Christiene schreef:Ik heb ook familie lid die de wc niét doorspoelt met plassen...
Dat vind ik al ranzig en gierig.
Gatvet. Water kost ook nog eens 'geen drol' dus wat bespaar je daar nu daadwerkelijk mee? Het milieu misschien? Ranzig.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Optiwolk schreef:Ik kende in Mn studententijd wel een paar jongens die dat altijd meenamen, zoutvaatjes.
Niet omdat ze het niet konden betalen ofzo, maar voor de kick.
Kerel had ook wel verkeersborden onder zn bed liggen, vond ie ook geinig om te hebben...
Ellen_ov schreef:Artimes schreef:Briljant topic ik lees al een tijdje mee![]()
Ik heb een vriendin waar ik altijd mijn eigen koffie mee moet nemen, want ze vind koffie duur en vind het ok om 1 kopje koffie te schenken wil ik meer dan moet ik cupjes mee nemen
Het is dat ze verder een lieve meid is maar ik vind het echt gierig
wauw... gewoon wauw... dit is zo gierig en al 'in je eigen wereld' dat ze het zelf waarschijnlijk niet eens meer doorheeft hóe gierig het is?
niet beledigend oid maar vind het wel erg bijzonder.
Amber_anne schreef:Super triest maar idd het stelen van peper en zout, bestek, glazen, asbakken etc gebeurt dus schijnbaar heel vaak in restaurants
Shaggy09 schreef:Wtf gewoon, hoe komt het in je op
Mijn zus neemt altijd het koekje mee van de thee/koffie als ze 'm op dat moment niet lust en dan voel ik me al bezwaard
Wat vinden jullie trouwens van een doggybag? Is dat gierig of juist een goed initiatief?
Ik vind het persoonlijk een heel goed idee en vind het jammer dat dit (in mijn beleving) in veel restaurants nog niet aan de orde is.
Want er word zo ontzettend veel eten verspild hier in NL.. Zo ontzettend zonde
Shaggy09 schreef:Wat vinden jullie trouwens van een doggybag? Is dat gierig of juist een goed initiatief?
Ik vind het persoonlijk een heel goed idee en vind het jammer dat dit (in mijn beleving) in veel restaurants nog niet aan de orde is.
xU_Blinghx schreef:Shaggy09 schreef:Wat vinden jullie trouwens van een doggybag? Is dat gierig of juist een goed initiatief?
In de meeste restaurants als je om een doggy bag vraagt geven ze het wel mee hoor. Anders gooien ze het toch weg.
Behalve misschien bij de all-you-can eat restaurants.. dat zou pas gierig zijn als je daar om een doggy-bag vraagt..
Shaggy09 schreef:Wtf gewoon, hoe komt het in je op
Mijn zus neemt altijd het koekje mee van de thee/koffie als ze 'm op dat moment niet lust en dan voel ik me al bezwaard
Wat vinden jullie trouwens van een doggybag? Is dat gierig of juist een goed initiatief?
Telpeva schreef:Shaggy09 schreef:Wtf gewoon, hoe komt het in je op
Wat het koekje beteft, ik heb eens gehoord dat ze voedingsmiddelen (wanneer ze al bij een klant aan tafel zijn geweest) eigenlijk verplicht weg moeten gooien. Weet iemand of dat zo is, of nog steeds zo is? Een kennis van mij werkte bij een lunchroom waar ze van die kleine 1 persoons voorverpakte jam en boter bij de broodjes deden zodat klanten ze zelf konden smeren. Die bleven vaak ongeopend liggen, en die moest ze van de baas weggooien. Dat vond ze zonde dus ze nam ze altijd mee naar huis als de verpakking toch nog dicht zat. Zou ik denk ik ook doen, ik vind dat ook zonde... Maar ik weet dus niet of dat overal zo gaat, misschien weet iemand dat?
Shaggy09 schreef:xU_Blinghx schreef:
In de meeste restaurants als je om een doggy bag vraagt geven ze het wel mee hoor. Anders gooien ze het toch weg.
Behalve misschien bij de all-you-can eat restaurants.. dat zou pas gierig zijn als je daar om een doggy-bag vraagt..
Dat mag volgensmij niet. Mijn vriend heeft een keer 2 brownies meegenomen uit een all you can eat restaurantDit omdat hij het gewoon niet meer op kreeg en je bij moet betalen voor de dingen die je niet op krijgt. Toen we bij de kassa kwamen moesten we alsnog 5 euro afrekenen want je mocht niks mee naar huis nemen.
Vond dat niet gierig van m'n vriend want weggooien is nog altijd zonde.
MarlindeRooz schreef:Lunchroom waar ik ooit werkte, daar werden onverpakte koekjes ook herbruikt.
Cayenne schreef:Onverpakte koekjes hergebruiken
Ik denk niet dat het gierigheid is, maar ik kan rustig de hele dag met 1 theezakje doen.
Ik vind het echt onzin om voor iedere kop thee een nieuwe te gebruiken.
IHN schreef:xU_Blinghx schreef:
Dat mag volgensmij niet. Mijn vriend heeft een keer 2 brownies meegenomen uit een all you can eat restaurantDit omdat hij het gewoon niet meer op kreeg en je bij moet betalen voor de dingen die je niet op krijgt. Toen we bij de kassa kwamen moesten we alsnog 5 euro afrekenen want je mocht niks mee naar huis nemen.
Vond dat niet gierig van m'n vriend want weggooien is nog altijd zonde.