Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:10

mvdende schreef:
lenaa_tje schreef:
Toch geeft dit artikel dat ook aan https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... t-allergie

Oa. In België, Spanje, Engeland

Dit exacte artikel heb ik inderdaad gelezen.

Daarnaast vind ik het best stom dat er in omgeving Haaglanden om de 5 a 10 km testlocaties zijn en hier in Zuid-West Nederland de dichtst bij al zn 20km is en dan ook nog voor de gehele maand vol. Dat snap ik überhaupt niet, je gaat toch geen 10 dagen wachten voordat je aan de beurt bent voor een test?

Als ik me in de buurt vandaag had kunnen laten testen, had ik het wel gedaan. Maar 65km rijden voor waarschijnlijk niets.....

Nou ja, ik wacht dus maar even een dagje af. Anders morgen maar testen en "ff" 130km rijden

Dat risico heb je genomen door naar een beurs te gaan waar veel mensen lopen. En door met vreemden op een kamer te gaan slapen.
Wil je geen risico oplopen dan moet je alleen de noodzakelijke dingen doen. Dus alleen boodschappen doen en de hond uitlaten en een wandelingetje met voldoende afstand

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:10

Relaxed schreef:
Ja op klachten alert zijn snap ik, maar een keer kuchen en naar huis sturen? Dat heeft toch helemaal niks met klachten te maken?

Je hoort en ziet echt wel het verschil tussen even verslikken hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:11

Eleeke, kijk even naar wat ik heb gearceerd, het ging me dus inderdaad om dat ene kuchje en hup naar huis..

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:12

Flying_Angel schreef:
Jaa, het is echt niet prettig zo. Elke keer ook weer tientallen leerlingen thuis, snotteren in de klas? Hup meteen wegwezen naar huis. Maar het voelt echt zo stom, leerling moet even kuchen ofzo, hup wegwezen!

Volkomen neurotisch.... mensen worden helemaal gek gemaakt.

En nu allemaal een niet waterdichte test gaan doen om nog meer paniek te creëren.
Ik denk dat verlies van gezond verstand momenteel veel bedreigender is dan het virus.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:14

Ninx schreef:
Flying_Angel schreef:
Jaa, het is echt niet prettig zo. Elke keer ook weer tientallen leerlingen thuis, snotteren in de klas? Hup meteen wegwezen naar huis. Maar het voelt echt zo stom, leerling moet even kuchen ofzo, hup wegwezen!

Volkomen neurotisch.... mensen worden helemaal gek gemaakt.

En nu allemaal een niet waterdichte test gaan doen om nog meer paniek te creëren.
Ik denk dat verlies van gezond verstand momenteel veel bedreigender is dan het virus.

Maar wat wil je dan? Het hele idee van naar school is gebaseerd op klachtenvrij naar school.
Wij zitten gewoon met 32 te dicht op elkaar.
Ben je aan het hoesten of snotteren dan volg je thuis de les. Klachtenvrij? Dan mag je naar school.

Destination

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:20

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:21

Weinig nuance in mijn bericht zie ik nu inderdaad. Maar als een leerling zich verslikt of een keer moet hoesten, dan niet gelijk naar huis inderdaad. Maar anders wel hoor!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:22

Nou het aparte nummer voor zorg en onderwijspersoneel is al over belast. Er moet inderdaad een formulier ingevuld worden door de directeur. Bij ons zijn de eerst formulieren al uitgegeven.

Bij ons moeten we ook goed opletten met de jongeren, die komen gerust ziek de klas in.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:23

Is helaas wel een grote familie van 9 broers/zussen, maar ook een hoop ruzie onderling dus weet niet wie er zullen komen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:26

lenaa_tje schreef:
Maar wat wil je dan? Het hele idee van naar school is gebaseerd op klachtenvrij naar school.
Ben je aan het hoesten of snotteren dan volg je thuis de les. Klachtenvrij? Dan mag je naar school.

Wat ik wil? Naar een scandinavisch systeem van veel kortere lesdagen, veel meer buiten lesgeven, en al het schoolwerk op school doen zodat kinderen thuis andere dingen kunnen doen, meer buiten zijn, minder dicht op elkaar zitten en meer weerstand opbouwen.

Dus minder dicht op elkaar, meer concentratie want kortere dagen, en veel meer buiten doen want veel gezonder. Maar goed, dat is wel een hele grote wens.

Als onze overheid zelfs in deze tijden besluit fruit en groente hoger te belasten dan suiker, dan weet je dat gezondheid geen prioriteit heeft.

En klachtenvrij naar school? Ieder najaar en in de winter snottert, kucht en hoest iedereen alles bij elkaar. In scholen, maar ook in theaters kun je soms geen woord verstaan door al het gehoest. Dat is volkomen normaal, maar nu taboe.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:28

Ik heb geen idee van hoe het in Scandinavië geregeld is en wat daar de resultaten van zijn, maar wat je omschrijft dat klinkt geweldig Ninx +:)+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:31

Ninx schreef:
lenaa_tje schreef:

Wat ik wil? Naar een scandinavisch systeem van veel kortere lesdagen, veel meer buiten lesgeven, en al het schoolwerk op school doen zodat kinderen thuis andere dingen kunnen doen, meer buiten zijn, minder dicht op elkaar zitten en meer weerstand opbouwen.

Dus minder dicht op elkaar, meer concentratie want kortere dagen, en veel meer buiten doen want veel gezonder. Maar goed, dat is wel een hele grote wens.

Als onze overheid zelfs in deze tijden besluit fruit en groente hoger te belasten dan suiker, dan weet je dat gezondheid geen prioriteit heeft.

En klachtenvrij naar school? Ieder najaar en in de winter snottert, kucht en hoest iedereen alles bij elkaar. In scholen, maar ook in theaters kun je soms geen woord verstaan door al het gehoest. Dat is volkomen normaal, maar nu taboe.

Tja.. nu weet ik vanuit onderwijs land ze hier echt wel mee bezig zijn.

Doet niks af aan het feit dat er nu een pandemie is waarbij we willen dat het niet verspreid wordt. Ook in het Scandinavisch systeem moeten de kinderen op school verschijnen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:36

Gecondoleerd Marcella, hoop dat je manier kunt vinden om goed afscheid van je oma te kunnen nemen.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:44

Destination schreef:
mvdende schreef:
Vergeet niet dat Nederland het enige land is waar je moet laten testen alleen bij verkoudheid. Alle landen om ons heen is het pas testen met hoesten, koorts en benauwd.

Dat klopt niet.
In heel veel landen wordt nu laagdrempelig getest. In Duitsland zijn zelfs vakantie terugkomers getest zonder klachten.

Dat dus. Op de website van onze lokale testlocatie staat het volgende:

"U kunt de testlocatie bezoeken wanneer u symptomen als koorts, droge hoest, loopneus, vermoeidheid, maar ook ademproblemen, jeuk aan de hals, hoofdpijn, algemene pijn in het lichaam of rillingen heeft en er een mogelijkheid is dat u zich met het Coronavirus heeft besmet.

U kunt ook de testlocatie bezoeken wanneer u via de corona-app een waarschuwing heeft ontvangen dat een contactpersoon in de afgelopen 14 dagen positief is getest.

Personen die via land, zee of de lucht uit een risicogebied naar Rheinland-Pfalz reizen zijn verplicht zich direct na aankomst te laten testen op het Corona-virus.

Voor personen die uit een niet-risicogebied aankomen is er de mogelijkheid zich vrijwillig te laten testen. De test moet binnen 72 uur na aankomst in Duitsland gedaan worden. De kosten van de test worden door de zorgverzekering betaald."

Sorry als het Nederlands her en der krom is, ik heb het even snel vanuit het Duits vertaald :=[/quote]

Jeuk aan de hals?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:46

Kriebelhoest!
Jeuk ín de hals.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:48

Ah kriebelhoest, ik zat me ook al af te vragen met jeuk in de hals. :D

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:49

tienus63 schreef:
Kriebelhoest!
Jeuk ín de hals.

O ik snap het haha thanks

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:52

Cookies schreef:
Ah kriebelhoest, ik zat me ook al af te vragen met jeuk in de hals. :D

tienus63 schreef:
Kriebelhoest!
Jeuk ín de hals.

Oeps, die had ik wel heel krom vertaald _O- _O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:52

Ik snapte het ook al niet, maar vind hem eigenlijk geniaal _O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:53

De Amerikaanse gezondheidsautoriteit CDC stelt dat verspreiding via geïnhaleerde kleine druppeltjes de belangrijkste route is waarlangs mensen besmet raken met het coronavirus. Dat blijkt uit de officiële richtlijnen van het Amerikaanse RIVM, die dit weekend aangepast zijn. Waarom de richtlijnen zijn aangepast, meldt de toezichthouder niet.

Het gaat om ‘druppeltjes of kleine deeltjes, bijvoorbeeld die in aerosolen, geproduceerd wanneer een besmet persoon hoest, niest, zingt, praat of ademt’. ,,Deze deeltjes kunnen geïnhaleerd worden in de neus, mond, luchtwegen en veroorzaken besmetting. We denken dat dit de belangrijkste manier is waarop het virus zich verspreidt.”

Eerder stelde het CDC nog dat besmetting via druppeltjes vooral plaatsvond als die druppeltjes in de mond of neus van mensen 'landden'. De CDC waarschuwt Amerikanen nu expliciet dat binnenruimtes zonder goede ventilatie het risico (op besmetting, red.) vergroten.

Voor diegene die de Hond maar een waardeloos figuur vonden en hij er totaal geen verstand van had. Heeft hij ook niet maar zijn onderzoek aan de hand van statistiek was toch niet zo verkeerd blijkbaar.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:57

Destination schreef:
GGD Groningen kan het contactonderzoek niet meer aan -O- Positief geteste mensen moeten nu zelf hun contactpersonen gaan informeren.
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/744667/G ... t-meer-aan

Regio Nijmegen ook niet. Mijn collega moest ook zelf contact opnemen met de personen met wie zij contact had. Gelukkig kon het werk wel contact hebben met de GGD en daardoor zit ik nu thuis. Meer dan 15 minuten op minder dan anderhalve meter (want dat is niet helemaal haalbaar op ons werk) en voila.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 13:03

MyWishMax schreef:
Ik snapte het ook al niet, maar vind hem eigenlijk geniaal _O-

Ik ook *\o/*

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 13:08

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 13:14

bigone schreef:
De Amerikaanse gezondheidsautoriteit CDC stelt dat verspreiding via geïnhaleerde kleine druppeltjes de belangrijkste route is waarlangs mensen besmet raken met het coronavirus. Dat blijkt uit de officiële richtlijnen van het Amerikaanse RIVM, die dit weekend aangepast zijn. Waarom de richtlijnen zijn aangepast, meldt de toezichthouder niet.

Het gaat om ‘druppeltjes of kleine deeltjes, bijvoorbeeld die in aerosolen, geproduceerd wanneer een besmet persoon hoest, niest, zingt, praat of ademt’. ,,Deze deeltjes kunnen geïnhaleerd worden in de neus, mond, luchtwegen en veroorzaken besmetting. We denken dat dit de belangrijkste manier is waarop het virus zich verspreidt.”

Eerder stelde het CDC nog dat besmetting via druppeltjes vooral plaatsvond als die druppeltjes in de mond of neus van mensen 'landden'. De CDC waarschuwt Amerikanen nu expliciet dat binnenruimtes zonder goede ventilatie het risico (op besmetting, red.) vergroten.

Voor diegene die de Hond maar een waardeloos figuur vonden en hij er totaal geen verstand van had. Heeft hij ook niet maar zijn onderzoek aan de hand van statistiek was toch niet zo verkeerd blijkbaar.

Ik zei al heel in het begin die de Hond gaat gelijk krijgen. Klopt dus nog ook.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 13:28

SusanH schreef:
bigone schreef:

Ik zei al heel in het begin die de Hond gaat gelijk krijgen. Klopt dus nog ook.

De Hond gaf aan dat aerosolen het grootste probleem waren. In de bovenstaande tekst gaat het om alle formaten druppeltjes en niet alleen de allerkleinsten (aerosolen). Dus ben het niet helemaal eens met dat alleen De Hond gelijk had.

Maar ben wel benieuwd naar een link, dan kan ik de publicatie erop nalezen.