Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 22:39

Vooral omdat het een overwegend jonge bevolking heeft .

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 23:02

Needje schreef:
Klopt hoor, ik heb geen kinderen. Maar ik heb als kind zelf ook nooit zoveel waarde gehecht aan oa dus die musical en andere dingen op school.
En ik zie ook niet waarom het voor ouderen ineens minder vervelend is om geen leuke dingen meer te mogen doen.
En vergeet niet dat kids sowieso altijd al meer hebben mogen doen tov ouderen de afgelopen 1,5 jaar.

Ik heb altijd de indruk dat het meer een ding is voor de ouders dan de kinderen zelf :+
De kinderen passen zich juist vaak veel makkelijker aan...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 23:16

Zebrastreep schreef:
Nou ja daarvoor ben ik niet zo bang , want dat wisten ze ook niet toen ik mijn eerste twee vaccinaties op ging halen , dat kwam pas maanden later naar voren.

Nee hoor, vanaf het begin is altijd gezegd dat niet duidelijk was hoe lang het vaccin zou beschermen. Dat veel mensen dat niet wilden horen, betekent niet dat het niet heel duidelijk aangegeven is door o.a. het RIVM.

Anyway, ik heb vanavond meteen de afspraak gemaakt voor de booster via mijn werk. Dat kon niet, omdat ik nog niet op de 6 maanden zat, maar als de termijn toch naar 3 maanden gaat kan ik dat mooi via mijn werk doen. Is nog dichterbij dan de GGD ook... mijn vriendin uit Enschede kon voor haar prik naar Zwolle of Deventer, allebei lekker dichtbij :')

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 23:26

Shadow0 schreef:
Needje schreef:
Ik haal iig nergens daar uit dat er nog maar weinig mensen in het ziekenhuis komen omdat de halve bevolking daar al dood is. :+

Nou ja, er zijn toch 90.000 mensen overleden in ZA, waarvan 19.000 in Gauteng, over het geheel. Dat is nog steeds best wel veel mensen.

Zoals ik al aangaf. 1,84% is in die provincie overleden.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 23:40

Achterom schreef:
Zebrastreep schreef:
Nou ja daarvoor ben ik niet zo bang , want dat wisten ze ook niet toen ik mijn eerste twee vaccinaties op ging halen , dat kwam pas maanden later naar voren.

Nee hoor, vanaf het begin is altijd gezegd dat niet duidelijk was hoe lang het vaccin zou beschermen. Dat veel mensen dat niet wilden horen, betekent niet dat het niet heel duidelijk aangegeven is door o.a. het RIVM.

Anyway, ik heb vanavond meteen de afspraak gemaakt voor de booster via mijn werk. Dat kon niet, omdat ik nog niet op de 6 maanden zat, maar als de termijn toch naar 3 maanden gaat kan ik dat mooi via mijn werk doen. Is nog dichterbij dan de GGD ook... mijn vriendin uit Enschede kon voor haar prik naar Zwolle of Deventer, allebei lekker dichtbij :')

Dat zeg ik toch ook :') Dat ze dat ook niet wisten hoelang het zou werken toen ik mijn vaccinatie op ging halen begin vorig jaar. Maar ik maak mij daar niet zoveel zorgen om.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 00:14

Shadow0 schreef:
veerledec schreef:
Corona is voor kinderen een stuk minder gevaarlijk dan een hele hoop andere (kinder)ziektes/virussen.

Dat is dus niet zo. Als je gewoon de cijfers vergelijkt is corona een gevaarlijke ziekte. Ook voor kinderen.

Ondanks dat verschillende mensen hier al op hebben gereageerd, ook nog even mijn nabrander :) : ik zeg dat het minder gevaarlijk is dan een hele hoop andere kinderziektes. Het levert nu met name wat ziekenhuisopnamen op omdat de besmettingsdruk hoog is. Als je ook daarvoor corrigeert, daalt corona nog verder op de lijst.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 00:18

996981 schreef:
Karl66 schreef:
Resultaten uit Denemarken geven het vermoeden dat de omikron variant niet milder is dan de delta variant:

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/denemark ... -dan-delta

Laten we hopen dat uit verder onderzoek blijkt dat ze zich vergissen.

Interessant. Deze passage:

“Het sterke vermoeden bestaat inmiddels dat er in Zuid-Afrika maar weinig mensen in het ziekenhuis zijn beland na een Omikron-besmetting omdat veel inwoners van de zwaarst getroffen provincie al eerder een besmetting met het coronavirus hebben doorgemaakt.

Maar liefst 72 procent van de provincie Gauteng zou eerder al geïnfecteerd zijn geweest met sars-cov-2. Om die reden zijn de Zuid-Afrikaanse ervaringen vermoedelijk niet maatgevend voor wat andere landen te wachten staat, verklaren deskundigen in The Guardian.”

Impliceert een vorm van groepsimmuniteit

Maar andere landen hebben met vaccinaties + besmettingen toch ook ruim die 72% wel gehaald. Nederland zal goed over de 90% onder volwassenen zitten?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 07:28

Idd. Dus wat willen ze hier nou mee zeggen?
Dat vaccins dus toch niet zo goed werken als een doorgemaakte besmetting?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 07:35

Maar... moet je dan de omnicron al gehad hebben, of is de Delta ook genoeg?
#ikvraagditvoormezelf :7

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 08:11

Needje schreef:
Idd. Dus wat willen ze hier nou mee zeggen?

Ik ben het spoor bijster #)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 08:21

Needje schreef:

Dat dacht ik ook.

Eerste onderzoek (augustus):
https://www.medrxiv.org/content/10.1101 ... 21262415v1
Conclusions This study demonstrated that natural immunity confers longer lasting and stronger protection against infection, symptomatic disease and hospitalization caused by the Delta variant of SARS-CoV-2, compared to the BNT162b2 two-dose vaccine-induced immunity. Individuals who were both previously infected with SARS-CoV-2 and given a single dose of the vaccine gained additional protection against the Delta variant.

En replicatie van dat onderzoek (december):
https://www.medrxiv.org/content/10.1101 ... 21267114v1
CONCLUSIONS Protection from reinfection decreases with time since previous infection, but is, nevertheless, higher than that conferred by vaccination with two doses at a similar time since the last immunity-conferring event. A single vaccine dose after infection helps to restore protection.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 08:29

A single vaccine dose after infection helps to restore protection.

Oeh, bonus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 08:55

Cer schreef:
A single vaccine dose after infection helps to restore protection.

Oeh, bonus!

Uitleg?
Dit veranderd toch niets aan wat ik zei? (je haalt het notebene uit wat ik zelf heb gepost)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 09:00

enzino schreef:
Uitleg?
Dit veranderd toch niets aan wat ik zei? (je haalt het notebene uit wat ik zelf heb gepost)

Wat is je probleem?
Verwar je me met iemand anders? Sommige reacties snap ik echt niet :') Ik verander toch ook niks van wat je zegt??

Maar, ik leg het even uit:
Ik ben gevaccineerd (2x) heb Covid gehad, pasgeleden. Ik mag over een poosje voor een booster (over 3 maanden, of over 6 maanden, of iets ertussenin, dat moet ik even uitzoeken nog) .. dus als een single vaccin (de booster?) after infection (check!) de protection restored, is dat voor mij bonus... :j

Als er nog iets is, laat maar weten :j

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 09:08

Maar dat doet een booster toch sowieso ook al heb je geen Corona infectie doorgemaakt? Of is de dosering van een booster hoger dan een “single shot”?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 09:10

Lijkt mij ook; je neemt een booster voor extra bescherming. In het slechtste geval voegt het niets toe, in het andere geval heb je weer extra bescherming.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 09:11

enzino schreef:
Lijkt mij ook; je neemt een booster voor extra bescherming. In het slechtste geval voegt het niets toe, in het andere geval heb je weer extra bescherming.

Kan je nog even toelichten wat je 'probleem' met mijn post was? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 09:16

Mijn probleem was dat jij 2 woorden post waar niemand wat mee kan zonder verdere uitleg. Die uitleg geef je pas nadat ik erom vraag, maar dat had je natuurlijk ook al meteen kunnen doen (scheelt mij weer een post, scheelt jou weer een reactie, scheelt jou weer frustratie/irritatie om je af te vragen wat mijn probleem nou precies is, etc).

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 09:19

Ik snapte wel meteen wat cer er mee bedoelde, eerlijk gezegd. Maar ik snapte jouw reactie juist niet, die kwam geïrriteerd over

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 09:20

enzino schreef:
Mijn probleem was dat jij 2 woorden post waar niemand wat mee kan zonder verdere uitleg. Die uitleg geef je pas nadat ik erom vraag, maar dat had je natuurlijk ook al meteen kunnen doen (scheelt mij weer een post, scheelt jou weer een reactie, scheelt jou weer frustratie/irritatie om je af te vragen wat mijn probleem nou precies is, etc).

ohhh.. ik dacht dat de "oeh" wel een beetje duidde dat het een semi niet serieuze post was :j
Excuus daarvoor..
Niet alles wat ik post is serieus.. :) En het was ook niet heel dwars, of opruiend of kwetsend dus ik dacht dat ik er wel mee weg zou kunnen komen... maar niet dus.. :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 09:28

Kijk uit met wat je post tegenwoordig ;) Een bijwerking van zowel het vaccin als de ziekte zelf is dat je tenen langer worden. Schijnt heel vaak voor te komen :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 09:33

MyWishMax schreef:
Ik snapte wel meteen wat cer er mee bedoelde, eerlijk gezegd. Maar ik snapte jouw reactie juist niet, die kwam geïrriteerd over

+ 1

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 09:48

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 09:51

Volgens mij is dat regelmatig onderuit gehaald door een aantal pro vaxxers hier.
Dus wat is nu waarheid?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 09:52

Cer schreef:
(...)

Het is nu duidelijk voor mij. De show is over mensen, tijd om weer inhoudelijk verder te gaan.