[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 09:40

Josien_ schreef:
Duhelo schreef:
Wie ziet er tevreden uit, de honden of de kinderen?

Voor honden vind ik zon dingen leuk! Altijd fijn om te zien dat mensen op warme dagen hun dier op die manier wel meenemen ipv alleen thuis te laten, zonder dat de honden moeten meelopen op een te warme dag zeg maar.
De meeste vinden zo een ding ook wel leuk denk ik.

Die huurbakfietsen op Texel zijn wel net een soort kooien _O- .

[ [url=m/oLEchg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik denk gaat en van onze honden dat geweldig vindt. Als we weer eens naar Texel gaan, ga ik daar naar kijken. En zo'n kooi is juist fijn, kan ze er niet zomaar uit springen.
(weet je zo waar je deze dan precies kunt huren?)

Raineri

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 09:43

Ik haat die bakfietsen! Ontzettende ondingen. Bijna niet in te halen in de stad gezien ze het hele fietspad in beslag nemen. Daarnaast nemen ze ontzettend veel parkeerruimte in beslag. Laat dat mormel lekker zelf fietsen, worden ze hard van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 09:45

Danique_G schreef:
Ik haat die bakfietsen! Ontzettende ondingen. Bijna niet in te halen in de stad gezien ze het hele fietspad in beslag nemen. Daarnaast nemen ze ontzettend veel parkeerruimte in beslag. Laat dat mormel lekker zelf fietsen, worden ze hard van
Eens. :)) Als ze ergens juist helemaal niet handig zijn, is het in de stad. :=

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 09:56

FrNo schreef:
Ik denk gaat en van onze honden dat geweldig vindt. Als we weer eens naar Texel gaan, ga ik daar naar kijken. En zo'n kooi is juist fijn, kan ze er niet zomaar uit springen.
(weet je zo waar je deze dan precies kunt huren?)

Bij veel fietsenwinkels daar wel denk ik.
Deze komt bij een fietsverhuur in de Koog vandaag, naam weet ik zo niet meer.

Kooi is inderdaad wel fijn, maar het ziet er wat minder gezellig uit haha!

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:07

Als ik er een zou huren, wil ik wel ergens gaan fietsen waar het ook voor mede fietsers goed te doen is.
Dus niet op smalle fietspaden of in de steden.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:09

Johh,

Dat scheef in die kinderzitjes hangen zien jullie volkomen verkeerd...

Das juist de bedoeling.

Dan kwijlen ze náást hun kleertjes, zo op de grond.
Blijven die blagen tenminste schoon....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:19

Kotsen ze lekker op straat of op het fietspad }>

Ons centrum is autovrij dus fietsers hebben een hele straatbreedte om elkaar voorbij te gaan of te kruisen. In de fietsstraten mogen wel auto's rijden aan max. 30km/u en fietsers mogen elkaar wel voorbijgaan, maar auto's moeten achter de fietser blijven. Veel straten met scholen zijn autovrij of fietsstraat. Heerlijk als die mormels nadien dan in het verkeer komen waar ze zich gewoon horen te gedragen en op te letten. Hebben ze nooit geleerd en dus rijden ze zoals ze gewoon zijn. Overal en nergens zonder enige aandacht te besteden aan het andere verkeer.

De honden zullen het fijn vinden. Kinderen boeit me niet :Y) wat die erover denken, zolang ze maar niet vrijwillig op mijn bumper proberen te belanden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:40

Ik was net bij de drogist om condooms te kopen (wat zijn die dingen duur :oo), een kind was van de winkel z'n speelplaats aan het maken, mandjes aan het rondduwen, gillen en rennen en zo. Zegt een ouder vrouwtje gewoon in t algemeen terwijl ze naar dat blaag kijky, zijn ze niet leuk, die kinderen? Dus ik mompel, echt hoor, daarom de condooms... Meisje achter de kassa kreeg een lachbui :').

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 11:47

Prachtig :))

Op het doopfeest was er trouwens de prachtige uitspraak van de meter van familiekind "mensen moeten niet zaniken als ik thuis ben voor m'n kind(eren) ipv werken, ik neem er immers sociaal verlof voor op en daar en ik gewoon ook wettelijk recht op".
Nu heeft ze een tweeling waarvan eentje met een beperking/syndroom en het is inderdaad al heel wat dat ze te verteren hebben gehad, maar ik heb toch echt wel flink op mijn tong gebeten toen.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 12:40

Hoe gaan jullie om met een zwangerschapsbericht van iemand waarvan je denkt: hmmm, is dat nou zo slim?

Een vriendin van me is zwanger. Het is een ontzettend lieve meid, maar ze is echt een beetje eh, hoe zal ik het zeggen.... Dom? (ze zit tegen laagbegaafd aan)
Ze is ook nog erg jong vind ik persoonlijk (begin 20) en is nog geen jaar samen met de vader.
Het is een ongelukje, maar het is welkom en ze is helemaal in de wolken. Ik ben echt wel blij voor haar ofzo, ze is echt een lieve meid en ik denk dat ze best een goede moeder zou kunnen zijn, dus ik heb haar uiteraard gefeliciteerd en ben enthousiast voor haar, en toch denk ik ergens in mn achterhoofd: meisje, je bent nog zo jong, geen opleiding, geen werk en geen geld.
Ik probeer het gevoel van me af te zetten en blij voor haar te zijn, maar ik merk dat ik dat in dit geval erg moeilijk vind.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 12:44

Daar ga je gelukkig niet over. Juist 'dit soort mensen' (klinkt wel slecht op de een of andere manier) kunnen vaak heel veel voldoening halen uit hun kinderen. Zij is er blij mee, zij zit ermee, dus helemaal prima zou ik denken :)
Laatst bijgewerkt door Sintara op 21-04-22 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 12:44

Gewoon 'gefeliciteerd met je zwangerschap'. :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 14:00

Laurora schreef:
Hoe gaan jullie om met een zwangerschapsbericht van iemand waarvan je denkt: hmmm, is dat nou zo slim?

Een vriendin van me is zwanger. Het is een ontzettend lieve meid, maar ze is echt een beetje eh, hoe zal ik het zeggen.... Dom? (ze zit tegen laagbegaafd aan)
Ze is ook nog erg jong vind ik persoonlijk (begin 20) en is nog geen jaar samen met de vader.
Het is een ongelukje, maar het is welkom en ze is helemaal in de wolken. Ik ben echt wel blij voor haar ofzo, ze is echt een lieve meid en ik denk dat ze best een goede moeder zou kunnen zijn, dus ik heb haar uiteraard gefeliciteerd en ben enthousiast voor haar, en toch denk ik ergens in mn achterhoofd: meisje, je bent nog zo jong, geen opleiding, geen werk en geen geld.
Ik probeer het gevoel van me af te zetten en blij voor haar te zijn, maar ik merk dat ik dat in dit geval erg moeilijk vind.

Ik heb wel vaker bij zwangerschappen in mijn hoofd gehad 'is dit wel slim...' maar ik zal dat niet snel uitspreken. Misschien als ze nog aan het proberen zijn, maar niet als diegene zwanger is en blij het nieuws komt vertellen. Dan feliciteer ik ze gewoon en probeer ik oprecht blij voor ze te zijn :) Of ik het nu wel of geen goed idee vind.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 14:05

Ik begrijp je wel hoor.
Geen opleiding dan denk ik, je kan ook een baan hebben zonder.
Genoeg mensen die zo hun hele leven werken want niet iedereen kan studeren.
Maar zoals ik lees is dat niet aan de orde en dan begint ze wel met een hele grote achterstand en het kind dus ook.
En ja daar vind ik wat van....

Maar goed ik zou wel feliciteren, maar dat heb jij ook al gedaan.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 14:10

Laurora schreef:

Ja, ik snap je dubbele gevoel. Enerzijds fijn dat het kind, ondanks dat het een ongelukje is, dadelijk wel gewenst is en liefhebbende moeder/ouders krijgt. Anderszijds, moeder kan kennelijk nog niet eens voor zichzelf zorgen, hoe gaat ze dat dan met een kind doen?

Maar goed, het is sociaal niet zo gewenst om dat soort dingen te zeggen :Y) .
Ik zou het daarom inderdaad houden bij "gefeliciteerd".

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 14:39

Hier ook iemand in de omgeving met een zwangerschapsbericht. Een leuke, slimme meid hoor maar ik merk dat ik steeds meer moeite begin te krijgen met zwangerschapsaankondigingen. En dat ligt in dit geval niet aan de ouders of thuisomstandigheden maar vooral aan het toekomstperspectief en overbevolking. De meid in kwestie die nu zwanger is, is best wel klimaatbewust (werkt ook in de duurzame energiesector) en het voelt voor mij heel tegenstrijdig dat ze met alle plezier aankondigt dat ze zwanger is.

Maargoed, ieder z'n ding. Ik had het alleen niet van haar verwacht ofzo..

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 15:03

Bedankt voor jullie input.
Ik ben uiteraard enthousiast voor en met haar, maar het blijft inderdaad dubbel.

Eigen aankondiging: wij hebben nieuwe kipjes en ik ben nu al zo gek op ze :D :o

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 15:03

Bij deze staat de term "vleesbak" meteen in mijn top 10 van favoriete woorden :)
Ik ga hem ook pikken en gebruiken :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 15:13

Voor mij blijft dat het toch gorgelpopje.

Maar dat komt uit een ander topic.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 15:24

Laurora schreef:
Bedankt voor jullie input.
Ik ben uiteraard enthousiast voor en met haar, maar het blijft inderdaad dubbel.

Eigen aankondiging: wij hebben nieuwe kipjes en ik ben nu al zo gek op ze :D :o

Nu verwachten wel wel foto’s!! :D

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 15:45

Ik denk juist altijd dat mensen met zo'n aanhangkarretje een hekel aan hun kinderen hebben. Hoef je ze tenminste niet te zien en het lijkt mij levensgevaarlijk.

Bakfiets zou ik altijd iedereen aanraden maar wel op 2 wielen, zo'n 3 wieler rijd voor geen meter vind ik. Of je nou kinderen hebt of een hond, of enkel gewoon een hoop spullen, ideaal. Ik fiets nooit meer met mn gewone fiets naar mn paard of naar de stad om te shoppen, mn vriend gaat er mee vissen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 16:20

Wij hebben gewoon geen kinderen. Dus ook geen nood voor een bakfiets :7.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 16:23

Ik wil uitleg bij gorgelpopje!

Kipjes zijn leuk, hebben meer persoonlijkheid en karakter dan de meeste mensen denken. Al zijn ze niet altijd het snuggerste wezen op aard.

Gewoon feliciteren met de zwangerschap en verder laten gaan. Zolang ze van jou niet verwachten dat je de hele tijd mee gezellig gaat doen of tot het Zorgnetwerk willen betrekken zou ik me daar niet druk in maken. Wie weet heeft ze wel een superteam achter haar staan om te begeleiden, die baan kan altijd nog en niks garandeert nu al dat het gaat mislopen. Het kan zelfs zo uitdraaien dat het een hele verantwoordelijke moeder wordt waar het kind niks tekort komt. Misschien niet qua financiën en luxe maar wel qua opvoeding, liefde, genegenheid en al wat het nodig heeft.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 16:32

Urbanus schreef:
Voor mij blijft dat het toch gorgelpopje.

Maar dat komt uit een ander topic.

<3

@Laurora, een nichtje van mij is een zelfde soort mens, werd ook al vroeg zwanger, maar dat wilde ze ook graag. Ze heeft er inmiddels 3 of 4, wonen op een klein appartement, geen cent te makken, maar toch worden ze groter op een of andere manier

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 16:34

Oh, bakfietsen zijn een uitvinding uit de hel. Die krengen zijn zo breed dat je er met geen mogelijkheid langs kunt wanneer je op een fietspad sneller gaat. Met een beetje pech fietst slingert er dan ook nog eens zo’n wurm naast op een minifietsje. Nog ergerlijker wordt het wanneer zo’n kreng elektrisch is. Ga er lekker mee op de weg fietsen in plaats van op het fietspad.

En, zwangerschappen… ik feliciteer mensen altijd maar. Iemand anders kan er heel blij mee zijn en dan kan ik oprecht ook blij zijn voor die persoon. Zelfs al gaan zij mijn ultieme nachtmerrie leven.