Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 10:07

Ik heb ook die van Vileda, bevalt goed!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 10:08

Ik heb deze en dat werkt echt super. Ook als je vloer vies is!

Bekijk Leifheit Clean Twist Disc Mop Ergo - Dweil set compleet systeem met wieltjes - 6 liter op: https://www.bol.com/nl/p/leifheit-clean ... _iphoneapp

Maar ik ga denk ik maar vaker stofzuigen en dweilen zodat het langzaam steeds schoner wordt. Ik heb nu een stoomreiniger geleend van een vriendin. Dus die pak ik van de week ook nog maar eens. :=

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 10:29

Bellatrix schreef:
Feit blijft dat je met al deze systemen met hetzelfde vieze water dweilt.

Ja, dat klopt natuurlijk wel. Om die reden heb ik ook wel eens een extra emmer erbij gehad, zodat ik de mop kon spoelen in de ene emmer, en dan weer in de emmer met sop voordat ik ging dweilen. Maar dat vond ik toch teveel gedoe :+

nu doe ik wel 1 keer tijdens het dweilen de emmer verversen (appartement, ongeveer 80 m2).

Ik heb ook wel een stoomreiniger nu, maar ik vind mijn huis "stinken" als ik daarmee heb gedweild..

dus ik heb van alles en probeer van alles, maar het blijft een vervelende klus vind ik, haha!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 10:34

Bellatrix schreef:
Feit blijft dat je met al deze systemen met hetzelfde vieze water dweilt

Dat valt hier wel mee. Ik dweil vrij vaak, we hebben geen huisdieren en lopen niet met schoenen in huis. Meestal is het water na het dweilen niet heel vies. Het gaat mij er vooral om dat het systeem wat ik nu heb te zacht is, dus dat werkt niet genoeg op kleine vlekjes op de vloer, dan zit ik altijd alsnog te boenen op mijn knieën. Ik wil graag zo'n systeem zodat ik niet constant hoef te bukken met mijn krakkemikkige lijf :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 10:38

Ja, ik snap je. :j

Ik heb dan een kat die wel es een haarbal eruit gooit en er is kattenbak uitloop. Ik loop op mijn sloffen of sokken in huis. Maar met de sloffen loop ik ook nog wel es de tuin in. :+

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 10:57

MarlindeRooz schreef:
Ik heb deze en dat werkt echt super. Ook als je vloer vies is!

Bekijk Leifheit Clean Twist Disc Mop Ergo - Dweil set compleet systeem met wieltjes - 6 liter op: https://www.bol.com/nl/p/leifheit-clean ... _iphoneapp

Maar ik ga denk ik maar vaker stofzuigen en dweilen zodat het langzaam steeds schoner wordt. Ik heb nu een stoomreiniger geleend van een vriendin. Dus die pak ik van de week ook nog maar eens. :=

Die heb ik ook, bevalt van alle dweilen die ik heb gebruikt het beste. De 2 emmer systeem heb ik op werk gebruikt, ook een goed systeem als je elke keer schoon water wilt gebruiken maar vind ik voor thuis geen must. De vloer is hier met stofzuigen al goed schoon en anders pak ik de dweil erbij, gemiddeld 1 keer per week. We lopen thuis wel allemaal op sokken of blote voeten maar de kids en ik lopen buiten in de tuin ook met blote voeten. Voeten worden wel geveegd voordat we naar binnen gaan. Ik stofzuig gemiddeld 1x per 2 dagen en daarmee kan ik het goed bijhouden.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 15:05

Misschien heeft iemand hier nog wel tips voor mijn vloer…

Ik heb een poreuze plavuizen vloer, deze vloer ligt er inmiddels bijna 30jr in.
Toen de vloer gelegd werd, het advies gekregen om deze te impregneren ivm vocht en vuil wat erin trekt… Mijn moeder wilde dit toen niet, omdat de vloer daarmee een glanzend laagje zou krijgen…

Dus vloer heeft nooit onderhoud gehad en is op sommige plekken echt vuil, met een gewone dweil of schrobborstel / schuurmachine krijg ik hem niet schoon…

Nu wil ik hem deze zomer “strippen” en impregneren, hopelijk kan ik hem daarna beter schoonhouden…

Maar dan, wat voor dweil systeem laat ik daar op los? Het is een grove ongelijkmatige vloer, sokken loop je er in korte tijd op kapot…

Afbeelding

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 13:59

De Kärcher stoomreiniger. Hebben wij sinds vorige week in huis en is echt een magisch apparaat :D Je kunt er alles, maar dan ook alles mee reinigen door de verhitting en daardoor losmaking van eventuele vettige lagen en vuil. Badkamer schoonmaken is zo gepiept en ook de daarbij behorende tegels zijn als nieuw *\o/*

Zou er alleen geen stof mee reinigen. Daar is het echt te heet voor.

Wellicht werkt het ook in jouw geval. Ik weet het eigenlijk wel bijna zeker. Vooral voor het en vuil is het een super product.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 14:04

Ik heb een goedkopere stoomreiniger gekocht om het eens te testen hier, en ik ben verkocht. Deze mag dienst doen tot hij het loodje legt en dan komt er een duurdere. :))
Hebben lichtgrijze tegels met witte voegen, en die tegels kreeg ik wel schoon gedweild, maar die voegen waren een ramp. Zat regelmatig op handen en knieën de voegen te schrobben, en daar was mijn rug niet zo blij mee.

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 14:50

Kaitlyn schreef:
Ik heb een goedkopere stoomreiniger gekocht om het eens te testen hier, en ik ben verkocht. Deze mag dienst doen tot hij het loodje legt en dan komt er een duurdere. :))
Hebben lichtgrijze tegels met witte voegen, en die tegels kreeg ik wel schoon gedweild, maar die voegen waren een ramp. Zat regelmatig op handen en knieën de voegen te schrobben, en daar was mijn rug niet zo blij mee.

Welke heb jij nu gekocht?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 15:13

anca schreef:
Bellatrix schreef:
Feit blijft dat je met al deze systemen met hetzelfde vieze water dweilt.

Er is wel een systeem dat steeds schoon water geeft maar ik weet niet hoe die heet en die zal wel wat kosten ook.

Ik heb zoiets

https://www.bol.com/nl/nl/p/vileda-turb ... oductImage

En dan heb je elke keer schoon water. Zijn 2 emmers

Ik heb deze, heel fijn systeem omdat hij makkelijk "uitwringt" door de draaier.

Maar je hebt niet elke keer schoon water hoor, het is gewoon 1 bak er onder.
Ws heb jij dan een andere waarbij je wel twee emmers hebt?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 15:35

carina schreef:
Kaitlyn schreef:

Welke heb jij nu gekocht?

Van de Lidl! Hebben ‘m hier zaterdag uitgetest nadat ie binnenkwam, met ons bezoek erbij, en die hebben ‘m ook meteen besteld toen. Hij was in Nederland wel goedkoper dan in Duitsland. :')

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 16:03

Hmm, wellicht doe ik het omslachtig, maar ik heb ook zo’n dweil die je zelf moet uitwringen, dus ik spoel hem altijd onder de kraan uit en dan doe ik hem pas weer in het sop. Emmer in de gootsteen.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 09:02

Philips One Up heet dat systeem dat het vuile water weer opzuigt. Ik denk dat jullie dat bedoelen.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 11:17

CairnTerrier schreef:
De Kärcher stoomreiniger. Hebben wij sinds vorige week in huis en is echt een magisch apparaat :D Je kunt er alles, maar dan ook alles mee reinigen door de verhitting en daardoor losmaking van eventuele vettige lagen en vuil. Badkamer schoonmaken is zo gepiept en ook de daarbij behorende tegels zijn als nieuw *\o/* .

Welke heb je precies gekocht? er zijn zoveel verschillende. En welke hulpstukken gebruik je veel? Zeker voor de badkamer zou het helpen. Dan kan ik af en toe mijn moeder helpen met een deep clean.

Kaitlyn schreef:
Ik heb een goedkopere stoomreiniger gekocht om het eens te testen hier, en ik ben verkocht.

Van de Lidl!

Ook hier dezelfde vraag als carina, welke precies? Ik zie silvercrest en vileda bijvoorbeeld.