Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oehlala

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 09:51

heb nu alweer een paar goede ervaringen op marktplaats. Snel betaald en verzonden. :)

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 10:43

Hier ook vermoeiende mensen.. Zo heb ik er iets van 20,-€ op staan dat nieuw meer dan 80,-€ was en via een online tweedehandswinkel voor 63,-€ aangeboden word. In keurige staat en Ophalen (is wat onhandig te versturen). Zelf dacht ik bieden uit te hebben staan en toch kreeg ik ineens een bod van 10,-€, dus gelijk bieden maar uitgezet en bod verwijderd zonder er op in te gaan want ik heb het al belachelijk goedkoop er op staan en er is ook wel animo voor. Toch proberen mensen het voor een prikkie op de kop te tikken. Nu net ook iemand; ''ga je ook akkoord met 20,-€ inclusief verzenden?'' zucht. Om dat te versturen is sowieso 7,25,-€, dan moet ik ook nog een geschikte doos zoeken voor iets wat ik al goedkoop aan bied én op ophalen heb staan.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 22:59

Hier echt een rot situatie met marktplaats. Vorige maand onze keuken op marktplaats gezet, binnen een uur verkocht en zou morgen opgehaald worden. Wekelijks contact gehad en nu net een half uur geleden wordt er gemaild dat ze toch niet komen... dit weekend was de laatste kans hem eruit te halen, en deze mensen zouden dat voor ons doen. Echt wat een piep zooi! Kan je met je hoofd niet bij. Zoveel gecommuniceerd, wetende dat er mensen echt op je rekenen, en dan 12 uur voor de afspraak afzeggen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 23:04

Het magische woord is echt “aanbetaling” ik vraag altijd 20% van grotere bedragen. Heb nog nooit gehad dat ze dan niet komen opdagen op de afgesproken tijd/dag of vlak voor de tijd afzeggen.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 23:09

Daphara schreef:
Het magische woord is echt “aanbetaling” ik vraag altijd 20% van grotere bedragen. Heb nog nooit gehad dat ze dan niet komen opdagen op de afgesproken tijd/dag of vlak voor de tijd afzeggen.

Jaa dat is een leer voor een volgende keer inderdaad! Helemaal niet over nagedacht dat dat ook kan!
Goede tip!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 23:26

Jemig wat zuur is dat. Zit je er nu mee omhoog voor het plaatsen van een nieuwe keuken? Hopelijk is er nog een oplossing te vinden.
Wat Daphara ook al zegt, laten aanbetalen, maar dan nog uitermate *piep* van deze mensen dat het dus blijkbaar elke keer nodig is.

Hier weer wat vlotte verkopen gehad, vooral kleding. Binnen een dag een bod en betaald, volgende dag op de post en even netjes bericht dat het er is. Laatste vind ik altijd wel fijn. Zeker als ze voor verzenden met postzegels hebben gekozen.

Doen jullie veel reserveren? En helpen herinneren aan de betaling? Nu een item waarvan iemand zei te zullen betalen na x aantal dagen als het financieel beter uit komt. Ik ben dan al akkoord met het bod, adres gegevens bekend etc, vlotte vriendelijke chat gehad en dan de vraag of ik dat wil doen.
Ok prima, ik maak vast het betaal verzoek en dan betaal je me op die en die dag. Vervolgens geen betaling.
Is het heel gek dat ik geen zin heb om zelf de reminder te sturen? Er is voor een van de twee gereserveerde artikelen meer animo, dus overweeg nu om het aan een ander te verkopen zonder haar eerst te berichten. Heb geen zin in een excuus met een vraag of ik het nog even wil reserveren. Maar misschien is ze het ook wel echt vergeten?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 23:37

Gewoon berichten dat je wegens het uitblijven van de betaling doorgaat met de volgende geïnteresseerde.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 07:19

Daphara schreef:

Nou ik kan je vertellen dat ook dat niet altijd werkt.
Zo heb ik 9 weken een sulky vast gehouden met aanbetaling zodat ik zekerheid had.
Ze bleef de afspraken maar verzetten en toen liet ze gewoon niets meer horen.
Dus uiteindelijk de sulky voor goedkoper te koop gezet en was het binnen een dag kwijt.
En het was geen kleine aanbetaling,tenminste vind ik dan.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 07:46

Ik zit nu juist met de andere kant van het verhaal, drie week geleden op een babykamer gereageerd op een donderdag met de vraag of ik het dat weekend op kon halen, nee dat was wel heel vroeg of het dan woensdag of donderdag kon, ja prima.

Vervolgens de vraag of het volgend weekend kon, ja hoor ook geen probleem. Toen nog de vraag of het 1 week later kon zodat ze op vakantie konden , ja hoor ook geen probleem maar dat is wel de laatste optie.

Vervolgens woensdag bericht wanneer ik hem wilde ophalen, ik vrijdag gevraagd was niet mogelijk. Kon zondag of maandag, ik gereageerd en tot op heden geen reactie dus heb gisteren nog maar 1 bericht gestuurd maar anders ben ik er klaar mee hoor.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 09:03

Misschien is die inmiddels al aan iemand anders verpatst.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 09:08

Zou goed kunnen en is ook geen probleem maar laat het dan gewoon even weten.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 09:25

zulke mensen die zo kort voirdien afzeggen zie ik er voor aan om mp in de gaten te houden, zodat ze het vanwege de spoed nog goedkoper kunnen krijgen. Maar mss willen ze hem ook echt niet meer. Nare lui.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 11:20

cinniz123 schreef:
Daphara schreef:

Zo heb ik 9 weken een sulky vast gehouden met aanbetaling zodat ik zekerheid had.
Dus uiteindelijk de sulky voor goedkoper te koop gezet en was het binnen een dag kwijt.

Maar je hebt dan in elk geval nog die aanbetaling. Als zij niks meer laten weten betaal je die niet weer terug. Tenminste ik zou die moeite niet gaan nemen als zelf geen contact meer opnemen.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 12:57

.
Laatst bijgewerkt door Muze op 22-03-23 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 13:10

Ineke2 schreef:
cinniz123 schreef:

Maar je hebt dan in elk geval nog die aanbetaling. Als zij niks meer laten weten betaal je die niet weer terug. Tenminste ik zou die moeite niet gaan nemen als zelf geen contact meer opnemen.

Klopt maar neemt niet weg dat het dus niet altijd uitmaakt een aanbetaling en als iets in de weg staat(wat hier het geval was) is het gewoon vervelend.
Ik had hem liever verkocht op het moment dat hij te koop stond dan had ik er even veel aan verdient en had ik niet meerdere leuke wagens aan mn neus voorbij hoeven laten gaan vanwege de ruimte.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 13:11

Snap ik hoor, maar in het geval van de keuken heeft ze niets én moet ze hem op het laatste moment zelf nog eruit slopen.

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 19:10

Meh hier ook een mindere ervaring. Had babykleding gekocht. Dinsdag 9 juni betaald en zou direct die dag op de post, prima. Had het de volgende dag niet ontvangen, dus even gevraagd. ‘Ja nee heb t niet gered dus vandaag pas op de bus gedaan’. Oké, ook prima. Zaterdag nog niks, haar een bericht gedaan. Ja zegt ze, PostNL is traag...of ik haar op de hoogte wil houden als ik het ontvang..
Krijg ik vandaag eindelijk de kleding in de bus. Geen postzegel, maar zo’n brievenbuszegel die ze afdrukken bij t PostNL punt. Is het gisteren pas verstuurd (staat datum op) 8)7 kan daar zo slecht tegen

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 20:52

lisanne87 schreef:
Meh hier ook een mindere ervaring. Had babykleding gekocht. Dinsdag 9 juni betaald en zou direct die dag op de post, prima. Had het de volgende dag niet ontvangen, dus even gevraagd. ‘Ja nee heb t niet gered dus vandaag pas op de bus gedaan’. Oké, ook prima. Zaterdag nog niks, haar een bericht gedaan. Ja zegt ze, PostNL is traag...of ik haar op de hoogte wil houden als ik het ontvang..
Krijg ik vandaag eindelijk de kleding in de bus. Geen postzegel, maar zo’n brievenbuszegel die ze afdrukken bij t PostNL punt. Is het gisteren pas verstuurd (staat datum op) 8)7 kan daar zo slecht tegen

Slechte beoordeling achter laten.
Gelukkig heeft ze het iig nog verstuurd.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 21:14

Ik vermoed dat ik ben opgelicht op marktplaats :(
Hoe zie je of iemand je heeft geblokkeerd? (sorry als dit al gevraagd is, ben nogal gestrest nu)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 21:20

dalena schreef:
Ik vermoed dat ik ben opgelicht op marktplaats :(
Hoe zie je of iemand je heeft geblokkeerd? (sorry als dit al gevraagd is, ben nogal gestrest nu)

Volgens mij kun je ze dan geen bericht meer sturen.
Even de chat met die persoon bij marktplaats melden.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 21:21

Ik kan wel nog berichten sturen, maar worden niet meer gelezen

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 21:55

dalena schreef:

Dan opent ze de chat gewoon niet

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 22:08

Daphara schreef:
dalena schreef:

Nee dat snap ik, maar er zijn andere aanwijzingen waardoor ik vermoed dat het om oplichting gaat. Ik kan dit echter morgen pas controleren. Mocht het inderdaad om oplichting gaan, wil ik een 1ster beoordeling geven. Maar hoe zorg ik ervoor dat ze die niet geeft aan mij? Want ik verwacht dat ze mij daarna ook meteen een slechte beoordeling geeft

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 22:18

Saul schreef:
Wat gek. Ik moet perse mn id uploaden.
m/ggavcM.png

Ik haal m nog even omhoog. Ik kreeg dit ook en heb er uiteindelijk niets mee gedaan, vervolgens kon ik wel betaalverzoeken ontvangen maar ze zelf niet uitsturen.
Maar! Nu kwam ik er een paar weken geleden achter (toen iemand om een betaalverzoek vroeg) dat ik dit nu ineens wel weer kan, prima!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 23:43

dalena schreef:
Daphara schreef:

Nee dat snap ik, maar er zijn andere aanwijzingen waardoor ik vermoed dat het om oplichting gaat. Ik kan dit echter morgen pas controleren. Mocht het inderdaad om oplichting gaan, wil ik een 1ster beoordeling geven. Maar hoe zorg ik ervoor dat ze die niet geeft aan mij? Want ik verwacht dat ze mij daarna ook meteen een slechte beoordeling geeft

Beoordelen en daarna meteen de verkoper melden bij marktplaats, dan verdwijnt de chat en elke mogelijkheid om contact met elkaar op te nemen of nog te beoordelen, zodat marktplaats alles kan beoordelen. Over twee weken krijg de verkoper dan nog wel de beoordeling er bij.