Post NL frustratie!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roosch

Berichten: 36784
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 18:12

Volgens mij werkt er bij PostNL maar één dame aan de telefonie, een met een dik Surinaams accent. En bij de chat mensen met stront in de ogen. Ik heb van de week navraag gedaan en in de chat 4 keer benoemd dat het pakket nog niet verzonden was en de dame kreeg het tot 4 keer toe voor elkaar om naar de barcode te vragen. Man man man.

Heb gelukkig niet vaak iets met ze maar de klantenservice... {:)-:(

Tova

Berichten: 1034
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Drempt

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 21:54

27 maart een bestelling gedaan, deze zou 3 april worden geleverd. Dit is niet gelukt en zou 4 april worden geleverd. Je raad het al, pakket moet nog steeds worden geleverd. Al contact opgenomen met de verzender, deze hebben een onderzoek ingesteld. Maar als ik hier lees hoe lang het duurt zak de moed me in de schoenen.

Veulen84

Berichten: 10886
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 23:06

Quickly2003 schreef:
13 april kocht ik via Marktplaats een Kep italia. Goed contact met de verkoper en alles liep heel goed. De verkoper had hem die dag verzonden en daar kreeg ik dan ook een melding van. Dit was dan ook de laatste keer dat het pakket is gescand. Aangezien ik van België kom en het pakket via PostNL werd verzonden moest het overgedragen worden aan Bpost.
Sinds vrijdag 14 april staat er op de track and trace van PostNL dat die die dag verzonden had moeten worden maar dat dit moment niet is behaald dus dat er een nieuwe datum komt.
Op de track and trace van Bpost staat “Onderweg naar België” (al sinds 14 april)

Ik heb contact gehad met postnl vandaag en die zeiden me dat dit normaal niet zo lang mag duren. Zij gaan er vanuit dat dit pakket dus vermist is.
En ja ik weet, dit is met risico’s maar heb nog nooit iets slechts gehad met PostNL en of bpost.

Heeft iemand van jullie hier ook al ervaring mee gehad en hoe is het bij jullie afgelopen?

Ik hoop natuurlijk dat mijn Kep Italia nog aankomt…
Meld dit bericht


Heb je gevraagd of ze een onderzoek willen starten? Of eigenlijk, vraag de verzender om een onderzoek te starten. Soms gebeurt er een klein wonder en vinden ze iets. Maar ik heb wel het idee dat ze tegenwoordig niet echt meer moeite doen. Krijg er best wat binnen die na een maand gewoon dicht worden gegooid. Vermist en onvindbaar.

Quickly2003

Berichten: 297
Geregistreerd: 06-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 07:37

Veulen84 schreef:
Quickly2003 schreef:
13 april kocht ik via Marktplaats een Kep italia. Goed contact met de verkoper en alles liep heel goed. De verkoper had hem die dag verzonden en daar kreeg ik dan ook een melding van. Dit was dan ook de laatste keer dat het pakket is gescand. Aangezien ik van België kom en het pakket via PostNL werd verzonden moest het overgedragen worden aan Bpost.
Sinds vrijdag 14 april staat er op de track and trace van PostNL dat die die dag verzonden had moeten worden maar dat dit moment niet is behaald dus dat er een nieuwe datum komt.
Op de track and trace van Bpost staat “Onderweg naar België” (al sinds 14 april)

Ik heb contact gehad met postnl vandaag en die zeiden me dat dit normaal niet zo lang mag duren. Zij gaan er vanuit dat dit pakket dus vermist is.
En ja ik weet, dit is met risico’s maar heb nog nooit iets slechts gehad met PostNL en of bpost.

Heeft iemand van jullie hier ook al ervaring mee gehad en hoe is het bij jullie afgelopen?

Ik hoop natuurlijk dat mijn Kep Italia nog aankomt…
Meld dit bericht


Heb je gevraagd of ze een onderzoek willen starten? Of eigenlijk, vraag de verzender om een onderzoek te starten. Soms gebeurt er een klein wonder en vinden ze iets. Maar ik heb wel het idee dat ze tegenwoordig niet echt meer moeite doen. Krijg er best wat binnen die na een maand gewoon dicht worden gegooid. Vermist en onvindbaar.


De verzender is er mee bezig! Dus hopen dat het via die weg nog goed komt.

MyWishMax

Berichten: 25605
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 07:52

Ik heb nu telkens dat pakketjes die een handtekening vereisen gewoon voor de deur gezet worden. Niet eens aanbellen oid? Ik heb expres geen plek aangegeven waar iets achter gelaten mag worden als ik niet thuis ben, vanwege het gezeik als het dan toch weg is.

Maar als ze een handtekening moeten vragen vind ik het extreem asociaal om toch gewoon niet aan te bellen en het pal voor de voordeur te zetten. Of net aan in de brievenbus, waarbij grootste gedeelte uitsteekt. Klacht indienen helpt niet, want ze doen er niks aan. Zo helpt die hele handtekening toch niks?

sandorra

Berichten: 4031
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 08:20

Als het pakketje bij de buren is afgegeven terwijl je dit niet hebt aangegeven ( zeer slecht contact wegens overlast) mag dat? Ik sta er niet om te springen mijn pakket daar op te halen en ok geen toestemming gegeven het bij de buren af te leveren

MyWishMax

Berichten: 25605
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 08:27

Ik heb dat ook ooit gehad, zelfs extra aangegeven niet bij buren afgeven (en andere keer extra betaald voor avond levering en niet bij de buren) maar als het wel gebeurd doen ze er niks aan.
Klacht indienen levert niks op en mijn ervaring is dat ze 9 van de 10 keer zich niet aan zulke dingen houden. Net als bij mij die handtekening wn geen neerzettoestemming. Tenzij je een fijne bezorger hebt.

mvdende

Berichten: 5770
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 08:37

Hier zijn ze ook weer lekker bezig.....

Vrijdag iets besteld bij Kruidvat.nl omdat de 50% korting op dit artikel uitsluitend online geldig was en niet in de winkel, waar ik al stond met het artikel in m'n handen.....zou zaterdag geleverd worden, fijn want had het NU nodig, daarom ook naar de fysieke winkel. Maar €10 prijsverschil.....Dan maar één dagje langer wachten.... werd dus maandag pas geleverd.

Gisteren heeft een marktplaats verkoper een pakje opgestuurd om 15:30, dus als het goed is, ruimschoots voordat postnl de pakketten komt ophalen. Maar als ik de tracker moet geloven, ligt het nog bij het inleverpunt -:(- zo niet blij mee! Verkoper had zondag aangegeven het pakje in de ochtend te verzenden, maar dat heeft ie dus niet gedaan én post nl maakt er alweer een zooitje van.

Soms gaat het goed, maar nu dus wéér 2x in één week dat ze er een zooitje van maken.

Jolien87

Berichten: 17532
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 08:44

PostNL heeft het echt superdruk momenteel, dat is aan alles te merken.
Ik vertrouw er nog steeds op dat de mensen daar hun uiterste best doen maar dat het niet altijd kan gaan zoals ze beloven of zoals wij als klant hopen.

Ik merk het ook momenteel.
Ik heb 3 retouren die al een paar dagen blijven steken.
De webshops zijn hiervan op de hoogte dus dan kunnen we alleen nog maar afwachten.

Ook nog wel een leuke: een pakket dat ik retour had gezonden, is bij een pakketpunt afgeleverd. Hier kwam ik achter een dag voordat het pakket weer teruggezonden zou worden omdat het niet was afgehaald. Dus de webshop een bericht gestuurd en ze zouden erachteraan.

Froukje
Forever young

Berichten: 10869
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 08:55

sandorra schreef:
Als het pakketje bij de buren is afgegeven terwijl je dit niet hebt aangegeven ( zeer slecht contact wegens overlast) mag dat? Ik sta er niet om te springen mijn pakket daar op te halen en ok geen toestemming gegeven het bij de buren af te leveren

Ja, dat mag zeker.
Dan had je aan moeten geven dat het niet mag bij de verzender maar vaak betaal je daar extra voor.

Zou ook wat zijn als dat niet zou mogen, dan kwam de bezorger met een hele hoop onbezorgde pakketten weer terug op het depot 's avonds..

Exitium

Berichten: 7206
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 08:58

Exitium schreef:
Ok, dit is wel een beetje irritant aan het worden :')

[ [url=m/pZYSTc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vandaag weer een mailtje, maar vond het net wel in de bus. Vrijdagmiddag lag het er nog niet in, dus moet dan zaterdag bezorgd zijn :+

MyWishMax

Berichten: 25605
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 09:09

Ik vind het wel erg snel klagen, mvdende. Het was bij de kruidvat maar 2 werkdagen ipv 1 en dat is heel normaal in deze tijd. Het ligt er ook maar aan hoe snel een winkel de bestelling verwerkt en mijn ervaring met de kruidvat is daar niet zo heel goed mee.

sandorra

Berichten: 4031
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 09:17

Froukje schreef:
sandorra schreef:
Als het pakketje bij de buren is afgegeven terwijl je dit niet hebt aangegeven ( zeer slecht contact wegens overlast) mag dat? Ik sta er niet om te springen mijn pakket daar op te halen en ok geen toestemming gegeven het bij de buren af te leveren

Ja, dat mag zeker.
Dan had je aan moeten geven dat het niet mag bij de verzender maar vaak betaal je daar extra voor.

Zou ook wat zijn als dat niet zou mogen, dan kwam de bezorger met een hele hoop onbezorgde pakketten weer terug op het depot 's avonds..


Ik heb het opgezocht officieel mag het dus gewoon niet tenzij anders aangegeven…..
Is je bestelling na bezorging bij de buren kwijt?
Postbestellers willen graag van hun pakketjes af. Ze krijgen vaak betaald als een bestelling is afgeleverd, vandaar hun afleverdrang. Als dit bij de buren is gebeurd ligt er een briefje in je brievenbus: 'Uw pakketje is bezorgd op huisnummer 98.' Als de buren vervolgens van niks weten (of zeggen te weten) heb je nog steeds je bestelling niet binnen. In deze situatie geldt:
- Heb jij als klant niets aangegeven over bezorging bij de buren? Dan is en blijft de verzender, de webwinkelier, verantwoordelijk voor de levering. Ook als het product zoek is na bezorging bij je buren.
- Heb je bij de webshop aangegeven dat bezorgen bij de buren wél mag? Dan draag jij zelf het risico vanaf het moment dat pakje is afgeleverd bij de buurman of -vrouw.

mvdende

Berichten: 5770
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 09:23

MyWishMax schreef:
Ik vind het wel erg snel klagen, mvdende. Het was bij de kruidvat maar 2 werkdagen ipv 1 en dat is heel normaal in deze tijd. Het ligt er ook maar aan hoe snel een winkel de bestelling verwerkt en mijn ervaring met de kruidvat is daar niet zo heel goed mee.


Als er tijdens het bestelproces staat: leverdatum "de volgende dag" dan ga ik er vanuit dat het dan ook komt die dag. Ik had het ook NU nodig. Daarom in eerste instantie ook naar een fysieke kruidvat gegaan om het daar te halen. Maar €10 duurder in de winkel dan online, dus in de winkel staande, online besteld. Geloof me, ik had het liever voor de online prijs in de winkel opgehaald.... kan het nu gaan terug brengen, want niet meer nodig......had 2 artikelen besteld, houd er dan wel 1, maar die 2e gaat mooi terug...


Ik snap niet waarom het nu zo vaak fout gaat met post nl..... geen corona, geen black friday, geen sinterklaas/ kerst en dat soort cadeautjes dagen. Gewoon een normale week en nog krijgen ze het tot 2 keer toe voor elkaar niet optijd te leveren.

MyWishMax

Berichten: 25605
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 09:36

Maar wie zegt dat het fout gaat bij postnl en niet juist bij de kruidvat... dat zeg ik juist. Kruidvat moet het ook op tijd klaar hebben en dat hebben zij vaker niet dan wel.

En ik vind alsnog 2 werkdagen ipv 1 geen echte fout. Gewoon alsnog nette levertijden.

Het blijft gewoon zo dat als je iets direct nodig hebt je het gewoon in de winkel moet halen. Ook met marktplaats, je bent toch afhankelijk van de verkoper die dus blijkbaar later iets inlevert als beloofd. Als het haast heeft moet je het halen, anders maakt het toch niet uit?

Exitium

Berichten: 7206
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 09:47

sandorra schreef:
Froukje schreef:
Ja, dat mag zeker.
Dan had je aan moeten geven dat het niet mag bij de verzender maar vaak betaal je daar extra voor.

Zou ook wat zijn als dat niet zou mogen, dan kwam de bezorger met een hele hoop onbezorgde pakketten weer terug op het depot 's avonds..


Ik heb het opgezocht officieel mag het dus gewoon niet tenzij anders aangegeven…..
Is je bestelling na bezorging bij de buren kwijt?
Postbestellers willen graag van hun pakketjes af. Ze krijgen vaak betaald als een bestelling is afgeleverd, vandaar hun afleverdrang. Als dit bij de buren is gebeurd ligt er een briefje in je brievenbus: 'Uw pakketje is bezorgd op huisnummer 98.' Als de buren vervolgens van niks weten (of zeggen te weten) heb je nog steeds je bestelling niet binnen. In deze situatie geldt:
- Heb jij als klant niets aangegeven over bezorging bij de buren? Dan is en blijft de verzender, de webwinkelier, verantwoordelijk voor de levering. Ook als het product zoek is na bezorging bij je buren.
- Heb je bij de webshop aangegeven dat bezorgen bij de buren wél mag? Dan draag jij zelf het risico vanaf het moment dat pakje is afgeleverd bij de buurman of -vrouw.

Het mag wel, maar inderdaad is de verzender nog verantwoordelijk. Die draagt de verantwoording tot het pakket afgeleverd is bij jou of bij een door jou aangegeven derde. Dat zou een familielid of huisgenoot op hetzelfde adres kunnen zijn, of bijvoorbeeld één van je ouders als je het daar af laat leveren. Als de bezorger zelf besluit het bij de buren af te geven, is dat geen aangewezen derde en is het pakketje daarmee niet bezorgd. Aanspreekpunt voor jou als ontvanger blijft in zo'n geval echter de webshop


mvdende schreef:
MyWishMax schreef:
Ik vind het wel erg snel klagen, mvdende. Het was bij de kruidvat maar 2 werkdagen ipv 1 en dat is heel normaal in deze tijd. Het ligt er ook maar aan hoe snel een winkel de bestelling verwerkt en mijn ervaring met de kruidvat is daar niet zo heel goed mee.


Als er tijdens het bestelproces staat: leverdatum "de volgende dag" dan ga ik er vanuit dat het dan ook komt die dag. Ik had het ook NU nodig. Daarom in eerste instantie ook naar een fysieke kruidvat gegaan om het daar te halen. Maar €10 duurder in de winkel dan online, dus in de winkel staande, online besteld. Geloof me, ik had het liever voor de online prijs in de winkel opgehaald.... kan het nu gaan terug brengen, want niet meer nodig......had 2 artikelen besteld, houd er dan wel 1, maar die 2e gaat mooi terug...


Ik snap niet waarom het nu zo vaak fout gaat met post nl..... geen corona, geen black friday, geen sinterklaas/ kerst en dat soort cadeautjes dagen. Gewoon een normale week en nog krijgen ze het tot 2 keer toe voor elkaar niet optijd te leveren.

Dan klaag je over de verkeerde, in ieder geval over het eerste pakket. Het is niet PostNL die belooft je pakket de volgende dag te leveren, maar Kruidvat. Die zullen daar ook wel wat over in hun algemene voorwaarden hebben staan, maar PostNL/DHL/etc is natuurlijk niet gebonden aan wat een ander op een website zet. Vraag is sowieso waar het mis gegaan is, kan goed zijn dat Kruidvat het pakket pas later heeft aangeboden bijvoorbeeld.

Wat betreft de tweede, het zou zomaar kunnen dat ze vroeger waren met ophalen op het pakketpunt, of dat de wagen al vol zat en ze niet alles mee hebben kunnen nemen.

PostNL geeft zelf in ieder geval aan meestal de volgende dag te leveren, maar dus niet altijd

Veulen84

Berichten: 10886
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 09:51

Bij de buren afleveren heeft postnl wel in z'n bezorg overeenkomst staan. Ze doen dit wel, tenzij uitdrukkelijk aangegeven is dat het niet mag. Dan gaat het dus om alleen huisadrespakketjes. Daar moet apart extra voor betaald worden. Een briefje dat jij het niet wil is volgens hun niet genoeg. Je moet echt apart die service aanzetten.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37455
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 10:23

Het gaat echt top bij de bezorging, en ik heb het idee dat het steeds vaker mis gaat. En er gewoon geen enkele verbetering is in het proces. Met daar tegenover een compleet gebrek aan service aan de post.nl kant. Dingen aantoonbaar door mensenhanden opengemaakt en gestolen in het sorteerproces. Nog geen excuses maar de droge opmerking we gaan het toch niet onderzoeken want niet peperduur verzekerd vervoerd. :n

Net vanmorgen telefoontje gehad van een verkopend bedrijf van een pakketje dat al eind februari bezorgd had moeten worden via de post.nl. Uitslag van het "onderzoek" (nou ja ik denk inderdaad zoals hierboven al gezegd was het wordt doodleuk na een maand gesloten zonder enige uitzoek aan post.nl kant) pakketje moet als verloren worden beschouwd. _-:( Alleen helaas ook niet meer leverbaar. -O- Wel geld terug maar zo kun je beter maar zelf een eind gaan rijden en dingen persoonlijk ophalen ipv per post versturen.

Als je dan ziet dat er gister een enorme levering is geweest van een loodzware pallet, gewoon netjes donderdag avond besteld en gisterochtend stond het transportbedrijf om even na 8 op de stoep. Met een nog volledig propvolle vrachtwagen met grote vrachten. Ook een groot transportbedrijf alleen zonder sorteercentrum maar persoonlijk afhalen bij een bedrijf en bezorging daarna.

mvdende

Berichten: 5770
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 11:19

Update: het oorspronkelijke tijdvak voor vandaag is veranderd naar een tijdvak later, maar het pakket is in ieder geval wél door het soorteerproces heen.

Betrouwbaarheid tijdvak: 0.... -O- blij dat het vandaag als het goed is alsnog komt, maar er is op deze manier geen pijl op te trekken hoe laat ze komen en dit is erg lastig met dingen inplannen wat betreft wél of niet thuis zijn....

Mellow

Berichten: 6537
Geregistreerd: 22-06-02

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 14:07

Hier heeft de bezorger vandaag ons hek open laten staan terwijl mijn hond buiten was. Hij heeft niet aangebeld. Gelukkig hoorde ik het... Wij wonen aan een 80 weg...
Was de baby aan het verschonen dus kon ook niet snel achter hem aan. Toen ik buiten was sjeesde hij al weg. Ben deze bezorger zo zat. Hij smijt met pakketten, belt niet aan en rent altijd weg..

sterregoud
Berichten: 1906
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 14:10

Hier weer een melding dat pakket bezorgd is, maar niet bij ons. Leuk, mogen we weer de buurt door. Terwijl ik gewoon thuis was.
DHL trouwens.

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 14:49

Afbeelding
Wanneer je een stekkerblok besteld

Froukje
Forever young

Berichten: 10869
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 15:18

Dat heeft alleen weinig met PostNL te maken, dat is gewoon een domme afzender..

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 16:33

Froukje schreef:
Dat heeft alleen weinig met PostNL te maken, dat is gewoon een domme afzender..

Ik vond het wel grappig. Zo'n grote doos voor een klein stekkerblok

mvdende

Berichten: 5770
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 16:43

Hier het pakket uiteindelijk netjes afgeleverd. Zat een Ipad in, dus kneep hem wel ff toen het erop leek dat ie niet vandaag zou komen, bang dat het pakket kwijt zou raken. Gelukkig alles goed.