Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 09:23

Ik zou even informeren bij reisorganisatie de Aranel, en ook duidelijk aangeven dat je het niet ziet zitten om weer naar volgend jaar om te boeken.
Zouden jullie wel willen gaan mocht het kunnen, als er een andere vlucht te boeken is? Dat is denk ik ook belangrijk te vermelden

sureido

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 09:53

Zijn er eigenlijk wintersporters hier? Zomer maakt me niet zoveel maar als ik niet op ski vakantie kan :Y)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 09:58

Geen wintersporter, maar ik zou wel graag de zon pakken in de winter, ik altijd zo'n last van de Nederlandse winters.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:11

sureido schreef:
Zijn er eigenlijk wintersporters hier? Zomer maakt me niet zoveel maar als ik niet op ski vakantie kan :Y)

Yup, ik ben dan ook heel blij dat we dit jaar nog net op tijd waren :D
Voor volgend jaar boeken we maar even niet voor de zekerheid maar wij hebben de luxe om gewoon losse dagjes te kunnen skieen :P

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:22

Heb jij zo'n mooi houten huis met een eigen piste, Sizzle? :))

Ik heb gelukkig niks met wintersport en voor winterzon moet ik te lang in het vliegtuig dus dat wordt 'm ook niet. Wat een luxe. Hoef ik me daar een half jaar lang niet druk om te maken. Wel kans dat ik in september al stress heb of de campings in april weer open gaan, maar dat zien we dan wel weer :))

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:25

nooit op wintersport geweest...

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:35

Hier ook nooit op wintersport. Dus wat vakantie betreft laat corona dan liever in oktober losbreken en in maart weer opgehoepeld zijn.

Zomer is echt belangrijk voor mij, de winter is stom uitzitten.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:35

Afgelopen jaar ging onze wintersport niet door ivm corona. Maar ik ben meer van de zonvakanties. Dus zo heel erg vond ik het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:36

Daarom ga ik juist graag in de winter weg, omdat de winter (hier) stom is :+

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:43

sureido schreef:

Jep groot wintersportliefhebber hier! T staat al weer geboekt voor volgend jaar. We gaan t meemaken...
In augustus gaan we een week naar t gebied waar we normaal skien. Maar ja zonder sneeuw he :+

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:05

Ik zou ook graag nog weg gaan. En wat zon in de winter geeft mijn longen een enorme boost.
Als het allemaal mogelijk is gaan we het doen. Dat ik er zo van op knap is echt wel een belangrijke afweging, zo houd ik ook mijn werk vol.

Maar als het afgeraden wordt of het gaat weer spoken leg ik me er bij neer en dan probeer ik iets anders.
Wat, weet ik nog niet. Floaten ofzo.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:58

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 12:27

Ja hier ook wintersporter, sporter eigenlijk niet echt meer vanwege kleine kinderen, maar wel een sneeuwliefhebber :') maar deze winter gaan we verhuizen dus zat het er toch al niet in.
Zou denk ik ook niet nu ver van te voren al gaan boeken. Als we gaan dan liever last minute, wij kiezen meestal toch niet erg populaire bestemmingen en huisjes :P

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:33

Pandora2 schreef:
Voor degenen met plannen richting Frankrijk...
Vanaf volgende week mondkapjes verplicht in alle afgesloten openbare ruimten in Frankrijk

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/Buiten ... d=msedgdhp

Wij gaan over 2 weken die kant op.
Ben wel benieuwd hoe dat dan gaat als je ergens binnen een hapje of drankje wilt doen.
Zal vooral buiten zijn natuurlijk en dan hoeft het niet.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:40

Sure_lee schreef:
Pandora2 schreef:
Voor degenen met plannen richting Frankrijk...
Vanaf volgende week mondkapjes verplicht in alle afgesloten openbare ruimten in Frankrijk

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/Buiten ... d=msedgdhp

Wij gaan over 2 weken die kant op.
Ben wel benieuwd hoe dat dan gaat als je ergens binnen een hapje of drankje wilt doen.
Zal vooral buiten zijn natuurlijk en dan hoeft het niet.

Dan moet je binnen een mondkapje op. Dat moet nu al een paar weken, alleen tijdens het eten mag die af maar als je gaat verplaatsten zoals naar de wc of betalen moet die op.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:21

Ja je hoeft m dus alleen op bij verplaatsen, aan je tafel mag die gewoon af.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 18:14

Een van de Zwitserse kantons wil boetes invoeren voor scholieren die niet aan de leerplicht kunnen voldoen (quarantaine) omdat ze uit eigen keus naar een risicoland op vakantie zijn geweest.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 18:16

Ik vind dat zo naar... waar komt die neiging tot straffen en beboeten toch vandaan?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 18:16

Sizzle schreef:
Een van de Zwitserse kantons wil boetes invoeren voor scholieren die niet aan de leerplicht kunnen voldoen (quarantaine) omdat ze uit eigen keus naar een risicoland op vakantie zijn geweest.

De boetes zijn voor hun ouders neem ik aan?
En wat zijn dan de risico landen?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 18:17

Sizzle schreef:

dat gaat de leerplicht hier ook doen, stond in de nieuwbrief van Ingrado (0verkoepelend orgaan leerplicht)
Tot nu toe hebben ze geen boetes uitgedeeld, maar vanaf het nieuwe schooljaar gaan ze weer handhaven.
Leerplichtambtenaren zijn BOA's dus ze mogen boetes uitdelen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 18:18

Shadow0 schreef:
Ik vind dat zo naar... waar komt die neiging tot straffen en beboeten toch vandaan?

Waarschijnlijk voorkomen dat ze naar het oostblok gaan in dit specifieke geval. Er wonen erg veel mensen die originaal uit die regio zijn die ondanks negatief resiadvies toch gaan in de zomer.

Lenaatje, De boetes zullen wel voor de ouders zijn inderdaad. Uit het oostblok staan nu Servie, N-Macedonie en Kosovo erop, eerder ook Bosnie maar die zie ik nu niet meer.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 18:27

Morrie schreef:
Sizzle schreef:

dat gaat de leerplicht hier ook doen, stond in de nieuwbrief van Ingrado (0verkoepelend orgaan leerplicht)
Tot nu toe hebben ze geen boetes uitgedeeld, maar vanaf het nieuwe schooljaar gaan ze weer handhaven.
Leerplichtambtenaren zijn BOA's dus ze mogen boetes uitdelen.

Maar dat gaat over iets veel breders dan de specifieke situatie die hierboven wordt geschreven.
Het is een feit dat er kinderen niet in de (online) lessen zijn verschenen zonder geldige reden. Daar werd nu niet op gehandhaafd. Bij ons wel geregistreerd. Dat is wat weer gaat veranderen naar hoe het was eigenlijk.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 18:29

Ik vind dat eigenlijk best kwalijk, zeker als het gaat om mensen die hun familie willen bezoeken, en om welke reden dan ook niet eerder weg kunnen.
Gun die mensen hun vakantie, hun familie, en ook de tijd om veilig te herstellen en niet hun klasgenoten en docenten te besmetten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 18:33

Ergens snap ik het wel. Je weet van te voren dat je 2 weken thuis moet blijven dus het is ook echt een bewuste keus om van school weg te blijven, geen verrassing. Als je niet anders kan dan kun je dat vast wel individueel met de schoolleiding bespreken. Maar er gaan gewoon ook erg veel jongeren feesten in die regio. Meerdere recente besmettingen zijn daar ook op terug te voeren.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 18:46

lenaa_tje schreef:
Maar dat gaat over iets veel breders dan de specifieke situatie die hierboven wordt geschreven.
Het is een feit dat er kinderen niet in de (online) lessen zijn verschenen zonder geldige reden. Daar werd nu niet op gehandhaafd. Bij ons wel geregistreerd. Dat is wat weer gaat veranderen naar hoe het was eigenlijk.

niet terugkomen na de vakantie valt onder luxe verlof (in het MBO) en daar worden boetes voor uitgeschreven. Er is nu specifiek voor gewaarschuwd, ook in nieuwbrieven naar leerlingen en ouders.
Komt vooral voor bij mensen die naar Suriname, Marokko of Turkije gaan. De kans dat ze naar Marokko gaan en niet meer terug kunnen, is erg groot, is vorige week in de media al voor gewaarschuwd.
Mijn (oud)leidinggevende is Marokkaans en durft niet naar Marokko, mijn opvolger is Turk en hij gaat wel, met de auto, alleen (zijn vrouw heeft er net 3 maanden vast gezeten en is net terug, en de kinderen neemt ie niet mee vanwege de leerplicht). Hij neemt het risico dat hij niet terug kan komen.