Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Needje schreef:Klopt hoor, ik heb geen kinderen. Maar ik heb als kind zelf ook nooit zoveel waarde gehecht aan oa dus die musical en andere dingen op school.
En ik zie ook niet waarom het voor ouderen ineens minder vervelend is om geen leuke dingen meer te mogen doen.
En vergeet niet dat kids sowieso altijd al meer hebben mogen doen tov ouderen de afgelopen 1,5 jaar.
Zebrastreep schreef:Nou ja daarvoor ben ik niet zo bang , want dat wisten ze ook niet toen ik mijn eerste twee vaccinaties op ging halen , dat kwam pas maanden later naar voren.
Shadow0 schreef:Needje schreef:Ik haal iig nergens daar uit dat er nog maar weinig mensen in het ziekenhuis komen omdat de halve bevolking daar al dood is.
Nou ja, er zijn toch 90.000 mensen overleden in ZA, waarvan 19.000 in Gauteng, over het geheel. Dat is nog steeds best wel veel mensen.
Achterom schreef:Zebrastreep schreef:Nou ja daarvoor ben ik niet zo bang , want dat wisten ze ook niet toen ik mijn eerste twee vaccinaties op ging halen , dat kwam pas maanden later naar voren.
Nee hoor, vanaf het begin is altijd gezegd dat niet duidelijk was hoe lang het vaccin zou beschermen. Dat veel mensen dat niet wilden horen, betekent niet dat het niet heel duidelijk aangegeven is door o.a. het RIVM.
Anyway, ik heb vanavond meteen de afspraak gemaakt voor de booster via mijn werk. Dat kon niet, omdat ik nog niet op de 6 maanden zat, maar als de termijn toch naar 3 maanden gaat kan ik dat mooi via mijn werk doen. Is nog dichterbij dan de GGD ook... mijn vriendin uit Enschede kon voor haar prik naar Zwolle of Deventer, allebei lekker dichtbij
Shadow0 schreef:veerledec schreef:Corona is voor kinderen een stuk minder gevaarlijk dan een hele hoop andere (kinder)ziektes/virussen.
Dat is dus niet zo. Als je gewoon de cijfers vergelijkt is corona een gevaarlijke ziekte. Ook voor kinderen.
996981 schreef:Karl66 schreef:Resultaten uit Denemarken geven het vermoeden dat de omikron variant niet milder is dan de delta variant:
https://joop.bnnvara.nl/nieuws/denemark ... -dan-delta
Laten we hopen dat uit verder onderzoek blijkt dat ze zich vergissen.
Interessant. Deze passage:
“Het sterke vermoeden bestaat inmiddels dat er in Zuid-Afrika maar weinig mensen in het ziekenhuis zijn beland na een Omikron-besmetting omdat veel inwoners van de zwaarst getroffen provincie al eerder een besmetting met het coronavirus hebben doorgemaakt.
Maar liefst 72 procent van de provincie Gauteng zou eerder al geïnfecteerd zijn geweest met sars-cov-2. Om die reden zijn de Zuid-Afrikaanse ervaringen vermoedelijk niet maatgevend voor wat andere landen te wachten staat, verklaren deskundigen in The Guardian.”
Impliceert een vorm van groepsimmuniteit
Needje schreef:Dat vaccins dus toch niet zo goed werken als een doorgemaakte besmetting?
enzino schreef:Uitleg?
Dit veranderd toch niets aan wat ik zei? (je haalt het notebene uit wat ik zelf heb gepost)
enzino schreef:Mijn probleem was dat jij 2 woorden post waar niemand wat mee kan zonder verdere uitleg. Die uitleg geef je pas nadat ik erom vraag, maar dat had je natuurlijk ook al meteen kunnen doen (scheelt mij weer een post, scheelt jou weer een reactie, scheelt jou weer frustratie/irritatie om je af te vragen wat mijn probleem nou precies is, etc).