Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 23:15

Erg jammer mijn vriend heeft voor de TNT gereden als vrachtwagen chauffeur en zegt hoe ze daar met je post om gaan is niet normaal.. Pakketjes worden gewoon heen en weer gegooid en als iets op de grond valt ja jammer dan :(

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 23:19

Moest het geen 250 kilometer van hier zijn geweest, ik was erachter gereden. Maar om 40 euro benzine te verbruiken als de post er maar 4 kostte... Ach, het is nu zo :( Zal het wat proberen terugplooien...

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 23:42

Ik vind verkopen ook altijd wel leuk :)
Helaas nu even niks te koop staan..
Laatst me hoofdstel nog verkocht
Had ook bruin leren peesbeschermers erop staan maar kreeg ze niet verkocht dus geef ze nu denk ik maar aan me nichtje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 10:29

Mijn zadel is weer de verkoop in gegaan. De eerste geïnteresseerde stuurde de ochtend van ophalen een smsje dat ze ziek was en het niet aandurfde om duizelig achter het stuur te kruipen (begrijpelijk). Voorgesteld om het nog paar dagen vast te houden tot ze beter was, maar dat wilde ze niet, ze kon zo snel geen zadelpasser regelen, want die stond eerst voor de dag van ophalen gepland maar was dus oo afgebeld.

Jammer maar helaas. Heb daarnet dan maar de 1e op de wachtlijst een PB gestuurd dat het zadel weer beschikbaar is.

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 10:33

Wat een gedoe Varekaj. Hopelijk heeft nog iemand van je wachtlijst interesse in het zadel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 12:11

Och, het vreet geen brood. Als niemand nog interesse heeft haal ik 'm even online en zet 'm daarna tegen iets hogere meerprijs weer op het internet, aangezien ze blijkbaar duurder verkocht raken dan ik dacht.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 13:49

vandaag nog geld ontvangen van iemand waar ik het niet meer van verwacht had dus dat ik altijd fijn :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 17:56

Een tip voor de brievenbuspost!!!!!

Als je hem bij een postkantoor afgeeft voor brievenbuspost (dat kan hier tenminste wel, weet niet of het overal zo is), krijg je een bonnetje mee, dus een verzendbewijsje!
Dus als je dan klanten hebt die beweren dat ze niks gekregen hebben, heb jij het bonnetje!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 17:58

Hier is dat niet..
Moet je in z'n zak stoppen en meer niet

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 17:59

Tenzei je er geen postzegels op plakt maar door hun laat wegen dan krijg je een bewijs van betalen

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:48

dat is boven een bepaald gewicht, geloof als de verzendkosten 3,84 zijn krijg je inderdaad vort een T&T code.
Dat is nieuw.

Heb mijn anky set nog niet terug ontvangen, hoop niet dat het lang gaat duren ...
Heb overigens ook niks meer van dr gehoord, heb mn adres gegeven en radio stilte ... als ze dr geld terug wil, verwacht ik toch wel dat ze het direct terug op stuurt.

En wat nou als ze het gebruikt heeft?

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:54

-O- had via Facebook iemand die mijn gele setje wou overnemen.
Nu heb ik ook een deel van mijn "privecollectie" er op staan, en zakelijk eigenlijk weinig.

Ze vroeg toen wat ik voor de gele set wou hebben en had 17,50 euro gezegd.
Toen vroeg ze nog voor alles, dus ik zei ja, dekje, peeskappen en oornetje.
Nu heeft ze het ontvangen, en blijkt het dus niet te zijn wat ze wil. -:(-
Ze dacht dat ze een nieuw set zou krijgen (dekje, peeskappen en oornetje) voor 17,50 euro....

Krijg binnen nu en een uur een foto van haar welke set ze bedoelde, dus ik ben benieuwd.
Ze wou deze terug sturen, heb gezegd dat dat prima is, maar ik de verzendkosten niet vergoed.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:57

iirrssjjee schreef:
Een tip voor de brievenbuspost!!!!!

Als je hem bij een postkantoor afgeeft voor brievenbuspost (dat kan hier tenminste wel, weet niet of het overal zo is), krijg je een bonnetje mee, dus een verzendbewijsje!
Dus als je dan klanten hebt die beweren dat ze niks gekregen hebben, heb jij het bonnetje!

Helaas is dat bonnetje geen verzendbewijs. Het geeft eigenlijk valse zekerheid (tenminste, die haal je eruit), maar juridisch heb je er niks aan.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 19:11

Iemand hier ervaring mwt dhl? Het is eergister klaargemaakt en gister om 15.09 een melding dat onderweg is naar sorteercentrum. Vandaag geen pakketje en ook geen nieuwe meldingen bij pakket volgen. Is dat normaal?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 19:19

Dhl duurt doorgaans 2/3 werkdagen voordat ze bezorgen. Dus denk dat je t morgen of vrijdag zult ontvangen

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 19:22

Ah oke :) gelukkig maar. Vind ik geen probleem, maar ben tnt gewend. En das meestal een dag. Vandaar..

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 22:03

Zo, maar even een grote partij dames kleding op bokt markt en mp gegooid. Het ligt namelijk echt in de weg.

Hoop er nog een leuk bedrag voor te krijgen. gaat nml om 48 kledingstukken waaronder 26 kledingstukken nog nieuw zijn of maar 1 keer zijn gedragen.

Voor de rest nog een leuk koopje gehad op mp. Ik heb eindelijk de ESkadron Yellow cotton kunnen scoren, dus ik ben weer blij. *\o/*

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 22:19

Ja dat is normaal, DHL duurt wat langer en de site is ook niet altijd up to date.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 00:10

HTM schreef:
-O- had via Facebook iemand die mijn gele setje wou overnemen.
Nu heb ik ook een deel van mijn "privecollectie" er op staan, en zakelijk eigenlijk weinig.

Ze vroeg toen wat ik voor de gele set wou hebben en had 17,50 euro gezegd.
Toen vroeg ze nog voor alles, dus ik zei ja, dekje, peeskappen en oornetje.
Nu heeft ze het ontvangen, en blijkt het dus niet te zijn wat ze wil. -:(-
Ze dacht dat ze een nieuw set zou krijgen (dekje, peeskappen en oornetje) voor 17,50 euro....

Krijg binnen nu en een uur een foto van haar welke set ze bedoelde, dus ik ben benieuwd.
Ze wou deze terug sturen, heb gezegd dat dat prima is, maar ik de verzendkosten niet vergoed.

ik heb interesse in je zwarte prive set :+

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 08:45

lemanthia schreef:
Heel vlot mailcontact gehad met een vrouwtje.
Prijs overeen gekomen, bankgegevens gegeven. En toen was het stil. Dus had niks meer verwacht. Na een anderhalve week kreeg ik een mailtje dat ze het net had overgemaakt. Had het ondertussen nog niet aan een ander verkocht dus daar had ze geluk mee.

Had gister hetzelfde. Was het allang vergeten eerlijk gezegd, ineens een mailtje dat ze griep had gehad, of ik de zweetdeken nog had. Ik zeg ja en het geld staat nu op de rekening, net gechecked :-). En deze zeurde niet over de prijs.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 08:54

Altijd prettig +:)+

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:05

Als het goed is, is mijn zadel eindelijk verkocht via de BM.
Nadat ik lange tijd geen enkele reactie had gehad op mijn advertentie, kreeg ik ineens een berichtje van een bokker die interesse had in het zadel.
Op haar verzoek nog extra foto's gemaakt en afgesproken dat we op een zondag op de manege zouden afspreken zodat ze het zadel kon bekijken en hoogstwaarschijnlijk zou meenemen.
Echter, een paar dagen voor de bewuste zondag, nadat ik haar een berichtje had gestuurd over het afspreken van een tijdstip, kreeg ik terug dat ze inmiddels al de zondag had volgepland en dat het hopelijk op een andere dag kon.
Ik balen, want het zadel ligt nog in de manege in Zwolle en ik woon inmiddels in Almere dus even heen en weer rijden voor het verkopen van een zadel gaat 'm niet worden.
Enfin, afgesproken dat het op een andere dag zou gebeuren, zodra ik toch weer in Zwolle moest zijn.
Een paar dagen later weer een reactie: er was iets tussen gekomen (ga ik verder niet hier neerzetten want dat is niet van belang) waardoor ze geen geld had voor het zadel.
Ik nog meer balen natuurlijk, want inmiddels had mijn laptop het begeven en ik had van het geld van het zadel mooi een nieuwe kunnen kopen. Dat zat er dus niet in.
Echter, ze gaf aan dat een stalgenootje van haar ook wel interesse had in het zadel, dus mailadressen uitgewisseld zodat we een afspraak konden maken.
Deze correspondentie verliep heel soepel en vriendelijk. Ik houd er wel van als iemand snel reageert. Als ik iets wil kopen of verkopen, check ik extra vaak mijn mail en blijkbaar deed deze persoon dat ook.
Ze wilde het zadel erg graag hebben, echter was er 1 'maar': ze had momenteel nog twee zadels te koop staan dus ze vroeg zich af of ik misschien wilde wachten met het zadel aan haar te verkopen tot ze haar eigen zadels had verkocht.
Ik heb aangegeven dat ik hem eigenlijk zo snel mogelijk kwijt wilde dus ik begon hem al te knijpen.
Maar het viel reuze mee: ze had weten te regelen dat ze het zadel komende zondag kon komen ophalen. Dus, afspraak gemaakt en als het goed is, ben ik na zondag weer een goede ervaring rijker.

Daar word ik nou blij van. :)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 12:50

Fijne afhandelingen allemaal weer lees ik.

Zondag een stormloop op mijn gasfornuis, en nu is het weer stil. Ik denk dat ik hem maar opnieuw er op ga zetten morgen. Kijken of hij dan weer gezien word.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 12:53

*Zucht*...

Je bied iets aan op de BM. Iemand vraagt de vraagprijs, jij geeft antwoord. Degene doet een bod,jij gaat akkoord en je hoort niks meer.
PB word niet gelezen,terwijl degene wel steeds online komt.
Zelfs mijn laatste PB om te zeggen dat je hieruit opmaakt dat ze geen interesse meer heeft word niet gezien/genegeerd...
Laatst bijgewerkt door Lous op 13-03-14 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 12:53

Dhl duurt inderdaad langer maar voor de rest altijd mijn pakketjes netjes binnen gehad.

Jolien, fijn dat je zadel alsnog verkocht is als het goed is.

Mijn zadel krijg ik niks geen reactie op helaas, de rest van mijn spullen ook niet. Naar mijn weten heb ik een nette prijs en zelfs de prijs al omlaag gedaan, probeer zo goed mogelijk de fotos te maken maar echt helemaal niks niet :(

Wel via bokt markt eindelijk een de scapa yellow dressuur gevonden voor een schappelijke prijs, nu hopen dat het dekje er nog netjes uit ziet en ik het ook daadwerkelijk binnen krijg.
Vriendin van mij heeft vanmorgen als het goed is knalgele peesset opgehaald voor bij me dekje dus ben benieuwd hoe die er uit ziet :)