[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 17:10

__Robijn__ schreef:
Ik snap het heel goed hoor! ik ben zelf ook iemand die het allemaal interessant vind, en dan heb ik 'geluk' met een beroep die hieraan voldoet :') :=

Het enige wat ik wel aan mezelf merk ik dat veel 'panischer' ben als mijn man. Ik zie overal beren op de weg doordat ik weet hoe snel dingen fout kunnen gaan.. binnen enkele sec staat je leven op zijn kop.
Ik heb bijvoorbeeld als mijn man later thuis is dan wat hij normaal is, dan zie ik alle dodelijke ongevallen voorbij komen en word ik heel onrustig... zeker als ik m niet kan bereiken of zijn telefoon uit staat..( omdat zn batterij weer is leeg is... -:(- )
En ook als ik thuis kom en hij ligt op de bank in een rare houding te slapen dan ren ik er bijna naar toe om te voelen of te kijken of die nog adem haalt... :roll: :')
Er zitten dus ook echt wel keerzijdes aan dit beroep. Maar inmiddels laat ik dit steeds meer los maar ik realiseer mij heeeeeel goed hoe kwetsbaar je als mens bent :=

Laatst ben ik naar een sectie van een verbrand lichaam geweest. Die was deels verkoold. Heel bizar want het rook een soort naar gewoon gebakken vlees.... en het was ook heel stug toen de patholoog erin sneed... je zag gewoon dat de eerste laag 'gebakken' was wat normaal gewoon ook zacht is.
Apart om t zien.
T enige vervelende gedeelte bij een sectie vind ik als ze de schedel gaan zagen en de hersenen los maken van de ogen etc. Dat zagen doen ze btw met de hand en niet net een zaag zoals in films :')

Nu je dit zo schrijft, kan ik mij heel goed voorstellen dat je het leven anders bekijkt/beleeft. Als je het beroep niet uitoefent, dan ben je je er pas van bewust als er dichtbij iets gebeurt en dan ook nog alleen in het specifieke geval. Omdat jij meerdere varianten keer op keer meemaakt, zul je inderdaad meer op je hoede zijn. Dubbel ergens.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 19:32

sharoontje schreef:
__Robijn__ schreef:
@ Dreamy: Ja je moet zeker hier voor uit het hout gesneden zijn zeg maar. Als je er niet tegen kunt is het een mega zwaar beroep. Maar ik ben altijd vrij nuchter en laat het vooral niet persoonlijk worden. Soms is het natuurlijk moeilijk want sommige dingen laten je echt niet koud.. maar door te praten verwerk je het.

@: Giolli. Nee ik heb nooit een topic geopend hoor. Ik ben niet zo van het topic openen :')
Ik mag neerzetten wat ik wil, dit zijn dingen die jaren geleden zelf heb mee gemaakt. Zolang er niets herkenbaars instaat, denk aan plaats/datum/naam etc kan het geen kwaad. wat denk je van al die blogs die politie agenten schrijven tegenwoordig? :j Ik weet heel goed wat ik wel of niet kan delen. Dit zijn verhalen die ik ook vertel als iemand er naar vraagt hoor.. Maar over het algemeen praat ik er niet zo snel over. Mensen vinden het altijd heel interessant omdat het een ver van je bed show is. Iets waar niet veel mensen mee in aanraking komen en dat begrijp ik. Maar soms heb ik ook gewoon geen zin om op een verjaardag over mijn werk te praten...

Maar mensen mogen mij altijd vragen hoe of wat. En ben zeker bereid dingen te vertellen die ik mee gemaakt heb, je moet er alleen wel tegen kunnen. De gruwelijke details laat ik vaak wel weg voor de zwakke maagjes := :')

Met jou wil ik een hele avond praten, of naja, naar jouw verhalen luisteren :j Ik vindt dit echt heel interessant haha! Respect voor het werk wat je doet!

Kan je niet nog meer verhalen delen? :j Vind het echt heel interessant haha.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 20:28

Chiave schreef:
Rivendell schreef:
Ik heb zelf kippen en als er één dood gaat, maak ik ze open. Gewoon om te weten wat er was. En ik vind die binnenkant zo interessant

Beetje gekke vraag misschien, maar maak je dan gewoon een incisie op de buik met een keukenmes oid?

Nee met een scalpel. Ik ben vee arts assistent geweest en heb wel één en ander aan "gereedschap" in huis

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 07:43

soloro schreef:

Ik heb in mijn geheugen graven wat voor lugubere dingen ik nog kan vertellen :') }:)

Nav een melding.. kwamen wij aan en een man deed open.. deze man stond met zo'n vlees hak bijltje in zijn hand en volledig onder het bloed. Muren van de hal onder het bloed...... alles zat onder. Ik wist dat wat ik ging aantreffen niet best zou zijn. Ik zag een vrouw liggen.... helemaal in het bloed. Ze gorgelde nog net haar laatste adem uit. Ik zag letterlijk de belletje in het bloed in haar mond naar boven komen. Ik wist dat ik hier niets meer aan kon doen. De man had met de vlees bijl haar polsen zo goed als door gehakt, haar enkels, en haar nek.
Dit zijn wel dingen die je altijd blijft onthouden.

En een man die zijn vrouw heeft vermoord op de bank in huis. Vrouw zat nog in de bank en is vermoedelijk met een groot voorwerp op haar hoofd geslagen. Haar hoofd was zo goed als kapot... bloed zat werkelijk overal!! := tot aan het plafond.

Aanrijding waarbij een persoon uit de auto geslingerd is en hierbij zijn hand verloren is. Persoon was in shock en wilde zijn eigen hand terug vinden... persoon kwam aanlopen met zijn eigen hand in zijn hand := _O-

Beknelling in een vrachtwagen die onder een viaduct door reed maar niet paste en hierdoor een deel instortte, was weinig meer van over.

Treinspringer welke tegen! de trein aan sprong ipv er voor.... hierdoor wel overleefd maar miste wel een aantal ledematen := kermde van de pijn trouwens.... op zich logisch.

Iemand die suïcidaal was en van het dak wilde springen. Ik stond buiten voor het portiek van de flat. niet wetende dat de persoon al aan de rand stond... ik hoorde een enorme klap. Persoon was al gesprongen en lag 2 meter naast mij. Ik zat onder delen van hersenen...... :r

Persoon onder de tram.. aangereden op zijn scooter. Hoofd was volledig kapot. Maar nog wel in leven. Stabiliseerde zijn hoofd... ipv zijn schedel had ik zijn hersens vast. Moet zeggen dat mn maag toen wel redelijk omdraaide :=

Ik ga nog even verder denken :j :')

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 07:46

Jeetje, dat is allemaal echt niet niks := wat een verhalen. Ik vind het wel interessant om te lezen!
Welke zaak is je echt het meest bijgebleven en heeft je emotioneel toch echt geraakt?

__Robijn__

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 07:57

Dat zijn zaken waarbij kinderen zijn.... kind die je reanimeert waarvan je al weet dat die het niet gaat redden omdat ie al blauw is. Ouders die alle hoop op jou hebben gericht. Je ziet dat ze op jou hopen en dat jij hun kindje gaat redden. Je doet je best tegen beter weten in. Ik wist al dat het niets meer ging worden.
Je voelt je zo machteloos, want je wilt dat kleine lichaampje weer tot leven brengen. Maar helaas lukt dat niet altijd

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 08:25

_robijn_
Je weet het natuurlijk niet van te voren, maar kun je ook zaken van familie, vrienden, kennissen krijgen?

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 09:14

jazeker! Maar dan word je daar niet naar toe gestuurd als je aangeeft dat je hen kent als het adres oid al bekend is. Anders is er een kans dat je komt bij eigen dierbaren

Collega heeft dat gehad met haar man. Motorrijder verongelukt, zij daarheen, bleek haar man te zijn....

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 09:59

__Robijn__ schreef:
jazeker! Maar dan word je daar niet naar toe gestuurd als je aangeeft dat je hen kent als het adres oid al bekend is. Anders is er een kans dat je komt bij eigen dierbaren

Collega heeft dat gehad met haar man. Motorrijder verongelukt, zij daarheen, bleek haar man te zijn....

Zo dan.. Daar kom je ook nooit meer overheen denk ik...

Mja kinderen.. Ik ben waarschijnlijk heel erg crosswired in mijn bovenkamer, maar ik kan dat echt niet erger vinden dan een volwassene.. Ik vind het allebei even verschrikkelijk..

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 10:06

__Robijn__ schreef:

Dat lijkt me erg confronterend.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 10:10

Een vriend van mij is brandweerman en heeft een keer zijn eigen oom moeten 'opruimen'. Was door een ernstig auto(?) ongeluk ook in allemaal stukjes en ze kwamen er pas achter bij het hoofd dat het om familie ging :=

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 15:32

Robijn, zoals die man die de deur gewoon open deed terwijl zijn vrouw daar lag dood te gaan... Hoe zijn die mensen dan eigenlijk? Gedragen ze zich rustig en in een soort van trance/leegte? En dienen jullie dan extra te waken voor escalatie of juist niet omdat "de emmer" al overgelopen is?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 19:53

__Robijn__ schreef:
soloro schreef:

Ik heb in mijn geheugen graven wat voor lugubere dingen ik nog kan vertellen :') }:)

Nav een melding.. kwamen wij aan en een man deed open.. deze man stond met zo'n vlees hak bijltje in zijn hand en volledig onder het bloed. Muren van de hal onder het bloed...... alles zat onder. Ik wist dat wat ik ging aantreffen niet best zou zijn. Ik zag een vrouw liggen.... helemaal in het bloed. Ze gorgelde nog net haar laatste adem uit. Ik zag letterlijk de belletje in het bloed in haar mond naar boven komen. Ik wist dat ik hier niets meer aan kon doen. De man had met de vlees bijl haar polsen zo goed als door gehakt, haar enkels, en haar nek.
Dit zijn wel dingen die je altijd blijft onthouden.

En een man die zijn vrouw heeft vermoord op de bank in huis. Vrouw zat nog in de bank en is vermoedelijk met een groot voorwerp op haar hoofd geslagen. Haar hoofd was zo goed als kapot... bloed zat werkelijk overal!! := tot aan het plafond.

Aanrijding waarbij een persoon uit de auto geslingerd is en hierbij zijn hand verloren is. Persoon was in shock en wilde zijn eigen hand terug vinden... persoon kwam aanlopen met zijn eigen hand in zijn hand := _O-

Beknelling in een vrachtwagen die onder een viaduct door reed maar niet paste en hierdoor een deel instortte, was weinig meer van over.

Treinspringer welke tegen! de trein aan sprong ipv er voor.... hierdoor wel overleefd maar miste wel een aantal ledematen := kermde van de pijn trouwens.... op zich logisch.

Iemand die suïcidaal was en van het dak wilde springen. Ik stond buiten voor het portiek van de flat. niet wetende dat de persoon al aan de rand stond... ik hoorde een enorme klap. Persoon was al gesprongen en lag 2 meter naast mij. Ik zat onder delen van hersenen...... :r

Persoon onder de tram.. aangereden op zijn scooter. Hoofd was volledig kapot. Maar nog wel in leven. Stabiliseerde zijn hoofd... ipv zijn schedel had ik zijn hersens vast. Moet zeggen dat mn maag toen wel redelijk omdraaide :=

Ik ga nog even verder denken :j :')

Dat van zo'n springer van een flat hebben wij ook een keer gezien, maar die man was nog helemaal in tact. Alsof hij gewoon omgevallen was. Werd snel door de politie onder een laken gelegd. Mijn zoon was toen nog klein, maar er heel nuchter onder. Ik denk omdat wij er ook niet in paniek op reageerden.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 19:55

Dioxide schreef:
Robijn, zoals die man die de deur gewoon open deed terwijl zijn vrouw daar lag dood te gaan... Hoe zijn die mensen dan eigenlijk? Gedragen ze zich rustig en in een soort van trance/leegte? En dienen jullie dan extra te waken voor escalatie of juist niet omdat "de emmer" al overgelopen is?

Dit is waar ik van de week nog over nadacht, nadat ik had geschreven dat ik niet zo snel iets luguber vind. Toch is er iets wat ik wel echt luguber vind, namelijk het onvoorspelbare gedrag van iemand die psychisch de zaak niet op orde heeft en onverwacht kan gaan handelen/reageren.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 21:57

Deze man was heel rustig naar ons. Hij gaf aan dat hij al 20 jaar lang psychisch mishandeld werd door zijn vrouw en hij was blij met wat hij gedaan had. Nu had hij rust.

Over t algemeen is mijn ervaring met mensen met psychische klachten dat zij enorm onvoorspelbaar zijn en je dus altijd op scherp moet staan. Iemand kan naar binnen gekeerd zijn en in een split second totaaaaaal doordraaien. Niets werkt dan en ze zijn BEREN sterk... dat is echt ongekend. Dan is t met tig man iemand in de boeien proberen te krijgen. Je dringt op geen manier tot ze door. Maar je hebt ook mensen die gewoon stil staan en mee gaan zonder moeite maar hebben geen “ leven” in zich. Lijkt net of hun ziel weg is... ogen zijn helemaal leeg. Ze reageren ook nergens op.
Iemand die met een mes op straat loopt en je roept ze aan, 0,0 reactie krijg je en zul je moeten handelen voor dat er slachtoffers gemaakt worden.

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 22:03

Robijn, hebben deze gebeurtenissen er nooit voor gezorgd dat je er moeite mee had om te verwerken? Het lijken mij toch best wel heftige beelden.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 10:00

Dat niet zo zeer. Ik ontwikkelde op een gegeven moment wel een angststoornis waar ik gelukkig op tijd bij was en ik nu geen last meer van had.

Dit hield in dat bij alles wat ik deed, dacht aan de dood. Dus als ik van huis weg ging, wil ik altijd een kus van mn man. Maar als hij lag te slapen gaf ik alleen een kus op zn wang. Dan liep ik de deur uit met een rot gevoel want wat als het de laatste was? Dan was het een kus op zn wang?
En dat eigenlijk bij alles... wat als want het kan de laatste zijn. Ik werd er gek van :))
Gelukkig is dat nu heel stuk minder

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 10:48

Fijn dat je er nu geen last meer van hebt, lijkt me wel begrijpelijk dat als je continue met de dood wordt geconfronteerd dat je zoiets kan ontwikkelen ja :j

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 18:15

Zoek op Google naar best gore aan elkaar. Mooie verzameling foto's :)

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 20:05

Rivendell schreef:
Zoek op Google naar best gore aan elkaar. Mooie verzameling foto's :)

Voor sommige heb je echt een sterke maag voor nodig... :x

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 20:58

Robijn respect voor jouw beroep hoor !
Een jaar geleden is een collega op gruwelijke wijze vermoord... beter gezegd afgeslacht. Het horen hoe de dader zich heeft gedragen gaf al kippenvel. Als je daarna hoort dat de agenten/hulpdiensten die te plaatsen kwamen het er al moeilijk mee hadden dan vind ik dat al helemaal heftig voor hun... "jullie" zijn wel wat "gewend" ...

De keerzijde van bepaalde verhalen lijkt me soms ook zo moeilijk.
Zoals het geval van die man die dus doorgedraaid is door hoe hij door zn vrouw behandeld is (zegt hij). Lijkt me niet altijd makkelijk om daarover na te denken.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 21:58

__Robijn__ schreef:
En een man die zijn vrouw heeft vermoord op de bank in huis. Vrouw zat nog in de bank en is vermoedelijk met een groot voorwerp op haar hoofd geslagen. Haar hoofd was zo goed als kapot... bloed zat werkelijk overal!! tot aan het plafond.

Dit zijn dingen waarbij ik echt koude rillingen krijg.
Dit is jarenlang mijn grootste nachtmerrie geweest. Ik ben midden in de nacht ontsnapt, maar zij heeft die kans nooit gehad....... ;(

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 11:09

Avalanche81 schreef:
Dit zijn dingen waarbij ik echt koude rillingen krijg.
Dit is jarenlang mijn grootste nachtmerrie geweest. Ik ben midden in de nacht ontsnapt, <KNIP>

Ik ben niet gauw met stomheid geslagen, maarre...... woah.... :(:)

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 00:06

Dubbel...
Laatst bijgewerkt door Xyris op 05-05-19 00:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 00:07