Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:47

Es_ther schreef:
Opmaken in de trein/bus vind ik ook zo wat. Sta dan iets eerder op, of ga op school naar de wc :').

Maar daar heb jij toch verder geen last van? Ik doe wel eens een likje mascara op mijn ogen in de trein hoor, zit er toch en ik val er niemand mee lastig :=

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:50

Ik durf dat nooit, zal je net zien dat de trein op een ongelegen moment over een wissel dendert en ik naar de eerste hulp kan met een staaf mascara in mn oog :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:51

Emmaa_ schreef:
Es_ther schreef:
Opmaken in de trein/bus vind ik ook zo wat. Sta dan iets eerder op, of ga op school naar de wc :').

Maar daar heb jij toch verder geen last van? Ik doe wel eens een likje mascara op mijn ogen in de trein hoor, zit er toch en ik val er niemand mee lastig :=

Wel als ze naast me zitten en ik tegen het raam gedrukt zit omdat zij 2 stoelen nodig hebben om zich op te maken :').

ontherun

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:04

Ik moet ook nog wel eens mascara of lippenstift opdoen in de trein, volgens mij val ik daar toch niemand mee lastig := Maar ik heb dan geen 2 stoelen nodig.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:11

Foaly schreef:
Ik durf dat nooit, zal je net zien dat de trein op een ongelegen moment over een wissel dendert en ik naar de eerste hulp kan met een staaf mascara in mn oog :')

:')

Het idee al dat ik zonder make up bekenden onder ogen moet komen

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:17

Ik doe soms mijn hele make up in trein.. soms is het gewoon niet anders... mensen kunnen jr zo vuil aankijken, vind dat gewoon zo sneu en oppervlakkig.. ik gebruik niet extra stoel ofzo, dus niemand heeft er last van

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:12

Na drie dagen Praag kan ik zeggen dat het hier in Praag echt super geregeld is. Je koopt een kaartje voor 0.30 uur, 1 uur, een dag of 72 uur, en je knalt met bus/tram/metro overal heen :j
Het gaat puur op vertrouwen, er wordt nauwelijks gecontroleerd...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:29

Ik zat in de gisteren in de bus en ik werd gebeld door mijn vader. Ik neem op met 'Hoi pappie' en de man die voor mij zit draait zich om en kijkt me aan. Ik excuseer me en zeg dat mijn vader me belt, zegt hij 'Ah ja, ik dacht al, je mag ook wel even op mijn knie zitten'.

:') :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:31

lieveli schreef:
Ik zat in de gisteren in de bus en ik werd gebeld door mijn vader. Ik neem op met 'Hoi pappie' en de man die voor mij zit draait zich om en kijkt me aan. Ik excuseer me en zeg dat mijn vader me belt, zegt hij 'Ah ja, ik dacht al, je mag ook wel even op mijn knie zitten'.

:') :')

Omg :').

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:56

LadyMadonna schreef:
Na drie dagen Praag kan ik zeggen dat het hier in Praag echt super geregeld is. Je koopt een kaartje voor 0.30 uur, 1 uur, een dag of 72 uur, en je knalt met bus/tram/metro overal heen :j

Met die controle heb ik toch andere ervaring een paar jaar geleden. Was met een muziekreis in Praag en een paar hadden geen kaartje omdat het onze eerste dag in Tsjechië was en we nog geen pinautomaat waren tegengekomen en de kaartautomaten/kiosken accepteerden toen nog niet onze pinpas. Toen kregen ze een boete van een norse Tsjech(die overigens wel in Euro's kon worden betaald) Schade viel mee en weer een avontuur rijker.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 09:31

Ik heb op zich geen problemen met mensen die hun complete make up doen in de trein. Waar het niet dat je ze soms blijft aankijken en ze ook geniale gezichten trekken soms :')

Oh en makeup stinkt :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 10:02

Afbeelding

Leiden - Den Haag is m'n normale route en Alphen - Gouda m'n omreisroute :D ik ben even aan het bedenken hoe ik nu op school moet komen :')

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 10:06

Als je naar Alphen kan komen, kan je vandaar uit wel naar Gouda, probleem zit tussen Alphen en Bodegraven (is koperdiefstal volgens de lokale media).

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 10:20

Ohmy, ik ben zo blij dat ik vanochtend heb besloten een dagje vrij te nemen _O-

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 10:22

Ja valt nog niet mee _O- gaan het nu inderdaad Leiden - Alphen - Gouda - Rotterdam Centraal - Blaak :')

Best birthday present ever _O-

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 10:36

Gefeliciteerd!

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 10:49

Toch een fijne verjaardag Warboel

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 11:27

Dat het stadsvervoer hier zonder aankondiging ineens pats-boem staakt. Echt ontzettend irritant. Had even een nieuwsbericht geplaatst ofzo, dan kun je erop anticiperen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:16

Afbeelding

:))

Bedankt allemaal! :) Ik ben inmiddels op Blaak aangekomen, heb er 3 uur over gedaan :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 13:06

daffieduck83 schreef:
LadyMadonna schreef:

Met die controle heb ik toch andere ervaring een paar jaar geleden. Was met een muziekreis in Praag en een paar hadden geen kaartje omdat het onze eerste dag in Tsjechië was en we nog geen pinautomaat waren tegengekomen en de kaartautomaten/kiosken accepteerden toen nog niet onze pinpas. Toen kregen ze een boete van een norse Tsjech(die overigens wel in Euro's kon worden betaald) Schade viel mee en weer een avontuur rijker.

Tja, eigen keuze om zonder kaartje in te stappen natuurljk. Was het wel een echte controleur? Er zijn ook oplichters die zich voordoen als controleur, maar dat niet zijn.

Maar echt, ik heb de afgelopen dagen op hele diverse tijden in de metro gezeten (gestaan ;) ) en geen controleur gezien :n (ook geen oplichter trouwens)

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 17:32

LadyMadonna schreef:

Ja heel handig is dat, in Dublin en Boedapest kon dat ook. Denk dat dat in veel toeristische steden kan. Wij werden overigens daar wel een aantal keer gecontroleerd, zowel in Dublin als in Boedapest.

Terug in Nederland wel gelijk weer een tegenvaller gisteravond, er reden helemaal geen treinen van Schiphol naar Leiden wegens werkzaamheden ;( Er was wel een snelbus maar een trein is toch fijner. Maar goed wel fijn dat ze wel een alternatief bieden.

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 10:53

Wanneer de condecteur iets belangrijks zegt en niet/half verstaanbaar is waardoor jij niet weet of je je overstap haalt

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:05

Ik zag net een bus met kerstviering. Er stond zelfs een kerstboom in _O-

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:28

LisannePruts schreef:
Wanneer de condecteur iets belangrijks zegt en niet/half verstaanbaar is waardoor jij niet weet of je je overstap haalt

Of als er op het station iets wordt omgeroepen over je trein terwijl er net op dat moment, op het spoor naast het spoor waar je trein zou moeten zijn, een goederentrein langs rijdt.
Echt zó vaak -O- Ze doen het gewoon expres.

Sequinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 16:04

Of als de conducteur zo dicht bij de intercom staat dat ik tegen het plafond aan zit :+

Vandaag gaf de app aan dat ik mijn overstap niet zou halen terwijl mijn trein zou aankomen om 33 en mijn overstap aan zou komen om 35, 2 minuten om een perron over te steken gaat me écht wel lukken :')