Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 17:59

Op mijn werk mag je alleen met de lift omhoog. Mensen die slecht ter been zijn mogen ook naar beneden met de lift

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 18:18

mvdende schreef:
Morrie schreef:
Inmiddels hangt er een briefje bij de lift en staat er een mededeling op de VVE site dat alleen mensen met een handicap gebruik mogen maken van de lift en dat zij er alleen in mogen, niet met meerdere gezinsleden. Indien er een verhuizing plaatsvindt, moet dat gemeld worden bij de VVE. Dit i.v.m. besmettingen.
Er zijn blijkbaar meer mensen die het nieuws uitspitten. Van mij hebben ze het niet, ik spreek niemand.

Haha, hadden ze in mijn oude flat moeten proberen! Daar had niemand zich aan gehouden.

Ga geen tig keer per dag 12 verdiepingen omhoog lopen met de trap.

Één of maximaal 2 verdiepingen zou ik nog wel omhoog lopen met de trap als ik geen boodschappen heb, of de hond niet bij me, maar anders ga ik gewoon met de lift, corona of niet.

Sterker nog, als ik de hond mee heb, pak ik op het station bijvoorbeeld ook 80% van de tijd de lift.

Hond kan prima traplopen en slaapt ook boven op de slaapkamer, maar toch probeer ik traplopen zo veel mogelijk te beperken.

Maar diezelfde lui geven wel honderden euries uit aan de sportschool of sportvakanties per jaar want je moet voldoende sporten, toch ? :')
Maar 2 verdiepen met een trap...ho maar ! Echt hilarisch deze mentaliteit _O-

Ik vind het niet gek dat sommige jongeren het alsmaar moeilijker krijgen in de maatschappij :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 18:25

Morrie schreef:
Nee ik ging de post halen en dan loop ik langs de lift.
Het is hier maar 3 hoog en er woont maar 1 persoon die vanwege een hersenbloeding echt niet meer met de trap kan. De rest kan dat wel al dan niet met wat pauzes tussendoor. De gem. leeftijd hier is ver in de 70 en ik ben ook niet meer piepjong (anders woonde ik hier niet)

Volgens mij is het briefje ook echt bedoeld dat jij wel met de lift kunt. Je hebt toch COPD? Als je niet zonder pauzes naar boven kunt, dan is dat een aardige indicatie dat je het niet kunt.

En als dat briefje anders bedoeld was, weet dan dat het zelfs in de context van flats waar mensen zijn overleden aan corona, een vrij sterke reactie is. Mijn ouders zijn allebei oud en risicogroep genoeg om voorzichtig te zijn, en bij een van hen was ook daadwerkelijk corona in de flat, maar zulke maatregelen worden niet genomen. Ik woon in een voormalig bejaardenhuis, met ook heel veel ouderen, en zulke extreme maatregelen worden hier niet genomen.
Om maar wat perspectief te geven.

Want het lijkt me echt absurd dat de lift nu alleen maar voor 1 persoon is, en jij je kapot loopt op de trap (of nog minder wenselijk: helemaal niet meer buiten komt.)

Morrie

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 18:50

De VVE hier staat niet bekend vanwege hun flexibele houding en ze nemen ook geen halve maatregelen tegen overtreders van hun regels. Daar wil je eigenlijk gewoon niets mee te maken hebben. Ik zou er een boek over kunnen schrijven na 3 jaar hier wonen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 19:02

Morrie schreef:
De VVE hier staat niet bekend vanwege hun flexibele houding en ze nemen ook geen halve maatregelen tegen overtreders van hun regels. Daar wil je eigenlijk gewoon niets mee te maken hebben. Ik zou er een boek over kunnen schrijven na 3 jaar hier wonen.

Ik zou in jouw geval wel gewoon met de lift gaan hoor, je hebt duidelijk iets medisch wat het traplopen moeilijker maakt.

Over traplopen gesproken, ik woon op de 4e verdieping zonder lift. Goed voor de conditie, helemaal met boodschappen _O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 19:16

Morrie schreef:

Ik vind copd echt wel een oorzaak om met de lift te kunnen...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 21:14

Ik denk dat ik een nachtje in een hotel ga in mijn stadje den Haag. Mooie aanbieding gezien :D

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 17:40

Voor wie nog een activiteit zoekt in eigen land en erg Corona proof (nu hebben wij een eigen boot etc) maar een middag kanoën! We hebben het heerlijk gehad :) Afbeelding
Wel flink verbrand.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 17:56

Waar ben je geweest?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 17:57

LadyMadonna schreef:
Waar ben je geweest?

Bij ons in de provincie Groningen :)
Wedde en omgeving.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 17:58

Kajakken is heerlijk! Wij hebben twee kajaks (en een boot) en het is heerlijk rustgevend

Alleen dat in en uit stappen :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 18:02

Keet schreef:
Kajakken is heerlijk! Wij hebben twee kajaks (en een boot) en het is heerlijk rustgevend

Alleen dat in en uit stappen :+

Haha onze hond is wel mis gestapt. Ze heeft een hekel aan water maar ze heeft de hele tocht gedaan of het de bedoeling was :')

Inderdaad ook makkelijk om even te doen! Boot op het dak en gaan. Wij hebben een kano (dus met 2/3) in een boot en ook nog 2 Kajaks.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 23:23

Ik merk wel dat ik het best lastig vind, reizen is echt mijn passie, normaal plan ik na ik terug ben dan ook alweer een volgende vakantie, klinkt luxe, maar het kan ook een jaar vooruit worden geplant of een kampeertrip met de tent. Het valt me op dat er steeds minder regels zijn en volgens mij gaat het nog goed met de corona cijfers in Nederland, dat vind ik dan best knap als je leest over de rest van de wereld, bijvoorbeeld het aantal nieuwe besmettingen in Florida. Maar ik hoop wel heel erg dat er snel een vaccin komt, ook omdat ik nu het gevoel heb dat het ook elk moment in Nederland weer enorm zou kunnen stijgen qua besmettingen. Maar ergens ook omdat ik graag hoop hou dat ik over een tijd weer overal naartoe kan reizen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 08:35

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202007 ... 0118579841

Zweden, Malta, Noorwegen en Finland zijn door ons ( Belgie ) Min van Buitenlandse zaken toegevoegd als no go-zone omdat die landen zelf restricties hebben opgelegd in de zin van niet-essentiele reizen zijn verboden.

Ook bij ons in de regio Antwerpen loopt het aantal besmettingen weer flink op de laatste dagen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 09:24

Ik ben Malta ook nog een beetje aan het volgen, het zou toch mijn oorspronkelijke vakantiebestemming zijn geweest. Voor reizigers tussen Nederland en Malta geldt nu het volgende:

Citaat:
Tot 15 juli moeten reizigers vanuit Nederland nog wel twee weken in quarantaine. Na 15 juli gaat de luchthaven weer open naar alle bestemmingen, inclusief Nederland.

...hoewel 'alle bestemmingen' dan weer weer erg positief geformuleerd is, want op de bijgewerkte lijst (toegang vanaf 15 juli, er was al toegang voor diverse landen vanaf 1 juli) zie ik bijvoorbeeld Zweden nog niet staan. Maar goed, voor reizigers tussen Nederland en Malta is alles vanaf overmorgen weer 'normaal'. België staat overigens ook op de bijgewerkte lijst.

https://www.nederlandwereldwijd.nl/docu ... vies-malta
https://www.visitmalta.com/en/reopening-airport

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 09:33

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 09:34

Noorwegen gaat als het goed is vanaf de 15e weer open.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 09:38

Ik had nu op de Faeröer eilanden moeten zitten maar dat kon niet doorgaan.
Ze hebben nu wel een aanpassing dat je wel in mag reizen maar bij aankomst een corona test moet laten doen en in quarantaine moet tot je een negatieve uitslag hebt.
Hopelijk volgend jaar dan maar die kant op...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 14:33

MarijeR schreef:
Ze hebben nu wel een aanpassing dat je wel in mag reizen maar bij aankomst een corona test moet laten doen en in quarantaine moet tot je een negatieve uitslag hebt.

Hoe lang duurt het tot je de uitslag hebt? Vind ik toch zure vakantie dagen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 14:44

Ik moet zeggen als het warm is (en geen airco) vind ik die mondkapjes echt een uitdaging.
Maar wel nieuwe broeken gekocht in Duitsland.
Ik vind het met afstand houden slecht .. maar Bremen is een grote stad en als ik mijn vriendin moet geloven die in Groningen stad werkt is het daar sinds 1 juli ook drama.
Wel vraag ik mij af of het echt werkt. De meeste mensen droegen hem niet om hun neus heen. Ook gingen overal die weg werp kapjes op en af.
Pinnen lijkt beter, al werkte onze Nederlandse pas niet in de kledingwinkel! Dus was als nog contant betalen: Maar braadworst kraampjes konden we niet pinnen :+ dat is contant geld of niet haha.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 00:01

lenaa_tje schreef:
MarijeR schreef:

Hoe lang duurt het tot je de uitslag hebt? Vind ik toch zure vakantie dagen.

Ze zeggen 24 uur maar ja als dat nog een dag uit loopt...
Het was al een strak geplande (korte) trip met juist in de eerste dagen permits om op bepaalde plekken te fotograferen.
Ook maar doorschuiven dus naar volgend jaar.

En over 2 weken zou ik weer naar Kenia. Mis m'n vrienden daar...
Skype/zoomen vervangt gewoon echt niet de uurtjes die je normaal bij het kampvuur doorbrengt... ;(

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 08:09

Het Exit Festival in Servië is alsnog afgelast: https://www.festivalinfo.nl/news/48532/ ... -augustus/

Festivalinfo schreef:
Het Exit Festival, dat van 13 tot en met 16 augustus in Servië gehouden zou worden gaat niet door. Het festival laat weten dat de corona-situatie in Servië zorgwekkend blijft en dat het hierdoor niet verantwoord is het festival door te laten gaan.

Dat lijkt mij ook de enige logische en verstandige optie.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 07:33

Wat zouden jullie doen?

We hadden Canada geboekt met vertrek op 11 september, nu staat er op de site van onze reisorganisatie dat voor reizen vanaf 1 september de normale annuleringsvoorwaarden gelden. Echter staat er ook dit

Zoals u kunt lezen is het op dit moment nog onzeker of reizen in september doorgang kunnen vinden. Wel kunnen we u al meedelen dat Air Transat heeft besloten om haar vluchten van/naar Amsterdam dit hele seizoen te annuleren. Daarnaast heeft de HAL ook alle cruises naar Alaska voor de rest van dit seizoen geannuleerd. Als uw reis een van deze onderdelen bevat, dan kunnen we uw reis al omboeken naar volgend jaar, als u dit wilt. In dat geval verzoeken we u om contact met ons op te nemen. Voor de overige reizen geldt dat wij contact met u zullen opnemen zodra er meer bekend is.

Wij zouden dus met Air transat vliegen maar zien het niet zitten om nu weer om te boeken naar volgend jaar. (Deze vakantie zou eigenlijk al in mei plaatsvinden maar nu dus september)
Zouden jullie nu al een mail sturen om te annuleren of nog even afwachten? Ik wil graag weten waar ik aan toe ben dus vind dit irritant :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 07:46

Zo te horen is je reis geannuleerd. Eigenlijk hoor je dan wat te horen van je reisoperator maar ik zou in dit geval even zelf mailen als je dit gelezen hebt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 08:59

Ik zou contact opnemen voor een eventuele terugbetaling of vouchers. Maar het kan best lang duren voordat je iemand te pakken gaat krijgen