Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:47

Inge, bij de duizenden betogers die aan un mute deelnamen is er maar één ding gebeurd, in Amsterdam werd het wat te druk. Verder totaal geen wanklank .

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:53

Electra63 schreef:
Van mij mag filmen van agenten verboden worden.

Wie bewaakt de bewakers?

Kortom; dat is erg naïef, eigenlijk gewoon tegen beter weten in, vertrouwen op de sterke hand van de overheid.

Hier is Spanje ís dit een handvol jaren terug verboden en dat is gewoon een héél slecht idee gebleken. De uitvoerende macht is bepaald de politieke rechterkant, met forse extreem rechtse factie. Létterlijk militant extreem rechts dus -O- En die zijn nu bij hun acties beschermd door anonimiteit.

Tel je zegeningen zou ik zeggen.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 22-08-21 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:54

bigone schreef:
Inge, bij de duizenden betogers die aan un mute deelnamen is er maar één ding gebeurd, in Amsterdam werd het wat te druk. Verder totaal geen wanklank .

Nee daarom snap ik Electra haar post ook niet. Was dat bij een demonstratie van Engel dan?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:57

ingedebruijn schreef:
bigone schreef:

Nee daarom snap ik Electra haar post ook niet. Was dat bij een demonstratie van Engel dan?

https://youtu.be/gLPGd85CfEs

Gnome

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 21:02

Ohja dat zijn wel pareltjes. Maar volgens mij niets met unmute te maken. 8)7

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 21:05

Nee hoor, zijn nog wel meer video’s, ze wilden op een gegeven ogenblik het Binnenhof op en dat mocht niet. Demonstratie was ook niet aangemeld en op een langere video zie je winkelende mensen ook echt kijken van wat een stelletje eikels. En maar op fluitjes blazen en een rode kaart ophouden.
Je zou er om kunnen lachen ware het niet zo triest dat sommigen zo doorslaan.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 21:10

bigone schreef:
Nee hoor, zijn nog wel meer video’s, ze wilden op een gegeven ogenblik het Binnenhof op en dat mocht niet. Demonstratie was ook niet aangemeld en op een langere video zie je winkelende mensen ook echt kijken van wat een stelletje eikels. En maar op fluitjes blazen en een rode kaart ophouden.
Je zou er om kunnen lachen ware het niet zo triest dat sommigen zo doorslaan.

Ja best gevaarlijk aangezien zij dit echt als een waarheid en gevaar zien. Dat verander je ook niet zomaar weer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 21:18

De vrouw die op de grond word geduwd omdat ze Ewout Geneman wilde aanvliegen is Peggy Nooteboom.
Sinds een jaar of zeven elke keer pontificaal aanwezig, diehard lid van Pegida, need I say more ? Opsluiten en sleutel weggooien.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 21:33

bigone schreef:
De vrouw die op de grond word geduwd omdat ze Ewout Geneman wilde aanvliegen is Peggy Nooteboom.
Sinds een jaar of zeven elke keer pontificaal aanwezig, diehard lid van Pegida, need I say more ? Opsluiten en sleutel weggooien.

Dit filmpje bedoel ik o.a.

Op Dumpert o.a. staan verschillende filmpjes.

En nee, natuurlijk zou ik nooit iemand willen ontslaan om een demonstratie, maar wel om het (verbale) geweld tegen de politie of politicus of hulpverlener.
Ik wil daar niet mee geassocieerd worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 21:34

Heb geen eigen zaak dus ook geen personeel maar dit soort mensen komt bij mij niet op het terrein.
Demonstreren geen probleem maar dit is puur rellen en trammelant schoppen zodat ze weer bewerkte filmpjes op internet kunnen gooien, trieste figuren.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 22-08-21 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 21:34

Electra63 schreef:
bigone schreef:

Dit filmpje bedoel ik o.a.

Op Dumpert o.a. staan verschillende filmpjes.

En nee, natuurlijk zou ik nooit iemand willen ontslaan om een demonstratie, maar wel om het (verbale) geweld tegen de politie of politicus of hulpverlener.
Ik wil daar niet mee geassocieerd worden.

Eens.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 08:34

Deze week zijn de scholen begonnen en bij ons hebben de meeste scholen gestart met een massa (speeksel) test. Daaruit bleek dus inderdaad dat heel veel kinderen zich tijdens de vakantie aangestoken hadden. Er is zelfs een school die van ellende nog langer dicht blijft omdat er meer dan 20 vakantie-positieven zijn.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 08:55

Maar Idd MarlindeRooz,dit heeft uiteraard niets met unmute te maken.
Ik was er niet maar van wat ik zag, was dat een top demonstratie.
Of het het helpt weet ik niet, maar jullie hebben wel serieus van je laten horen.

Gedrag zoals op dat filmpje of avondklok rellen helpt zeker niet..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 09:16

Sizzle schreef:
Deze week zijn de scholen begonnen en bij ons hebben de meeste scholen gestart met een massa (speeksel) test. Daaruit bleek dus inderdaad dat heel veel kinderen zich tijdens de vakantie aangestoken hadden. Er is zelfs een school die van ellende nog langer dicht blijft omdat er meer dan 20 vakantie-positieven zijn.

Daar testen ze tenminste nog. Hier word de kudde gewoon weer losgelaten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 09:24

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 09:40

Eleeke schreef:

Alles op een hoop gooien en nergens over na hoeven denken is wel zo makkelijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 09:47

Huertecilla schreef:
Eleeke schreef:

Wat bedoel je daar precies mee? En over wie of wat heb je het?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 10:03

bigone schreef:
Huertecilla schreef:

Wat bedoel je daar precies mee?

Wat er staat: Dat alle kritische reacties op dezelfde hoop van je af gooien makkelijker is dan zelf kritisch nadenken.

Citaat:
En over wie of wat heb je het?

Over degenen die alle niet achter de overheidsonfo aanlopen op dezelfde hoop gooien.

:)*

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 10:44

HC,
Doe niet zo laf.
Doe niet zo cryptisch.
Zeg gewoon wie je bedoelt :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 10:58

Electra63 schreef:
HC,
Doe niet zo laf.
Doe niet zo cryptisch.
Zeg gewoon wie je bedoelt :D

Laf, cryptisch, toe maar _O-

Omdat ik het níet persoonlijk wil maken, maak jij het wél persoonlijk?

Meiske, Covid19 is een pandemie en dus verre van persoonlijk :(:)

Mijn excuses, maar ik ga hier verder niet op in: Ben bij Berglief druk huishoudelijk aan het doen want Bubbly komt na de lunch *D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 11:11

Hij zegt het in het algemeen dus iedereen die aan heeft gegeven achter de regels of een gedeelte daarvan te staan is blijkbaar een schaap. Goh, laten de meeste wappies dat nu ook zo verwoorden .
Blijkbaar ben je volgens HC een levende zombie wanneer je je uitspreekt voor een gedeelte van de regels en natuurlijk volgen we die dan ook allemaal klakkeloos op. Je denkt dat maar HC , gelukkig zit je op een berg in Spanje en niet in Nederland want aan een paar gele parapluutjes hebben we genoeg.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 11:19

'Ik maak het niet persoonlijk' 'meiske' >;) :=
(Doe geen moeite Peter, ik lees je reactie toch niet, ik maak de fout niet meer om je van de foei af te halen. Slecht voor mijn bloeddruk.)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 11:24

Nouja volgens mij ging het in eerste instantie om het feit dat op mijn trotste Unmute post werd gereageerd dat mensen zich dood zouden moeten schamen. Terwijl dat achteraf dus om een totaal andere demonstratie bleek te gaan.

In dat opzicht las ik de : het is makkelijker om alles op een hoop te gooien. En dat is natuurlijk niet terecht.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 11:28

HC staat als enige bokker in mijn foeilijst, dat is jammer . Want in mijn zeer directe omgeving heb ik iemand ( vrouwelijk) die Polyamoreus is ( en daardoor in mijn iets minder directe omgeving een heleboel meer ) . Ik dacht vroeger altijd dat ik nog wat van hem kon leren op dat vlak. Inmiddels weet ik er veel van en ben ik erachter dat het denigrerend uitdragen van zijn mening mij teveel irriteert.

En als je vrouwen denigrerend Meiske noemt heb je het in het algemeen , maar ook zeker op dat vlak, niet begrepen.

edit typos

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 11:32

ingedebruijn schreef:
Nouja volgens mij ging het in eerste instantie om het feit dat op mijn trotste Unmute post werd gereageerd dat mensen zich dood zouden moeten schamen. Terwijl dat achteraf dus om een totaal andere demonstratie bleek te gaan.

In dat opzicht las ik de : het is makkelijker om alles op een hoop te gooien. En dat is natuurlijk niet terecht.

Nee dat is ook echt niet terecht vind ik. Maar het is lastig er is een groep die heel veel lawaai maakt en volledig de weg kwijt is en dan wordt elke demonstratie daar als snel ondergeschaard.
Ik vond de media trouwens wel netjes en positief erover schrijven. ( de media die ik lees in ieder geval; AT5, NOS, volkskrant )

Maar de mensheid houdt van hokjes , en dus is iedereen al snel een wappie of een schaap. Nuance is dan ver te zoeken.