Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Popstra schreef:en of iedereen nooit jong is geweest...
Ja als je jong bent sta je anders in het leven dan wanneer je 50+ bent! Toen ik jong was werkte ik en keek ik ook uit naar de weekenden om op stap te gaan met vrienden.
En het is geen aanname nee dat wanneer je toch al gewend bent veel thuis te zijn en al in een bubble te leven je geen idee hebt hoe het voor mensen moet zijn die wel van alles waar zij voor leven moeten laten vanwege de regels. De een moet er nu eenmaal meer voor laten dan een ander. En dat geld niet alleen voor jongelui.
Ik vind het een aanname dat als je zegt het beu te zijn er maar word gedacht je daarom tegen de regels aan schopt!
karuna schreef:Omdat iedereen zich aan de regels moet houden. Denk je dat ik voor de lol mijn hoogbejaarde vader al een jaar niet binnen de 1,5 m heb gelaten. Of de weinige dingen die ik kan niet kan doen vanwege het virus. En voor mij geldt dat voor veel die normaal al een beperkt leven hebben dat noodgedwongen nog beperker wordt. Mensen die helemaal niet meer buiten kunnen of durven komen zelfs. Omdat het weinige dat over was is weggevallen.
Ieder jaar doe ik mee met een rolstoel driedaagse. Meeste deelnemers komen uit een verpleegtehuis. Voor veel is dit het enige uitje per jaar. Dat gaat dit jaar voor de tweede keer niet door. De laatste keer kwam ik naast een huilende man terecht. Boer die huilde omdat hij eindelijk weer eens regen voelde. Die man zal nu wederom als hij nog leeft zijn enige uitje gaan missen.
Popstra schreef:Ik vind het ook balen er weinig aandacht is voor de amateur sporters.
Dat is toch ook een hele lading mensen (incl mijzelf)
Geen idee wanneer we weer competitie kunnen starten. Weet wel het als 1 van de laatste in de rij gaat zijn wat versoepelingen betreft.
Ik denk dat men niet moet onderschatten hoe belangrijk dat ook is voor velen. Ook een stuk sociaal leven.
karuna schreef:Omdat iedereen zich aan de regels moet houden. Denk je dat ik voor de lol mijn hoogbejaarde vader al een jaar niet binnen de 1,5 m heb gelaten. Of de weinige dingen die ik kan niet kan doen vanwege het virus. En voor mij geldt dat voor veel die normaal al een beperkt leven hebben dat noodgedwongen nog beperker wordt. Mensen die helemaal niet meer buiten kunnen of durven komen zelfs. Omdat het weinige dat over was is weggevallen.
karuna schreef:Lena als alleenstaande mag je een vast contact hebben. Daarmee hoef je geen 1,5 m te houden. En mag je (nvraag gedaan bij de rivm ivm twijfel erover) in een verblijf zijn. Ook in een camper, tent of wat ook. Het is ook de enige persoon die (naast medische noodzaak) binnen de 1,5 m is geweest bewust het laatste jaar.
En mensen die bewust de regels opzij gooien ja zijn in mijn ogen alleen met hun eigen ik bezig ja. Denken alleen aan zichzelf en niet aan anderen. Dat mag ik vinden.
Sizzle schreef:Popstra schreef:Ik vind het ook balen er weinig aandacht is voor de amateur sporters.
Dat is toch ook een hele lading mensen (incl mijzelf)
Geen idee wanneer we weer competitie kunnen starten. Weet wel het als 1 van de laatste in de rij gaat zijn wat versoepelingen betreft.
Ik denk dat men niet moet onderschatten hoe belangrijk dat ook is voor velen. Ook een stuk sociaal leven.
Individuele sporten zijn bij ons nooit gestopt. Vond ik ook logisch. Mijn stalgenoten zijn dus ook gewoon de hele winter op concours geweest. Landen lijken totaal niet naar elkaars positieve ervaringen te kijken.
karuna schreef:Lena als alleenstaande mag je een vast contact hebben. Daarmee hoef je geen 1,5 m te houden. En mag je (nvraag gedaan bij de rivm ivm twijfel erover) in een verblijf zijn. Ook in een camper, tent of wat ook. Het is ook de enige persoon die (naast medische noodzaak) binnen de 1,5 m is geweest bewust het laatste jaar.
En mensen die bewust de regels opzij gooien ja zijn in mijn ogen alleen met hun eigen ik bezig ja. Denken alleen aan zichzelf en niet aan anderen. Dat mag ik vinden.
purny schreef:karuna schreef:Lena als alleenstaande mag je een vast contact hebben. Daarmee hoef je geen 1,5 m te houden. En mag je (nvraag gedaan bij de rivm ivm twijfel erover) in een verblijf zijn. Ook in een camper, tent of wat ook. Het is ook de enige persoon die (naast medische noodzaak) binnen de 1,5 m is geweest bewust het laatste jaar.
Als je in het zelfde huishouden woont. Dan hoef je geen 1,5 meter afstand te houden
karuna schreef:https://www.ad.nl/binnenland/rivm-verso ... ~a9dc792b/
Deze oude link even neergezet voor iedereen die hem gemist heeft. Je mag een vast contact hebben daarin.
Dus geen overtreding van regels voor diegene die kennelijk graag me willen afmaken omdat mijn mening ze niet aanstaat.
Femke_Tweety schreef:Zullen we aub kappen met dat persoonlijke gehak op elkaar? Of dat gehak op andere maatschappelijke groepen dan waar je zelf in zit?
Is nou al twee pagina's over en weer bezig.
Onzinnig en voegt niets toe mijns inziens.
SusanH schreef:Als ik naar mezelf kijk, ik vind het vooral zwaar dat alle dagen hetzelfde lijken. Er is weinig om naar uit te kijken. En daar is niet veel aan te doen, want het blijft voorlopig hetzelfde.
MarlindeRooz schreef:Echwel schreef:Ja wakker worden, bedenken welke dag het is, wat ga ik vandaag doen en blij zijn als je bloed mag laten prikken
Tip: koop een horloge die aangeeft welke dat is het is. Helpt hier heel erg.