Problemen met de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 13:20

nou idd, een deadline zodat je van het voorjaar en zomer eindelijk beschikking hebt over de grond, dat is kwa planten enzo ook gunstiger

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 13:30

meggiemeg schreef:
Moonfight schreef:
Omdat de achterbuurman (die hun al 20 jaar kent) denkt dat het hem misschien wel lukt als hij een beetje tijd krijgt om ze langzaam zover te krijgen. Dus we geven hem daar ook wat ruimte voor. Maar we hebben duidelijk aangegeven dat dit niet oneindig gaat duren.

Dat duurt het inmiddels ook al toch?

Gaat hard die kant op volgens mij, zitting was ergens in mei vorig jaar ofzo?

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 13:56

Of de achterbuurman speelt onder 1 hoedje met je buren en proberen ze zo nog meer tijd te rekken.
Tjeez mijn geduld zou echt op zijn en ik ging het hard spelen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 14:00

Ik zou ook zeggen, jullie hebben tot 31 januari 2023 en daarna gaat de rechter erover.
Achterbuurman, leuk hoor. Maar kan weer maanden duren.
Buren verdienen de kosten van de rechtzaken ook.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 14:06

Punt is dat je ook niet direct op de rol staat bij de rechtbank voor een datum, dus snel tot een oplossing komt je al niet meer ben ik bang. Wij hebben ruim 1½ jaar moeten wachten tot dat er plek was voor een zittingsdatum.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 14:14

Oh mèn, ik blijf jullie bewonderen om jullie geduld, lachen om je humor (miljoentje _O- ) en medeleven houden voor de situatie.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 15:39

Wat ik me afvraag, als er geen hoger geroep komt en zij uiteindelijk toegeven, wie draait er dan voor al jullie kosten op? Ik hoop toch de buren?

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 16:31

Nooit saai dit topic :D

Man, man, man, wat heb ik een respect voor jullie, maar die buren moeten zich zo onderhand toch wel rot schamen. Ze weten dondersgoed dat ze fout zitten.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 19:41

Ik val in herhaling maar ik vind het verbazingwekkend dat die buren zich zo kunnen blijven gedragen . Van mij mag er in de wet een verandering komen dat dit soort gedrag bestraft gaat worden, en flink ook, geef maar een flinke boodschap af , dit kost de maatschappij zo ontzettend veel onnodig geld en tijd .
Van mij een tegemoetkoming voor jullie omdat jullie al die tijd geen gebruik van eigendom hebben kunnen hebben, alle kosten betalen van advocaten en rechtszaken en bijkomende kosten en er een boete overheen leggen.
Respect voor jullie engelengeduld , ik had met een shovel de boel al opgetrokken en omgespit .

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 19:43

Eens. Eigenlijk zou er een straf moeten staan hierop. Op onnodig rekken van rechtszaken en eigenlijk een belemmering van de rechtsgang. Dat dit kan is eigenlijk al absurd.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 19:46

Ja toch het is al 3 jaar zo klaar als een klontje hoe t zit . Ronduit belachelijk dat dit kan

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 19:46

Ja ik zou op dit punt nu ook zeggen je hebt tot 31 januari anders gaan wij de tijdlijn eens bepalen.
Ze hebben constant gevraagd voor meer tijd of door moeilijk gedrag meer tijd gekregen.

Zeker nu ze eigenlijk aangeven dat ze fout zitten zou ik de druk er opzetten.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 20:00

knollentuin schreef:
Ik val in herhaling maar ik vind het verbazingwekkend dat die buren zich zo kunnen blijven gedragen . Van mij mag er in de wet een verandering komen dat dit soort gedrag bestraft gaat worden, en flink ook, geef maar een flinke boodschap af , dit kost de maatschappij zo ontzettend veel onnodig geld en tijd .
Van mij een tegemoetkoming voor jullie omdat jullie al die tijd geen gebruik van eigendom hebben kunnen hebben, alle kosten betalen van advocaten en rechtszaken en bijkomende kosten en er een boete overheen leggen.
Respect voor jullie engelengeduld , ik had met een shovel de boel al opgetrokken en omgespit .

Helaas werkt het niet zo, een rechter bepaald hoe groot het bedrag is wat er betaald moet worden, dat is zelden het bedrag wat er ook daadwerkelijk is uitgegeven. Wij hebben een zaak gewonnen tegen de gemeente, onze kosten waren rond 14.000.- en hebben daar 10% vergoed van gekregen.
Maar ik ben het wel met je eens dat een rechter de mogelijkheid moet kunnen hebben om te kijken waarom een zaak zolang loopt en waardoor het niet is afgerond, dat een partij die zo tegenwerkt ook op de vingers moet kunnen worden getikt en niet alleen een foei vingertje moet krijgen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 20:06

Ik weet dat het niet zo werkt op het moment , daarom zeg ik ook een wetswijziging lijkt me van belang

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 20:07

Mensen leren van advocaten wat er allemaal mogelijk is , lijkt me sterk dat ze dit allemaal zelf verzonnen hebben

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 20:19

Ik zou ook nog in overweging nemen dat dit mogelijk je relatie met je achterbuurman kan schaden, die mensen liegen en bedriegen, straks word de achterbuurman erin meegesleept en heb je straks een verstoorde relatie met 2 buren :o

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 21:54

justdiesel schreef:
Of de achterbuurman speelt onder 1 hoedje met je buren en proberen ze zo nog meer tijd te rekken.
Tjeez mijn geduld zou echt op zijn en ik ging het hard spelen.

Dit is puur tijd rekken en traineren, ik snap dat je probeert redelijk te blijven maar ik zou toch uiteindelijk kiezen voor een juridische afhandeling zodat er gewoon geen enkel gaatje meer is waaruit ze kunnen ontsnappen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 21:55

ruitje schreef:
Ik zou ook nog in overweging nemen dat dit mogelijk je relatie met je achterbuurman kan schaden, die mensen liegen en bedriegen, straks word de achterbuurman erin meegesleept en heb je straks een verstoorde relatie met 2 buren :o

Ja of ze zien ook in dat het echt onredelijke idioten zijn en dan raken ze verder geïsoleerd

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 09:38

Ik snap TS ook wel.
Ze zullen al veel kosten gehad hebben.
Als je het zonder rechter voor elkaar krijgt is toch voordeliger.

Maar ik zou wel een datum mee geven.
Dit zodat je duidelijkheid creëert. En ook voor de buren een stok achter de deur om actie te ondernemen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 09:41

Arabesk schreef:
ruitje schreef:

Ja of ze zien ook in dat het echt onredelijke idioten zijn en dan raken ze verder geïsoleerd

Dat werkt volgens mij niet zo bij oude onredelijke idioten. Die zijn als spookrijders op een snelweg die op de radio horen dat hen een spookrijder tegemoet komt en die roepen:”1 spookrijder?! Ik zie er tientallen!”

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 09:51

daantjuhhh schreef:
Ik snap TS ook wel.
Ze zullen al veel kosten gehad hebben.
Als je het zonder rechter voor elkaar krijgt is toch voordeliger.

Maar ik zou wel een datum mee geven.
Dit zodat je duidelijkheid creëert. En ook voor de buren een stok achter de deur om actie te ondernemen.

Tuurlijk, het is heel begrijpelijk, het uurtarief van een advocaat is niet bepaald laag, kosten om te rechten er bij. Plus alle andere kosten die ze al hebben moeten betalen. Alleen vraag ik me af dat als een rechter, instanties zoals het kadaster e.d. het niet voor elkaar krijgen waarom dan wel een buurman? Wie zegt dat het dan niet weer een heel jaar gaat duren? Elke keer weer een smoes om tijd te rekken. Daar zijn ze goed in is wel gebleken.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 09:58

Dat de achterbuurman het wel voor elkaar zou krijgen is alleen maar omdat de huidige buren zichzelf heul belangrijk vinden en veel anderen zien als minderwaardig. Daardoor zou achterbuurman wel meer kans maken van slagen, want daar zijn ze al jaren mee bevriend blijkbaar, dus die heeft wel “aanzien”.
Het is altijd al een principe kwestie geweest voor de buren.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 10:12

Maar ik snap het niet.
De zaak was een hele tijd geleden toch al af gedaan? En de buren moesten toch eieren voor hun geld kiezen? Er staat mij iets van bij dat zij een boete moesten betalen als zij zich niet aan de gemaakte afspraken hielden.
Hoe kan het dat hier dan nog niks merkbaar van is? Of heb ik het verkeerd?

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 10:31

Omdat er hoger beroep aangetekend is en daarmee de originele uitspraak waarschijnlijk opgeschort is. Anders zouden ze na de originele uitspraak de grond moeten overdragen, en als ze het hoger beroep winnen de grond weer terug moeten krijgen van TS. Dan blijf je bezig.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 10:37

Voordeel is wel dat er na hoger beroep niet veel meer voor ze overblijft, ze kunnen dan nog in cassatie kunnen gaan maar dat zal de uitspraak niet echt veranderen. Rechters kijken dan vaak alleen of wel de juiste procedure is gevolgd en of alles correct is uitgevoerd.