_San87_ schreef:Waarschijnlijk omdat iemand in jouw omgeving er ook irrationeel bang voor is?
Nope, niemand in mijn omgeving is bang voor kikkers, ik ben de enige 
black_kelpie schreef:Ik zou eens kijken of iemand je kan helpen met die fobie, om ervoor te verhuizen of de boel in de hens te zetten is ook weer zoiets.
Het probleem aan therapie is dat je ook praktijktherapie krijgt, en dat is dus precies het geen wat mij tegenhoudt.
Suzanne F. schreef:Daar zou ik wel echt iets aan proberen te doen. Kikkertjes doen echt helemaal niks behalve Kwaaak roepen. Ze kunnen niet bijten, niet prikken, ze vallen niet aan. Hoe is die angst ooit zo gekomen dan?
Maar dat geldt ook voor spinnen, vissen, insecten etc etc etc, sterker nog, er zijn mensen met een fobie voor de straat, of voor het openbaar vervoer, wat doen die voor een kwaad dan? Angst is niet logisch!
Zeggen dat een angst ongegrond is omdat het geen waarvoor je bang bent niks doet, is niet behulpzaam. Ik weet dat ze niks doen, maar ze springen, ik kan niet van te voren inschatten wat ze gaan doen en ik ben bang dat ze op mij terecht komen als ze springen, dus ja, je hebt gelijk de angst zal vast ongegrond zijn, maar dat neemt niet weg dat ik er doodsbang voor ben.
En hoe de angst ontstaan is weet ik niet, toen ik jong was ving ik gewoon kikkers omdat ik ze leuk vond en graag een terrarium met kikkers wilde 
imaudy schreef:Wat een probleem M_D_H. Hier ook wel eens een kikker in huis gehad, wordt er ook niet vrolijk van. Wat zal helpen is de tuin te betegelen. Kikkers zoeken plekken met hoger gras waar het wat vochtig is. Kale tegels vinden ze niks.
Je angst klinkt irreëel maar je moet mij ook niet in 1 ruimte met een oorwurm doen

De tuin ligt al vol met tegels, dat is nog een erfenis van de vorige bewoners. Ik wilde juist terug naar, in ieder geval, wat stroken met gras, maar nu ik jouw verhaal lees vind ik dat een heel stom idee
Laatst bijgewerkt door M_D_H op 30-06-24 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt