Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 16:29

Ik zet dan heel goed aangevinkt, amper gedragen is hooguit 2-3x en dan gaan ze alsnog niet weg voor €3 :')

Smallheal

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 17:02

Afbeelding
Nouja ik snap het wel want er zitten ook niet altijd gebruikerssporen aan

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 17:04

Merken jullie ook verschil in verkoop met eind van de maand ( loon gekregen) of dat er kinderbijslag aan komt?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 17:13

Smallheal schreef:
[ [url=m/yNx4UX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nouja ik snap het wel want er zitten ook niet altijd gebruikerssporen aan

Ik zou een optie tussen “nieuw zonder prijskaartje” en “heel goed” heel fijn vinden. Iets dat 3 keer is gedragen en 2x gewassen hoeft echt geen gebruikssporen te hebben maar is ook niet nieuw te noemen. Ik heb ook het idee dat de categorie “nieuw zonder prijskaartje” hierdoor vertroebelt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 17:16

Ik vind ook dat het gat tussen die twee te groot is. Ik verkoop ook wel eens items die mijn kind 3x gedragen heeft maar waarvan ik toch de kleur niet mooi vind staan. Het is dan niet nieuw zonder prijskaartje maar je kan er ook zeker niet aan afzien dat het een aantal keer gedragen en gewassen is.
Ik verkoop dat dus wel als ‘nieuw zonder prijskaartje’, want in de volgende categorie past ie dan ook niet.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 17:34

Mee eens. Ik gebruik 'nieuw zonder prijskaartje' alleen als ik het kaartje er al af heb gehaald en het artikel hooguit heel kort heb aangetrokken om het te passen. Anders gaat het naar 'heel goed'. Maar dan moet je volgens de Vinted omschrijving de gebruikssporen benoemen en die zijn er vaak nog niet.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 17:57

Rennie89 schreef:
Zou wel even de koper contacten denk ik? Heeft de koper zelf niks meer gezegd? Wel vreemd idd

Nee niks meer gezegd. Ik vind het ook heel raar en vooral banketstaaf voor de koper.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 18:02

Rennie89 schreef:
Kleren in de winkel zijn ook 1 a 2 x of vaker gedragen / gepast dus daar zou ik zelf geen moeite mee hebben. Als je echt nieuw wilt moet je met kaartje doen.

In sommige winkels wordt kleding gewoon gedragen door medewerkers op hun werkdag, daarna gaat het stoomapparaat erover en hangen ze het weer in de winkel.

Er zou inderdaad een extra categorie "zo goed als nieuw" tussen moeten staan vind ik. Is de vertaling/ beschrijving misschien anders in het Frans dat het zo vaak anders is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 18:15

Moestuin schreef:
Zoek je op nieuw met prijskaartje en nieuw zonder prijskaartje. 90% van de zoekertjes: Ziet er uit als nieuw. 1/2 keer gedragen. Dat is niet nieuw…

Ja dat zie je inderdaad vaak. Alleen is de volgende optie: heel goed. En daarvan is de beschrijving: met gebruikssporen. Dus dat is eigenlijk niet van toepassing op een perfect. Artikel

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 18:16

Ik zou dan weer een categorie tussen heel goed en goed nemen. Heel goed is in mijn ogen minimaal gedragen, maar zo goed als in nieuwstaat. Goed heeft dan duidelijke gebreken…. Daartussen mis ik dan vaak de kleren die meer gedragen zijn, maar geen gebreken hebben(maar bv enkele wat pluisjes door te wassen of zo een licht waasje op sommige katoen stoffen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 18:28

Ik vind eigenlijk dat er een categorie moet tussen Veelgebruikt en Goed, die je dan "Redelijk" ofzo noemt.

Dan krijg je van slecht naar goed:

- Veelgebruikt (met beschadigingen)
- Redelijk (met kleine gebreken, verkleurd of beetje gekrompen bvb.)
- Goed (gedragen maar in keurige gedragen staat)
- Heel Goed (wel een keer gedragen maar ziet er uit als nieuw)
- Nieuw zonder prijskaartje
- Nieuw met prijskaartje

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 19:55

ik kom even binnen vallen, ben zelf nieuw met vinted omdat ik daar een tas heb gezien die ik al een tijd wil.
Hij is nieuw met kaartjes, en heb een tegen bod gekregen maar de verkoper is uit Frankrijk en heeft maar 1 beoordeling. Hoe betrouwbaar is dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 20:01

Ze zeggen dat kledij dragen op foto beter is voor de verkoop, maar ik kwam zonet bij het openen van Vinted een advertentie tegen die toch wel beetje teveel van het goede was. Dame (geen hoofd op de foto gelukkig) poseert in een witte coltrui die ze verkoopt. Alleen is die best doorschijnend en had ze overduidelijk niets onder de trui aan :=

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 20:21

Linkje…..? :+

En die tas kan prima hoor!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 20:35

Ashleytjuhh schreef:
ik kom even binnen vallen, ben zelf nieuw met vinted omdat ik daar een tas heb gezien die ik al een tijd wil.
Hij is nieuw met kaartjes, en heb een tegen bod gekregen maar de verkoper is uit Frankrijk en heeft maar 1 beoordeling. Hoe betrouwbaar is dat?

Kan prima.. als verkoper het niet verstuurd krijg jij automatisch je geld terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 20:52

Heb het al verwijderd tengeltje

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 23:31

Hmmm vreemd dit. Ik kreeg bericht van Vinted dat mijn advertentie is verwijderd omdat je blijkbaar geen 2e hands ondergoed mag verkopen... Nu is de slip nooit gedragen en dat stond in de advertentie ook erbij, maar blijkbaar mag het alleen verkocht worden in originele verpakking en met label eraan. Nouja maakt niet uit, maar datzelfde setje heb ik zojuist ook verkocht, hoe dan? :+ . Dus hij is verwijderd, maar ik heb ook de melding verkocht en het verzendlabel is aangemaakt...

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 07:41

Irritant vind ik dit. Heb iets als favoriet, krijg ik gelijk een bod. Maar ik wil het nu gewoon even opgeslagen hebben. Krijg ik daarna een bericht dat er nog een bod is en dat ik tot morgenavond heb anders verkoopt ze het aan de ander. Verkoop het gewoon of ben ik nou gek. 8)7

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 07:42

Je kan uitzetten dat mensen een melding krijgen als je iets hebt opgeslagen :j

Irritant zulke opdringerige mensen zeg.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 07:45

verootjoo schreef:
Je kan uitzetten dat mensen een melding krijgen als je iets hebt opgeslagen :j

Irritant zulke opdringerige mensen zeg.

Ja, dat weet ik! Alleen voor sommige dingen vind ik het wel juist handig :)) dan wil ik het echt kopen :))

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 09:32

Ik kreeg juist doordat ik iets opgeslagen had een hele mooie deal. Iets kost normaal 180 euro , stond op Vinted voor 100 en zij deed mij een bod van 60. Deal :D

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 09:34

Dat heb ik met interieurspray van Rituals , er staan er meerdere op Vinted dus ik had die van mij er ook op gezet maar het is blijkbaar in strijd met de regels en nu is die verwijderd. Ik kan alleen nergens vinden dat het niet mag.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 09:43

Urona447 schreef:
Dat heb ik met interieurspray van Rituals , er staan er meerdere op Vinted dus ik had die van mij er ook op gezet maar het is blijkbaar in strijd met de regels en nu is die verwijderd. Ik kan alleen nergens vinden dat het niet mag.

Bij mij telkens met dekjes, terwijl heel vinted er vol mee staat.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 09:58

L_iek schreef:
Urona447 schreef:

Bij mij telkens met dekjes, terwijl heel vinted er vol mee staat.

Dit heb ik dus ook. :P

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 11:17

Al mijn lingerie word verwijderd, zelfs met het kaartje er nog aan :+. Heel irritant.... Ik zie er genoeg opstaan waarbij zelfs staat dat het gedragen is