Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MizzMontana schreef:Wie herkent dit?
Komt binnen bij mijn eigen meldingen van marktplaats.
[ [url=m/HJmLcx.jpg]Afbeelding[/url] ]
En linkt door naar een pagina waar je wordt gevraagd je bankgegevens te verifiëren, je geboortedatum door te geven en een kopie ID door te sturen.
[ [url=m/BBh9ug.png]Afbeelding[/url] ]
Ik vind het heel vreemd, marktplaats betalingen heb ik sowieso al vaker gehad en nooit eerder deze vraag.
Suzanne F. schreef:MizzMontana schreef:Wie herkent dit?
Komt binnen bij mijn eigen meldingen van marktplaats.
[ [url=m/HJmLcx.jpg]Afbeelding[/url] ]
En linkt door naar een pagina waar je wordt gevraagd je bankgegevens te verifiëren, je geboortedatum door te geven en een kopie ID door te sturen.
[ [url=m/BBh9ug.png]Afbeelding[/url] ]
Ik vind het heel vreemd, marktplaats betalingen heb ik sowieso al vaker gehad en nooit eerder deze vraag.
Het is wel echt van Marktplaats maar ik heb het nog nooit gehad. Is dit niet boven een bepaald bedrag ofzo?
Ik heb wel mijn bankrekening moeten verifiëren en mijn telefoonnummer. Maar geen kopie ID.
Ineke2 schreef:Wat was je antwoord?
Saul schreef:Ik ben geen oplichter maar ga echt niet mijn id uploaden naar het internet..
Hoort zo veel gekke verhalen tegenwoordig.
mavantos schreef:Saul schreef:Ik ben geen oplichter maar ga echt niet mijn id uploaden naar het internet..
Hoort zo veel gekke verhalen tegenwoordig.
Je kan een kopie maken via kopieID van de overheid. Dan is het veilig(er).
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... eitsbewijs
Marocje schreef:Maar dit doen ze ook om juist oplichters te weren, of er de gegevens van te hebben wanneer iemand toch nog oplicht.
DeMolenhoek schreef:Had hier gisteren ook een grapjas. Hij vraagt mijn uiterste prijs dus ik zeg: €80. Antwoord: Ik geef €60. Daar word ik dus al moe van héDus ik zeg: Nee, €80. Hij: Ok, €65 dan. Ik: €80. Hij: €70 is mijn laatste bod en anders gaat het niet door! Ik: €80. Hij: Ok, dan niet hé!
Joh, uiterste prijs is uiterste prijs
Muze schreef:Zal wel een huilie huilie reactie op komen...
Vjestagirl schreef:Ik ben zo benieuwd naar de reactie
Urona447 schreef:Haha ik ook! Zal wel aan een overleden cavia liggen ofzo.
janna schreef:Dat wordt weer een 1 sterren beoordeling
Bizar die mensen.