Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sureido schreef:Zijn er eigenlijk wintersporters hier? Zomer maakt me niet zoveel maar als ik niet op ski vakantie kan
sureido schreef:Zijn er eigenlijk wintersporters hier? Zomer maakt me niet zoveel maar als ik niet op ski vakantie kan
Pandora2 schreef:Voor degenen met plannen richting Frankrijk...
Vanaf volgende week mondkapjes verplicht in alle afgesloten openbare ruimten in Frankrijk
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/Buiten ... d=msedgdhp
Sure_lee schreef:Pandora2 schreef:Voor degenen met plannen richting Frankrijk...
Vanaf volgende week mondkapjes verplicht in alle afgesloten openbare ruimten in Frankrijk
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/Buiten ... d=msedgdhp
Wij gaan over 2 weken die kant op.
Ben wel benieuwd hoe dat dan gaat als je ergens binnen een hapje of drankje wilt doen.
Zal vooral buiten zijn natuurlijk en dan hoeft het niet.
Sizzle schreef:Een van de Zwitserse kantons wil boetes invoeren voor scholieren die niet aan de leerplicht kunnen voldoen (quarantaine) omdat ze uit eigen keus naar een risicoland op vakantie zijn geweest.
Shadow0 schreef:Ik vind dat zo naar... waar komt die neiging tot straffen en beboeten toch vandaan?
Morrie schreef:Sizzle schreef:Een van de Zwitserse kantons wil boetes invoeren voor scholieren die niet aan de leerplicht kunnen voldoen (quarantaine) omdat ze uit eigen keus naar een risicoland op vakantie zijn geweest.
dat gaat de leerplicht hier ook doen, stond in de nieuwbrief van Ingrado (0verkoepelend orgaan leerplicht)
Tot nu toe hebben ze geen boetes uitgedeeld, maar vanaf het nieuwe schooljaar gaan ze weer handhaven.
Leerplichtambtenaren zijn BOA's dus ze mogen boetes uitdelen.
lenaa_tje schreef:Maar dat gaat over iets veel breders dan de specifieke situatie die hierboven wordt geschreven.
Het is een feit dat er kinderen niet in de (online) lessen zijn verschenen zonder geldige reden. Daar werd nu niet op gehandhaafd. Bij ons wel geregistreerd. Dat is wat weer gaat veranderen naar hoe het was eigenlijk.