Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30213
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:20

Toch vind ik dat lastig.. voor mannen is dat misschien wel een dingetje, dat weet ik niet.
Vrouwen die ergens moeite voor doen worden gezien als hopeloos.. En ik durf/doe geen moeite, als iemand me leuk vind, dan moet dat wel duidelijk zijn. Als ik daar echt dingen voor moet doen zal ie me wel niet leuk vinden en dan ga ik mezelf ook niet voor schut zetten...

Mannen die moeite doen zie ik dan weer als opdringerig...

Eigenlijk is het altijd gedoe -O- :')

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:23

Cer schreef:
Toch vind ik dat lastig.. voor mannen is dat misschien wel een dingetje, dat weet ik niet.
Vrouwen die ergens moeite voor doen worden gezien als hopeloos.. En ik durf/doe geen moeite, als iemand me leuk vind, dan moet dat wel duidelijk zijn. Als ik daar echt dingen voor moet doen zal ie me wel niet leuk vinden en dan ga ik mezelf ook niet voor schut zetten...

Mannen die moeite doen zie ik dan weer als opdringerig...

Eigenlijk is het altijd gedoe -O- :')
Ik heb dat dan weer met vrouwen, te makkelijk is, in mijn optiek, niet aantrekkelijk.

Misschien ben ik wel de vreemde hier hoor, maar als iemand mij wat onzeker/ongemakkelijk maakt, wek je juist m'n interesse.

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:24

Haha Cer :') lastig he?

Ik wil ook echt iemand die moeite voor me doet, maar te opdringerig vind ik ook niet fijn (zeker niet als ze een relatie of wat serieus gaan verwachten).
Maar aan de andere kant wil ik heel graag mijn zin krijgen en dat lukt me ook vaak, iets wat ik echt af moet leren :))

Cer

Berichten: 30213
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:26

Nou ja ik ben weer een stukje ouder natuurlijk, dus dan is de hele 'pakmedanalsjekan-fase' wel een beetje voorbij denk?
Of misschien is dat ook persoonlijk..
Ik heb liever dat iemand zegt wat er bedoelt wordt. Het hele dansje 'wanneer kan er een berichtje terug? is dit te snel? kan ik al zeggen dat ik iemand leuk vind? wat zijn de termijnen voor...(vul maar wat in)?' vind ik echt verschrikkelijk...

Duidelijkheid :j het leven is te kort voor gedoetjes :D

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:31

Cer schreef:
Nou ja ik ben weer een stukje ouder natuurlijk, dus dan is de hele 'pakmedanalsjekan-fase' wel een beetje voorbij denk?
Of misschien is dat ook persoonlijk..
Ik heb liever dat iemand zegt wat er bedoelt wordt. Het hele dansje 'wanneer kan er een berichtje terug? is dit te snel? kan ik al zeggen dat ik iemand leuk vind? wat zijn de termijnen voor...(vul maar wat in)?' vind ik echt verschrikkelijk...

Duidelijkheid :j het leven is te kort voor gedoetjes :D
Nou ja, wij mannen blijven natuurlijk jagers :')

En ik denk niet dat je het als zo'n fase moet zien. Ik vind een beetje mysterie juist enorm interessant, niet alles gelijk weten, eens een paar uur jezelf afvragen waarom iemand niet online is/reageert. Da's vaak wel een trigger hier.

En heel eerlijk: Als iemand bij jou begint met je bent zo knap (ik noem maar iets) en dit blijft roepen, dan verlies je toch ook snel interesse/geloofwaardigheid?

Berdien

Berichten: 64592
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:50

Maar wat is makkelijk? Is dat iemand die constant tegen je zegt hoe knap je wel niet bent? Of is dat iemand niet het hard to get spelletje speelt maar oprechte interesse toont? Of iemand die na een dag al met tandenborstel en pyjama op de stoep staat?

Op het moment dat je mensen daarop al gaat afwijzen, dan wordt het inderdaad wel lastig. Of je moet ze vooraf/bij match een lijstje geven van wat ze wel en niet mogen doen :+

Ik zelf hanteer een paar harde eisen (of afknappers, dan is het exit), maar verder is het vooral een kwestie van elkaar leren kennen. Een heel eager persoon is niet altijd aantrekkelijk, maar als iemand geen wederzijdse interesse toont en moeilijk gaat doen om het moeilijk doen.. Daar ga ik mijn (hele kostbare!) tijd niet aan verdoen. Graag of niet hoor.. Iemand die altijd binnen vijf minuten antwoord.. mwah. Maar iemand die een dag over een antwoord moet doen: hardere mwah.

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:54

Als ik voor mezelf spreek, dan draait alles om het juiste gevoel. Soms ontmoet je iemand waarbij het gewoon klopt, en bepaalde eisen van je lijstje niet meer belangrijk zijn.

Cer

Berichten: 30213
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:54

Nou ja een beetje wat Berdien zegt inderdaad :j

Nee niet om de 3 minuten zeggen hoe leuk ik wel niet ben, want lijk je niet alleen ongeloofwaardig maar dat ben je dan ook :')
Maar iemand die 5 dagen over een antwoord doet, zoekt t ook maar uit, graag of niet hoor...

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:55

Berdien schreef:
Maar wat is makkelijk? Is dat iemand die constant tegen je zegt hoe knap je wel niet bent? Of is dat iemand niet het hard to get spelletje speelt maar oprechte interesse toont? Of iemand die na een dag al met tandenborstel en pyjama op de stoep staat?

Op het moment dat je mensen daarop al gaat afwijzen, dan wordt het inderdaad wel lastig. Of je moet ze vooraf/bij match een lijstje geven van wat ze wel en niet mogen doen :+

Ik zelf hanteer een paar harde eisen (of afknappers, dan is het exit), maar verder is het vooral een kwestie van elkaar leren kennen. Een heel eager persoon is niet altijd aantrekkelijk, maar als iemand geen wederzijdse interesse toont en moeilijk gaat doen om het moeilijk doen.. Daar ga ik mijn (hele kostbare!) tijd niet aan verdoen. Graag of niet hoor.. Iemand die altijd binnen vijf minuten antwoord.. mwah. Maar iemand die een dag over een antwoord moet doen: hardere mwah.
Goede, ben ik zelf nog niet uit. Tandenborstel op de stoep kan natuurlijk altijd, pyjama liever niet :')

Vooraf een lijstje lijkt me niet de oplossing, moet denk ik meer in die persoon zelf zitten. En misschien praat ik mezelf ook wel klem, juist in het begin van mijn laatste relatie vond ik het fijn om bevestiging te krijgen/snel een reactie, wellicht sta ik er nu anders in?

Waar ik dit op baseer is eigenlijk best ironisch: Als iemand interesse heeft in mij, krijg ik dat niet snel. Maar als iemand géén interesse toont, krijg ik juist meer interesse. Beetje dubbel, ik weet het :')

Berdien

Berichten: 64592
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:59

Denk dat je het jezelf vooral moeilijk maakt. Maar ook juist makkelijk, want zo kun je het wel makkelijk op de ander afschuiven :j 'Ja, maar hij/zij deed te makkelijk. En daar houd ik niet van. Dus. Doei!' 'Hij/zij deed geïnteresseerd. Ieuw! Nee, daar moet ik niks van hebben. Doei!'

Of het op de lange termijn iets leuks oplevert... dat denk ik niet. Maar ook dat is een keuze.

SophievdV
Berichten: 14758
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:24

Ik heb twee kinderen dus ik moet wel gewoon een paar eisen stellen. Dat ben ik mijn zoontjes verplicht.

Verder gaat het vooral om de klik. En hij mag niet te dik zijn.. :')

Anoniem

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:28

Bij mij hangt dat dus ook helemaal samen met het juiste gevoel. Zit het niet goed kan ik weinig tot niks hebben en zit het wel goed krijg je me ook niet zomaar weggejaagd (idd tot ongezond aan toe).

Wat mij helpt bij het vermijden van vage berichtjes of bevestiging zoeken (bah) is mezelf afvragen met welk doel ik iets zeg of stuur. Dan blijf ik meer bij mezelf.

Exitium

Berichten: 7180
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:03

Robijntjah schreef:
Geeeeen idee!

Vriendlief zit in Noorwegen op het moment dus ook nog lekker tijdsverschil, merk ik meteen wel hahaha.
Stil hoef ik niet te zitten, veel op pad met vriendinnen, collega´s en familie, allerlei sociale dingen en dan nog lekker met paard bezig zijn (als het een beetje weer is).

Noorwegen zit toch ook op +1, net als wij? Hanteren volgens mij dezelfde tijd als heel West-Europa, behalve de Britse eilanden en Portugal.

Farjen

Berichten: 8036
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:35

Ik was 6 jaar single en als ik dan al eens om de paar maanden op date ging, was ik het daten weer een paar maanden beu :') en alleen was zooo gemakkelijk..
Maar kijk, nu alweer 4 maanden samen *\o/*
Maar soms was het wel lastig want ik ben 30 jaar, ik wil toch wel ooit eens kinderen enz :') dus je kijkt daardoor toch wel anders naar dates, niet gewoon dat het leuk moet zijn maar er moet een toekomst samen zijn.
Soms had ik het daar lastig mee in het begin "is dit het nu?" Maar dat is een normale fase denk ik :)

Anoniem

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:37

Ik vergiste me ook met volgende week, hij zit nu in Dubai :+

Exitium

Berichten: 7180
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:55

Dacht al, ben ik nu van het padje... :')

Anoniem

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:57

Ja iets met druk en 2 schema’s bijhouden is niet te doen :+

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 20:42

Leuke discussie. Ik herken me er wel in. Eigenlijk wil ik dat een jongen veel moeite voor me doet, maar als ze te dichtbij komen of teveel moeite doen stoot ik ze weer af. Eigenlijk onlogisch, maar misschien ook wel een soort zelfbescherming uiteindelijk denk ik.

Over zelf moeite doen.. Ik moest even denken naar aanleiding van jullie berichten. Geen idee of ik eigenlijk overdreven veel moeite doe of niet. Volgens mij niet, ik vind het eng om teveel interesse te tonen :+
Ailill, als een van de weinige mannen in dit topic spreek ik jou even aan haha, als je niet wil dat meiden moeite doen.. Hoe zie je het dan voor je? Hoe kan ze uberhaupt interesse tonen dan? _O- Of hoe toon jij jouw interesse? Ben wel nieuwsgierig naar een mannelijke mening.

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 21:21

Voor mij is een valkuil dat ik te enthousiast word en daarmee soms mensen afschrik, dus daar probeer ik nu aan te werken en wat meer hard to get te zijn. Vind het wel lastig om te weten wanneer iemand serieus is, dacht ik van stapjongen ook en dat viel ook vies tegen :+
Ik hoop dat hij zaterdag op stap gaat, ik ben voor zoete wraak }:)

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 21:25

Hoe is dat nu afgelopen met stapjongen dan Yvanka? Hij zou toch het stoppen met zijn scharrel?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33895
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 21:57

Vanaf de eerste date met mijn vriend wist ik eigenlijk al dit zit goed. Zo hoort het en dit wil ik. Ging gewoon vanzelf op het gebied van jagen/afstand houden heb ik er echt 0 seconden bij nagedacht hoe ik dat ging doen. :P Het liep gewoon. :=

SplashIsLief

Berichten: 33033
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:18

MarlindeRooz schreef:
Vanaf de eerste date met mijn vriend wist ik eigenlijk al dit zit goed. Zo hoort het en dit wil ik. Ging gewoon vanzelf op het gebied van jagen/afstand houden heb ik er echt 0 seconden bij nagedacht hoe ik dat ging doen. :P Het liep gewoon. :=

Herkenbaar :j ik denk dat als het goed zit het niet uit maakt. Mijn vriend begon de eerste avond al dat hij me wilde zien, normaal was ik echt gillend weg gerend en nu vond ik het alleen maar heel erg leuk <3

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33895
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:24

Toen mijn vriend een tijdje flink wat minder zag en hij altijd al weg ging op zondagavond ivm werk/reistijd. Dan ging ik altijd aan zijn been hangen. Werkte niet. Hij ging gewoon weg en de drempel doet zeer. -O-

Daar gaat dan je "ik ben strong and independent." -O-
Gelukkig heeft hij dit dekbed voor me gekocht! Werkt echt! :D

Afbeelding

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:51

Berdien schreef:
Denk dat je het jezelf vooral moeilijk maakt. Maar ook juist makkelijk, want zo kun je het wel makkelijk op de ander afschuiven :j 'Ja, maar hij/zij deed te makkelijk. En daar houd ik niet van. Dus. Doei!' 'Hij/zij deed geïnteresseerd. Ieuw! Nee, daar moet ik niks van hebben. Doei!'

Of het op de lange termijn iets leuks oplevert... dat denk ik niet. Maar ook dat is een keuze.
Klopt Berdien, uiteindelijk heb ik er voornamelijk mezelf mee. Ik denk wel dat je het in een iets ander perspectief moet zien, welke ben ik nog niet uit :+

Of het me wat op gaat leveren? Geen idee, hoop het uiteindelijk wel :j

Inney schreef:
Leuke discussie. Ik herken me er wel in. Eigenlijk wil ik dat een jongen veel moeite voor me doet, maar als ze te dichtbij komen of teveel moeite doen stoot ik ze weer af. Eigenlijk onlogisch, maar misschien ook wel een soort zelfbescherming uiteindelijk denk ik.

Over zelf moeite doen.. Ik moest even denken naar aanleiding van jullie berichten. Geen idee of ik eigenlijk overdreven veel moeite doe of niet. Volgens mij niet, ik vind het eng om teveel interesse te tonen :+
Ailill, als een van de weinige mannen in dit topic spreek ik jou even aan haha, als je niet wil dat meiden moeite doen.. Hoe zie je het dan voor je? Hoe kan ze uberhaupt interesse tonen dan? _O- Of hoe toon jij jouw interesse? Ben wel nieuwsgierig naar een mannelijke mening.
Het is denk ik meer een opbouw, tuurlijk moet die interesse er uiteindelijk wel komen. Maar, zeker in het begin, wat onzekerheid en nog niet alles op tafel gooien, maakt het in mijn optiek wat meer spannend. Als ik bijv. nooit hoef te wachten op een reactie, is dat aan de ene kant natuurlijk prettig. Aan de andere kant, als ik wél eens moet wachten en dat doet iets met me, dan weet ik dat het dus iets met me doet.

Ik klink geloof ik echt super vaag nu :')

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:53

Inney schreef:
Leuke discussie. Ik herken me er wel in. Eigenlijk wil ik dat een jongen veel moeite voor me doet, maar als ze te dichtbij komen of teveel moeite doen stoot ik ze weer af. Eigenlijk onlogisch, maar misschien ook wel een soort zelfbescherming uiteindelijk denk ik.

Over zelf moeite doen.. Ik moest even denken naar aanleiding van jullie berichten. Geen idee of ik eigenlijk overdreven veel moeite doe of niet. Volgens mij niet, ik vind het eng om teveel interesse te tonen :+
Ailill, als een van de weinige mannen in dit topic spreek ik jou even aan haha, als je niet wil dat meiden moeite doen.. Hoe zie je het dan voor je? Hoe kan ze uberhaupt interesse tonen dan? _O- Of hoe toon jij jouw interesse? Ben wel nieuwsgierig naar een mannelijke mening.


Oh, dit klinkt ook zo als mij! Stukje zelfbescherming ook idd. Maar het is ook gewoon interessanter als er een beetje mysterie om iemand heen hangt. Dat zorgt voor wat meer spanning ofzo.