Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:54

Guthedentjemie... In het gierigheidstopic gaat het over of je koffie in huis moet hebben... Who cares?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:00

Ik heb oploskoffie in huis, zowel een pot met van die granules erin als zakjes cappuccino etc.
Wil visite graag gewone koffie dan raad ik ze aan om zelf een apparaat en de door hen gewenste koffie mee te nemen.
Ik drink zelf alleen van die zakjes, krijg zeer weinig visite en vind het onzin om een senseo oid aan te schaffen voor die hooguit 10 kopjes koffie per jaar.
Verder heb ik altijd diverse smaken thee en aanmaaklimo in huis en als je van te voren laat weten dat je komt zorg ik voor wat blikjes/flesjes fris en wat te knabbelen.
Sta je onverwacht aan de deur dan loop ik tussendoor ff naar de winkel of we gaan samen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:13

Billy schreef:
Guthedentjemie... In het gierigheidstopic gaat het over of je koffie in huis moet hebben... Who cares?

Nou, aan alle reacties te zien, heel veel mensen....

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:45

Ik drink ook geen koffie maar wel een wel Senseo inc pads. Van vriendin gekregen.

Ze worden ook regelmatig gratis aangeboden op diverse weggeefgroepe :j

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:57

Ineke2 schreef:
Wow... ik drink geen koffie, maar heb altijd koffie in huis voor bezoek.

Schiet mij nu te binnen dat ik bijna een jaar bij een bedrijf heb gewerkt waarbij je eigen thee / koffie mee moest nemen van huis. Er was alleen een waterkoker in de keuken en een magnetron.

Kwam ik daar op mijn eerste werkdag, heb ik dus alleen water kunnen drinken :')

Ik kwam van een bedrijf waar je zelfs 1 blikje limonade mocht pakken per dag ( ja koelkast voor limonade ging wel op slot om te voorkomen dat er dus meer dan 1 per persoon werd meegenomen) en verder was er alle soorten thee die je maar kon bedenken, cup a soup, koffie verschillende soorten, chocomelk zakjes poeder, gewone melk en karnemelk.

Dus ehm ja dat was even wennen :=

Hier op het werk koffie, thee, warme chocomelk en melk (gewone en karnemelk). Ook wel is fristi of chocomelk of frisdrank maar dat is alleen als dat over is van bijv. Ouderavonden.
Wordt wel ingehouden van m’n loon betaal namelijk 8 euro in de maand voor koffie/thee staat zo ook op m’n strookje.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 23:18

lenaa_tje schreef:
Ineke2 schreef:
Wow... ik drink geen koffie, maar heb altijd koffie in huis voor bezoek.

Schiet mij nu te binnen dat ik bijna een jaar bij een bedrijf heb gewerkt waarbij je eigen thee / koffie mee moest nemen van huis. Er was alleen een waterkoker in de keuken en een magnetron.

Kwam ik daar op mijn eerste werkdag, heb ik dus alleen water kunnen drinken :')

Ik kwam van een bedrijf waar je zelfs 1 blikje limonade mocht pakken per dag ( ja koelkast voor limonade ging wel op slot om te voorkomen dat er dus meer dan 1 per persoon werd meegenomen) en verder was er alle soorten thee die je maar kon bedenken, cup a soup, koffie verschillende soorten, chocomelk zakjes poeder, gewone melk en karnemelk.

Dus ehm ja dat was even wennen :=

Hier op het werk koffie, thee, warme chocomelk en melk (gewone en karnemelk). Ook wel is fristi of chocomelk of frisdrank maar dat is alleen als dat over is van bijv. Ouderavonden.
Wordt wel ingehouden van m’n loon betaal namelijk 8 euro in de maand voor koffie/thee staat zo ook op m’n strookje.

Oh echt waar :=
Dat vind ik ook wel gierig eigenlijk, iig voor koffie en thee vind ik dat je niet hoeft te betalen op je werk. Dan neem ik het wel van thuis mee hoor :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 23:49

Dat heb verder nooit meegemaakt nee.
Op mijn huidige werk is koffie, thee, warme chocomelk gratis. Voor 50 cent heb je een blikje frisdrank ( cola / light, fanta, sprite, koude chocomelk, fernandes en ijsthee) is een aparte automaat voor

Op vrijdagmiddag mag iedereen 1 blikje ( wederom is de grote koelkast dus op slot.)

Als je blijft overwerken minimaal tot 19 uur mag je een maaltijd gaan halen tot 10 euro voor rekening van de werkgever. Daarboven mag wel maar het bedrag boven de 10 euro betaal je dan zelf.

Daarnaast krijg je de sleutel van de koelkast en mag je er 2 blikjes drinken uithalen.

Best goed geregeld toch wel in vergelijking met 1 van mijn eerdere werkgevers :D

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 23:52

Dat is erg goed geregeld idd Ineke.
Op mijn werk staat er gewoon een koffiezetapparaat en zijn er 2 soorten thee. Iedereen mag koffie zetten en de waterkoker gebruiken. Als je iets van cup a soup of warme choco wilt kun je dat van thuis meenemen. Ik vind dat ook geen enkel probleem, cup a soup is immers niet heel goedkoop. :D

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 23:58

Ineke2 schreef:
Dat heb verder nooit meegemaakt nee.
Op mijn huidige werk is koffie, thee, warme chocomelk gratis. Voor 50 cent heb je een blikje frisdrank ( cola / light, fanta, sprite, koude chocomelk, fernandes en ijsthee) is een aparte automaat voor

Op vrijdagmiddag mag iedereen 1 blikje ( wederom is de grote koelkast dus op slot.)

Als je blijft overwerken minimaal tot 19 uur mag je een maaltijd gaan halen tot 10 euro voor rekening van de werkgever. Daarboven mag wel maar het bedrag boven de 10 euro betaal je dan zelf.

Daarnaast krijg je de sleutel van de koelkast en mag je er 2 blikjes drinken uithalen.

Best goed geregeld toch wel in vergelijking met 1 van mijn eerdere werkgevers :D

Inderdaad goed geregeld.
Ik heb 1 collega die het ook echt niet eens was met de regeling en daarom heeft gezegd ik gebruik vanaf nu niks meer en wil niet betalen. Dat doet hij dus ook niet. In de pauzes zie je hem dus ook eigenlijk niet. Andere collega betaald wel maar lust geen warme dranken, dan betaal je dus ook voor niks.
Is verder binnen het onderwijs wel redelijk normaal. Mijn vorige school deed dit ook zo. Maar ken ook wel scholen die dit niet zo doen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 00:01

Nou ja goed, ik snap ergens wel dat je weigert te betalen als je het toch niet gebruikt. Dat is je geld weggooien terwijl de school het in hun zakken kan steken. Anders betaal je mooi bijna 100 euro per jaar voor niks.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 00:21

Wat een verschil zit er zeg bij werkgevers... loon inhouden voor koffie. Best gierig. Hier hoeft dat echt niet, alleen voor jezelf je lunch meenemen. Er zijn hier verschillende koekjes, aanmaaklimonade, 7 soorten cup a soup, koffie automaat met ook chocomel en cappuccino etc. Was op mijn vorige werk ook, dus sta er wel van te kijken hoe anders het kan zijn.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 02:08

Wij hebben zelfs de lunch geheel verzorgd op het werk; gekookt of gebakken ei, soep, brood in 4 soorten, alle soorten beleg van zoet tot harig, melk en karnemelk.
Er staan twee koffieautomaten en een Pikwick theerek met 16 smaken thee er in. Op maandag worden de fruitschalen aangevuld met vers fruit, dat je altijd gewoon mag pakken.
Op vrijdagmiddag een biertje (ook 0,0%) en altijd wat extra’s rond de feestdagen (pepernoten, kerstkransjes, valentijnschocolatjes, paas eitjes). Ik besef wel dat dit uitzonderlijk is hoor!

Wij betalen wel maandelijks €7,00 voor een personeelsvereniging die er niet is, maar ach, mij hoor je daarover niet klagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 02:15

Harig beleg :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 07:44

De gratis potloodjes van de IKEA worden volgens mij ook aan lopende band met bossen mee naar huis genomen.
Een vriend van mij gaat altijd al die bakjes af en heeft er dan zo'n 50 in zijn tas.
Ik snap dat niet. Hoeveel kost een potlood nou tegenwoordig? :=

Of pennen jatten, dat gebeurt ook overal :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 07:48

Anthea schreef:
Harig beleg :D

_O- dat was mij in eerste instantie niet opgevallen.

Daphara super luxe zeg!

Ik moet zeggen dat wij midden in Rotterdam Centrum zitten, daarom is er voor gekozen geen bedrijfskantine te hebben ( wegens te weinig animo).

Nog vergeten te zeggen, maar op de vrijdagmiddag einde van de dag, mag je ook ipv een blikje fris een biertje of wijntje pakken. ( ik drink dat nooit daarom eerder vergeten te noemen :o )
Er zijn ook nootjes en met sinterklaas veranderen de nootjes ook wel in strooigoed.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 07:50

Ik gebruik tegenwoordig nooit potloden meer :)

Dus tja... maar die Ikea schandalen zijn hier al wel eerder langsgekomen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 08:00

Bij Ikea wordt het bestek uit het restaurant enzo ook allemaal massaal mee naar huis genomen.. Echt schandalig. Ga toch lekker naar de Action.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 08:04

Bij mij op het werk worden ze wel steeds gieriger, de automaten konden vroeger nog chocolademelk, maar dat was nog voor mijn tijd. Toen kon je 4 soorten koffie (gewoon, met schuim, espresso en cappuccino), nu nog maar 2. We hebben 1 smaak thee. Behalve in de overleg ruimtes, daar wel meer smaken.
Op mijn vorige werk deden we zelf vanuit het bedrijf boodschappen bestellen, dus daar kwamen gewoon de zakken brood op tafel en alles. We kochten ook cup a soup, chips, fruit en koekjes. Maar net wat mensen wilden hebben. Dat was echt top! Daarvoor werd dus wel een deel van je salaris ingehouden, ik dacht 10 euro ofzo?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 08:31

Als je als werkgever je medewerkers kosteloos van lunch voorziet wordt dat door de belastingdienst gezien als loon in natura. Kortom, dat mag dus niet zomaar. Die 7 euro voor die personeelsvereniging die niet bestaat zou wel eens (voor de belastingdienst) als smoes voor 'ja maar, da's een bijdrage in de lunchkosten' kunnen worden gebruikt.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 08:33

Jildau schreef:
Bij Ikea wordt het bestek uit het restaurant enzo ook allemaal massaal mee naar huis genomen.. Echt schandalig. Ga toch lekker naar de Action.

Say what..... bij bijv een la cubanita ga je toch ook het bestek niet mee naar huis nemen!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 08:53

Lau schreef:
Jildau schreef:

Say what..... bij bijv een la cubanita ga je toch ook het bestek niet mee naar huis nemen!

Nee zou je zeggen.. :D

M'n moeder werkt er en die vertelde wel eens dat ze 's ochtends met een bak vol lepeltjes begonnen en eind van de dag was de helft weg. Kun je je echt niet voorstellen maar het gebeurt heel veel..

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 08:57

Heb bij een restaurant gewerkt waar de baas wilde dat we overgingen op peper en zout stellen van Riviera Maison IPV glazen winkel setjes. Nou je raad het na dag 1 misten er al een paar. Na een week de helft en toen hebben we ze maar weggehaald

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 09:03

Ik zit dit echt met verbazing te lezen, het zou niet eens in mij opkomen. Maargoed dat heb ik met meer dingen die hier voorbij komen :wow:

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 09:09

Sneu dat je zo aan je spullen moet komen....

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 09:38

Ik kende in Mn studententijd wel een paar jongens die dat altijd meenamen, zoutvaatjes.
Niet omdat ze het niet konden betalen ofzo, maar voor de kick.
Kerel had ook wel verkeersborden onder zn bed liggen, vond ie ook geinig om te hebben...