Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Er liggen geen etensresten maar overal in de oven tegen de wanden en op de roosters en plaat zitten kleine bruine stipjes. Die krijg je er bijna niet af.
Ik doe nu Kruidvat schuim erop en afdekken met magnetronfolie en dat 2,5 uur laten zitten. Het meeste kan je er dan met een doekje afvegen maar alsnog moet ik met een schuursponsje sommige stipjes echt hard wegboenen. Geen idee wat die stipjes zijn want het is geen gespat eten.
Suzanne F. schreef:Er liggen geen etensresten maar overal in de oven tegen de wanden en op de roosters en plaat zitten kleine bruine stipjes. Die krijg je er bijna niet af.
Ik doe nu Kruidvat schuim erop en afdekken met magnetronfolie en dat 2,5 uur laten zitten. Het meeste kan je er dan met een doekje afvegen maar alsnog moet ik met een schuursponsje sommige stipjes echt hard wegboenen. Geen idee wat die stipjes zijn want het is geen gespat eten.
Albertina71 schreef:Ik heb een oven met pyrolyse-reiniging. Als er negatieve stroomprijs is (want gebruikt veel stroom) dan zet ik de Pyrolyse functie aan. Dan wordt de oven zo bizar heet, dat alle ingebakken vetspetters en dergelijke verandert in as.
Je moet wel voorbereiden: het glas van het ovendeurtje schoonmaken, de rekken eruit en het waterreservoir legen.
Het duurt lang, het gebruikt veel stroom, maar is echt ideaal. Na afkoelen de as eruit wissen en schoon is de oven!
PSvanLot schreef:Albertina71 schreef:Ik heb een oven met pyrolyse-reiniging. Als er negatieve stroomprijs is (want gebruikt veel stroom) dan zet ik de Pyrolyse functie aan. Dan wordt de oven zo bizar heet, dat alle ingebakken vetspetters en dergelijke verandert in as.
Je moet wel voorbereiden: het glas van het ovendeurtje schoonmaken, de rekken eruit en het waterreservoir legen.
Het duurt lang, het gebruikt veel stroom, maar is echt ideaal. Na afkoelen de as eruit wissen en schoon is de oven!
Dat doe ik ook een keer in de zoveel weken. Werkt top. Maar dan nog moet ik ruiten etc zelf schoonmaken.