Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 19:42

Kinke schreef:
Paardennamen schreef:
Ze is 7. Ze heeft er geen last van als in geen pijn of koorts. Dat was de vorige keer wel anders. En hoezo niks te willen, het is toch haar lichaam? Als ze daarna staat te spugen en alles is er weer uit, heeft het ook geen zin. Er spelen wel meer dingen, maar dit was gewoon een ergernis. Gelukkig neemt ze nu wel cranberrycapsules (waarbij ik het poeder eruit moet halen en moet mengen met iets anders).

mooie leeftijd om te leren dat er ook dingen moeten als je daar geen zin in hebt :)
Spul kan vast wel uit de capsule en door wat drinken oid

Nou precies, er mag heus een beetje autonomie in zitten, maar als het gevolgen heeft voor de gezondheid van "haar lichaam" die zij op haar leeftijd nog onmogelijk kan overzien... Dan beslist de ouder/verzorger.
Blaas ontsteking kan nare gevolgen hebben als je het verwaarloosd.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 19:45

Ik zou ook zeggen een betere haarklem, mijn haar is stijl en glad maar die klem die ontsnapt toch echt niet. Mijn werkwijze: haar pakken ter hoogte van een lage paardenstaart, een paar keer draaien, dan omhoog en het hele zooitje vast klemmen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 19:54

Hoe weet een 7 jarige nou wat goed is voor haar lichaam of niet? Dat moet de ouder haar vertellen. Dus nee, ze heeft niks te willen, ze moet die pillen of sap gewoon nemen. Eventueel meteen snoepje daarna ofzo, maar soms moeten dingen gewoon. Het leven is niet altijd maar leuk en koetsjie koetsjie. Soms zijn er minder leuke dingen en die moeten gewoon. Dit is belangrijk voor je gezondheid, anders word je niet beter en gebeuren er hele nare dingen. Dus, gewoon nemen en klaar. Eventueel in pil vorm door een hap vla ofzo. Dat is beter dan die vieze drank. En anders snel hap slik weg en een dropje erachteraan.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 20:00

Ik zag net dat ik een onopgemerkt berichtverzoek had van enkele weken geleden.
Zus van ex vriend dochter.Die mij beschuldigt van bedreigen en aanvallen van broer en ouders,hun gezinnen uit elkaar te hebben gerukt maar het ergste van al;dat er hier niet goed voor de kleine gezorgd wordt en hij hier niet veilig is.
Ik moet echt op mijn tanden bijten om niet te reageren wat haar eigen broer over haar man tegen mij en mijn ouders gezegd heeft op de kleine zijn verjaardagdagsfeestje.
Haar man is bij de marine,maanden weg van huis,zijn eigen kinderen kennen hem amper,haar dochter noemde haar broer zelfs papa.Zij heeft een burn-out gehad daardoor en stonden op het punt uit elkaar te gaan.Achter hun rug brak hij hun relatie helemaal af.
En op Facebook spelen ze het perfecte gezinnetje.
Jammer dat ik het niet kan bewijzen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 20:39

chanicha schreef:
Helaas... hier niet. Ik heb zelfs een zuivere versie gebruikt om het van kant te maken (en alle hoofdtakken doorgeknipt), wat voor alle andere dingen wel goed werkt, maar voor de klimop niet. Die lijkt er zelfs wel nog beter door te groeien...

Aanvulling: de varens zijn er ook niet van onder de indruk en groeien elk jaar evengoed weer weelderig. Hoe grondig ik die dingen ook inspuit. Alles eromheen gaat dood, wat niet persé hoeft, maar die varens blijven het gewoon doen.

Mijn dochter kreeg een huis waar de Hedera de voorgevel en de halve schuur bedekte!
We hebben het meeste weggehaald/afgehakt en zoutzuur op de knoesten gegooid voor er getegeld ging worden en moet zeggen dat het redelijk wegblijft!
Het vreet wel je voegen weg zijn we achtergekomen.[/quote]
Gelukkig groeit het bij ons niet op de gevel, maar is het een volledige afscheiding in plaats van een schutting. Het is officieel door een van de vorige bewoners geplaatst, dus in theorie mogen we het weghalen als we willen. Punt is dat onze buurvrouw het zo mooi vindt en hoopt dat we het zoveel mogelijk laten staan. Nu wil ik haar een beetje tegemoet komen (het is echt een lief, ouder vrouwtje), maar het ergste willen we toch wel graag verwijderen. Het moet ook redelijk diervriendelijk zijn, want er nestelen nogal wat vogels en andere dieren in die 'heg'. Misschien in het najaar eens overwegen om het met zoutzuur aan te pakken. Dank in ieder geval voor de tip!

Aanvulling: excuses voor de slechte quotes... :o

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 21:29

Het ergste is dat je die wortels op het huis niet wegkrijgt, het is vijf jaar geleden verwijderd maar je ziet nog waar het gezeten heeft.
Zijn zelfs met een staalborstel in de weer geweest.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 21:46

chanicha schreef:
Het ergste is dat je die wortels op het huis niet wegkrijgt, het is vijf jaar geleden verwijderd maar je ziet nog waar het gezeten heeft.
Zijn zelfs met een staalborstel in de weer geweest.

Precies.
Het groeit aan de achterkant bij de gevel van de buren omhoog.
Ik trek het er elke keer af als hij mijn kant op groeit.

Maar je bent even 2 weken niet alert en het groeit alweer bij mij de lucht in.
Ik heb het zelfs al bij mij uit de kruipruimte moeten trekken.

Froukje_J

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 21:49

Ik schrik me net de pleuris van een rolhor die omhoog schiet...
Dat gebeurd regelmatig...
Nog even geduld dan komt het nieuwe kozijn+hor

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 22:14

Boodschappen. M'n favo choco pasta van 2.70 naar 3.15 vind ik een forse stijging grmbl. Chips in de aanbieding 'nu maar 1.99 per zak'. Ooit was dat 1.10. Oké. Dit alles is wel goed voor de lijn want ik laat het er dus wel om staan.

En ik heb net iemand een ongemakkelijk gevoel gegeven denk ik. Ik liep van mn auto naar m'n huis en m'n kat zat in de vensterbank, raampje boven open. Dus ik zeg voor hem 'hey moppie'. Op dat moment fietste er een vrouw langs die me raar na keek en toen besefte ik me dat ze misschien dacht dat ik haar moppie noemde :o

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 22:32

Vliegende mieren in huis :(

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 22:37

Tancreda4 schreef:
Boodschappen. M'n favo choco pasta van 2.70 naar 3.15 vind ik een forse stijging grmbl. Chips in de aanbieding 'nu maar 1.99 per zak'. Ooit was dat 1.10. Oké. Dit alles is wel goed voor de lijn want ik laat het er dus wel om staan.

En ik heb net iemand een ongemakkelijk gevoel gegeven denk ik. Ik liep van mn auto naar m'n huis en m'n kat zat in de vensterbank, raampje boven open. Dus ik zeg voor hem 'hey moppie'. Op dat moment fietste er een vrouw langs die me raar na keek en toen besefte ik me dat ze misschien dacht dat ik haar moppie noemde :o

:')

Op een goeie dag blèr ik dan "Hoi schat!" terug.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 06:00

Ons hondje diaree.
Maar ze kan het gelukkig wel even ophouden. Maar ze heeft me 3 keer wakker gemaakt om naar buiten te gaan.in de regen.
Hoop dat het snel over is...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 06:11

3 uur geslapen en zo brak als een banaan.

Maar wel en hele leuke avond gehad. *D

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 07:48

Mijn Garmin denkt weer eens dat ik op sterven ligt volgensmij :') "training readiness: 1"

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 07:55

Één van mijn katten stinkt echt zo erg :') ze heeft een oortje wat eigenlijk gewoon chronisch vies is, maar niet ontstoken, al komt de geur daar wel weg. Het is gewoon een stinkend katje.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 08:07

DuoPenotti schreef:
Ons hondje diaree.
Maar ze kan het gelukkig wel even ophouden. Maar ze heeft me 3 keer wakker gemaakt om naar buiten te gaan.in de regen.
Hoop dat het snel over is...

Wel heel braaf, dat wakker maken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 09:23

Ja heel knap van haar.
Ja sowieso als die je wakker maakt is er echt wat.

Nu is ze nog steeds te braafjes. Wilde wel eten. Maar gaat allemaal net wat te flauwtjes.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 09:38

Krom liggen van de buikpijn en diarree.

Zou dus kunnen komen door de zwarte bessen sap. Maar ook medicatie.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 09:52

Polarize schreef:
Één van mijn katten stinkt echt zo erg :') ze heeft een oortje wat eigenlijk gewoon chronisch vies is, maar niet ontstoken, al komt de geur daar wel weg. Het is gewoon een stinkend katje.

Voorzichtig met een in zilverwater gedrenkt watje of wattenstokje het oor schoonmaken. Dit een weekje volhouden en zeer grote kans dat het uitblijft. Eén van onze katten had hardnekkig last van bruine afscheiding uit haar ogen en wat ik ook deed, niets hielp. Tot ik een weekje met zilverwater haar oogjes schoongeveegd heb en het is vooralsnog niet meer teruggekomen (afkloppen!). We zijn nu een paar maanden verder. Wij gebruikten vroeger ook zilverwater bij de paarden. Dit werd toen door een oud-stalgenootje zelfgemaakt, maar je kunt het ook kant en klaar kopen. Let op: het is niet om in te nemen!!!!

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 10:05

Shenavallie schreef:
Polarize schreef:

Voorzichtig met een in zilverwater gedrenkt watje of wattenstokje het oor schoonmaken. Dit een weekje volhouden en zeer grote kans dat het uitblijft. Eén van onze katten had hardnekkig last van bruine afscheiding uit haar ogen en wat ik ook deed, niets hielp. Tot ik een weekje met zilverwater haar oogjes schoongeveegd heb en het is vooralsnog niet meer teruggekomen (afkloppen!). We zijn nu een paar maanden verder. Wij gebruikten vroeger ook zilverwater bij de paarden. Dit werd toen door een oud-stalgenootje zelfgemaakt, maar je kunt het ook kant en klaar kopen. Let op: het is niet om in te nemen!!!!

We hebben dat al geprobeerd op advies van de dierenarts, zelfs 2 maanden elke dag gedaan, en het werd niet beter. Aangezien ze er geen last van heeft en verder topfit is hebben we het opgegeven en maar geaccepteerd dat ze stinkt en we haar oortje dagelijks even schoon moeten maken :')

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 10:08

Ah, ja dan is mijn 'ervaringspotje' ook verder leeg. :D Blij dat ze er verder zelf geen last van heeft! :j
Voor jullie wat minder...

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 10:14

Haha ja de dierenarts was ook wel overtuigd dat zilverwater zou helpen, maar we hebben gewoon een hele koppige kat :')
Het wordt wel iets beter met zilverwater, maar blijft niet volledig weg, en ze vindt het zelf niet leuk als we haar oor schoonmaken dus het is de moeite niet waard om door te zetten voor iets wat voor haar niet veel verschil maakt

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 11:12

Mijn ex, sinds deze week, die me vanmorgen voor vanalles en nogwat uitmaakte terwijl hij zich als een eikel gedroeg waardoor ik er een punt achter zette.. nu overal geblokt, verschrikkelijk dat dat nodig is.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 11:14

Chickyy schreef:
Mijn ex, sinds deze week, die me vanmorgen voor vanalles en nogwat uitmaakte terwijl hij zich als een eikel gedroeg waardoor ik er een punt achter zette.. nu overal geblokt, verschrikkelijk dat dat nodig is.

Ik vraag mij altijd af wat voor knopje er dan omgaat bij mensen dat ze besluiten om ineens idioot te gaan doen.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 11:17

Zebrastreep schreef:
Chickyy schreef:

Ik vraag mij altijd af wat voor knopje er dan omgaat bij mensen dat ze besluiten om ineens idioot te gaan doen.

Bizar he.. van ik hou van je en ik kan niet zonder je naar alle vreselijke verwensingen die je je maar kan bedenken..