Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Agossie schreef:Ik zit zaterdag in Gelderland... Maar ik dénk dat ik dat toch maar niet ga doen... Pfff... Verschrikkelijk...
Deetjeeuh schreef:Agossie schreef:Ik zit zaterdag in Gelderland... Maar ik dénk dat ik dat toch maar niet ga doen... Pfff... Verschrikkelijk...
I.v.m te veel risico? (Ben wel benieuwd waar je dan zit in GL?)
Citaat:KNMI: De buien die in Hirlam en EC vooral de westkust aandoen, worden berekend op de westflank van het thermische laag , terwijl Harmonie het droog houdt. Pas donderdagavond lijken nieuwe buien boven het midden en oosten van het land tot ontwikkeling te komen die mogelijk getriggerd worden door restanten van een oud frontaal systeem. Hierin lijken de modellen wat meer eensluidend te zijn, maar Harmonie is het meest actief qua neerslaghoeveelheid en windstoten
Harmonie berekent morgenavond een bui met .150 ontladingen. INDECS berekent hoge conditionele kansen (53% en kans op onweer eveneens 53%) op onweersbuien met veel ontladingen (100-200+) . Op de eerder genoemde convergentielijn is de meest waarschijnlijke plaats waar de buien tot ontwikkeling kunnen komen
DT :de rode lijn op het kaartje is de convergentie-lijn