Waarom ben jij blij vandaag? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Re: Waarom ben jij blij vandaag? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 17:28

Ruikt hier heerlijk naar kaneel :D

Heb kaneel bast gekocht voor m'n garnalen om uit te proberen, eerst even uitkoken en dan mogen ze het hebben!

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 20:20

Na maanden te weinig tijd, niet veel zin,... met paardlief naar het bos geweest. (Heb hem wel gewoon gereden die maanden)
Hij was Braaf wel even heel blij en snel bij een galopje maar wel terug te nemen

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 21:29

DA vond dat paard weer goed liep, toch een maand niet lekker gelopen, mag er weer op maar geef hem even rust tot jan, kijken daarna wel verder. Hopelijk was het toch ''slechts'' overbelasting, ben nu wel voorzichtig om weer wat te gaan doen, := Maar het is een enorme opluchting dat het is verbeterd en niet is verslechterd. Nu kijken of het weg blijft, wat het ook was...

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-24 23:11

Begonnen met mijn cursus basis Japans als voorbereiding op onze vakantie in maart *\o/*

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 10:33

Gisteren een fantastisch gesprek gehad met teamleider.

Vrouwen onderling zeiken nog al en vooral over elkaar. Ik heb daar vreselijke poep aan, juist achter elkaar rug om.

Kwam laatst een collega naar mij toe. "Ik moest vragen van een andere collega waarom je die en die dagen vrij hebt genomen, want je hebt veel vrij."

Ik mega droog.
"Zit jij in de zorg of ben je postbezorger?!"
Zij. "Ehm, nou ja, zorg!"
Ik. "Laat je dan niet gebruiken als postbezorger als een ander de ballen er niet voor heeft?! Ik hoef mij niet te verantwoorden, voor niemand trouwens. En als ze problemen hebben? Vijf deuren verderop zit de teamleider. Succes ermee mee."

Dus dat verhaal verteld. En nog meer van dit soort verhalen. Ook dat mensen elkaar lastig vallen tijdens prive tijd en ergens jammer vind dat ze het niet bij mij flikken. Teamleider gaf aan. "Ja, ze weten dat jij dit toespeelt naar mij en zij flink op hun donder krijgen."

Bij afloop keek ze uit naar mn volgend gesprek.
Ik was verfrissend, lekker duidelijk, en anti roddel. Deze trend moest doorzetten. Krijg je een heel andere sfeer op t werk.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 11:01

Maralyn stoer. Postbezorger of zorg, mooi gezegd.

Japans leren lijkt mij moeilijk.
Wat enorm gaaf naar Japan op vakantie.

Hier weer een blije tandarts.
Ben altijd zo klaar want gebit is netjes.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 12:04

Goedzo Maralyn!

Luuntje, lekker is dat *\o/* en ik ben ook blij voor je mooie katten, fijn dat het goed gaat met de jonge kat nu.

Ik ben blij met m’n collega’s. Vorige week een beetje een aanvaring met een klant. Ik was verkouden en mentaal niet top, dus had aangegeven niet te willen bellen voor een probleem maar het contact via chat te laten lopen. De persoon waar het contact mee moest vond het prima, maar een van zijn collega’s bemoeide zich er mee en bleef maar pushen op telefonisch contact.
Ik in boze tranen naar collega 1, die zegt, nee, goedzo, je hebt alle recht dat te weigeren en als hij toch wil bellen dan belt hij kantoor maar en dan zal ik hem zeggen dat je niet aan de telefoon komt.
Gisteren heeft de ‘teamleider’ voor dit project het nog eens nagelezen en de klant in het overleg ook gezegd dat dit niet de bedoeling was.
Dus voel me gesteund en gesterkt door m’n collega’s *\o/*

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 12:36

maralyn schreef:
Gisteren een fantastisch gesprek gehad met teamleider.

Vrouwen onderling zeiken nog al en vooral over elkaar. Ik heb daar vreselijke poep aan, juist achter elkaar rug om.

Kwam laatst een collega naar mij toe. "Ik moest vragen van een andere collega waarom je die en die dagen vrij hebt genomen, want je hebt veel vrij."

Ik mega droog.
"Zit jij in de zorg of ben je postbezorger?!"
Zij. "Ehm, nou ja, zorg!"
Ik. "Laat je dan niet gebruiken als postbezorger als een ander de ballen er niet voor heeft?! Ik hoef mij niet te verantwoorden, voor niemand trouwens. En als ze problemen hebben? Vijf deuren verderop zit de teamleider. Succes ermee mee."

Dus dat verhaal verteld. En nog meer van dit soort verhalen. Ook dat mensen elkaar lastig vallen tijdens prive tijd en ergens jammer vind dat ze het niet bij mij flikken. Teamleider gaf aan. "Ja, ze weten dat jij dit toespeelt naar mij en zij flink op hun donder krijgen."

Bij afloop keek ze uit naar mn volgend gesprek.
Ik was verfrissend, lekker duidelijk, en anti roddel. Deze trend moest doorzetten. Krijg je een heel andere sfeer op t werk.

Hè, hè, eindelijk ook iemand die het gewoon durft te zeggen waar het op staat. Het heeft mij in het bedrijf heel wat tijd en moeite gekost om iedereen gewoon te laten zeggen wat hij/zij denkt en wel tegen de juiste persoon. Dat scheelt inderdaad zó in de sfeer. Geen geroddel en achterklap meer, maar gewoon een echt team zijn. We zijn toch geen kleuters?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 12:47

Dat het wel lijkt alsof mijn gezicht smaller wordt door de prednison. Maar kom nu eindelijk goed los bij de bijholten op een normale manier. Waardoor ik ook niet misselijk ben.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 13:58

Indy-mouse wat fijn.
Collega’s die er voor je zijn en steunen zijn belangrijk.

Marcella fijn dat de boel los komt.

Blij dat de katten het goed doen.
Veel zorgen om gehad toen Bichou etgens anders woonde.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 14:09

Wat was eigenlijk de reden dat ze toen terug is gekomen Luuntje? Als je dat liever niet zegt is het ook goed hoor. Goed dat ze het nu in ieder geval weer goed doet en dat het zo leuk gaat samen met de anderen, dat ze het nu goed heeft is het belangrijkste. Wat een leuk gezellig stel zo!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 14:20

Ik heb zojuist mijn interieurfilter in mijn auto zelf vervangen, ik had al een vermoeden dat het moest gebeuren dus ik had via Amazon een interieurfilter besteld zondag wat in mijn auto zou moeten passen van Bosch, 15 euro (elders vanaf 20 euro) incl verzendkosten en heb hem zojuist helemaal zelf vervangen… en het was nodig :') er zaten allemaal bladeren in etc, deze is nog nooit vervangen geweest haha (auto van 2018).

Afbeelding
Zo kwam die er uit, om nog maar te zwijgen over wat er tussen in zat :Y)

Moet nog steeds donderdag mijn kachel weerstand vervangen maar ik vermeld wel even dat ik deze al heb vervangen bij de garage waar ik dan mijn auto breng. Denk dat zij rond de 50 euro vragen voor het vervangen van interieurfilter voor 3 minuten werk :Y) en het is hetzelfde merk wat er origineel in zat.

Toch weer geld bespaard *\o/*

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 17:21

En dubbel bespaard, Rennie89: je hoefde niet naar een garage waar je hoog werkloon moet neerleggen. 'Goed gedoet', zeggen we hier dan.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 17:50

Shenavallie schreef:
En dubbel bespaard, Rennie89: je hoefde niet naar een garage waar je hoog werkloon moet neerleggen. 'Goed gedoet', zeggen we hier dan.

Helaas moet ik er alsnog heen gezien ik niet de kachel weerstand zelf durf te vervangen omdat ik niet weet of er nog meer problemen zijn, en dat dit best op een lastige plek. Maar ik weet in ieder geval wat de mogelijke oorzaak is en kan verdere schade voorkomen. Ga dit voortaan gewoon jaarlijks zelf vervangen

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 19:15

Telpeva , poes woonde daar 2 maanden en was dagelijks aan de diarree en had giardia.
Hier thuis alles getest en was goed.

Na zoveelste app met dierenartskosten was ik er klaar mee en heb ik betaald en poes opgehaald.
Hier getest meerdere keren en geen Giardia.
Op gekookte kip gezet en prima ontlasting.
Voer van hun dierenarts en weer diarree. Voer van mijn dierenarts en diarree.
Graanvrij voer en diarree vrij.

Ze had ook veel spanning van de katten die daar al woonden. Hier gaat het goed.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 19:38

Klinkt als een nare samenloop van omstandigheden, jammer voor het diertje vooral. Fijn dat ze in elk geval weer lekkerder in haar vel zit!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 20:13

Mensen wilde het beste voor poesje.
Maar helaas. Niet gelukt.
Gelukkig is er plek bij mij.

Beetje jammer dat ze ook kleptomaan is.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 22:20

Luuntje, fijn dat je er achter bent dat ze het goed doet op graanvrij voer! *\o/*

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 22:42

Citaat:
Beetje jammer dat ze ook kleptomaan is.

_O- _O-

Verhuizing demente oom is goed gegaan. Moet nog wel wennen aan ritme. Maar hij heeft het best goed naar zijn zin. *\%/*

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 11:33

Marcella wat fijn dat je oom verhuisd is.
Nu moet zijn huis leeg?

Kon net haarelastiekjes gaan redden van klepto katten.

Gewichten die om been gaan terug gebracht naar de fysiotherapeut.
Waren handig, maar niet meer nodig.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 12:17

Gelukkig koop en vrij op naam dus huis heeft geen haast.

Rinkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 13:03

Naar Bastille in Carré vanavond <3

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 20:09

Rinkex veel plezier.

Marcella dat is fijn. Is al genoeg stress zo.

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 22:07

half dagje efteling geweest (ik heb een weekje vakantie) was er heerlijk rustig, op dance macabre na max 20 minuten aanschuiven

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 02:22

flintstones schreef:
half dagje efteling geweest (ik heb een weekje vakantie) was er heerlijk rustig, op dance macabre na max 20 minuten aanschuiven

Ik ben vorige week een paar uurtjes geweest voor het eerst ever echt dus maar een paar uur ipv hele dagen. We hebben sinds kort een abo en ik wilde graag even een rondje vliegende hollander maar t was zo heerlijk rustig dat we in 2,5 uur 6 attracties hebben gedaan en werkelijk, ik heb zo genoten van even gauw in de efteling zijn, zonder totaal oververmoeid te zijn, totaal overprikkeld etc. Alleen dance macabre even overgeslagen nog.