Secret Santa 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 14:15

M_D_H schreef:
Secret Santa Week Vraag

Citaat:
Als je de rest van je leven nog maar 1 gerecht zou mogen eten, welk gerecht zou dat dan zijn? Waarom?
En wat zou je absoluut nooit meer willen eten?

Frietjes *\o/*

En stampotten... echt gadverdamme.

Lavitabella

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 14:17

Ik hou echt van pasta! Dus het zou sowieso een gerecht zijn met pasta.

En ik ben verder echt een moeilijke eter. Dus ik heb wel meer gerechten die ik nooit meer zou eten, maar als ik moet kiezen word dat wortelenstamp met ui.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 14:19

goldenarrow schreef:
Oooh, ja, leuke recepten zijn ook altijd welkom in mijn pakket :D Soms ben ik best inspiratieloos, haha.

Ik zou de rest van mijn leven wel sushi kunnen eten <3

Jij en Urbanus zijn wel slim, sushi is zo breed, dat je dan nog steeds elke dag wat anders kan eten :') _O-

En kippenlevertjes Urbanus??
Ik ben vooral benieuwd naar waarom je in de eerste plaats al dacht dat dat een lekkere keuze zou zijn om te eten... :r :') _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 15:21

M_D_H schreef:
Secret Santa Week Vraag

Als je de rest van je leven nog maar 1 gerecht zou mogen eten, welk gerecht zou dat dan zijn? Waarom?

Frietjes *\o/*

En stampotten... echt gadverdamme.

Oh dat vind ik beide echt heel lekker. Zou dus dan sowieso iets met aardappelen kiezen, vind ik echt lekker.

Wat ik nooit eet is witlof, dat vind ik zo vies.

Qua keukenspullen hebben we ook best al wel veel. Wel kwam ik er laatst achter (of mijn man eigenlijk) dat we geen lange smalle afwasborstel hebben voor bv bidons, dus dat zou nog wel welkom zijn.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 15:27

Sorry dat ik er deze week niet geweest ben, ik was op vakantie én heb plotseling een huisje gevonden dus ik ben ineens aan het verhuizen :oo
Als ik nog maar 1 gerecht in mn leven kon eten werd dat heel problematisch want mijn lichaam is heel snel misselijk en kan slecht tegen eten over het algemeen, het verschilt per dag wat kan werken en wat niet. Ik ben blij dat ik deze keuze niet hoef te maken en dat ik lekker per dag naar m'n lichaam kan luisteren wat het beste gaat werken :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 15:57

M_D_H schreef:
Ik ben vooral benieuwd naar waarom je in de eerste plaats al dacht dat dat een lekkere keuze zou zijn om te eten... :r :') _O-

Ik was 10 en op vakantie in Frankrijk _O-

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 16:05

M_D_H schreef:
Secret Santa Week Vraag

Citaat:

Frikadel speciaal! Als we van wintersport terug komen en het is nog vroeg dan gaan we altijd frietjes halen en een frikadel.

En de lijst van wat nooit meer eten zou heel lang zijn. Ik ben helaas echt een lastige eter.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 16:07

Ik denk ook niet dat ik 1 gerecht altijd kan eten.
Wel favoriet zijn indonesische hete kip (met friet :') ), spare-ribs (ook met friet :') ) en savooijekoolstamppot met spek. :9

Wat ik absoluut niet eet is kaas en spinazie.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 16:19

Oeh ja spareribs! Ook echt een favoriet. Als iemand nog een goed restaurant weet met heerlijke spareribs!? <<)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 16:21

Neonlight schreef:
Ik denk ook niet dat ik 1 gerecht altijd kan eten.
Wel favoriet zijn indonesische hete kip (met friet :') ), spare-ribs (ook met friet :') ) en savooijekoolstamppot met spek. :9

Wat ik absoluut niet eet is kaas en spinazie.

Je schrijft friet verkeerd :') _O-

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 16:30

Hmm ik denk ik ook sushi dan, kan je idd wel mee variëren dus of het helemaal eerlijk is?
Wat ik nooit meer zou eten... hmmm ja heb wel echt dingen die ik niet lekker vind maar nooit meer het proberen dat denk ik niet, maar orgaanvlees zou ik sowieso niet aan beginnen :=

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 16:34

Oeh, dat zal dan witlof met ham en kaassaus worden of lasagne <3
Daar ben ik echt helemaal weg van en mij hoor je niet klagen als ik dat eens meermaals per week moet eten :o

Wat ik nooit meer wil eten zijn mosselen. Als kind vond ik ze heel lekker en vanaf een bepaald moment werd ik er telkens ziek van. 2 jaar geleden heb ik het nog eens geprobeerd en opnieuw moest ik aan een stuk door overgeven.
Voor mij dus absoluut niet meer :n

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 16:34

Spareribs van Ribs Royal uit Drachten, overheerlijk :9 met boere-aardappels,salade oh jammie.

Helaas zijn ze door allerlei redenen gestopt maar de spareribs kan je gelukkig nog wel halen bij de slager.

Wij lusten ontzettend veel en eerder las ik iets over witlof..... Gekookte witlof is vies :7 maar witlof sla of witlof uit de oven is juist weer super lekker.

Colakip is ook jammie net als chicken pie met minimaal 5 verschillende groenten erin :9
Zalm,paling ook zo lekker, gevulde koolbladeren is ook een feestje.

Okay,ik stop. Ik denk dat jullie nu wel weten dat ik A) honger heb en B) veel verschillende dingen lust.

Wat ik niet lust of eet zijn oesters, mosselen,sushi sla ik ook over.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 16:36

Ik kan elke dag wel rode bieten eten, als stamppot of salade.

Vroeger was ik echt een moeilijke eter en at ik alles met appelmoes. Tegenwoordig eet ik alles maar vind niet alles even lekker. Kan zo niets bedenken dat ik echt nooit meer wil eten.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 16:37

Urbanus schreef:
M_D_H schreef:

Oh, en idd kippenlevertjes nooit meer.. Wij kregen toen we op de basisschool zaten ergens een kookworkshop met kippenlevertjes. Die vond ik zo gruwelijk vies %)

Orgaanvlees is sowieso niet mijn favoriet. En bloedworst eet ik liever ook nooit meer. Mijn vriend is daar echt gek op, maar ik kan dat echt niet begrijpen :D

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 16:41

Hmmmmm stamppot <3 <3
Dat vind ik echt super lekker

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 16:43

Als ik nog maar 1 ding zou mogen eten de rest van mijn leven dan zouden dat currys zijn. Als het specifieker moet dan Indiaase Lamb Korma. Ik ben een lastige eter dus er zijn heel veel dingen die ik niet wil eten maar als ik 1 ding moet noemen dan is het wel rodekool. Of kaas, maar daar ben ik allergisch voor dus dat heb ik nooit moeten eten als kind.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 16:48

Gerecht wat ik zou willen blijven eten is denk ik de Franse uiensoep van restaurant de Smockelaer in Zuid-Limburg.
Iets wat ik niet zal missen is seafood :r

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 17:55

Urbanus schreef:
M_D_H schreef:

En je dacht: Dit klinkt lekker, laat ik dit eens een keer proberen?

suusje26 schreef:
Ik kan elke dag wel rode bieten eten, als stamppot of salade.

Vroeger was ik echt een moeilijke eter en at ik alles met appelmoes. Tegenwoordig eet ik alles maar vind niet alles even lekker. Kan zo niets bedenken dat ik echt nooit meer wil eten.

Ik at inderdaad ook alles met appelmoes, bij bepaald eten heb ik dat trouwens nog steeds nodig :j

Yonker schreef:
Hmm ik denk ik ook sushi dan, kan je idd wel mee variëren dus of het helemaal eerlijk is?
Wat ik nooit meer zou eten... hmmm ja heb wel echt dingen die ik niet lekker vind maar nooit meer het proberen dat denk ik niet, maar orgaanvlees zou ik sowieso niet aan beginnen :=

Nee ik vind eigenlijk dat Sushi een beetje valsspelen is, dat zou je meer moeten uit specificeren, zoals nigiri sake of zo :P

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 18:03

Ik zou oprecht de rest van mijn leven sushi kunnen eten, i love it <3

Wat ik écht niet eet is boerenkool en zuurkool. Verder lust ik echt een hoop stamppotten maar die 2 gaan er bij mij niet in :=

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 18:06

M_D_H schreef:
Secret Santa Week Vraag

Citaat:

ik zou dan voor lasagne kiezen.. :Y)

ik hoef nooit meer zuurkool, yuk..

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 18:26

Ik ga voor Grieks. Heerlijk vlees en lekkere salades met feta.

Nooit meer: vis, daar vind ik nou echt niets aan: rauw, gebakken, gestooft of what ever. Gewoon niet.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 18:34

Ik zou gaan voor sushi! Heerlijk! Ik denk dat ik daar zelfs elke dag geen genoeg van zou kunnen krijgen

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 18:35

Zeker weten sushi van nihon 88 uit Leeuwarden
Zo hemels lekker

Nooit meer zuurkool

Hier wordt regelmatig samen gekookt en meestal wil hij dan afwassen omdat ik het meeste werk doe met het koken maar help ik vaak ook gewoon

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 18:47

Mijn all time favoriet gerecht is momenteel ravioli in tijmroomsaus :9

Qua wat ik niet lekker vind; zo ongeveer alles wat groen is :o ben echt een enorm slechte eter al gaat het wel steeds beter. Lees sws wel veel slechte eters hier.

Gekke vraag; heeft er iemand hier Amazone Prime Video die kan zien of er James Bond films opstaan (oa Goldeneye)? Als het er op staat neem ik die 30 dagen proefperiode om dat te kijken :)).