Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:29

Nou ja, hoewel ik het nut van social distancing snap is het ergens natuurlijk wel krom dat gezonde mensen binnen moeten blijven. En nu blijkt dat het beschermen van de zwakkeren toch niet afdoende is, omdat het virus nu vooral huis houdt in verpleeghuizen.

Ook geef ik de artsen wel gelijk in de bijkomende problemen die nu ontstaan zoals mensen die ook zorg nodig hebben maar het nu niet krijgen. En de psychische gevolgen van in lock down zitten zijn ook groot.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:30

Destination schreef:
tienus63 schreef:
@destination, dat het immuunsysteem verzwakt lijkt me inderdaad ook inherent aan gebrek aan beweging, sociale contacten en stress.

In het begin van de Corona heb ik weleens opgemerkt dat dit economisch ontzettend zwaar zal zijn, maar dat er heel veel slachtoffers en aandoeningen bij mensen zullen ontstaan door de lock down en door de stress.

Linksom én rechtsom zorgt de corona voor slachtoffers. En ik vrees dat het aantal indirecte slachtoffers nog veel groter zal zijn dan het aantal directe slachtoffers.

Mwah, ik heb nu niet het idee dat mijn immuunsysteem er slechter op is geworden. Je mag nog gewoon (alleen) buiten sporten, fietsen, skeeleren, wandelen, noem het maar op. Hoe dragen sociale contacten volgens jou precies bij aan je immuunsysteem?

Als het psychisch slecht gaat speelt dat ook op je lichamelijke gestel. Ik denk ook dat dit voor veel mensen psychisch zwaar is.

Anoniem

Destination schreef:
_Penotti schreef:

Ik ben afgehaakt toen ze het vergeleken met een normale griep. Overigens zijn dit Amerikaanse artsen, zijn er ook Nederlandse/Europese artsen of wetenschappers die bevestigen dat een lockdown ons immuunsysteem zou verzwakken?

Ik ben afgehaakt toen ik het kopje "over deze website" las. Daar kijk ik altijd als eerste naar op een voor mij onbekende site.
Citaat:
Welkom op onze website met alternatief nieuws!

Wij staan voor het echte nieuws, zijn tegen kindermisbruik en valse informatie in de media!
Verder berichten wij ook over wereldconflicten, chemtrails, ruimtevaart en buitenaardse activiteiten.
Wij geloven dat er vieze spelletjes worden gespeeld op het wereldtoneel. Ook vanuit onze eigen regering.

Wij zijn nuchtere mensen die nadenken en niet alles geloven wat te zien is op televisie.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-04-20 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti

Tienus, dat vind ik heel dapper van jou omdat te zeggen.
Jij met je grote verlies nu.

Ik weet ook nog niet zo goed wat ik van het artikel moet vinden.
Ik vind er zeker een kern van waarheid in zitten.
Nu konden we op deze manier corona patiënten aan, maar voor hoeveel andere was er geen noodzakelijk zorg meer?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:33

Marie_Anne schreef:
Citaat:
Verder berichten wij ook over wereldconflicten, chemtrails, ruimtevaart en buitenaardse activiteiten.
Wij geloven dat er vieze spelletjes worden gespeeld op het wereldtoneel. Ook vanuit onze eigen regering.

Wij zijn nuchtere mensen die nadenken en niet alles geloven wat te zien is op televisie.

Deze website is zeker geen fijne bron, dat geef ik toe.
Maar de originele video is al diverse malen door youtube zonder reden verwijderd.
Er duiken dan weer kopieen op en die worden ook weer verwijderd.
Daarnaast duurt die video ruim een uur in uiteraard het Engels.
Dit verslag is wat korter en wat makkelijker even door te lezen.
Vandaar mijn keuze die te plaatsen.

Zo lang hij nog online is:
https://www.youtube.com/watch?v=ndL0uSm ... gJBnMbX31A
Laatst bijgewerkt door _Penotti op 28-04-20 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:35

SusanH schreef:
Nou ja, hoewel ik het nut van social distancing snap is het ergens natuurlijk wel krom dat gezonde mensen binnen moeten blijven. En nu blijkt dat het beschermen van de zwakkeren toch niet afdoende is, omdat het virus nu vooral huis houdt in verpleeghuizen.

Ook geef ik de artsen wel gelijk in de bijkomende problemen die nu ontstaan zoals mensen die ook zorg nodig hebben maar het nu niet krijgen. En de psychische gevolgen van in lock down zitten zijn ook groot.

Als de zorg overbelast wordt en de boel instort omdat we de maatregelen loslaten, krijgen mensen die het nodig hebben ook geen zorg meer. Dan zijn we nog veel verder van huis.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:37

_Penotti schreef:
Maar de originele video is al diverse malen door youtube zonder reden verwijderd.

Hmmmm, zou het kunnen dat die video zelf ook niet zo fris is als bron?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:37

lenaa_tje schreef:
Destination schreef:

Mwah, ik heb nu niet het idee dat mijn immuunsysteem er slechter op is geworden. Je mag nog gewoon (alleen) buiten sporten, fietsen, skeeleren, wandelen, noem het maar op. Hoe dragen sociale contacten volgens jou precies bij aan je immuunsysteem?

Als het psychisch slecht gaat speelt dat ook op je lichamelijke gestel. Ik denk ook dat dit voor veel mensen psychisch zwaar is.

Ik ben het met je eens dat het psychisch zwaar is als je minder sociale contacten hebt dan normaal, maar ik betwijfel of het zo'n groot effect op je immuunsysteem heeft als die Amerikaanse artsen beweren.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:38

Shadow0 schreef:
_Penotti schreef:

Hmmmm, zou het kunnen dat die video zelf ook niet zo fris is als bron?

Nee hoor, gewoon fris.

Zo lang hij online staat.

Gewoon de 2 artsen die hun visie geven.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:42

@penotti, het is gewoon hoe wij er tegenaan keken en nog steeds kijken.
Mijn va vergeleek het zelfs wel met IBR uitbraak ooit bij de koeien.

Kwam via de lucht binnen. Sommige koeien doodziek, andere gezond en sommigen gingen zo dood.
Broer van me heeft het aantal jaar geleden ook in de stal gehad.
Die zegt ook, ze liggen naast elkaar, likken elkaar de snoet, Bertha 1 dood en Bertha 2 staat weer aan het voerhek te vreten.

@destination, precies wat lenaatje zegt.
Het gaat een optelsom worden.

Als we allemaal eens goed in de spiegel kijken of een foto van ons zelf voor de corona zien en nu, durf ik te wedden dat de meeste van ons een sprankje minder glans in de ogen hebben.
Ongeacht of we te maken hebben gehad met ziekte en of verlies.
Maar we voelen allemaal dat dit ons wat doet, je normale ritme is anders, financieel, vakantie, kinderen, relatie met ouders en familie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:45

_Penotti schreef:
Er duiken dan weer kopieen op en die worden ook weer verwijderd.
Daarnaast duurt die video ruim een uur in uiteraard het Engels.
Dit verslag is wat korter en wat makkelijker even door te lezen.
Vandaar mijn keuze die te plaatsen.

Zo lang hij nog online is:

Ze zeggen oa dat de cijfers zijn opgeklopt (door wie dan?) en dat het sterftecijfer niet klopt, want:
Citaat:
* Zoals diverse klokkenluiders (waaronder een arts-senator) hebben bevestigd een sterk opgeklopt cijfer, omdat bijna alle sterfgevallen die geen overduidelijke andere oorzaak hebben (ongeluk, zelfmoord, moord) automatisch aan corona worden toegeschreven. Hetzelfde gebeurt in Europa

Dat gebeurt hier helemaal niet. Ik heb geen idee of dat in de VS wel gebeurt. Maar iedereen kan het sterftecijfer bekijken van het CBS en daaruit mbv de oversterfte tov andere jaren opmaken hoeveel mensen de afgelopen weken ongeveer zijn gestorven aan covid19, ik neem aan dat ze zoiets in de VS ook hebben.

Dus wellicht wordt de video steeds verwijderd van YouTube omdat het fake news is?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:46

Twee organisaties van artsen (American College of Emergency Physicians (ACEP) and the American Academy of Emergency Medicine (AAEM)) nemen in elk geval publiek afstand van de uitspraken van Erickson en Massihi.

https://www.acep.org/corona/COVID-19/co ... formation/
Citaat:
The American College of Emergency Physicians (ACEP) and the American Academy of Emergency Medicine (AAEM) jointly and emphatically condemn the recent opinions released by Dr. Daniel Erickson and Dr. Artin Massihi. These reckless and untested musings do not speak for medical societies and are inconsistent with current science and epidemiology regarding COVID-19. As owners of local urgent care clinics, it appears these two individuals are releasing biased, non-peer reviewed data to advance their personal financial interests without regard for the public’s health.

COVID-19 misinformation is widespread and dangerous. Members of ACEP and AAEM are first-hand witnesses to the human toll that COVID-19 is taking on our communities. ACEP and AAEM strongly advise against using any statements of Drs. Erickson and Massihi as a basis for policy and decision making.

_Penotti

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:52

Dat is toch logisch dat er ook weer artsen zijn die daar afstand van nemen?
Als iedereen dacht zoals Erickson en Massihi was er geen lockdown.

Marie_anne
Hier worden nu ook doden die niet getest zijn door huisartsen als covid doden aangemerkt.
Maar dat kunnen net zo goed griepdoden zijn.
We testen te weinig om zoiets zeker te kunnen zeggen, maar doen het dus wel.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:57

_Penotti schreef:

Geen artsen, maar beroepsorganisaties van artsen. Die over het algemeen niet zomaar dat soort dingen doen.

Citaat:

En wel nog meer doden, en de VS loopt nu al voorop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:02

_Penotti schreef:

Marie_anne
Hier worden nu ook doden die niet getest zijn door huisartsen als covid doden aangemerkt.
Maar dat kunnen net zo goed griepdoden zijn.
We testen te weinig om zoiets zeker te kunnen zeggen, maar doen het dus wel.

Nee, alleen als ze sterke aanwijzingen hebben. Ze gooien echt niet alles op corona nu. En daarbij nogmaals: je kunt gewoon bij het CBS de sterftecijfers zien van de afgelopen periode en deze vergelijken met de andere jaren.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:15

Ja klopt, 9444 in 2018 aan griep.
Daarom sterkte vermoedens kan zijn, griep, mexicaanse en corona zonder test weet je niets. Maar nu is dat wel corona.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:20

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:32

_Penotti schreef:
Daarom sterkte vermoedens kan zijn, griep, mexicaanse en corona zonder test weet je niets. Maar nu is dat wel corona.

Die 9000 waren verspreid over een hele winter. Nu meer dan 5000 in de eerste drie weken van april. Dat is dus niet de sterfte, maar de oversterfte, dus alles dat boven het gemiddelde valt. En het is alleen maar afgevlakt vanwege de maatregelen.
5000, in een paar weken tijd, in april, als het griepseizoen al grotendeels ten einde is...

Als je dat ontkent, dan wil je het gewoon niet zien.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:34

Marie_Anne schreef:
_Penotti schreef:

Die 9000 waren verspreid over een hele winter. Nu meer dan 5000 in de eerste drie weken van april. Dat is dus niet de sterfte, maar de oversterfte, dus alles dat boven het gemiddelde valt. En het is alleen maar afgevlakt vanwege de maatregelen.
5000, in een paar weken tijd, in april, als het griepseizoen al grotendeels ten einde is...

Nee dat was nederland!!! 9444 oversterfte aan de griep, alleen nederland!
Dus voordat je andere terecht gaat wijzen....

Het hoogtepunt lag in de tweede week van maart: tussen 5 en 11 maart 2018 stierven er 4092 mensen
Laatst bijgewerkt door _Penotti op 28-04-20 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:36

_Penotti schreef:
Marie_Anne schreef:

Nee dat was nederland!!!

Ja, dat weet ik. Verspreid over de hele winter. Dus niet in 3 weken, maar 3 maanden.

Er staat winter, geen wereld :D .

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:38

Had net een edit
Het hoogtepunt lag in de tweede week van maart: tussen 5 en 11 maart 2018 stierven er 4092 mensen

Ja sorry beken, las wereld, sorry.

Maar nog, zie edit :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:51

_Penotti schreef:
Marie_Anne schreef:

Die 4092 is niet de oversterfte, maar de sterfte. In april was dit dus in één week meer dan 5000. Ik weet niet wat het gemiddelde sterftecijfer in maart is, maar de oversterfte zal max 1000 zijn geweest. Ook heel veel, dat was een vreselijk jaar.

Maar ik heb al eerder gezegd: ik ben het er echt niet mee eens als gezegd wordt dat we dit doen voor de ouderen en kwetsbaren. We doen het om te voorkomen dat de zorg overbelast raakt, want daar heeft bijna iedereen last van. Anders zouden we ieder jaar met griep ook wel voorzichtiger zijn. Maar dat accepteert iedereen gewoon, bijna 10.000 doden in een winter.

Maar los daarvan: dat verhaal van die twee artsen, dat het sterftecijfer wordt opgeklopt, dat klopt gewoon niet in Nederland.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:55

Wanneer er niet zo'n extreme belasting op de ic geweest was, denk ik dat er ook niet zoveel aanpassingen geweest zouden zijn.

Dat er mensen overlijden is natuurlijk verschrikkelijk, maar wanneer er geen plaatsen meer waren op ic's en er er moest voor levens gekozen worden was het nog veel erger geweest.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 19:01

Ik loop een beetje achter maar wilde toch nog even liefde geven aan het huis van MoniqueT. Prachtig! _O_
(ook al snap ik dat je nu graag even terug wil hoor!)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 19:02

Wanneer Corona een langzaam verspreidend virus met duur van hooguit twee weken was geweest was de wereld niet in lock down gegaan.