Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bridgetF

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 20:52

Vergeet niet dat prijzen ondertussen ook weer wat gestegen zijn. Ik denk dat 1200 euro mogelijk best een schappelijke prijs is.
Zeker als hij er goed uit ziet en van een eenpersoons huishouden.
Kijk maar wat een keuken bij een keukenboer tegenwoordig al kost. Pfff wat een prijzen.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 20:57

Het is denk ik ook de vraag hoeveel spijt je hebt als je het niet doet. Als je er al zo lang naar kijkt en hij ook echt past, dan is dat het geld voor jou misschien ook wel waard. Zelfs als je niet de bodemprijs betaalt.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 21:25

Ik kwam een advertentie tegen met een titel waarvan ik me afvroeg of het klopt.

Dekhengst ter dekking

Ik vraag me echt af of dit taaltechnisch klopt :)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 21:32

Ik zoek eigenlijk sinds 4 jaar al een keuken.
Ik heb nu een "keuken" staan wat ansich z'n ding doet... maar perfect is het echt niet...
Ja ik kan koken etc. Maarehm ja ... daar houd het mee op.
Op de foto is hij iets donkerder dan in het echt.
Afbeelding

Maar ook nu hij opgeslagen is, netjes verhuisdeken erom etc... dat tsja

Ik ga een nachtje erover slapen

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 21:39

Maar deze 'simpele ' keuken heb je bij de Ikea toch ook 'bijna' voor deze prijs. Ik had wel echt een ' specialere' keuken verwacht.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 21:42

Ik zou zeker niet omhoog gaan in prijs, dit is volgens mij een vrij standaard type keuken. Beetje a la Bruynzeel. Als je goed zoekt worden die zelfs gratis weggegeven.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 08:08

Dan ga ik voet bij stuk houden.
Mocht de keuken aan mijn neus voorbij gaan, dan is het jammer.
Maar teveel geld uitgeven is ook niet fijn

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 08:10

In het zoon/oma-keukenverhaal vraag ik me af hoe oma er psychisch aan toe is... zolang ze nog beslissingsbevoegd is heeft de zoon nl niet het recht om die keuken (voor minder) te verkopen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 08:12

De zoon moest de keuken op internet zetten omdat oma er geen verstand van heeft hie dat moet....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 08:14

Dat zegt niet alles, ik ken meer mensen die nog heel goed bij hun hoofd zijn die niet weten hoe MP werkt :)
Ik snap dat een keuken voor €900 interessanter is dan eentje van €1200, maar er kunnen problemen van komen als oma op haar strepen gaat staan.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 17:35

Problemen voor de zoon maar niet voor de koper hoor. Nivea weet je, jij als buitenstaander weet niet hoe de situatie is daar en dat zijn je zaken niet. Er is een deal gesloten voor 900 en that's it.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 17:51

Citaat:
Voor 1200 mogen we de keuken ophalen.
Oma wil nog altijd 1500 euro hebben.
En de 300 legt hij zelf erbij zodat hij z'n rust heeft en geen gezeur meer  _O-

Oma krijgt dr geld wel dus ik zou niet weten hoe Hagelslag er problemen mee zou moeten krijgen? Al zou ik als zoon geen 600 (of 300) gaan bijleggen maar hem lekket laten staan als hij niet in de weg staat :Y)

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 18:22

Hier nu wel weer een leuke ervaring.
Mijn naaimachine is verkocht.
Had er eerst een hatd hoofd in want kreeg op maandag avond berichtje in het engels ( vverwachte eigenlijk het beroemde koeriers-verhaal,haha)
Maar naar een paar zinnen heen en weer vroeg ik dus op Engels de moedertaal zij. Nee, maar Engels kan ze beter schrijven dan Nederlands.
Huh ? Aber ok.
Afspraak voor gisterochtend.
Keurig op tijd staat een jonge Nederlandse vrouw er. Machine laten zien en proberen en erna nog een uur over alles en nog wat gepraat en gelachen.
Aan het eind, beide blij. Zij met haar aankoop, ik met mijn verkoop.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 19:08

Ik heb hem zojuist medegedeeld dat ik niet omhoog ga bieden.
Dus ik blijf bij 900 euro.
We zullen zien wat er gebeurd.
In t ergste geval mag ik nog verder zoeken qua keuken.

En anders moet ik een aanhanger regelen om de keuken op te halen :Y)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 20:23

Ik heb een paar setjes gratis sneakersokjes op MP gezet, ze zijn gekrompen in de was dus ik dacht misschien kan ik er wel iemand blij mee maken....
Nou blijkbaar trekt dat wel wat raar volk aan...
Of ze gewassen zijn? Ja natuurlijk! :j
Reactie: Oh, jammer.... 8)7

Ik heb ze er maar afgehaald, na een paar van die mafkezen.
Gooi ze wel in de kleding bak :roll: :D :D

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 20:30

Hier een goede ervaring..

Zocht al een tijdje iets wat niet meer gemaakt worst en nu zag ik het voor een goede prijs staan dus gelijk voor die prijs overgenomen.

Maar mevr wilde persee dat ik het eerst binnen had voordat ik zou betalen.
vandaag binnen gehad en netjes betaald mevrouw ook maar uitgelegd dat het niet helemaal zo werkt en haar gewaarschuwd

account was ook pas 2 maanden actief

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 10:25

Poosje geleden dat ik zelf iets bij kon dragen, maar ik heb er weer eentje.

Voor onze oudste merrie is het een aardige zoektocht geweest naar passende peesbeschermers. De eerste die ik vond hadden een (nep)bontvoering en daar ben ik geen fan van. Maar bij gebrek aan een alternatief hebben we de set één keer kunnen gebruiken, voordat ik een andere set vond die géén bontvoering had en ook/wel paste.

Set met bontvoering netjes gewassen/schoongemaakt en op marktplaats erbij. Duidelijke foto's, goed te zien dat ze schoon zijn en nagenoeg geen gebruikssporen bevatten. Prijs: helft van de nieuwprijs van dat moment. Er was iemand met interesse, koop gesloten, maar betaallink werd niet betaald, dus pakket niet verstuurd.
Op een gegeven moment de advertentie maar weer open gezet, allemaal interesse, maar niets kwam tot een koop. Na verloop van verschillende weken, meldt dezelfde geïntereseerde zich weer. Lager bod dan zijn vorige bod. Prijs opgedreven, kreeg ik terug: dat vind ik het niet waard. Dus ik stuur een printscreen met zijn vorige bod, met onderbouwing dat de prijs de helft van de nieuwprijs is en de beschermers ook in nieuwstaat verkeren. Toen is de koper teruggekrabbeld, toch interesse voor de eerder overeengekomen prijs. Dit keer werd de betaallink overigens wel voldaan en de koop is gewoon rond/pakket op de post gedaan.

Heb dit nog niet eerder zo meegemaakt :')

Maar

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 10:32

Eind goed al goed :)

Ik hoop ook nog op een zelfde resultaat, maar heb er een hard hoofd in.

Ik had iets gekocht en betaald, maar de (DHL)verzending liep tegen problemen aan; 3-wieler bleek lekke band (OK kan gebeuren), DHL-punt bleek ver weg en €10 aan benzine te kosten... etc. Dus ik heb de koop afgeblazen (stelde verkoper zelf voor). Geld zou teruggestort worden. Spullen staan alweer te koop, maar mijn berichten worden niet meer gelezen en natuurlijk ook nog geen geld terug ;(
Ik heb nu gedreigd met aangifte doen als het morgen niet is bijgeschreven, maar ja als mijn berichten niet gelezen worden.... ;(

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 10:34

Kun je niet ook melding maken bij marktplaats zelf?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 10:43

Kan, maar die doen er niets mee omdat er geen 'verzekering' op zat. Ze geven dan alleen maar tips om het te voorkomen (dus die verzekering nemen en de reviews checken).
Dus ik ga gewoon een melding bij de politie doen.
Het meest triest vind ik nog wel dat de persoon in kwestie waarschijnlijk een invalide oid is (gezien de opmerking van de 3-wieler).

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 19:31

DubbelFun schreef:
Kan, maar die doen er niets mee omdat er geen 'verzekering' op zat. Ze geven dan alleen maar tips om het te voorkomen (dus die verzekering nemen en de reviews checken).
Dus ik ga gewoon een melding bij de politie doen.
Het meest triest vind ik nog wel dat de persoon in kwestie waarschijnlijk een invalide oid is (gezien de opmerking van de 3-wieler).

Die 3 wielers rijden toch niet op benzine ;) ??
Wel heel triest! Hopelijk krijg je je geld nog terug. Of kan iemand daar in de buurt het voor je ophalen?

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 11:42

Ik heb een aantal dekens op marktplaats gezet. Daarbij de onder en bovenmaat vermeld als in 155/205. Krijg ik van iemand een berichtje: wat is de maat nu eigenlijk van de deken? Is het 155 of 205?

Maar even uitgelegd hoe het matensysteem van dekens werkt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 11:51

Duidelijk een onbekende in dekenland :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 13:33

Mijn 2 dozen vol met wol zijn binnen en het was net Sinterklaas; de ene na de andere zak met super mooie wol. Ik hoef me voorlopig niet te vervelen :)

De andere verkoper heeft nog steeds mijn achtergelaten berichten niet gelezen, dus ik ga maar eens 'bieden' op wat ie nog meer heeft open staan!! Misschien trekt dat wat aandacht }>

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 14:50

Wat betreft de keuken; vervelend voor die zoon maar zijn idd je problemen niet. Als we ons ook al druk moeten gaan maken om de problemen van een ander.. :=

Hier weer een leuke ervaring, wij hebben vorige week een caravan gekocht via MP, helemaal blij mee. Echter moet je dus je daglimiet wel op tijd verhogen want anders kun je dus niet het gewenste bedrag overmaken, wisten wij niet.. het ging om een paar duizend euro.

Wij hebben ter plekke 1000eu overgemaakt en de mensen hebben de caravan zo meegegeven.. en zeiden tegen ons; kijk maar wanneer jullie de rest overmaken. Uiteraard zsm gedaan zodra dat kon met het limiet.

Wij stonden echt even te kijken, vroegen of ze het wel zeker wisten.. was allemaal geen probleem. Over goed vertrouwen in de mens gesproken.. wij hadden dat dus nooit gedaan. _/-\o_