Ik laat het van het ras afhangen. Toen ik nog Brahmas had gaf ik die tot 25 weken kuikenvoer. Vooral omdat het eiwitpercentage lekker hoog is wat bij die Brahmas wel handig is.
Nu geef ik de vleeskippen kuikenvoer tot de slacht, maar de leghennen krijgen vanaf aankomst meteen legkorrel.
Ik zet de nieuwe kippen er altijd direct bij. Mijn ervaring is dat de nieuwe kippen het nauwelijks door hebben dat er nieuwe bij komen omdat ze te druk zijn met scharrelen. De nieuwe zet ik in het nachthok. Meestal zijn de nieuwe zo onder de indruk dat ze na een uur pas de overdekte ren in gaan. Na een week durven ze pas de open ren in te gaan en na een week of 2 gaan ze pas de rest onderzoeken. De oude kippen hebben meestal pas door dat er nieuwe zijn tegen de schemer. Heel even wat onrust met op stok gaan maar verder nooit gedoe. Na 2/3 weken zijn ze weer 1 groep geworden.
Moonfight
Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-20 17:02
Wij hebben 2 biggen even op een opdracht gezet. Dit stukje wei was erg dichtgetrapt dus moet even losgewerkt worden.
Mijn eerste zelf uitgebroede kwartelkuiken is er! LindyH @ [VT] Kipfilet in blik - waar te koop? Het komt uit een ei uit de supermarkt. Het is er helaas maar eentje dus ik moet op zoek naar meer eieren. Ik twijfel tussen weer eitjes uit de supermarkt, van gewone Japanse kwartels, of broedeieren van Jumbo-kwartels.
Nu vroeg ik mij af of Jumbo-kwartels ook echt grotere eieren leggen. Ze zijn wat groter, dat weet ik, en zijn dus vooral interessant voor de vleesopbrengst. Maar ik heb ze voor de eieren, dus vraag ik mij af of ze ook echt grotere eieren geven. Of is het niet de moeite?
Van de volwassen kwartels die ik al heb weet ik niet precies wat ze zijn. Ze hebben geen fancy kleurtjes dus het zou kunnen dat ze Jumbo zijn. Het zijn overigens alleen hennen dus ik kan hun eieren niet gebruiken.
Goed! Heb even meegeholpen want ze vorderde niet echt. Pootjes lagen weer wat verkeerd dus die recht getrokken en het was er zo uit. Moeder is direct beginnen likken, staat al recht, heeft al gedronken dus echt super.
Was echt overtuigd dat het een tweeling ging zijn want moeder was gigantisch. Zwaarder dan de ooi die de tweeling heeft gehad en de ooi die het grote ram lam heeft gehad. Echt 2 dikke bulten aan elke kant van haar lijf. Maar nee, was gewoon allemaal vruchtwater
Gefeliciteerd DMH! Gun het je zo dat alles nu gewoon vlot en zonder problemen af gaat!
Anoniem
Geplaatst: 30-03-20 15:01
Oh mensen, ik kom hier bijna niet meer bij van het lachen en janken tegelijkertijd.
Jullie zullen zich nog wel herinneren dat ik een konijn verkocht. Die mensen gaven een mooie prijs voor een andere die ik had zitten die was gedekt. Ze hebben die dus alle 2 gekocht toen. Nu komt het: Ze hebben mij net laten weten dat ze is bevallen van een mooi, groot nest.
Ik zit hier met 3 f*cking schijnzwangere voedsters en uitgerekend diegene die ik heb verkocht, bevalt dus. Ik ben heel blij voor die mensen, maar ik kan momenteel wel met mijn hoofd tegen de muur aanlopen
Ahum. Die ooi die haar lam niet wou zogen? Die zoogt er nu 3 Zij deelt haar melkbar met de tweeling en de moeder van de tweeling deelt haar melkbaar met het grote, zwarte ramlam. 2 moeders zogen 3 lammers samen. Schiet mij nu maar gewoon lek
Ohh maar dat is toch super! Komt geen lammetje te kort!
lizy29
Geplaatst: 31-03-20 19:15
Zien we hier vaker. Op de een of andere manier is dan de focus van het ene lam af en kan er ineens een stuk meer. We zien lammeren hier ook altijd willekeurig aankoppelen tijdens etenstijd. Terwijl de ooien staan te eten pakken ze gewoon de eerste beste tepel die ze zien