Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:53

DuoPenotti schreef:
Vreemd, want hier is er echt niks open...ja afhaal voor een de buitendeur.
Ook geen toilet. Geen heater, niets.

Ja ik stond ook met grote ogen te kijken. Ik had me er ook al op voorbereid dat ik in de bosjes moest plassen. Maar daar was het ook te druk voor, liepen daar echt tientallen mensen. :=

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:53

Kan namens mezelf spreken als ik zeg dat ik uiteraard ook dingen mis, maar het voor ons op de boerderij in n klein dorp toch minder moeilijk is als voor iemand in n flat in een stad. Wij zijn altijd vaak thuis buiten bezig met de paarden en kinderen . Er komen trouwens ook wel vriendinnetjes spelen, maar niet zo veel verschillende.

Winkelen kan ik gewoon, maar doe ik niet. Ben 1x ggeweest voor 2 paar schoenen en n horloge en heb geen behoefte aan action etc. Terwijl t gewoon kan....daarom ook, waarschijnlijk :Y)

Op vakantie gaan doen we toch niet vaak, t zijn wel de korte uitjes en logeerpartij in NL die we erg missen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:55

MarlindeRooz schreef:
DuoPenotti schreef:
Vreemd, want hier is er echt niks open...ja afhaal voor een de buitendeur.
Ook geen toilet. Geen heater, niets.

Ja ik stond ook met grote ogen te kijken. Ik had me er ook al op voorbereid dat ik in de bosjes moest plassen. Maar daar was het ook te druk voor, liepen daar echt tientallen mensen. :=

Bizar, hier had de gemeente een wandelroute gemaakt en overal.kon je wat ophalen
Kreeg 1 horeca gelegenheid boete omdat er mensen op het terras bleven..
Eerder was hij al gewaarschuwd omdat er mensen aan zijn picknick tafels zaten.

Ja duhuh van de ijssalon aan de overkant

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:56

Echwel schreef:
Ja wakker worden, bedenken welke dag het is, wat ga ik vandaag doen en blij zijn als je bloed mag laten prikken ;)

Haha, dat dus.

Dat fysiotherapie en een MRI als uitjes gaan voelen :')

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:57

DuoPenotti schreef:
Mensen zijn het beu, die krijg je met Pasen niet meer aan de regels.
Verstandig of niet, versoepel maar. Dan kan het nog met regels, anders gaan mensen thuis met 15 man gourmetten, zonder controle.

Per x vierkante meter mogen zoveel mensen zijn.
En of dat nu een supermarkt is, een kledingzaak of een restaurant.
Dan verdeelt het tenminste, ipv met 1000 in een park. Of met teveel in huis.

Dat er regels zijn op het max aantal mensen word nog wel geaccepteerd, het dicht blijven houden niet meer.

Hoewel het misschien niet verantwoord is denk ik dat je hier heel erg gelijk in hebt..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:57

Femke_Tweety schreef:
Echwel schreef:
Ja wakker worden, bedenken welke dag het is, wat ga ik vandaag doen en blij zijn als je bloed mag laten prikken ;)

Haha, dat dus.

Ik ben bijna aan het einde van mijn revalidatie (10weken). Ik ga het gewoon missen dat ik twee dagen per week onder de mensen ben. _O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:58

DuoPenotti schreef:
Ik denk dat als iemand het anders niet meer trekt het zo gek niet is om 1 contact te hebben waar je wel eens een knuffel mee geeft.
Misschien wel/niet volgens de regels, maar als iemand er anders aan onder door gaat is dat ook niet bedoeling.
Dat is natuurlijk anders als je elke dag een ander knuffelt, maar 1 vast persoon?
Voor alleenstaande begrijp ik dat best.

In die zin vind ik de Belgische regels ook logischer een vaste bubble.

Met de Belgische regels heb je naar mijn idee ook minder kans op besmettingen.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 12:00

Misschien moeten mensen eens wat meer leren hand in eigen boezem te steken ipv met vingertjes te gaan wijzen. Ik ben er eerlijk in. Ik overtreed wel eens een regeltje. En nee ben geen ontkenner, geen wappie enz. Ik kijk gewoon realistisch naar mijzelf. En ook als een ander een regel overtreed ga ik niet meteen in de hoogste boom zitten. Ja er zijn mensen die hebben overal schijt aan, ben ik het ook niet mee eens. Maar er zijn ook mensen die af en toe eens iets doen wat niet volgens de regels is. Zullen zij hun reden wel voor hebben. Vind ik niks van. Iedereen is geneigd vanuit hun eigen kader te kijken en je moet je haast tegenover een ander verdedigen als jij iets doet wat niet in hun kader past. Zeer ongezonde ontwikkeling vind ik.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 12:01

MarlindeRooz schreef:
Femke_Tweety schreef:
Haha, dat dus.

Ik ben bijna aan het einde van mijn revalidatie (10weken). Ik ga het gewoon missen dat ik twee dagen per week onder de mensen ben. _O-

Heel herkenbaar _O- ik kijk uit naar de fysio, een keer iemand anders om tegen te kletsen dan hond en ouders aan de telefoon haha

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 12:03

Sizzle schreef:
Lockdowns hebben gewoon totaal geen effect als mensen er niet aan meedoen natuurlijk.
Vrijdag heeft Parijs een lockdown afgekondigd. Diezelfde avond om 9 uur savonds stond er 350 km file de stad uit. Alle goedkope vluchten vanuit Parijs naar Madrid zijn nu accuut ramvol volgeboekt.

Wie houdt wie dan precies voor de gek?
Gooi dan gewoon je eigen terrassen open, dit slaat ook als een tang op een varken.

Wat betreft dat mensen niet meedoen; toerisme mág. Vanuit Duitsland, Frankrijk honderden vluchten naar verschillende bestemmingen in Spanje. De spanjaarden zelf mogen nergens heen. Ik mag de provincie Málaga niet uit terwijl de buitenlandse toeristen stedentrips doen.
Verwacht jij dat de mensen zich dan aan de regels houden.
Ik ben héél gemotiveerd en met respect voor discipline begonnen, maar gebrek aan respect voor míj, het individu is volledig overboord gegooid. Ik doe niet meer mee. Hou me aan de basisregels van masker, afstand en ontsmetten maar verder BEKIJK HET MAAR met alle manipulatie en leugens.

Ik ga zo van bubbel veranderen. Lekker naar een lief in Málaga. Heb ik al mááánden niet gezien. Blijf bij haar slapen. Zonder masker en niet op afstand uiteraard.
Weet je wat de grootste risico-factor daarbij is? Zij woont in Málaga. Vlákbij de kust. Als we wat gaan drinken zitten we op het terras naast toeristen uit Parijs!!!

En ik ga donderdag ook mijn zoon ophalen van de uni een provincie verderop voor de paasvakantie. Mag niet. Hij mag wel met openbaar vervoer naar huis. Ja, dát is veiliger 8)7

Kortom; volstrekt logisch dat de bereidheid minder wordt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 12:04

In Scheveningen stonden de winkeldeuren ook open. Niks dat erop wees dat je eerst een afspraak moest maken. Waar wij wonen staat echt iemand aan de deur, grote tafel ervoor etc en moet je de mail met je afspraak bevestiging laten zien. Je komt er echt niet zomaar in. Op de boulevard stonden allemaal chemische toiletten. Dan denk ik, gooi gewoon de winkels open en de strandtenten. Of mensen nu op zo'n Dixie gaan of in de strandtent op het terrasje zitten en daar naar de wc gaan maakt toch ook geen verschil. Winkels kunnen ook wel open met een deurbeleid en kijken hoeveel er al binnen zijn. Als het nog past, gewoon binnen laten :j veel makkelijker als dag t bellen van tevoren en die tijdsloten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 12:08

SusanH schreef:
In Scheveningen stonden de winkeldeuren ook open. Niks dat erop wees dat je eerst een afspraak moest maken. Waar wij wonen staat echt iemand aan de deur, grote tafel ervoor etc en moet je de mail met je afspraak bevestiging laten zien. Je komt er echt niet zomaar in. Op de boulevard stonden allemaal chemische toiletten. Dan denk ik, gooi gewoon de winkels open en de strandtenten. Of mensen nu op zo'n Dixie gaan of in de strandtent op het terrasje zitten en daar naar de wc gaan maakt toch ook geen verschil. Winkels kunnen ook wel open met een deurbeleid en kijken hoeveel er al binnen zijn. Als het nog past, gewoon binnen laten :j veel makkelijker als dag t bellen van tevoren en die tijdsloten.

En die gingen natuurlijk allemaal pas voor 9 uur naar huis.. weg effect van de avondklok

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 12:11

Ja hier is ook inderdaad de afhaal bij de in/uitgang, je komt geen winkel/restaurant in.
Niet in het dorp, ook niet in de stad verderop.

dat is wel raar ja van die dixies. Echt ook zo zinloos zo....

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 12:27

ik heb geen idee hoe het hier is met de winkels, ik ben in geen jaar in de buurt van een winkel geweest.
dat alle dagen hetzelfde zijn, is hier ook de ervaring, ik kijk 10 x per dag op mijn horloge om te kijken welke dag het is.
Maandag is het lichtpuntje van de week: dan komt AH de boodschappen bezorgen. Ik zie de bezorger niet eens, want mijn man handelt dat af, maar ik hoor even een ander stemgeluid.
Zondag a.s. heeft mijn man een uitje: hij mag zijn eerste Pfizer prik gaan ophalen bij de priklokatie hier in het dorp *hoera*.....

We hebben 2 weken geleden de auto's weggebracht en opgehaald, die moesten APK (en de mijne reparaties, die was stuk gegaan van het NIET gebruiken) dat voelde al als een complete vakantie!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 12:28

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 12:28

Mellow schreef:
Misschien moeten mensen eens wat meer leren hand in eigen boezem te steken ipv met vingertjes te gaan wijzen. Ik ben er eerlijk in. Ik overtreed wel eens een regeltje. En nee ben geen ontkenner, geen wappie enz. Ik kijk gewoon realistisch naar mijzelf. En ook als een ander een regel overtreed ga ik niet meteen in de hoogste boom zitten. Ja er zijn mensen die hebben overal schijt aan, ben ik het ook niet mee eens. Maar er zijn ook mensen die af en toe eens iets doen wat niet volgens de regels is. Zullen zij hun reden wel voor hebben. Vind ik niks van. Iedereen is geneigd vanuit hun eigen kader te kijken en je moet je haast tegenover een ander verdedigen als jij iets doet wat niet in hun kader past. Zeer ongezonde ontwikkeling vind ik.

> Herkenbaar, dit dus. Denk zelf na en verdiep je op alle vlakken i.p.v. klakkeloos de media alleen te volgen. Hier geen wappie of corona ontkenner, maar zet bij een aantal dingen toch echt wel mijn eigen vraagtekens.

Overigens volg ik zo ver mogelijk alle regels, maar mijn ouders een jaar niet knuffelen die verder in de 70 zijn, no thanks. Die vallen dan ook in 'mijn bubbel' al woon ik gewoon in Nederland. En ik knuffel ook gewoon mensen in mijn directe omgeving die niet ziek zijn met het risico dat ze drager zijn of pre symptomatisch. Tsja...Risico ja, maar als je alleen bent is een knuffel op z'n tijd ook wel eens fijn. Niet iedereen heeft een partner, een persoon in zijn leven voor vaste knuffel of gezin met kids. Al zijn die mensen wel op een hand te tellen, maar toch.

Oordelen mag, veroordelen, lekker laten gaan. Ik noem maar iets.. in de supermarkt passen mensen ook niet (meer) op, houden ze geen afstand. Een jaar later weten we nog niets over die bron van infectie/besmetting, zeg maar. Althans...

En waarom wel proef evenementen maar zitten studenten nog steeds al tijden thuis en volgen online onderwijs. Ik snap de afweging versus aantal besmettingen (wat ook niet alles zegt!). Maar overal e.e.a. afhalen aan koek en zopie mag wel dan zit men alsnog op een kluitje in het gras. Dat wordt straks steeds erger. Samenscholing vind ik wat anders in deze tijd. Maar mensen gaan straks echt naar buiten, laat de openbare wc's iig open. Buiten was de besmettingsgraad toch beduidend minder/lager?

We konden nog wel tot voor kort met z'n allen naar de Efteling maar ...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 12:59

Hier is ook geen toilet te krijgen, behalve in de supermarkt. Heerlijk als je 38wkn zwanger bent :D

Ik ging vandaag dus heel coronaproof voor 1 blikje drinken het toilet naar de super toen ik me besefte dat ik het niet tot thuis ging redden :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 13:07

Mellow schreef:

Ik heb afgelopen weekend ook de regels overtreden. Met 5 volwassenen bij iemand thuis gezeten en gelogeerd. Ook geen 1,5m afstand gehouden. Houdt wel in dat ik deze week en komende week mijn gezondheid wat extra in de gaten houd.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 13:10

Tja dit oudje aan de wandel over smalle bospaden, anderhalve meter afstand houden van vriendin was niet steeds mogelijk
Dus nu roepen mensen vast dat die oudjes in het bos ook geen afstand houden..
I don't care...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 13:11

secricible schreef:
Hier is ook geen toilet te krijgen, behalve in de supermarkt. Heerlijk als je 38wkn zwanger bent :D

Ik ging vandaag dus heel coronaproof voor 1 blikje drinken het toilet naar de super toen ik me besefte dat ik het niet tot thuis ging redden :+

Ik woonde hiervoor in het centrum. Was altijd handig als ik in de stad was en ik moest naar de wc. Als ik er nu moet zijn moet ik vantevoren naar het toilet

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 13:20

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 13:21

secricible schreef:

Wel fijn dat dat mag, klein voordeeltje dat je moet vieren :')

Hier vorige keer weer langs huis moeten rijden waar eigenlijk geen tijd voor was omdat je bij beide afspraken de wc niet mag gebruiken... en dat is best lang, 3 uur plus reistijd.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 13:24

Er moet niet vergeten worden dat gezondheid niet alleen draait om fysieke gezondheid, maar ook om mentale en economische gezondheid. De laatste 2 worden nu een beetje vergeten. Ik merk zelf dat ik er mentaal echt onderuit ga (depressiever worden). Motivatie voor school word ook steeds minder en ik slaap liever langer dan dat ik wakker ben. Ik hoorde ook op het nieuws dat er een enorme stijging zit in computer/spel verslaving en de clinics daarmee vol zitten. Ze doen niks anders dan spelletjes om zichzelf te vermaken, daarmee hebben ze hun school of werk ook opgegeven. Ik vond het wel een interessant onderwerp om hier te benoemen. Hoe staan jullie er verder in?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 13:24

Het is zoiezo slecht gesteld met de openbare toiletten in ons land ook voor corona

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 13:26

Daar ben ik wel blij om geweest dat openbare toiletten sluiten in Zwitserland nooit besproken geweest is, ik vind het dat echt ontzettend onpraktisch als die dicht zijn. In NL heb je daar inderdaad sowieso al veel te weinig van, dat valt me nu pas op inderdaad nu ik ik zo ‚verwend‘ geraakt ben. Zelfde met kleedkamers, dat beleid om kinderen nat naar buiten te sturen en in het zwembad water te laten plassen vond ik nogal bijzonder, daar heb ik gelukkig ook niet mee te maken gehad. Wel moesten ze met badkleren binnen komen, zodat er geen dubbele belasting was van de kleedkamers maar afdrogen en plassen is nooit een discussiepunt geweest (sowieso zwemles niet, dat ging gewoon door deze winter).