Ik zou de filters eens schoonmaken want daar zou ook wel eens een groot deel van het probleem kunnen zitten. Onze airco is al bijna tien jaar niet bijgevuld en werkt nog perfect. Ik maak de filters een paar keer per jaar schoon.
Wanneer filters idd dicht gaan slippen, is de kans wel heel groot dat de unit gewoon minder goed gaat werken en uiteindelijk zelfs uit gaat vallen dus ik denk dat daar het probleem ook zit in deze. Maar als je hem al 3 jaar hebt zou ik in dit geval toch ook wel even een monteur laten komen voor een onderhoudsbeurt, wat dat kan echt geen kwaad - ook al is filters schoonmaken iets wat je wel zelf kunt maar een onderhoudsbeurt om even ook te checken of bijvullen niet Toch nodig zou zijn etc zou ik 1x per zoveel jaar ook echt wel even doen. Filter helemaal vervangen is meestal niet zo snel nodig, wel schoonmaken - want ze gaan volzitten met stofdeeltjes. Hier doen we dat ook een paar x per jaar. Bijvullen hoeft idd zoals hierboven aangegeven ook niet snel.
Ahh ok. We zijn toch bezig met een afspraak voor een onderhoudsbeurt, daar voel ik me zelf het fijnst bij en dan weet ik weer dat het voor een tijd in orde is.
Oh ik ben echt helemaal in mijn nopjes. Het is 18 graden buiten, het komt met bakken uit de hemel en ik zit met een warme trui en een kopje thee lekker binnen.
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Geplaatst: 20-08-24 15:15
Nee hier is het zonnig, maar niet benauwd, bes wat wind, dat vind ik fijn 23 graden of zo.
Airco hebben we een onderhoudscontract bij. Meen me te herinneren dat er dan ook meer onder de garantie valt. Betalen we vast in verhouding te veel, maar anders weet ik wel hoe vaak die filter schoon word gemaakt....
Hier is het wel warm in de zon met 25 graden. Er staat wel af en toe een briesje, wat het beter maakt.
black_kelpie
Geplaatst: 20-08-24 15:38
Tazzey schreef:
Oh ik ben echt helemaal in mijn nopjes. Het is 18 graden buiten, het komt met bakken uit de hemel en ik zit met een warme trui en een kopje thee lekker binnen.
Hier ook ±25°c en zon. Was het een graad of 19 geweest had ik het helemaal prima gevonden maar dit is voor mij gewoon te warm om lekker te functioneren. Of max 25°c met bewolking, dan voelt het ook koeler dan die zon op je dak.
Ondertussen regent het nog steeds niet terwijl het dat vanaf 19:15 al zou doen. Maar steeds schuift het op. Maar regen mag weg blijven. Geeft alleen maar meer benauwdheid dat vocht
Oh wat stom. Hier is het wel echt afgekoeld door de regen. Helaas geen 20 graden, als ik dan nog even mag klagen.
black_kelpie
Geplaatst: 20-08-24 22:37
Hier plenst het nu even lekker door Ik was al bang dat ik alsnog de tuin water moest gaan geven
Marcella
Geplaatst: 20-08-24 22:59
Ik had risico genomen door alleen kas water te geven.
lor1_1984
Geplaatst: 22-08-24 09:24
Ik had het vanmorgen gewoon koud. Niet zo gek ook, het was 13°c buiten en ik had mijn dunste dekbed nog op bed liggen. Toch maar even gewisseld voor een normaal zomerdekbed.