Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 17:41

Ja ok maar west Vlaams vind ik homogener zeg maar. Er is echt veel verschil tussen aalsts, waas en Gents bvb.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 17:53

*ik heb er al eens voor gebeld, maar ze krijgen het mij niet uitgelegd*

Ik moest zorgtoeslag terugbetalen. Voor twee jaar, dus twee verschillende aanslagen á totaal 90 euro per maand ofzo.
Nu zit ik met de ene aanslag voor de laatste termijnen. Maandbedrag is daarvan 42 euro. Mij geheel onduidelijk of er een rentepercentage in zit.
Nu staat er op deze aanslag nog 50 euro open. Kan ik dit in één keer voldoen? Of gaan ze dan net zo moeilijk doen als DUO bijvoorbeeld? :roll:
En moet ik hier nog rente over betalen?

Het is zooooo fiets vaag, die rente moet je zelf maar zien te berekenen. Dus soms krijg ik weer een vage aanmaning van dat ik zoveel keer geen rente heb betaald ofzo. Dus ik snap er geen jota van.
Hopelijk kunnen jullie me helpen! _/-\o_

Ohja, ik zal nooit weer zorgtoeslag aanvragen :')

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 18:16

jumpyhorse schreef:
Shaggy09 schreef:
Lezen jullie ook de posts van Vlaamse bokkers met een Vlaams accent in je hoofd of ben ik de enige? :')

Ik ben vlaams dus lees alles in vlaams accent :')

Geinig vind ik dat :D
Ik heb volgens stedelingen ook een Brabants accent maar ik hoor dat zelf echt niet hoor. Ik praat geen roy donders ofzo.

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 18:30

Janine1990 schreef:

Ik moest zorgtoeslag terugbetalen. Voor twee jaar, dus twee verschillende aanslagen á totaal 90 euro per maand ofzo.
Nu zit ik met de ene aanslag voor de laatste termijnen. Maandbedrag is daarvan 42 euro. Mij geheel onduidelijk of er een rentepercentage in zit.
Nu staat er op deze aanslag nog 50 euro open. Kan ik dit in één keer voldoen? Of gaan ze dan net zo moeilijk doen als DUO bijvoorbeeld? :roll:

Het is zooooo fiets vaag, die rente moet je zelf maar zien te berekenen. Dus soms krijg ik weer een vage aanmaning van dat ik zoveel keer geen rente heb betaald ofzo. Dus ik snap er geen jota van.

Een tip los van je vraag :o je kunt zorgtoeslag na het kalenderjaar tot uit mijn hoofd september het jaar erna met terugwerkende kracht aanvragen. Dus over 2019 kun je tot september 2020 aanvragen. Dan krijg je dus geen gedoe met wel/niet teveel ontvangen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 19:24

Dit ben ik dus ook gaan doen. Want ik zit op grensgebied volgens mij.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 21:38

Ik zit er helaas ver boven... Nouja... helaas... :+ Er ver boven zitten is niet zo erg... :)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 22:35

Janine1990 schreef:

Ik heb dat destijds ook gehad en heb het laatste bedrag toen in 1 keer betaald. Ik heb trouwens nooit iets over rente te horen gekregen, volgens mij hadden ze dat al verrekend in het terug te betalen bedrag.
Daarna heb ik de zorgtoeslag stopgezet en toen kreeg ik zomaar vorig jaar in augustus een bedrag zorgtoeslag over het jaar daarvoor op mijn rekening gestort. En dit jaar in september dus weer. Dit jaar krijg ik het weer automatisch per maand, maar ik houd er wel rekening mee dat ik dat volgend jaar weer gedeeltelijk terug moet betalen, ik verwacht dat ik dit jaar weer meer inkomsten heb dan vorig jaar.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:01

Je inkomen kun je tussentijds ook nog aanpassen.
Als je nu je inkomen omhoog zet, dan worden de laatste maanden nog aangepast of stopgezet.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:24

Ik vraag me iets af, maar is behoorlijk 18+ :o Zou een lesbische bokker mij willen pb-en?

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 18:29

Ik heb vitamine c capsules alleen ik krijg die dingen echt niet in z'n geheel doorgeslikt. Er staat bij dat het wel in zijn geheel moet maar is het echt een probleem als ik ze openmaak?

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 18:38

Geen idee, maar als het advies is om ze heel in te nemen zou ik dat gewoon doen. Evt kun je ook pillen nemen en die doormidden breken, is misschien wat makkelijker :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:01

Nee kan gewoon.... Is alleen vreeeeselijk zuur

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:15

dalena schreef:
Ik heb vitamine c capsules alleen ik krijg die dingen echt niet in z'n geheel doorgeslikt. Er staat bij dat het wel in zijn geheel moet maar is het echt een probleem als ik ze openmaak?

Even checken of ze niet open mogen vanwege vertraagde opname (er zit vaak niet voor niets een laagje om) indien dat niet terug te zien is in de bijsluiter dan kan je hem openen en zo innemen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 10:13

Heb je het al geprobeerd met een lepel vla of appelmoes.

Dax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 21:08

Misschien een stomme vraag, maar: hoe werkt overkoken? Dus, waarom gaat je pan pasta aan de haal, of opgewarmde melk, terwijl een pan met alleen water niet overkookt?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 23:09

Van Google geplukt:
Overkoken heeft alles te maken met schuimvorming’, vervolgt In-dekeu. ‘Bij het koken van pasta kunnen bepaalde deeltjes, zoalszetmeel, gluten en vetzuren loslaten en in het water terecht-komen. Die deeltjes hebben net als zeepmoleculen een water-afstotende en een waterminnende kant. Daardoor zitten ze graagaan het wateroppervlak. Om het oppervlak aan water en lucht tevergroten, vormen ze schuim. Dat schuim krijgt een flinke zet om-hoog door de damp die vrijkomt uit het kokende water, met alsgevolg: overkoken.’
(https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... cRbTPNPh3V)

Mijn man zei iets dergelijks maar dan hoef ik het nu niet te typen :P

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:15

Werkt je ov chipkaart ook als je hem scant terwijl die in je telefoonhoesje zit? Zo'n siliconen case. Word er een beetje gek van om telkens dat ding in en uit mn portemonne/tas te vissen...

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:21

Bij mij werkt hij zelfs door mijn portemonnee heen dus ik denk het wel

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:23

Pepperrr schreef:
Werkt je ov chipkaart ook als je hem scant terwijl die in je telefoonhoesje zit? Zo'n siliconen case. Word er een beetje gek van om telkens dat ding in en uit mn portemonne/tas te vissen...

Jup. Heel veel mensen doen dat :)

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:34

Oh, chiiill! Thanks :D

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 21:00

Nou als er meer pasjes inzitten niet. Dan zegt ie “bied 1 ov-chipkaart aan”.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 14:58

Mag je altijd een kerk binnen lopen voortijdig aan de dienst en deze dan mee deelnemen? Ik kan niks echt vinden over dat bij de kerken bij ons in de buurt.

Edit: de zinsopbouw is echt verkleut maar moe.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 15:06

Bedoel je daarmee of je altijd een dienst mag mee volgen? Dat is bijna nergens een probleem.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 15:14

Judith_ schreef:
Bedoel je daarmee of je altijd een dienst mag mee volgen? Dat is bijna nergens een probleem.

Ja dat eigenlijk :+
Hoe laat begint zoiets.. Echt stom maar ze hebben geen website of iets.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 15:19

SavannahNx schreef:
Judith_ schreef:

Ja dat eigenlijk :+
Hoe laat begint zoiets.. Echt stom maar ze hebben geen website of iets.

Das niet stom. Het verschilt ook per kerk en geloofsrichting. Je kan eens op https://www.kerktijden.nl kijken of jou kerk die gegevens gepubliceerd heeft. Anders hangt er vaak in het portaal van de kerk wel een geprinte lijst.