Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 11:24

Ik had 3x Allstars erop gezet en werd verwijderd want het zou nep zijn. Zo echt als het maar kon

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 18:54

Bij de catalogusvoorwaarde vind je wat wel en niet verkocht mag worden.
a. TOEGESTANE ARTIKELEN

Dit mag je verkopen op Vinted:

*Vrouwen-, mannen-, en kinderkleding, schoeisel, en accessoires
*Kinderspeelgoed, -meubelen, en -verzorgingsproducten
*Nieuwe cosmetica, beautyproducten en -gadgets
*Techaccessoires zoals koptelefoons, smart watches, telefoonhoesjes, en soortgelijke artikelen
*Woonartikelen zoals textiel, servies, en woonaccessoires
*Boeken

De lijst wat niet mag is superlang. De Rituals homespray en dekjes vallen daar onder.

Ook al zou ik de homespray onder woonartikelen plaatsen.

M.b.t dekjes staat er: Sportartikelen voor volwassenen zoals fietsen, ski’s, snowboards, yogamatten, gewichten en vergelijkbare artikelen mogen niet.
Laatst bijgewerkt door Esther_ op 28-03-22 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 18:56

Ik vind het ook wel logisch dat dekjes niet mogen. Ik snap alleen niet waarom er dan zoveel op staan. :P

Ik verkoop nog wel eens iets als set en het is zo stom dat je op Vinted dan niets met het dekje kan.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 18:58

Ik heb het idee dat soms de regels per land verschillen. Ik mocht namelijk geen 2e hands pip dekbedovertrek plaatsen. Terwijl dit door veel Franse wel verkocht wordt.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 20:30

Hier een zadeltje verkocht. Werd er altijd afgehaald, maar erop gezet en direct gereserveerd (voor mijn zus, niet echt dus) en een dag later de reservering eraf gehaald en toen bleef het online staan en verkocht.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 11:36

Ik ga denk ik stoppen met Vinted.
Nu weer een koper die een grote bundel heeft gekocht, op verzoek flink veel van de prijs afgedaan en nu schort ze de betaling op, want een jasje past niet.

Ik ben er zo klaar mee

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 11:44

Ah balen zeg zulke dingen....

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 12:10

Esther_ schreef:
Nu weer een koper die een grote bundel heeft gekocht, op verzoek flink veel van de prijs afgedaan en nu schort ze de betaling op, want een jasje past niet.

Ik ben er zo klaar mee

Maar zoiets pakt toch niet? Omdat het niet past zal vinted uiteindelijk toch het geld naar jou doorstorten?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 12:17

Nouja stel dat je bvb. hebt gezegd dat het maat L is en er zit een label in van S (ofzo) dan is het wel vervelend natuurlijk.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 12:25

Ik heb mensen slechte reviews zien geven omdat het niet past.
Laatst heb ik mijn enige matige review gekregen omdat ze het klein vond vallen. Ja Karin, dat stond ook in de advertentietekst en daarom had ik het in die rubriek geplaatst. Ze vond het toch niet duidelijk genoeg. Ik had het dan ook goedkoper moeten maken vond ze.
Ah ja, want dat is logisch.
Sommige mensen zijn gewoon heel irritant en onredelijk maar laat dat lekker niet jouw probleem zijn. Hun leven is daarom waarschijnlijk ook vaak zwaar. Dikke doeiiii!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 12:26

Ach, ik heb volgens mij 2x van iemand 4 sterren gehad met een heel tevreden bericht er bij geschreven. Waarom die 5e ster dan niet :?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 12:36

Esther_ schreef:

Ik ben er zo klaar mee

Dat kan toch helemaal niet? Dan moet ze het hele pakket terugsturen voor vinted het geld teruggeeft.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 12:44

Als iemand mij om zo’n poedersuiker reden een slechte review geeft, krijgen ze een even poedersuiker review terug. ( en dan een iemand gehad die vroeg of ik mijn review kon verwijderen, dan zou zij de hare ook verwijderen, en ook gedaan)

En de rest, tja, dat is vinted denk ik….90% van de mensen is correct en juist en er zitten gewoon ook een percentage minder correcte mensen tussen, maar weegt voor mij persoonlijk niet op tegen alle goeie dingen die ik erover vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 12:46

Ik ben sinds kort ook gestart met Vinted. 3 jurkjes voor de kinderen gekocht, waarvan 2 nieuw met kaartje en bij 1 stond nieuw zonder kaartje.
De laatste jurk was erg pillig en zat een vlek in.
Ik kijk alleen nog maar naar spul met de kaartjes er nog aan.

Guusje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 13:21

Iemand vraagt mij in het Frans (vertaald) of mijn elastische bijzetteugels duitse teugels zijn.
Ik heb er zelf nog nooit van gehoord :o
Dat is niet het geval, toch?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 13:43

Bedoelt ze niet of het een Duits merk is...?

Jeetje balen zeg van het pillige jurkje.... dat past toch verdorie niet onder Nieuw zonder kaartje....
Zo ontving ik gisteren een broek uit dezelfde categorie. Ik pak hem uit, vouw hem open en kijk meteen al tegen 2 haaltjes in de stof aan, waar er dan zo'n draadje uitsteekt en een klein gaatje zit weet je wel.

Maarja ik zag dat ik er maar 3,50 euro voor had betaald en voor de rest was hij inderdaad nog nieuwstaat. Dus dan vind ik de prijs op zich niet zo gek maar ik baal er wel van, dat je nog zonder na te kijken al direct een beschadiging ziet en dat niet vermeld wordt....

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 14:16

verootjoo schreef:
Esther_ schreef:

Ik ben er zo klaar mee

Dat kan toch helemaal niet? Dan moet ze het hele pakket terugsturen voor vinted het geld teruggeeft.

Het is ook niet dat ik de verkeerde maat bij de advertentie heb ingevuld en naar mijn mening komt de maat ook overeen. In de regels staat dat je alleen terugkomt sturen als het artikel totaal niet overeenkomt met de omschrijving. Niet omdat het je stijl niet is of niet past.

Ik wacht nog maar even haar reactie af.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 14:51

Ik heb net een shirt opgehaald bij de pickup en er zit een vlek in. Wie weet dat het er in de was nog uit gaat maar ik heb voor nu de betaling opgeschort in ieder geval.
Ben benieuwd, is de eerste keer dat er iets 'mis' is met een artikel wat ik gekocht heb.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 15:08

Meer mensen die geen afhaalpunt kunnen selecteren? Ik krijg continu dit scherm als ik m’n postcode invul.
Afbeelding

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 16:24

Ik heb dat ook wel eens, als ik dan het adres van het ophaalpunt invoer, pakt hij hem opeens wel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 18:44

Ik had onlangs een jurkje gevonden, gekocht maar werd niet verzonden. Bon, kan geen kwaad. Kreeg toen berichtje van de koper "sorry was op vakantie, als je het opnieuw koopt verzend ik hem direct". Opnieuw gekocht en rarara, nog 0,0 beweging in de verzending en 0,0 reactie op de vraag of ze het nog gaat opsturen. Die mag van mij een leuke review verwachten als dit afgesloten wordt door Vinted :Y)

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 19:29

Eens hetzelfde gehad met een Sint-cadeautje. Gekocht en ze verstuurt niet, verlopen, ze krijgt een slechte review, verontschuldigd zich, zet het opnieuw te koop, ik koop het opnieuw en weer niet versturen…. Snap dat ook niet…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 23:34

Volgens mij heeft ze het horen fluisteren want kreeg een uurtje erna bericht "ij stuur het deze week nog op"
Dat mag ik wel hopen ja.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 07:07

Ja en dan is de verzendzegel verlopen :=

Ik heb het nu met een broek voor die kleine. Verlopen zonder reactie. Geld teruggekregen. Bericht van verkoper van sorry dit en dat. Wil je hem nog? Nouja eigenlijk wel. Bericht dat ze hem er opnieuw op zet maar nergens te vinden en ook geen reactie op mijn Laat je het even weten als het gelukt is hem er op te zetten.

Tja. Jammer maar kan gebeuren....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 14:09

Het is dat de mijne geen kinderkleding verkoopt of het had dezelfde kunnen zijn.