Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 09:53

Christiene schreef:
Ik heb ook familie lid die de wc niét doorspoelt met plassen...
Dat vind ik al ranzig en gierig.

Gatvet. Water kost ook nog eens 'geen drol' dus wat bespaar je daar nu daadwerkelijk mee? Het milieu misschien? Ranzig.

Amber_anne

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 10:03

Super triest maar idd het stelen van peper en zout, bestek, glazen, asbakken etc gebeurt dus schijnbaar heel vaak in restaurants

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 10:07

Wtf gewoon, hoe komt het in je op :')
Mijn zus neemt altijd het koekje mee van de thee/koffie als ze 'm op dat moment niet lust en dan voel ik me al bezwaard :P

Wat vinden jullie trouwens van een doggybag? Is dat gierig of juist een goed initiatief?
Ik vind het persoonlijk een heel goed idee en vind het jammer dat dit (in mijn beleving) in veel restaurants nog niet aan de orde is.
Want er word zo ontzettend veel eten verspild hier in NL.. Zo ontzettend zonde

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 10:09

doggybag is prima vind ik. Inderdaad, zo wordt er veel minder verspild. En wil je het zelf niet eten, kan je het inderdaad nog aan de hond geven :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 10:09

Ik vind een doggybag heel fijn! Maar ik krijg bijna altijd mijn eten op. Lekker de volgende dag als lunch en ik ben nogal anti voedselverspilling.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 10:12

Optiwolk schreef:
Ik kende in Mn studententijd wel een paar jongens die dat altijd meenamen, zoutvaatjes.
Niet omdat ze het niet konden betalen ofzo, maar voor de kick.
Kerel had ook wel verkeersborden onder zn bed liggen, vond ie ook geinig om te hebben...

Dingen die cool waren toen je nog onnozel was :roll: Zo heb ik ooit de 222 trappen van de Montmartre op mogen rennen omdat een groepsgenoot zo nodig een bierglas moest jatten en de Parijse cafébaas daar niet van gediend was......

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 10:17

Ellen_ov schreef:
Artimes schreef:
Briljant topic ik lees al een tijdje mee O:)

Ik heb een vriendin waar ik altijd mijn eigen koffie mee moet nemen, want ze vind koffie duur en vind het ok om 1 kopje koffie te schenken wil ik meer dan moet ik cupjes mee nemen
Het is dat ze verder een lieve meid is maar ik vind het echt gierig

wauw... gewoon wauw... dit is zo gierig en al 'in je eigen wereld' dat ze het zelf waarschijnlijk niet eens meer doorheeft hóe gierig het is?

niet beledigend oid maar vind het wel erg bijzonder.

Ik denk idd dat ze niet doorheeft dat het gierig is, heb het wel eens gevraagd, of het een geldkwestie was oid, maar dat was het niet, ze vind het niet nodig om meer dan 1 koffiepad per bezoekend persoon te reserveren... Heb haar vorig jaar wel een koffie pakket kado gedaan voor haar verjaardag, gelukkig kon ze daar wel om lachen :p maar als ik langs kom krijg ik niet meer helaas ;)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 10:20

Amber_anne schreef:
Super triest maar idd het stelen van peper en zout, bestek, glazen, asbakken etc gebeurt dus schijnbaar heel vaak in restaurants

Ik vraag mij dan ook echt af waarom mensen dat doen. Omdat ze het dus nodig hebben en er niet voor willen betalen of omdat het spannend is.

Mijn vriend en ik grappen wel is over mooie bier glazen of we er 1 mee zouden nemen. Nog nooit gedaan, wel is gevraagd en het grote glas kon niet daar hadden ze niet zo veel van. Toen zijn ze speciaal op zoek gegaan naar de kleine variant die ze hadden binnen gekregen en die mochten we gratis meenemen. Toch een beter gevoel dan stelen Haha.
Gierig? Misschien je kan bijna alles ook wel online vinden om te kopen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 10:21

Wauw ik vind dat nog steeds te gek voor woorden.. 1 koffiepad per persoon :') Ik zou dan andersom haar ook maar 1 glas water of 1 kopje thee geven als ze bij mij langs zou komen.

Als het nou nog om een financiële kwestie ging, maar dit vind ik gewoon jennen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 10:51

Shaggy09 schreef:
Mijn zus neemt altijd het koekje mee van de thee/koffie als ze 'm op dat moment niet lust en dan voel ik me al bezwaard :P

Wat vinden jullie trouwens van een doggybag? Is dat gierig of juist een goed initiatief?
Ik vind het persoonlijk een heel goed idee en vind het jammer dat dit (in mijn beleving) in veel restaurants nog niet aan de orde is.

koffiekoekje meenemen vind ik niet zo erg, die heb je nl gewoon betaald bij je koffie.

Alsook de doggybag, ik betaal een prijs voor een maaltijd, en als ik die niet op krijg vind ik het zonde van het geld én het eten om het weg te gooien. Vaak heb ik er een leuke maaltijd / tussendoortje van over voor de dag erna en anders is de hond er wel mee gelukkig.

Doe ik trouwens wel enkel als het nog een beetje de moeite is (ik neem vaak pasta gerechten maar krijg vaak maar de helft op), voor een eetlepel die overblijft laat ik de moeite niet doen (of verpakking verspillen).

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 11:21

Shaggy09 schreef:

In de meeste restaurants als je om een doggy bag vraagt geven ze het wel mee hoor. Anders gooien ze het toch weg.
Behalve misschien bij de all-you-can eat restaurants.. dat zou pas gierig zijn als je daar om een doggy-bag vraagt..

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 11:38

Ik heb dat een tijdje geleden gedaan toen we met de kinderen ergens hadden gegeten: bleven halve pizza’s over want het is altijd erg veel. En ze waren zo onwijs lekker, dat ik gevraagd heb of we het mee mochten nemen. Die man was er juist erg blij mee, want vond het ook wel zonde hoeveel er weggegooid werd. Dus netjes dubbelgevouwen in een stukje aluminiumfolie meegekregen.

Koekje net zo: dat wordt anders ook weggegooid.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 11:49

xU_Blinghx schreef:
Shaggy09 schreef:

In de meeste restaurants als je om een doggy bag vraagt geven ze het wel mee hoor. Anders gooien ze het toch weg.
Behalve misschien bij de all-you-can eat restaurants.. dat zou pas gierig zijn als je daar om een doggy-bag vraagt..

Dat mag volgensmij niet. Mijn vriend heeft een keer 2 brownies meegenomen uit een all you can eat restaurant :') Dit omdat hij het gewoon niet meer op kreeg en je bij moet betalen voor de dingen die je niet op krijgt. Toen we bij de kassa kwamen moesten we alsnog 5 euro afrekenen want je mocht niks mee naar huis nemen.

Vond dat niet gierig van m'n vriend want weggooien is nog altijd zonde.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 11:59

Shaggy09 schreef:

Wat het koekje beteft, ik heb eens gehoord dat ze voedingsmiddelen (wanneer ze al bij een klant aan tafel zijn geweest) eigenlijk verplicht weg moeten gooien. Weet iemand of dat zo is, of nog steeds zo is? Een kennis van mij werkte bij een lunchroom waar ze van die kleine 1 persoons voorverpakte jam en boter bij de broodjes deden zodat klanten ze zelf konden smeren. Die bleven vaak ongeopend liggen, en die moest ze van de baas weggooien. Dat vond ze zonde dus ze nam ze altijd mee naar huis als de verpakking toch nog dicht zat. Zou ik denk ik ook doen, ik vind dat ook zonde... Maar ik weet dus niet of dat overal zo gaat, misschien weet iemand dat?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:04

Lunchroom waar ik ooit werkte, daar werden onverpakte koekjes ook herbruikt. :r

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:04

MarlindeRooz schreef:

Nee! Wat ontzettend ranzig :r

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:05

ja dat werkt zo :x

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:05

Iewl :r !

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:06

Telpeva schreef:
Shaggy09 schreef:

Wat het koekje beteft, ik heb eens gehoord dat ze voedingsmiddelen (wanneer ze al bij een klant aan tafel zijn geweest) eigenlijk verplicht weg moeten gooien. Weet iemand of dat zo is, of nog steeds zo is? Een kennis van mij werkte bij een lunchroom waar ze van die kleine 1 persoons voorverpakte jam en boter bij de broodjes deden zodat klanten ze zelf konden smeren. Die bleven vaak ongeopend liggen, en die moest ze van de baas weggooien. Dat vond ze zonde dus ze nam ze altijd mee naar huis als de verpakking toch nog dicht zat. Zou ik denk ik ook doen, ik vind dat ook zonde... Maar ik weet dus niet of dat overal zo gaat, misschien weet iemand dat?

Dat klopt :j

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:08

Shaggy09 schreef:
xU_Blinghx schreef:

Dat mag volgensmij niet. Mijn vriend heeft een keer 2 brownies meegenomen uit een all you can eat restaurant :') Dit omdat hij het gewoon niet meer op kreeg en je bij moet betalen voor de dingen die je niet op krijgt. Toen we bij de kassa kwamen moesten we alsnog 5 euro afrekenen want je mocht niks mee naar huis nemen.

en als je nou iets op je bord hebt liggen en je komt erachter dat het niet te vreten is??? Ik snap het principe, hoor..dat ze geen zin hebben tonnen eten weg te mikken, maar om een inclusief prijs te betalen, en er dan, omdat je iets niet opeet, overheen moeten betalen vind ik ook wel te gek eigenlijk...all you can eat is vaak echt niet zo dat je het geld wat je uitgeeft daadwerkelijk opeet ook.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:14

MarlindeRooz schreef:

Bah bah bah bah bah bah bah -O-

IHN: ik heb zelf 1x gehad dat ik een gerecht had meegenomen om uit te proberen, dat ik achteraf echt niet lekker vond, dit had ik aangegeven bij het personeel dat dat de reden was en dat was toen geen probleem, hoefde ook niet bij te betalen :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 12:20

Onverpakte koekjes hergebruiken :wow:

Ik denk niet dat het gierigheid is, maar ik kan rustig de hele dag met 1 theezakje doen.
Ik vind het echt onzin om voor iedere kop thee een nieuwe te gebruiken.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:24

Een vriendin van mij had 2 gratis kaartjes voor iets en heeft mij toen meegevraagd.
Zij verwachtte hierin wel dat ik alles zou betalen aan benzine, eten, etc, want zij had de kaartjes al geregeld :+

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:28

Cayenne schreef:
Onverpakte koekjes hergebruiken :wow:

Ik denk niet dat het gierigheid is, maar ik kan rustig de hele dag met 1 theezakje doen.
Ik vind het echt onzin om voor iedere kop thee een nieuwe te gebruiken.

Moet je gewoon een rechaudje aanschaffen. ik doe 1 theezakje op een liter water, laat het lekker de ganse dag staan (fruitinfusie, groene thee en witte en zwarte worden bitter als je langer dan X minuten laat trekken) en het blijft warm door het theelichtje eronder. (op het werk staat mijn theekannetje op de verwarming :P )

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:30

IHN schreef:
xU_Blinghx schreef:

en als je nou iets op je bord hebt liggen en je komt erachter dat het niet te vreten is??? Ik snap het principe, hoor..dat ze geen zin hebben tonnen eten weg te mikken, maar om een inclusief prijs te betalen, en er dan, omdat je iets niet opeet, overheen moeten betalen vind ik ook wel te gek eigenlijk...all you can eat is vaak echt niet zo dat je het geld wat je uitgeeft daadwerkelijk opeet ook.[/quote]

Vroegáh was dit ook niet zo dat je een boete moest betalen. Helaas kunnen mensen niet omgaan met hun eigen eetlust en bestelde ze overmatig waardoor de helft werd weggegooid.
Ik heb wel eens meegemaakt dat ik iets bestelde wat ik uiteindelijk niet lekker vond en de rest van mijn tafelgenoten ook niet. Dit had ik aangegeven en heb er geen boete over betaald. Gewoon netjes zeggen en er is niks aan de hand. (tenzij het misschien topdrukte is gezien ze dan geen overzicht meer hebben)
Ik hoor ook vaak genoeg dat mensen het in de potten van planten stoppen of meenemen naar het toilet om het daar te dumpen :=