Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Willeke_

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 19:37

Haha ja dat zou ook kunnen. Misschien dachten ze 30,- incl verzendkosten (benzine in dit geval). Ik heb voor het idee wel aangifte gedaan. Je trekt aan het kortste eind maar wie weet komen er meer klachten tegen deze mevrouw en doet marktplaats er iets mee.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 19:41

Het gaat maar om een tientje maar toch is het gewoon brutaal en vooral zegge nee was echt 30 net of je om 10tje gaat zitten liegen

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 19:47

Ja inderdaad. Het is inderdaad maar een tientje maar de manier van vind ik gewoon te brutaal _-:(

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:13

Wat een brutaliteit zeg! Dat mensen dat durven...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:18

Los van de geldkwestie vind ik het ronduit asociaal om zomaar naar binnen te stappen, of de deur nu openstaat of niet.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:40

En jammer ook... Je wou hem voor die prijs weg doen omdat zij in een rolstoel zit en niet goed kon, niet veel te besteden heeft,... Om die reden wou je het hun gunnen.

De volgende die met dit verhaal aan komt en wél eerlijk wil betalen krijgt deze kans misschien niet meer, door zulke types dus.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:17

Nee klopt hoor Mexx, de volgende die om een gunst vraagt met een 'zielig verhaal' ga ik in ieder geval niet meer helpen...

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:35

nou dat is ook lekker, zeg...jou beschuldigen van oplichting? Hadden ze gewoon netjes moeten wachten en het geld overhandigen...hoop dat d'r rolstoel het begeeft.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 08:49

Afgezien van het feit dat ik ook al 2 keer bedonderd ben om spullen te doneren die er nog geen dag later ( incl mijn eigen foto's toen ) weer op MP stonden,zijn er ook mensen die inzamelen en die dus geen flauw idee hebben wat er uiteindelijk ermee gebeurt,en dat in "arme "landen grof geld ermee verdient wordt.
Heb een oude naaimachine op mp een kreeg dus een bericht of ik ze wil doneren voor Afrika.
Nu laat me juist hiermee ervaring hebben ivm o.a. textiel.
Die arme vrouw heeft geen idee,voor hoeveel naaimachines,oude tv's,mobieltjes, enz daar verhandeld worden.
Die mensen voor die het bedoeld is,krijgen de spullen bijna nooit te zien tenzij ze ervoor dokken.
Er zijn heel wenig goede en betrouwbare instellingen,die zich echt inzetten.
Het gross is een grote mafiabende en het wordt goud geld verdient aan onze afgedankte spullen door een klein aantal bonzen....

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 10:33

Ik heb mijn kunstof springzadel te koop staat met verwisselbaar kopijzer, heb er nog een extra kopijzer bij zitten en had in de adv. staan dat het kaal verkocht werd.
Mijn vraagprijs is €150 aangezien het nog in zeer goede staat is.. vond het zelf al niet een overdreven hoog bedrag voor het zadeltje..

Krijg ik een bod van €80, op en neer gemaild en besloot zelf om het eventueel voor minimaal €100 te verkopen aangezien het echt in de weg ligt..
Krijg ik mail terug dat ze het voor €100 wil kopen maar dan wil ze wel mijn bontje en kunstof beugels erbij..

Heb haar maar vriendelijk bedankt en succes met de verdere zoektocht gewenst..

Had echt zoiets van ben blij dat ik €50 wil zakken in prijs.. ga mijn bontje van 80€ er niet bij doen.. ben niet helemaal gek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 11:12

Hier ook weer een bijzondere knakker. Heb een tas erop staan, keurige staat, nieuwprijs 119 euro en heb m erop staan voor 25. Lijkt me schappelijk. Krijg k een berichtje 'ik bied 10 euro'. Nou eh nee. Anders stond bieden wel aan. Dus ook aangegeven dat de prijs vast stond. Meneer wenst me veel succes en ik hem ook.

Komt 5 minuten later dat ie zich heeft verdiep in het merk en het is het toch waard. Iban nr gegeven en kreeg bericht dat ie t overgemaakt heeft met de mededeling 'track en trace code al aangemaakt?'

Eeh.. nee.. staat er nog niet op..

Printscreen gekregen. Gezegd alles fijn maar het gaat pas op de post als het op m'n rekening staat. Nu word ik sinds vanmorgen 7 uur al bestookt met berichten of het vandaag wel op de post gaat dan.. nouja eh.. het staat er nog niet op.. dus nee.. ja maar hij heeft wel een printscreen gestuurd.. ja kan best zijn maar voor het op m'n rekening staat gaat het niet op de post :')

x_Ilse_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 11:32

Ik ben zelf ook een rare verkoper geweest. Had mijn scooter te koop staan en deze zou door een meisje opgehaald worden. Ik was alleen met mijn vader op vakantie, dus had mijn moeder gevraagd om de scooter die ochtend bij mijn vader op te halen. Zo hoefde ze niet nog een week te wachten, maar kon ze de scooter meteen ophalen. Belde mijn moeder 's ochtends dat ze de scooter nergens zag staan.. Bleek het dus dat er die nacht is ingebroken en ze onder andere mijn scooter hebben meegenomen, inclusief de papieren en sleutels die klaarlagen voor mijn moeder.. Meisje kon de scooter dus niet meer ophalen.

Ik was natuurlijk ontzettend kwaad, maar voelde me ook wel heel stom om haar op te bellen met het verhaal dat mijn scooter die nacht gestolen was. :=

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:03

Hahah als je daarmee bij mij zou aankomen zou ik denken dat je hem toch niet wil verkopen of een beter bod heb gehad.
Maar zuur zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:05

Had ze het adres al?
Indien ja, ben ik dan de enige die denkt 'die heeft ze vast alvast opgehaald zonder het te vragen?'

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:06

Ohja dat kan ook nog rachelle
Net als die rolstoel dame van even hierboven

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:11

Dat is zuur zeg.

Zoals ik het lees zou de moeder de scooter ophalen en het meisje hem bij de moeder thuis

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:22

Ja, maar welllicht was het andere adres al eerder gecommuniceerd.... zou kunnen

x_Ilse_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:28

Anoniem schreef:
Had ze het adres al?
Indien ja, ben ik dan de enige die denkt 'die heeft ze vast alvast opgehaald zonder het te vragen?'

Ja, dat waren inderdaad ook meteen mijn gedachten. Maar ze had alleen het adres van mijn moeders huis waar de scooter heen zou gaan en wist ook niet dat ik zelf op vakantie was. Dus het was gewoon echt puur toeval dat er die avond is ingebroken..

Zij zou de scooter met haar vader bij mijn moeder thuis ophalen. Mijn ouders zijn gescheiden, vandaar de twee adressen.
Edit: precies wat je zegt. :D

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:03

Met dat afbieden is echt leuk.

Nog altijd zadel te koop, al flink in prijs gezakt en minimumprijs aangegeven. Gaat om een kwalitieitszadel...
Krijg ik een bericht 100 euro onder vraagprijs.
Berichtje terug dat er volgende week mensen naarhet zadel komen kijken, als dit niet door gaat contacteer ik haar, mits ze mijn vast bedrag wil betalen.
Ze heeft wel 10x gezegd ja laat maar wetenals het niet door gaat dan kijken we wat we aan de prijs kunnen doen.

Ook 10 keer gezegd dat ik niks aan mijn prijs zal doen.

Volhouders... Je hebt ze ook

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:43

Met zadels heb ik altijd geluk gehad: toen ik nog zocht, elke keer een fijne verkopers waarbij ik het zadel kon halen/betalen en testen. Bij niet passen terugbrengen.
(Uiteindelijk 1 gekocht bij zadelpasser die óók niet goed bleef liggen dus over naar boomloos)

3 zadels zelf verkocht: de vzh binnen een half uur. Koper tegemoet gekomen door op het station (haar tussenstop) af te spreken. Ik was vergeten te vermelden dat het zadel geperst was naar een kleinere 'boommaat', dus kreeg een bozige mail dat het zadel niet zou passen, want er stond een andere maat in dan ze zocht. Heb het uitgelegd en erbij gezegd dat ze hem ook mag terugbrengen wanneer hij niet past (ze had het nog niet geprobeerd). Ik had al andere geintresseerden dus voorzag geen problemen. Blijkbaar paste hij want niks meer gehoord.

2e dressuurzadel stond niet eens te koop, vond het handig een (boom)zadel achter de hand te houden. Maarja, hij paste niet lekker meer.. tot ik een oproep zag van een 'bekende' die precies dit soort zadel zocht. Heb hierop gereageerd, zij heeft hem gehaald en hij paste. Anders had ie terug gemogen.

Nog een zadel verkocht waarvan ik dacht dat ie paste dus geen afspraak met de verkoper gemaakt om terug te brengen. Bleek dus helemaal niet te passen (Wintec, was te lang voor zijn korte rug) Deze was ook heel snel weer weg naar een andere blije eigenaar.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:11

Velgen zijn netjes opgehaald.
Hij stuurde netjes een berichtje toen hij weg reed van huis

Zo kan het ook.

Verder nog genoeg op mp gezet
We hebben nog munten liggen waar we niets mee doen

Heb 3 puzzels erop gezet

Heerlijk zo'n weekje vrij en je huis opruimen

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:19

Zo mijn geld is ontvanger door verkoper, nu alleen benieuwd wanneer het ook daadwerkelijk op de post gaat :s

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:19

Een dekje zou zaterdag al betaald zijn, maar staat nog niet op mijn rekening. Iets anders dat ik vandaag heb verkocht stond vandaag op mijn rekening, dus ik twijfel of het wel is overgemaakt. Heb om een betaalbewijs gevraagd, tot nu toe nog geen reactie

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:14

Nou ja kan wel, ligt aan de bank. Soms kijk ik ook op mijn rekening en dan staat het er niet op, kijk ik de volgende dag staat het erop met de datum van de dag ervoor, dat vind ik ook altijd wel apart.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:47

Wij hebben onze auto op marktplaats gezet en ook op een andere grote auto site. Zitten we de advertentie te bekijken staat er duidelijk ons complete adres bij. Adres was niet te verwijderen dus gelijk de hele advertentie maar verwijderd. Best bizar!