Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 11:17

Dat geeft een goed beeld in hoeverre vaccins helpen. Mooi dat ze dat daar zo goed bijhouden en iedereen die denkt dat vaccineren niet werkt? Zou toch dit soort berichten even lezen.

veerledec

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 11:27

Dat zijn niet echt bruikbare cijfers als je vanaf januari telt. Natuurlijk liggen er dan weinig gevaccineerden in het ziekenhuis, die waren er toen nog niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 11:33

veerledec schreef:
Dat zijn niet echt bruikbare cijfers als je vanaf januari telt. Natuurlijk liggen er dan weinig gevaccineerden in het ziekenhuis, die waren er toen nog niet.

Dit gaat over België toch? Toen waren ze daar al bezig met vaccineren of zijn ze daar later begonnen

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 11:39

In Belgie waren de rusthuizen enz heel snel volledig gevaccineerd inderdaad
Maar kijk gewoon naar de cijfees van de afgelopen week
In Vlaanderen en wallonie zijn heel veel mensen volledig gevaccineerd ( tussen 80 - 90 % ) in Brussels gewest weinig ( eerder 35 % ) - Brussel trekt dus het nationaal gemiddelde sterk naar beneden
En kijk hoeveel verschil in besmettingen , opnames

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 12:03

Pandora2 schreef:
En met die steeds groter wordende demonstraties krijg je eigenlijk hetzelfde effect als dat een festival of ander evenement gewoon zou doorgaan :))
Zie maar wat er in Frankrijk gebeurt. Lekker duizenden demonstranten als haringen in een tonnetje op elkaar.

Hier in het veld is het 3 dagen motocross. Gisteravond en nacht spagetti vreten en party time :#
Geen idee of dat volgens of met de nu nog steeds geldende coronaregels was :P

Deze := =:)

https://www.hln.be/kortrijk/kamping-kit ... ~a82dc194/

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 13:17

Jeetje die gaan wel echt heel erg los hahaha.

Wij zitten gelukkig op een hele andere camping. Je ziet dat er in theorie Corona maatregelen zijn, maar eigenlijk worden ze nauwelijks gehandhaafd. Mensen worden er wat vrij in gelaten. Ik vind het wel prima, gewoon weer ontspannen mijn ding doen.

Inmiddels is het punt bereikt dat iedereen gevaccineerd had kunnen zijn: https://nos.nl/artikel/2394707-van-mass ... 2_dPHSk8k0

Nu voel ik dus helemaal de drang niet meer om me aan allerlei maatregelen te houden tenzij iemand aangeeft dit wel te willen, maar dat kom ik eigenlijk niet tegen. Iedereen is er wel klaar mee denk ik en er aan toe dat alles weer open mag en we gewoon gaan accepteren dat Corona erbij blijft horen.

Ik geloof ook best dat er in het najaar weer een toename zal zijn, maar dan zullen we dat moeten accepteren. Ik hoop dat ze nu snel doorzetten met kijken naar kwetsbaren een derde prik geven. Die van mij (ik heb half febr. mijn 2e gehad) zal ook niet meer optimaal werken. Ik wil “deze keer” ook best nog een derde halen. Ik denk alleen niet dat ik dit jaarlijks zal blijven doen.

Ik hoop dat ze in de afgelopen anderhalf jaar druk bezig zijn geweest met verpleegkundigen opleiden en IC verpleegkundigen opleiden. En ik hoop ook dat er structureel meer IC bedden terug gaan komen.

Ik ben ook benieuwd of we op het punt gaan komen dat mensen zich niet meer gaan laten testen? Ik sta er eigenlijk nog van te kijken hoeveel mensen zich laten testen. Ik kan me goed voorstellen dat die bereidheid steeds minder wordt, helemaal met zelftesten.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 13:23

besita schreef:
Pandora2 schreef:
En met die steeds groter wordende demonstraties krijg je eigenlijk hetzelfde effect als dat een festival of ander evenement gewoon zou doorgaan :))
Zie maar wat er in Frankrijk gebeurt. Lekker duizenden demonstranten als haringen in een tonnetje op elkaar.

Hier in het veld is het 3 dagen motocross. Gisteravond en nacht spagetti vreten en party time :#
Geen idee of dat volgens of met de nu nog steeds geldende coronaregels was :P

Deze := =:)

https://www.hln.be/kortrijk/kamping-kit ... ~a82dc194/

:') :')
Wat is dit joh ?

Nee, zoveel gek volk is hier niet op die cross :D

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 13:34

En dan was normaal volgende week de Brussels masters 5* jumping zonder publiek >;)
Gelukkig onder druk ( vermoed ik ) is publiek nu wel toegestaan mits corona pas

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 14:36

Ik lees dit op de site van Sport Vlaanderen. Zou gelden vanaf 13aug.
Zou toch niet kunnen dat er wel festivals mogen maar geen publiek op de Stephex Masters. Enfin, alles kan natuurlijk. Maar toch... :')

Citaat:
er wordt voorzien in een mogelijkheid om af te wijken van het max. aantal van 5.000 personen publiek, mits gebruik van het COVID Safe Ticket. In dat geval mag men outdoor tot 75.000 personen per dag toelaten en mogen beperkende maatregelen zoals afstand houden en mondmaskers geschrapt worden tijdens het evenementen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 15:26

De meeste doorbraak besmettingen die problemen geven bij volledig gevaccineerden zijn bij mensen van oudere leeftijd met vaak onderliggende aandoeningen. Die zijn vaak als eerste gevaccineerd dus misschien een afname van werking van vaccin of andere reden. Wat dat betreft denk ik dat de regering heel snel in moet zetten op een vrijwillige mRNA vaccinatie bij 60 +. Waarom vanaf 60 +? Omdat de grote groep 60 tot 65 met AZ is geprikt waarvan de werking nog iets lager uitvalt na een aantal maanden.
Dan kunnen ze in ieder geval veel opnames voorkomen in het najaar .

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 16:17

ingedebruijn schreef:
Wat een opkomst vandaag zeg. Prachtig *\%/*

Ik zag vandaag wat filmpjes voorbij komen.
Ik zou me doodschamen als ik zo op SM rondging.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 16:24

Electra63 schreef:
ingedebruijn schreef:

Niet iedereen die protesteert is een wappie. Het is wel een keer mooie met die kromme vergelijkingen. Je kan mensen niet hun zaak al 1,5 jaar laten sluiten (clubs) en dan wel lekker F1 met festival camping door laten gaan.

Lees dit eens:
https://unmute-us.mailchimpsites.com/faq

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 17:07

Electra63 schreef:
ingedebruijn schreef:

Om welke reden precies? Ik heb alleen maar mooie, vrolijke, feestende mensen gezien.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 17:12

Toch zie ik liever filmpjes van een vriendelijke demonstratie dan van de demonstratie in Den haag gister. Waarbij de politie wederom in een kwaad daglicht wordt gezet

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 17:13

purny schreef:
Toch zie ik liever filmpjes van een vriendelijke demonstratie dan van de demonstratie in Den haag gister. Waarbij de politie wederom in een kwaad daglicht wordt gezet

Welke was dat?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 17:15

Ahh what else. Dacht al dat ik nergens gedoe had gehoord rond de Unmutes. Zei van te voren al tegen m'n vriend.. Als er gedoe ontstaat zijn we snel weer weg maar was gelukkig net zo gezellig als gehoopt.

Edit, reageerde op een bericht van bigone die nu weg is :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 17:17

Een groepje Engel aanhangers die probeerden het Binnenhof te belegeren. Een vrouw die flipt en langs de politie vliegt, hoppa in de boeien. En een andere man werd gearresteerd en de imbeciele aanhangers belagen de politie. Ik had ze hun mobieltjes uit de handen gemept want dit word natuurlijk weer bewerkt en op feestboek gezet.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 18:24

besita schreef:
Dit zijn de cijfets in Belgie van januari tot augustus wat betreft ziekenhuisopnames / wel of niet gevaccineerd

https://www.sciensano.be/nl/pershoek/co ... vaccinatie

Tja. Het artikel geeft imo perfect aan hoezeer alle perspectief mbt Covid19 verloren is gegaan.

Het zal me verder een worst zijn: Ben gezond, gevaccineerd, pendel tussen mijn twee bubbels en lééF.
Wat dat betreft @Pandora2, was vrijdag met Bubbly op naaktstrand. Kwam beheerder naar me toe met een luxe doek welke Berglief daar woensdag met mij vergeten was.

Woensdagmorgen vetrekt La Vuelta uit Antequera. Ga met zoon naar de startzone, misschien gaat Berglief ook mee, en pik dochter van Bubbly op. Dochter draagt daar vast een masker net als de meerderheid van de bezoekers. Ik en zoon niet.
Ieder in diens waarde. In vrijheid de eigen keuze te maken.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 19:09

Berglief was jou met de luxe doek vergeten op het strand ? Heb je daar dan al die dagen gelegen :o? :wow:

:D

Ik moest er al aan denken inderdaad dat de Vuelta deze dagen in jouw omgeving toert !
Ik wil ook naar een startzone :')

Brussel en Vilvoorde zetten zich schrap voor de grote terugkeer van de reizigers uit Turkije en Marokko.
Ze zitten een beetje met de schrik heb ik de indruk. :+

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 19:46

Huertecilla schreef:
besita schreef:
Dit zijn de cijfets in Belgie van januari tot augustus wat betreft ziekenhuisopnames / wel of niet gevaccineerd

https://www.sciensano.be/nl/pershoek/co ... vaccinatie

Tja. Het artikel geeft imo perfect aan hoezeer alle perspectief mbt Covid19 verloren is gegaan.

Het zal me verder een worst zijn: Ben gezond, gevaccineerd, pendel tussen mijn twee bubbels en lééF.

Hier net zo hoor , heb mijn plicht gedaan dus gevaccineerd en verder dikke doei ga waar ik wil
Hoop alleen wel dat er een keer een einde komt aan de smoeldoeken :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:17

bigone schreef:
Een groepje Engel aanhangers die probeerden het Binnenhof te belegeren. Een vrouw die flipt en langs de politie vliegt, hoppa in de boeien. En een andere man werd gearresteerd en de imbeciele aanhangers belagen de politie. Ik had ze hun mobieltjes uit de handen gemept want dit word natuurlijk weer bewerkt en op feestboek gezet.

Klopt, meerdere filmpjes gezien.
En dat geschreeuw tegen politieagenten als landverraders en dat filmen. Werkelijk iedereen staat te filmen. Van mij mag filmen van agenten verboden worden.
Zoveel respect voor de agenten, dat zij kalm blijven. Ik zou die wapenstok (en nog beter de Taser ;) ) gebruiken en hard :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:23

Maar bedoelde je dat dan met ik zou me dood schamen op SM of bedoelde je daar dus de Unmutes niet mee?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:33

ingedebruijn schreef:
Maar bedoelde je dat dan met ik zou me dood schamen op SM of bedoelde je daar dus de Unmutes niet mee?

Ik zou me doodschamen als mijn vader, moeder, kind of zus/broer zo zou schreeuwen/geweld gebruiken tegen agenten en ook die schreeuwers die filmen.
Zoveel onzin schreeuwen en dat dit dan ook nog rond zou gaan op internet.
Als een werknemer van mij zo gefilmd wordt, kan hij/zij vertrekken.
Ik vind dat geen reclame voor mijn bedrijf.

Zag vandaag op Twitter weer een bericht:
Word wakker schapen! Hier voor de kust dumpen ze vermalen kinderlijkjes van de Ever Given.
Met een foto van een baggeraar ofzo. :+

Echt Pizzagate is er niets bij ;)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:42

Electra63 schreef:
ingedebruijn schreef:

Ik zou me doodschamen als mijn vader, moeder, kind of zus/broer zo zou schreeuwen/geweld gebruiken tegen agenten en ook die schreeuwers die filmen.
Zoveel onzin schreeuwen en dat dit dan ook nog rond zou gaan op internet.
Als een werknemer van mij zo gefilmd wordt, kan hij/zij vertrekken.
Ik vind dat geen reclame voor mijn bedrijf.

Zag vandaag op Twitter weer een bericht:
Word wakker schapen! Hier voor de kust dumpen ze vermalen kinderlijkjes van de Ever Given.
Met een foto van een baggeraar ofzo. :+

Echt Pizzagate is er niets bij ;)

Heb je een link naar zo'n filmpje? Ik heb ze van unmute namelijk nog niet gezien en daar ter plekke ook niets gezien.

Kan best hoor dat er wappies tussen liepen maar volgens mij kwam het gros gewoon gezellig mee lopen en dansen. Lijkt me niet dat je iemand daarvoor ontslaat. Voor het gedrag dat jij benoemt wel natuurlijk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:44

besita schreef:
Hoop alleen wel dat er een keer een einde komt aan de smoeldoeken :+

Mwah, als iemand zich veiliger voelt daarmee, wat is dan het probleem?
Ík zie het _/-\o_ wanneer de euhmmmm.... het voorzichtiger deel van de bevolking zélf een maskertje opdoet ipv iedereen te willen beperken.
Ook is imo te verkiezen dat een met Covid besmette een masker draagt boven dat die tot quarantaine verplicht wordt.
Verder vind ík het een sociaal aspect hebben ook bij snotterigheid door verkoudheid/griep.
Ík zie in gepast :)* maskergebruik een blijvertje met toegevoegde waarde.