langs voor inschrijving, dus dat is per persoon dagelijks zo'n 140 tot 200 passages. Op ons maximum zijn we met 2 teams van elk 5 personen. 1 loket heeft dus per dag met regelmaat 280 tot 400 man ontvangen, en dat met 5 loketten. Tel maar uit.
Het probleem is er ook dat de vorige directie veel soepeler was eer ze wanbetalers en co gingen aanspreken. Hun idee was ook "patiënt is koning, kus zijn voeten al hingen ze vol met str*nt en toon dat je het lekker vindt". De nieuwe directie denkt daar anders over en spijtig genoeg moet onze dienst dat opvangen als 1e aanspreekpunt.

Daarnaast zit ik ook, in tegenstelling tot anderen hier, wel met de gezondheid van de mensen in handen en tegelijk moet ik de regels van de directie opvolgen én rekening houden met de wet. En dat is op zich een sch*tjob ja :)

Edit: het is ook vooral superhandig dat de directie regels opstelt zoals "die en die moeten op voorhand betalen" en dan komen ze bij de arts, hebben niks bij en de arts aanvaardt ze toch. Sta je mooi voor aap, en mag je het uitleggen wanneer ze de dag nadien bij een andere arts wél geweigerd worden. Ik moet de arts bellen voor zijn oordeel, maar hij hoeft hen dat niet in hun gezicht te zeggen. Dat is dan weer mijn job -O-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-08-13 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 23:13

Ja maar 15 jarige kunnen net zo goed weekbooschappen doen hoor. En tuurlijk, het verschil tussen een 15 jarige en 20 jarige zie je echt wel. Maar door 4 jaar extra te nemen is het systeem gewoon waterdicht, ook omdat leeftijdschatten zo moeilijk is. Daarbij behoor je je legitimatie ook altijd bij te hebben, dus de meeste mensen zeuren gewoon om te zeuren. En dan heb ik het niet over jou, maar heb een hekel aan die mensen ''Moet ik nou mijn id laten zien, ik ben toch 18, slaat nergens op.'' En dan zit ie naast de pinpas, is dat echt zoveel moeite?
Laatst een klant van 24, ik vraag netjes, u ben boven de 20 he? En dan krijg ik een hele uitbrander, zou het spontaan niet meer geloven dat ze 24 was.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 23:17

Met mijn bijna 30 word er soms ook nog om mijn ID gevraagd. Ach ja moet er gewoon om lachen :D

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 23:17

Vind de opmerking van je vriend trouwens ook echt te ver gaan, alsof wij het al niet moeilijk genoeg hebben met id's vragen.

Meisjes van 16 achteraf schat ik vaak richting de 20, dus ik neem voor mezelf 25 aan om te vragen, dan weet ik zeker dat ik tot de 20 goed zit. Ja als jij en dan 20 uitziet (weet niet of je dat ook echt bent, als je dat bent vind ik al helemaal onzin om zo te reageren.)
Zijn trouwens ook de lastigste mensen om te vragen, een vriendin die onder de 20 is of lijkt, met een vriend die boven de 20 is. Maar het moet helaas, en zulke reacties maken het niet makkelijk.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 23:20

Vriendje gaat overigens hard tegen de 30 en ik ben bijna 24. Voel me meestal wel gevleid hoor, maar 't is zo zuur als je niet eraan hebt gedacht, bij de kassa staat en haast hebt, en die wijn gewoon mee wil hebben.

Nogmaals, ik begrijp dat de kassamedewerkers wel moeten, maar soms kan ik me er wel aan ergeren.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 23:23

Als ik je fotos bekijk (mooie lach heb je trouwens) zou ik je ook vragen hoor, zou je idd ook net over de 20 schatten, dus dan neem ik het zekere voor het onzekere. Wat ik wel vaak doe is vragen, dus bent u 20? Als je dan zegt, ja ik ben 23 maar heb geen id bij geef ik het mee, ook omdat ik dat vermoeden al had. Als ik dan nog twijfel bel ik leidinggevende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 23:23

Is het niet overal, in elk land, verplicht om iets van ID op zak te hebben? Paspoort, ID of rijbewijs? Daar lopen wij erg vaak tegenaan, mensen die dat niet bij hebben en daar echt oprecht verbaasd op reageren.
In België is ID op zak verplicht vanaf 12, of ben ik daarin mis?

Iets positiefs van vandaag: heb kunnen vermijden dat een dementerende dame ontsnapte uit het ziekenhuis :P Ze kwam in nachtjurk een zak vragen om haar vuile spullen in te doen. Geen ramp, zien we soms nog dat eentje rondwandelt in het ziekenhuis, mevrouw vriendelijk terug gestuurd naar haar verdiep om het daar te vragen.
Ik ga met collega in het bureau ernaast om de kassa's in de brandkast te zetten en ineens vlak naast de deur een keiharde "joehoeeeee". Schrok me rot en collega ook :+
Mevrouw weer, met een zakje. Of ze haar verblijf mocht afrekenen bij ons. Naam gevraagd, collega opdracht gegeven haar in de draai te houden en opgezocht wat haar kamer was en de dienst gebeld. De verpleegkundige aan de lijn kreeg zowaar een hartverzakking toen ik zei "mevrouw X staat bij ons om naar huis te gaan in doorzichtige nachtjurk, ik denk dat u een patiëntje mist". Dame in kwestie was er in geslaagd om met bezoekers mee naar buiten te sneaken van een afgesloten dienst...

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 23:26

In NL vanaf 14.
Achja, bij sommige moet ik wel lachen, maar soms zijn die misselijke opmerkingen echt rot, je probeer ook alleen je best te doen en je baan te behouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 23:40

Zieke mensen zijn ook niet zo vaak vrolijk jammer genoeg. We doen ons best om natuurlijk een goeie sfeer te houden maar zo mogen we van de directie geen gesprekje meer aanknopen met de mensen indien dat niet nodig is voor het dossier. Echt een sfeerkiller.
Had vroeger een patiënte die sprak met zo'n apparaatje tegen haar keel, die kon echt prachtige grappen maken daarmee. Of iemand die standaard op vrijdag bij de psych kwam maar erg graag boeken las. Heb ik heel wat titels mee uitgewisseld!
Of de oude meneer die de slappe lach kreeg toen een nieuwtje bij ons vroeg "mag ik uw antikiteitskaart" ipv "identiteitskaart" :')

Of je lach inhouden wanneer mensen vol trots voor het eerst na de bevalling hun kindje komen aanmelden voor de pediater en je een naam te horen krijgt waarvan je denkt "hoe bestaaaat het".
Of iemand zien waarvan je wist dat die erg zware chemo kreeg en opgenomen was, en die dan plots kerngezond aan je loket zien staan en horen dat het intussen beter gaat.

Of die ene keer dat iemand terminaal was en afscheid kwam nemen, die had euthanasie gevraagd voor die avond en kwam persoonlijk alle secretaresses bedanken voor de goede service die die steeds had gehad. Dat soort dingen, dat doet je wat. Helaas zijn wij ook prooi van "time is money" en hebben we dit nu amper nog.