Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 13:31

Solistar schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=JUx-kdbKQys

Geweldige uitzending van Lubach weer, over de testcapaciteit.

Ik heb hem gezien, ben benieuwd of daar (vanuit de journalistiek bv) nog reactie op gaat komen.

Edit: de media heeft het al opgepikt, zie ik net.

Cookies

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 13:51

Echt hilarisch deze weer van Lubach.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 14:09

Onze mp is niet zo netjes uit zijn woorden gekomen... de supporters moesten hun bek maar houden

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 14:11

Ik vind het ook wel dom van die fans. Ga dan niet naar de wedstrijd, laat ze publiek maar gewoon verbieden voorlopig als ze niet zich aan de afspraken kunnen houden.

BigOne

Wanneer ze de normale taal niet verstaan moet je ze maar in hun eigen taal aanspreken, ik vind het gewoon de waarheid.

Anoniem

purny schreef:
Onze mp is niet zo netjes uit zijn woorden gekomen... de supporters moesten hun bek maar houden

Is toch ook gewoon zo?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 14:13

Voetbal is passie en verbroedering. Je kon van te voren al zeggen dat niet juichen niet ging werken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 14:34

purny schreef:
Voetbal is passie en verbroedering. Je kon van te voren al zeggen dat niet juichen niet ging werken...

Oohh dus hij had moeten zeggen, "Sorry, dom van me.. Schreeuw lekker verder" :+

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 14:34

2217 besmettingen, 26 opnames en 2 overleden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 14:49

Ik snap ook niet dat ze publiek toe laten. Je ziet hier ook al op zaterdag bij de velden dat mensen geen afstand kunnen houden. Dan maar geen toegang verlenen. Lijkt me een simpele maatregel. Snap ook niet dat het nog mag nu de besmettingen weer oplopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 14:50

Ik vind al dat gezemel rond voetbal zo'n aanstellerij. Als ze niet zonder juichen en zingen kunnen, nou dan gewoon niet toch? Zonder publiek dan, simpel, klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 14:58

Marie_Anne schreef:
Ik vind al dat gezemel rond voetbal zo'n aanstellerij. Als ze niet zonder juichen en zingen kunnen, nou dan gewoon niet toch? Zonder publiek dan, simpel, klaar.

Pcies :j

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 15:22

Marie_Anne schreef:

mee eens!

maar ja, dan zullen de clubs wel failliet gaan (en moeten ze dus weer om staatssteun bedelen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 15:35

Kunnen ze beter easytoys gewoon laten sponsoren, scheelt iig 1 club die failliet gaat :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 15:37

Relaxed schreef:
Kunnen ze beter easytoys gewoon laten sponsoren, scheelt iig 1 club die failliet gaat :')

:') Normaal gebruik ik altijd de actualiteit en de regio in m’n lessen maar dit vond ik voor een dag opening minder geschikt. Wel weer bijzondere publiciteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 15:44

Ja leg jij dan maar eens uit wat voor speelgoed dat is *D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 15:45

lenaa_tje schreef:
Flying_Angel schreef:
Ik ben ook docent, in Amsterdam. Wij moeten ook toestemming krijgen van schoolleiding om dat nummer te bellen.

En inderdaad, kansloos om dat nummer geheim te houden voor Nederlanders :))

Als het goed is krijg je een verklaring met daarop de brin nummer van je school. Daar mag je dan mee heen.

Ben ook wel benieuwd hoe ze er op school mee omgaan. Ik kan mij zo voorstellen dat ik op dinsdag wel te missen ben maar het woensdag veel problematischer is.

Mijn school zegt: 'Je zal het misschien jammer vinden, maar niemand is onmisbaar en iedereen is vervangbaar.'

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 15:45

Relaxed schreef:
Ja leg jij dan maar eens uit wat voor speelgoed dat is *D

:') :') :')
Nu weet mijn doelgroep dat waarschijnlijk wel

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 15:47

@sheran dat zegt mijn school niet. Alle lessen worden opgevangen door collega’s en OOP zodat er zo weinig mogelijk lesuitval is. De verkouden collega’s geven dan online les.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 16:02

lenaa_tje schreef:
@sheran dat zegt mijn school niet. Alle lessen worden opgevangen door collega’s en OOP zodat er zo weinig mogelijk lesuitval is. De verkouden collega’s geven dan online les.

Ja hier ook hoor :) Maar ik doelde op de onmisbaarheid. Dat dat toch vaak een misplaatst gevoel is dat sterk speelt bij collega's.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 16:27

Sheran schreef:
lenaa_tje schreef:

Ja hier ook hoor :) Maar ik doelde op de onmisbaarheid. Dat dat toch vaak een misplaatst gevoel is dat sterk speelt bij collega's.

Oh nou ja dat is de definitie van het testbeleid ... daarom die term gekozen...
Niemand op welk werk gebied ook, is onmisbaar.

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 16:31

Ten opzichte van vorige week is er wel een verdubbeling te zien in het aantal ziekenhuis opnames, opname op verpleegafdelingen en ook het aantal op de ic is van 44 naar 86 gegaan... Hopelijk gaan we weer meer opletten en zakken de aantallen naar beneden anders zitten we volgende week op een verdubbeling.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 16:33

wat ik wel opvallend vind is dat er 26 ziekenhuis opnames zijn.

Maar de landelijke spreiding centrum zegt het volgende:

"Het aantal COVID-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 85. Dat zijn 8 patiënten meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 535 non-COVID-patiënten op de IC, 23 minder dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt 620, 15 minder dan de dag ervoor. Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 325, 49 meer dan gisteren. Het totaal aantal opgenomen COVID-patiënten bedraagt daarmee 410, 57 meer dan de vorige dag.
Dit blijkt uit de gegevens van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ‘Het aantal opgenomen patiënten, zowel in de kliniek als op de IC, is weer gestegen. De komende week zal dat niet anders zijn. Om de druk gelijkmatig te verdelen worden de patiënten in de drukke regio’s verspreid.’"

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 17:59

Ziekenhuis is toch niet per se IC?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 18:00

veerledec schreef:
Ziekenhuis is toch niet per se IC?

Gelukkig niet