Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 15:35

Zeker bij PKN kerken is dat nooit een probleem. Hoe het bij andere richtingen zit weet ik niet.
Je hoeft in ieder geval geen lid van een kerk te zijn om naar een dienst te gaan.

Ik ben wel lid van een kerk maar ik kom er nooit... Ik vind het lid zijn een maatschappelijk nut hebben, verder heb ik op dit moment geen behoefte aan het invullen van een geloofsovertuiging op die manier.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 15:36

Veulen84 schreef:

Die hebben maar een beperkt overzicht. In het zuiden van het land hebben ze maar een fractie van de kerken erbij staan. Meer niet dan wel eigenlijk.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 15:53

SavannahNx schreef:
Judith_ schreef:
Bedoel je daarmee of je altijd een dienst mag mee volgen? Dat is bijna nergens een probleem.

Ja dat eigenlijk :+
Hoe laat begint zoiets.. Echt stom maar ze hebben geen website of iets.

Enig idee hoe de kerk heet en om welk geloof het gaat? Misschien kan ik meer info voor je vinden. Bij katholieke missen wordt het niet gewaardeerd als je later binnenkomt, tenzij je heeeeeeel zachtjes bent en je op de achterste rij plaats neemt.Ook mag je geen hosti halen. En het wordt ook niet gewaardeerd als je voortijdig de mis verlaat.

Je wilt echt een mis bijwonen of wil je gewoon de kerk bekijken en eventueel bidden? Mag ook per pb, wie weet kan ik je verder helpen.

Edit: voor de mis begint en als de kerk open is ben je altijd welkom. Uiteraard ook om daarna de mis te volgen. Maar ik ben niet met alle geloven in Nederland bekend, dus dit geld misdchien niet voor elke kerk.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 17:55

Kom in ieder geval op tijd en niet als de mis al bezig is.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 15:55

Waarom zijn postzegels is hemelsnaam zo verschrikkelijk duur geworden? Vroeger kreeg ik €2 en kon daar best een aantal zegels van kopen, maar betaal nu een tientje voor een paar zegels...

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 16:23

Pepperrr schreef:
Waarom zijn postzegels is hemelsnaam zo verschrikkelijk duur geworden? Vroeger kreeg ik €2 en kon daar best een aantal zegels van kopen, maar betaal nu een tientje voor een paar zegels...

Heb je niet buitenlandse zegels gekocht? Die zijn 7.50 voor 5 stuks.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 16:33

Nope. Gewoon bij post nl...

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 16:35

Postzegel is 87 cent. En postzegels zijn zo 'duur' omdat er steeds minder mensen post versturen. Daardoor moet een postbesteller voor minder post langs de huizen. Dat maakt het duurder.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 19:17

Ik wil graag iets kleins sturen naar een vriendin (chocoladepakketje , verzorgingsproduct..) met een kaartje erbij waar eigen tekst op kan. Bij Greetz is het óf een persoonlijk kaartje óf een cadeautje waar je zelf cadeaupapier kan samen stellen; maar dat bewaar je niet zomaar en een kaartje wel.. :=
Weet iemand een andere site waarbij ik kan bestellen?

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 22:17

Bij Greetz kun je toch een gepersonaliseerde kaart bestellen en dan verder in je bestelling een cadeautje er bij kiezen? Of andersom?

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 22:27

Hallmark misschien? Ik weet niet precies wat ze tegenwoordig aan aanbod hebben (vooral qua cadeautjes) maar dat zou je misschien kunnen nakijken.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 22:50

Dat kan bij kadootje posten. Kreeg 2 weken geleden via de post een best grote bedankreep met kaartje erbij via hun.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:26

Pepperrr schreef:
Werkt je ov chipkaart ook als je hem scant terwijl die in je telefoonhoesje zit? Zo'n siliconen case. Word er een beetje gek van om telkens dat ding in en uit mn portemonne/tas te vissen...

Okay heb zojuist ondervonden dat dit níét werkt :(

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:40

Ik vraag me af wat dat mens in de nieuwe AH reclame nou zegt tegen die man met 5 broden in zn armen. Ik heb m nou al een paar keer gezien maar kan er niks van maken...

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:41

casperzazoe schreef:
Ik wil graag iets kleins sturen naar een vriendin (chocoladepakketje , verzorgingsproduct..) met een kaartje erbij waar eigen tekst op kan. Bij Greetz is het óf een persoonlijk kaartje óf een cadeautje waar je zelf cadeaupapier kan samen stellen; maar dat bewaar je niet zomaar en een kaartje wel.. :=
Weet iemand een andere site waarbij ik kan bestellen?

Met Valentijnsdag heb ik een pot snoephartjes gehad met een kaartje met eigen tekst erop van mijn vriendin volgens mij via greetz!

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:44

cissy schreef:
Ik vraag me af wat dat mens in de nieuwe AH reclame nou zegt tegen die man met 5 broden in zn armen. Ik heb m nou al een paar keer gezien maar kan er niks van maken...

Daar hebben we prijsfavorieten voor... maak ik ervan. :')

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:13

NinaCharlie schreef:
cissy schreef:

Dat klopt. Op Instagram stond het filmpje met ondertiteling.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 22:04

Waarom iedereen tegen bont is, maar wel trots vertelt over hun schapenvachtjes/neusbontjes/zadelbontjes/peesbeschermers met bont.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 22:11

Sheran schreef:
Waarom iedereen tegen bont is, maar wel trots vertelt over hun schapenvachtjes/neusbontjes/zadelbontjes/peesbeschermers met bont.

Misschien zijn die mensen niet anti-bont? :')

Ik heb ook een schaap liggen hier, hartstikke mooi... En van de rest is shoarma gemaakt... Lijkt me prima gebruik van het beestje... :+

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 22:13

Giolli schreef:
NinaCharlie schreef:

Dat klopt. Op Instagram stond het filmpje met ondertiteling.

Thanks voor de verheldering dames! :D

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 22:24

Sheran schreef:

Omdat de meeste dieren expres doodgemaakt worden voor bont. Een schaap hoef je niet dood te maken voor een neusbontje of zadelbontje :)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 22:39

Volgens mij is dat toch echt van een dood schaap, van geschoren wol krijg je niet zo'n mooi vachtje.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 22:47

Century schreef:
Volgens mij is dat toch echt van een dood schaap, van geschoren wol krijg je niet zo'n mooi vachtje.

Dat is niet van een dood schaap... Is van merino's, die hebben een aparte vacht.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 22:55

Een echte schapenvel is jawel, met het vel van een echt schaap. Dus die moet wel dood zijn anders krijg je dat vel er niet af..

Dat de bontjes van de merino schapen komen zal best maar daar zit ook geen vel meer aan vast.

Maar die hele dure krengen die je over je bank enzo legt is toch echt een schaap voor geslacht.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 22:56

Dat klopt, de onderkant is gelooid (leer), en dat is gewoon hun huid natuurlijk.
Ik dacht dat bontjes voor het zadel ook van dood schaap was, maar blijkbaar heb ik dat dan mis :)