Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly
Quickly2003 schreef:13 april kocht ik via Marktplaats een Kep italia. Goed contact met de verkoper en alles liep heel goed. De verkoper had hem die dag verzonden en daar kreeg ik dan ook een melding van. Dit was dan ook de laatste keer dat het pakket is gescand. Aangezien ik van België kom en het pakket via PostNL werd verzonden moest het overgedragen worden aan Bpost.
Sinds vrijdag 14 april staat er op de track and trace van PostNL dat die die dag verzonden had moeten worden maar dat dit moment niet is behaald dus dat er een nieuwe datum komt.
Op de track and trace van Bpost staat “Onderweg naar België” (al sinds 14 april)
Ik heb contact gehad met postnl vandaag en die zeiden me dat dit normaal niet zo lang mag duren. Zij gaan er vanuit dat dit pakket dus vermist is.
En ja ik weet, dit is met risico’s maar heb nog nooit iets slechts gehad met PostNL en of bpost.
Heeft iemand van jullie hier ook al ervaring mee gehad en hoe is het bij jullie afgelopen?
Ik hoop natuurlijk dat mijn Kep Italia nog aankomt…
Meld dit bericht
Veulen84 schreef:Quickly2003 schreef:13 april kocht ik via Marktplaats een Kep italia. Goed contact met de verkoper en alles liep heel goed. De verkoper had hem die dag verzonden en daar kreeg ik dan ook een melding van. Dit was dan ook de laatste keer dat het pakket is gescand. Aangezien ik van België kom en het pakket via PostNL werd verzonden moest het overgedragen worden aan Bpost.
Sinds vrijdag 14 april staat er op de track and trace van PostNL dat die die dag verzonden had moeten worden maar dat dit moment niet is behaald dus dat er een nieuwe datum komt.
Op de track and trace van Bpost staat “Onderweg naar België” (al sinds 14 april)
Ik heb contact gehad met postnl vandaag en die zeiden me dat dit normaal niet zo lang mag duren. Zij gaan er vanuit dat dit pakket dus vermist is.
En ja ik weet, dit is met risico’s maar heb nog nooit iets slechts gehad met PostNL en of bpost.
Heeft iemand van jullie hier ook al ervaring mee gehad en hoe is het bij jullie afgelopen?
Ik hoop natuurlijk dat mijn Kep Italia nog aankomt…
Meld dit bericht
Heb je gevraagd of ze een onderzoek willen starten? Of eigenlijk, vraag de verzender om een onderzoek te starten. Soms gebeurt er een klein wonder en vinden ze iets. Maar ik heb wel het idee dat ze tegenwoordig niet echt meer moeite doen. Krijg er best wat binnen die na een maand gewoon dicht worden gegooid. Vermist en onvindbaar.
sandorra schreef:Als het pakketje bij de buren is afgegeven terwijl je dit niet hebt aangegeven ( zeer slecht contact wegens overlast) mag dat? Ik sta er niet om te springen mijn pakket daar op te halen en ok geen toestemming gegeven het bij de buren af te leveren
Froukje schreef:sandorra schreef:Als het pakketje bij de buren is afgegeven terwijl je dit niet hebt aangegeven ( zeer slecht contact wegens overlast) mag dat? Ik sta er niet om te springen mijn pakket daar op te halen en ok geen toestemming gegeven het bij de buren af te leveren
Ja, dat mag zeker.
Dan had je aan moeten geven dat het niet mag bij de verzender maar vaak betaal je daar extra voor.
Zou ook wat zijn als dat niet zou mogen, dan kwam de bezorger met een hele hoop onbezorgde pakketten weer terug op het depot 's avonds..
MyWishMax schreef:Ik vind het wel erg snel klagen, mvdende. Het was bij de kruidvat maar 2 werkdagen ipv 1 en dat is heel normaal in deze tijd. Het ligt er ook maar aan hoe snel een winkel de bestelling verwerkt en mijn ervaring met de kruidvat is daar niet zo heel goed mee.
sandorra schreef:Froukje schreef:Ja, dat mag zeker.
Dan had je aan moeten geven dat het niet mag bij de verzender maar vaak betaal je daar extra voor.
Zou ook wat zijn als dat niet zou mogen, dan kwam de bezorger met een hele hoop onbezorgde pakketten weer terug op het depot 's avonds..
Ik heb het opgezocht officieel mag het dus gewoon niet tenzij anders aangegeven…..
Is je bestelling na bezorging bij de buren kwijt?
Postbestellers willen graag van hun pakketjes af. Ze krijgen vaak betaald als een bestelling is afgeleverd, vandaar hun afleverdrang. Als dit bij de buren is gebeurd ligt er een briefje in je brievenbus: 'Uw pakketje is bezorgd op huisnummer 98.' Als de buren vervolgens van niks weten (of zeggen te weten) heb je nog steeds je bestelling niet binnen. In deze situatie geldt:
- Heb jij als klant niets aangegeven over bezorging bij de buren? Dan is en blijft de verzender, de webwinkelier, verantwoordelijk voor de levering. Ook als het product zoek is na bezorging bij je buren.
- Heb je bij de webshop aangegeven dat bezorgen bij de buren wél mag? Dan draag jij zelf het risico vanaf het moment dat pakje is afgeleverd bij de buurman of -vrouw.
mvdende schreef:MyWishMax schreef:Ik vind het wel erg snel klagen, mvdende. Het was bij de kruidvat maar 2 werkdagen ipv 1 en dat is heel normaal in deze tijd. Het ligt er ook maar aan hoe snel een winkel de bestelling verwerkt en mijn ervaring met de kruidvat is daar niet zo heel goed mee.
Als er tijdens het bestelproces staat: leverdatum "de volgende dag" dan ga ik er vanuit dat het dan ook komt die dag. Ik had het ook NU nodig. Daarom in eerste instantie ook naar een fysieke kruidvat gegaan om het daar te halen. Maar €10 duurder in de winkel dan online, dus in de winkel staande, online besteld. Geloof me, ik had het liever voor de online prijs in de winkel opgehaald.... kan het nu gaan terug brengen, want niet meer nodig......had 2 artikelen besteld, houd er dan wel 1, maar die 2e gaat mooi terug...
Ik snap niet waarom het nu zo vaak fout gaat met post nl..... geen corona, geen black friday, geen sinterklaas/ kerst en dat soort cadeautjes dagen. Gewoon een normale week en nog krijgen ze het tot 2 keer toe voor elkaar niet optijd te leveren.