Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:17

Iedereen heeft aanpassingen moeten doen.

En wat voor de ene groep een kleine aanpassing lijkt, is voor een andere groep loodzwaar.
En vice versa.

Laten we er hier nou geen wedstrijdje van maken wie het get zwaarst heeft volgens zichzelf en wie het het minst zwaar hebben volgens mensen die niet exact in die situatie zitten.

Lijkt me 1 onzinnig en 2 onmogelijk om fair te vergelijken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:18

Popstra schreef:
en of iedereen nooit jong is geweest...
Ja als je jong bent sta je anders in het leven dan wanneer je 50+ bent! Toen ik jong was werkte ik en keek ik ook uit naar de weekenden om op stap te gaan met vrienden.
En het is geen aanname nee dat wanneer je toch al gewend bent veel thuis te zijn en al in een bubble te leven je geen idee hebt hoe het voor mensen moet zijn die wel van alles waar zij voor leven moeten laten vanwege de regels. De een moet er nu eenmaal meer voor laten dan een ander. En dat geld niet alleen voor jongelui.

Ik vind het een aanname dat als je zegt het beu te zijn er maar word gedacht je daarom tegen de regels aan schopt!

Ja mee eens. Ik houd me ook aan alle regels behalve wat ik net genoemd heb. En ik zie eigenlijk NIEMAND in mijn omgeving die zich wel/beter aan de regels houdt. Allemaal spreken ze met groepjes af, negeren ze de avondklok, feestjes worden gegeven, risicogroep mensen komen gewoon met 2 op visite.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 22-03-21 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:18

karuna schreef:
Omdat iedereen zich aan de regels moet houden. Denk je dat ik voor de lol mijn hoogbejaarde vader al een jaar niet binnen de 1,5 m heb gelaten. Of de weinige dingen die ik kan niet kan doen vanwege het virus. En voor mij geldt dat voor veel die normaal al een beperkt leven hebben dat noodgedwongen nog beperker wordt. Mensen die helemaal niet meer buiten kunnen of durven komen zelfs. Omdat het weinige dat over was is weggevallen.

Ieder jaar doe ik mee met een rolstoel driedaagse. Meeste deelnemers komen uit een verpleegtehuis. Voor veel is dit het enige uitje per jaar. Dat gaat dit jaar voor de tweede keer niet door. De laatste keer kwam ik naast een huilende man terecht. Boer die huilde omdat hij eindelijk weer eens regen voelde. Die man zal nu wederom als hij nog leeft zijn enige uitje gaan missen.

Karuna maar jij stelt dat het super egoïstisch is dat mensen zich niet aan de regels houden. Ondertussen woon jij alleen als ik mij niet vergis maar schreef jij eerder wel samen op vakantie geweest te zijn. Als jij dan zo zwart wit kijkt, ook dat mag niet hè?
Stop dus gewoon eens met oordelen over een ander.

Ja de meeste mensen zullen de anti Corona protesten (en zeker die met geweld) veroordelen. Dat is wat anders dan je buurtgenoten aanvallen omdat ze toch buiten met elkaar afspreken omdat ze het waarschijnlijk gewoon zwaar hebben. Dat weet je gewoon niet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:19

Popstra schreef:
Ik vind het ook balen er weinig aandacht is voor de amateur sporters.
Dat is toch ook een hele lading mensen (incl mijzelf)
Geen idee wanneer we weer competitie kunnen starten. Weet wel het als 1 van de laatste in de rij gaat zijn wat versoepelingen betreft.
Ik denk dat men niet moet onderschatten hoe belangrijk dat ook is voor velen. Ook een stuk sociaal leven.

Individuele sporten zijn bij ons nooit gestopt. Vond ik ook logisch. Mijn stalgenoten zijn dus ook gewoon de hele winter op concours geweest. Landen lijken totaal niet naar elkaars positieve ervaringen te kijken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:20

Klakkeloos accepteren is het niet, het is opkomen voor de zwakkere in onze samenleving.
Dit maal betreft gezondheid. Dus onder andere de oudere.

En ja de een heeft er meer moeite mee dan de ander, geloof ook niet dat iemand dat ontkent.
Maar er van uit gaan dat iemand die toch al weinig doet het amper raakt is natuur grote bullsh.t en net zo veroordelend als waar jij nu tegen afzet.
Nogmaals, weinig mensen die zonder onderliggende oorzaken veel thuis zijn.
Dus ja ben blij dat voor jou het een keer over gaat.... hou dat maar in gedachte.

En betreft ziekte rot, dat meen ik.
Herken het, Nederland si geen goed land wat dat betreft, dat denken alleen de mensen die toevallig wel in het vangnet terecht kunnen of nooit het vangnet nodig gehad hebben.
Maar dat staat nu buiten de regels.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:21

Ik mis vooral een dagje Amsterdam doen... Vond dat altijd heel gezellig en leuk. Al maanden niet meer met de trein geweest.
Maar als het allemaal goed gaat en het gaat door ga ik donderdag naar mijn oma van 94 :D
Heeft allebei haar vaccinaties gehad.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:21

karuna schreef:
Omdat iedereen zich aan de regels moet houden. Denk je dat ik voor de lol mijn hoogbejaarde vader al een jaar niet binnen de 1,5 m heb gelaten. Of de weinige dingen die ik kan niet kan doen vanwege het virus. En voor mij geldt dat voor veel die normaal al een beperkt leven hebben dat noodgedwongen nog beperker wordt. Mensen die helemaal niet meer buiten kunnen of durven komen zelfs. Omdat het weinige dat over was is weggevallen.

Dit geloof je zelf toch niet ? :+

Denk dat ongeveer 90% van Bokt minder de hort op is dan jij. Ook in coronatijd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:23

Lena als alleenstaande mag je een vast contact hebben. Daarmee hoef je geen 1,5 m te houden. En mag je (nvraag gedaan bij de rivm ivm twijfel erover) in een verblijf zijn. Ook in een camper, tent of wat ook. Het is ook de enige persoon die (naast medische noodzaak) binnen de 1,5 m is geweest bewust het laatste jaar.

En mensen die bewust de regels opzij gooien ja zijn in mijn ogen alleen met hun eigen ik bezig ja. Denken alleen aan zichzelf en niet aan anderen. Dat mag ik vinden.

Pandora op jou opmerking ga ik niet eens in. Nonsens :n
Laatst bijgewerkt door karuna op 22-03-21 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:24

karuna schreef:
Lena als alleenstaande mag je een vast contact hebben. Daarmee hoef je geen 1,5 m te houden. En mag je (nvraag gedaan bij de rivm ivm twijfel erover) in een verblijf zijn. Ook in een camper, tent of wat ook. Het is ook de enige persoon die (naast medische noodzaak) binnen de 1,5 m is geweest bewust het laatste jaar.

En mensen die bewust de regels opzij gooien ja zijn in mijn ogen alleen met hun eigen ik bezig ja. Denken alleen aan zichzelf en niet aan anderen. Dat mag ik vinden.

Prima praat het goed voor jezelf en denk dus vooral dat jij het heel goed doet en anderen niet. Gok niet dat je, je daar gelukkig van zult voelen :)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:24

Sizzle schreef:
Popstra schreef:
Ik vind het ook balen er weinig aandacht is voor de amateur sporters.
Dat is toch ook een hele lading mensen (incl mijzelf)
Geen idee wanneer we weer competitie kunnen starten. Weet wel het als 1 van de laatste in de rij gaat zijn wat versoepelingen betreft.
Ik denk dat men niet moet onderschatten hoe belangrijk dat ook is voor velen. Ook een stuk sociaal leven.

Individuele sporten zijn bij ons nooit gestopt. Vond ik ook logisch. Mijn stalgenoten zijn dus ook gewoon de hele winter op concours geweest. Landen lijken totaal niet naar elkaars positieve ervaringen te kijken.

Dat klopt. Ik zie dat mijn discipline in verschillende landen verder gewoon de competitie van door gaat. Zij het zonder publiek en met nog meer aanpassingen. Maar prima te doen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:25

karuna schreef:

Als je in het zelfde huishouden woont. Dan hoef je geen 1,5 meter afstand te houden

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:27

purny schreef:
karuna schreef:

Als je in het zelfde huishouden woont. Dan hoef je geen 1,5 meter afstand te houden

En in Nederland zijn die regels ook een advies. Dat wat Karuna schrijft is inderdaad op de website van de Rijksoverheid niet te vinden, we wonen nog steeds niet in België waar je die uitzondering inderdaad wel had.
Ipv. Daarvan hebben wij een advies.

Geen haan die er naar kraait als ik ipv. Met mijn vriend met een vriendin een accommodatie boek. Behalve misschien veroordelende andere mensen :+
En nee ik was het niet van plan, überhaupt boek ik nog maar geen vakantie.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:29

Zullen we aub kappen met dat persoonlijke gehak op elkaar? Of dat gehak op andere maatschappelijke groepen dan waar je zelf in zit?

Is nou al twee pagina's over en weer bezig.

Onzinnig en voegt niets toe mijns inziens.

Anoeska27

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:35

Zoals iemand op school al zei: iedereen zit in dezelfde storm, maar wel in een ander bootje. Met andere woorden, je kan verschillende situaties niet met elkaar vergelijken.

Mijn kinderen hadden tijdens de eerste schoolsluiting geluk dat we veel ruimte om ons hutje heen hebben waar ze vrij konden gaan en staan waar ze wilden, klasgenootjes die in een flat wonen hadden dat geluk niet. Die mochten een tijd zelfs niet eens naar buiten. Dan kan ik wel tegen een ouder in zo'n flat gaan zeveren dat het heerlijk is om de kinderen thuis te hebben, maar dat is dan niet bepaald aardig of ondersteunend. Wij hebben een wetenschapspakket met proefjes langs gebracht, denk dat ze daar meer aan hadden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:41

https://www.ad.nl/binnenland/rivm-verso ... ~a9dc792b/
Deze oude link even neergezet voor iedereen die hem gemist heeft. Je mag een vast contact hebben daarin.
Dus geen overtreding van regels voor diegene die kennelijk graag me willen afmaken omdat mijn mening ze niet aanstaat.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:42

karuna schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/rivm-verso ... ~a9dc792b/
Deze oude link even neergezet voor iedereen die hem gemist heeft. Je mag een vast contact hebben daarin.
Dus geen overtreding van regels voor diegene die kennelijk graag me willen afmaken omdat mijn mening ze niet aanstaat.

Als dat is wat je leest zegt dat meer over jou dan over anderen :)
Ook prima artikel van bijna een jaar geleden toen er überhaupt veel minder strenge regels waren dan nu.

En ik gun iedereen zijn contacten maar dat is ieder zijn eigen verantwoordelijkheid en daar hoeven anderen (ook jij dus niet over anderen) niet over te oordelen.

Ik vind het voorbeeld van anoeska27 heel mooi omgedacht en een mooi initiatief.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:47

Als ik naar mezelf kijk, ik vind het vooral zwaar dat alle dagen hetzelfde lijken. Er is weinig om naar uit te kijken. En daar is niet veel aan te doen, want het blijft voorlopig hetzelfde.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:47

Ik denk dat als iemand het anders niet meer trekt het zo gek niet is om 1 contact te hebben waar je wel eens een knuffel mee geeft.
Misschien wel/niet volgens de regels, maar als iemand er anders aan onder door gaat is dat ook niet bedoeling.
Dat is natuurlijk anders als je elke dag een ander knuffelt, maar 1 vast persoon?
Voor alleenstaande begrijp ik dat best.

In die zin vind ik de Belgische regels ook logischer een vaste bubble.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:48

Femke_Tweety schreef:
Zullen we aub kappen met dat persoonlijke gehak op elkaar? Of dat gehak op andere maatschappelijke groepen dan waar je zelf in zit?

Is nou al twee pagina's over en weer bezig.

Onzinnig en voegt niets toe mijns inziens.

Dat is het probleem
Men ziet wel de spinter in andermans oog, maar niet de balk in eigen oog..

Als iedereen stopt met wijzen naar bepaalde groepen en vooral naar zichzelf kijkt wordt de wereld weer een stukje verdraagzamer

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:49

SusanH schreef:
Als ik naar mezelf kijk, ik vind het vooral zwaar dat alle dagen hetzelfde lijken. Er is weinig om naar uit te kijken. En daar is niet veel aan te doen, want het blijft voorlopig hetzelfde.

Hier ook en dan heb ik nog werk wat geen dag hetzelfde is maar toch..
Ik heb echt een goed geheugen maar alle dagen lopen zo in elkaar over dat ik het soms niet eens meer goed weet :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:50

Ik heb gewoon meer dan 1 keer te horen gekregen dat het de schuld is van “mij” als jongere. Echt niet leuk om te horen.

Ik was gisteren een “legaal” dagje weg. We waren eerst bij een watermolen diep in Twente. Was extreem druk daar. Ik moest heel nodig naar de WC en toen moest ik daar bij het restaurant naar binnen. Heel die toko tjokvol met bejaarden die daar eten gingen halen. Echt 6 mensen op 4m2. Maar ik moest gewoon heel nodig dus ben er langs gerend. :=

Daarna naar Ootmarsum, dacht even rondje door het dorp lopen. Nou mensen liepen daar gewoon de winkels binnen, die waren daar gewoon open. Ook zonder afspraak. En restaurants hadden gewoon heaters en sta-tafels waar mensen stonden te eten/drinken.

En dan hebben wij op werk afhaal, en dan eten mensen al een hapje terwijl ze nog op ons terrein zijn. En dan krijgen wij een boete (die is onderweg). Omdat we niet de hele dag tegen mensen zeggen dat ze niet op ons terrein al een hapje mogen eten. :+
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 22-03-21 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:50

Ja wakker worden, bedenken welke dag het is, wat ga ik vandaag doen en blij zijn als je bloed mag laten prikken ;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:51

Echwel schreef:
Ja wakker worden, bedenken welke dag het is, wat ga ik vandaag doen en blij zijn als je bloed mag laten prikken ;)

Tip: koop een horloge die aangeeft welke dat is het is. Helpt hier heel erg. _O-

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:52

Vreemd, want hier is er echt niks open...ja afhaal voor aan de buitendeur.
Ook geen toilet. Geen heater, niets.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:52

MarlindeRooz schreef:
Echwel schreef:

Tip: koop een horloge die aangeeft welke dat is het is. Helpt hier heel erg. _O-

Schat moet ik eerst een bril gaan zoeken om erop te kunnen kijken :D

En dan weet ik inmiddels wel.welke dag het is..